Niet zo druk maken kerel. En zijn meer mensen met ouders die hetzelfde gedrag vertonenquote:Op maandag 21 mei 2012 14:49 schreef Arolsen het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mijn moeder. Iedere keer als ik naar mijn ouders thuis ga vind ze het namelijk nodig om me te moeten voorschrijven hoe ik dingen moet doen en allerlei open deuren in te trappen over dingen die ik al lang weet. Bijvoorbeeld over mijn vakantie, Dan gaat ze ongevraagd een verhaal afdraaien over hoe ik moet uitkijken voor criminelen of hoe ik op mijn paspoort moet letten. Allemaal dingen die ik al lang weet maar waarvan ze volgens mij denkt dat als ze het me niet vertelt ik het niet goed doe.
Ik kom graag bij mijn ouders maar hier word heel erg moe van. Ik vind het een teken van wantrouwen voor iemand die 28 is. Het lijkt wel of ze denkt dat ik in iedere keuze in het leven begeleiding nodig heb. Als ik daar boos op reageer doet ze het af met dooddoeners als "Ik wil het gewoon even met je bespreken". Ik ben dit een beetje zat en wil gewoon voor volwassen man aangezien worden en niet als een kleuter die je moet sturen. Iemand tips hoe ik dit kan laten ophouden?
Ditquote:Op maandag 21 mei 2012 14:54 schreef Charcot het volgende:
Ik lees nergens dat je haar dit al verteld hebt
In R&P is dat juist regel 1.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dit
en @Boris: je hoeft de OP niet te quoten hoor....
In mijn beleving kun je tegen je moeder 100 zeggen dat ze zeurt, de volgende keer doet ze het even hard weer.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:54 schreef Charcot het volgende:
Ik lees nergens dat je haar dit al verteld hebt
Je hoeft toch niet boos te reageren? Gewoon zeggen dat je liever over iets anders praat. Dat zul je een paar keer achter elkaar moeten zeggen, voordat het doordringt (is mijn eigen ervaring).quote:Op maandag 21 mei 2012 14:49 schreef Arolsen het volgende:
Als ik daar boos op reageer doet ze het af met dooddoeners als "Ik wil het gewoon even met je bespreken". Ik ben dit een beetje zat en wil gewoon voor volwassen man aangezien worden en niet als een kleuter die je moet sturen. Iemand tips hoe ik dit kan laten ophouden?
Zeggen dat ze zeurt is wat anders dan het er 1 op 1 even over hebben.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In mijn beleving kun je tegen je moeder 100 zeggen dat ze zeurt, de volgende keer doet ze het even hard weer.
Zoals al gezegd is, is dat een teken dat ze om je geeft.
De jouwe misschien. Ik vind het echt bijzonder belerend, en zou dit niet pikken van mijn ouders.quote:
Dat doe je een paar keer, maar als ik voor de zoveelste keer hetzelfde hoor, dan zeg ik gewoon dat ze niet zo moet zeurenquote:Op maandag 21 mei 2012 14:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zeggen dat ze zeurt is wat anders dan het er 1 op 1 even over hebben.
En als die van jou het je uit spelt dan zondig jij daarna niet meer?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:06 schreef Robijn48 het volgende:
Ik heb zelf een zoon van 26, en ik herken het gedrag wel een beetje![]()
![]()
Maar ehm...waarom zeg je dat niet tegen je moeder, op een rustige toon, en dan bij voorkeur als er niet net iets voorgevallen is? Dus als er niets aan de hand is.
Ik ben 58, mijn ouders vertellen me nog steeds wat ik moet doen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Ook al ben je 58, voor je moeder zul je altijd haar kleine jongen blijven.
Accepteer het gewoon, er komt een dag dat ze dit niet meer tegen je kan zeggen omdat ze er niet meer is, dan zul je deze preken nog gaan missen...
Nee toen was ik juist volgzamer. In dat opzich heb ik nooit het vetrouwen van mijn moeder geschonden.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:12 schreef Luxuria het volgende:
Ben je vroeger toevallig onverantwoordelijk en/of gemakzuchtig geweest?
Waarom moet jij iets bewijzen?quote:Op maandag 21 mei 2012 18:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Je kan moeilijk bewijzen dat je zelfstandig bent als je moeder steeds alles wil voorkauwen.
quote:Op maandag 21 mei 2012 19:47 schreef Friek_ het volgende:
Zo Arolsen, dus je hebt het niet van een vreemde?
Droopie is toch niet je echte naam?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:04 schreef Droopie het volgende:
ik ben 32 en als ik op bezoek kom bij mijn ouders zegt mijn moeder altijd tegen.de hond, ja dat is kindje he. ach ik lach er maar.om
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |