abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111831346
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mijn moeder. Iedere keer als ik naar mijn ouders thuis ga vind ze het namelijk nodig om me te moeten voorschrijven hoe ik dingen moet doen en allerlei open deuren in te trappen over dingen die ik al lang weet. Bijvoorbeeld over mijn vakantie, Dan gaat ze ongevraagd een verhaal afdraaien over hoe ik moet uitkijken voor criminelen of hoe ik op mijn paspoort moet letten. Allemaal dingen die ik al lang weet maar waarvan ze volgens mij denkt dat als ze het me niet vertelt ik het niet goed doe.

Ik kom graag bij mijn ouders maar hier word heel erg moe van. Ik vind het een teken van wantrouwen voor iemand die 28 is. Het lijkt wel of ze denkt dat ik in iedere keuze in het leven begeleiding nodig heb. Als ik daar boos op reageer doet ze het af met dooddoeners als "Ik wil het gewoon even met je bespreken". Ik ben dit een beetje zat en wil gewoon voor volwassen man aangezien worden en niet als een kleuter die je moet sturen. Iemand tips hoe ik dit kan laten ophouden?
pi_111831582
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:49 schreef Arolsen het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mijn moeder. Iedere keer als ik naar mijn ouders thuis ga vind ze het namelijk nodig om me te moeten voorschrijven hoe ik dingen moet doen en allerlei open deuren in te trappen over dingen die ik al lang weet. Bijvoorbeeld over mijn vakantie, Dan gaat ze ongevraagd een verhaal afdraaien over hoe ik moet uitkijken voor criminelen of hoe ik op mijn paspoort moet letten. Allemaal dingen die ik al lang weet maar waarvan ze volgens mij denkt dat als ze het me niet vertelt ik het niet goed doe.

Ik kom graag bij mijn ouders maar hier word heel erg moe van. Ik vind het een teken van wantrouwen voor iemand die 28 is. Het lijkt wel of ze denkt dat ik in iedere keuze in het leven begeleiding nodig heb. Als ik daar boos op reageer doet ze het af met dooddoeners als "Ik wil het gewoon even met je bespreken". Ik ben dit een beetje zat en wil gewoon voor volwassen man aangezien worden en niet als een kleuter die je moet sturen. Iemand tips hoe ik dit kan laten ophouden?
Niet zo druk maken kerel. En zijn meer mensen met ouders die hetzelfde gedrag vertonen ;). En jij doet later waarschijnlijk hetzelfde ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111831626
Ik lees nergens dat je haar dit al verteld hebt
  maandag 21 mei 2012 @ 14:54:39 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_111831630
Stel je niet zo aan man.
Je moeder is een hamster
pi_111831636
Ze maken zich gewoon zorgen, teken dat ze om je geven.
pi_111831640
Wees blij dat je ouders om je geven.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_111831647
Ook al ben je 58, voor je moeder zul je altijd haar kleine jongen blijven.

Accepteer het gewoon, er komt een dag dat ze dit niet meer tegen je kan zeggen omdat ze er niet meer is, dan zul je deze preken nog gaan missen...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_111831654
In haar ogen ben je nog steeds haar kleine jongen. O+

Ze heeft gewoon moeite het uit handen te geven denk ik. Gewoonte.
  maandag 21 mei 2012 @ 14:55:17 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111831657
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:54 schreef Charcot het volgende:
Dit

en @Boris: je hoeft de OP niet te quoten hoor....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 21 mei 2012 @ 14:56:25 #10
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111831724
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dit

en @Boris: je hoeft de OP niet te quoten hoor....
In R&P is dat juist regel 1.
Dit, dus.
pi_111831731
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:54 schreef Charcot het volgende:
In mijn beleving kun je tegen je moeder 100 zeggen dat ze zeurt, de volgende keer doet ze het even hard weer.
Zoals al gezegd is, is dat een teken dat ze om je geeft.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111831788
Dit verklaart wel een hoop posts van TS. :')
  maandag 21 mei 2012 @ 14:57:52 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111831790
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:49 schreef Arolsen het volgende:
Als ik daar boos op reageer doet ze het af met dooddoeners als "Ik wil het gewoon even met je bespreken". Ik ben dit een beetje zat en wil gewoon voor volwassen man aangezien worden en niet als een kleuter die je moet sturen. Iemand tips hoe ik dit kan laten ophouden?
Je hoeft toch niet boos te reageren? Gewoon zeggen dat je liever over iets anders praat. Dat zul je een paar keer achter elkaar moeten zeggen, voordat het doordringt (is mijn eigen ervaring).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111831797
Zo zijn ouders O+ Ondanks dat jij een volwassen kerel bent, blijf je nog steeds hun zoon. Wees blij dat zij zich zo zorgen over je maken.
pi_111831810
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In mijn beleving kun je tegen je moeder 100 zeggen dat ze zeurt, de volgende keer doet ze het even hard weer.
Zoals al gezegd is, is dat een teken dat ze om je geeft.
Zeggen dat ze zeurt is wat anders dan het er 1 op 1 even over hebben.
  maandag 21 mei 2012 @ 14:58:42 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111831830
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:57 schreef Axia het volgende:
Zo zijn ouders O+
De jouwe misschien. Ik vind het echt bijzonder belerend, en zou dit niet pikken van mijn ouders.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111831867
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zeggen dat ze zeurt is wat anders dan het er 1 op 1 even over hebben.
Dat doe je een paar keer, maar als ik voor de zoveelste keer hetzelfde hoor, dan zeg ik gewoon dat ze niet zo moet zeuren :D
  maandag 21 mei 2012 @ 15:06:04 #18
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_111832084
Ik heb zelf een zoon van 26, en ik herken het gedrag wel een beetje :@ ;)
Maar ehm...waarom zeg je dat niet tegen je moeder, op een rustige toon, en dan bij voorkeur als er niet net iets voorgevallen is? Dus als er niets aan de hand is.
Leef en Laten Leven
pi_111832190
Je moeder geeft gewoon om je en heeft het beste met je voor. Mijn moeder doet dit pressies zo...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111832347
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:06 schreef Robijn48 het volgende:
Ik heb zelf een zoon van 26, en ik herken het gedrag wel een beetje :@ ;)
Maar ehm...waarom zeg je dat niet tegen je moeder, op een rustige toon, en dan bij voorkeur als er niet net iets voorgevallen is? Dus als er niets aan de hand is.
En als die van jou het je uit spelt dan zondig jij daarna niet meer?
Die van mij heb ik het al tig keer op een rustige toon uitgelegd, maar het werkte voor geen meter. Nu blijft het enkel bij een opmerking dat ze aan het zeuren is. ;)
pi_111832369
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Ook al ben je 58, voor je moeder zul je altijd haar kleine jongen blijven.

Accepteer het gewoon, er komt een dag dat ze dit niet meer tegen je kan zeggen omdat ze er niet meer is, dan zul je deze preken nog gaan missen...
Ik ben 58, mijn ouders vertellen me nog steeds wat ik moet doen.
Vermoeiend, maar er komt een dag dat het niet meer gebeurd... :'(
Als je het zat word gewoon zeggen "ja mamma"
pi_111832402
De rol van de zoon is toch juist 'jaaaa maaaaaaa' zuchten, je moeder aankijken en knipogen en dan lekker je eigen ding doen terwijl de wijze raad van moeders in je achterhoofd zit? Tenminste, zo doe ik dat (nog steeds!) altijd ;).

Een moeder ontzeggen bezorgd te zijn is tegennatuurlijk, speel het spel gewoon mee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 21 mei 2012 @ 15:16:17 #23
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_111832482
Jij kan niet stoppen met je wat aan te trekken van dit gedrag. Ook een mogelijke uitleg.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:37:17 #24
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_111833248
Inherent aan moeders. Niet zo zeiken dus en accepteren.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 21 mei 2012 @ 15:42:33 #25
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_111833470
Fijn een moeder die om je geeft! Hoe harder jij je verzet hoe langer ze het volhoudt, probeer eens te luisteren en de 'tips' toe te passen. Zij blij en jij hopelijk eerder van de preken af. Mocht dit niet werken vertel dan eens op een volwassen manier dat je zelf in staat bent om jezelf te beschermen met voorbeelden, maar meegaan is makkelijker dan de grote jongen willen spelen!
  maandag 21 mei 2012 @ 16:48:52 #26
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_111836165
Heb twee volwassen kinderen en nog steeds krijg ik soms tot mijn grote ergenis 'tips' van mijn moeder hoe ik oma's oogappeltjes moet 'opvoeden' terwijl ze dat punt toch echt allang voorbij zijn..
Dat die 'oogappeltjes' der inpakken als een paasei ontgaat haar helemaal. Ik laat het maar zo.
Keertje diep zuchten, even slikken, blijven lachen en als die 'oogappeltjes' mij met een brede grijns op hun gezicht aan zitten te kijken, zeg ik : wacht maar tot jullie zelf kinderen hebben. Dan ga ik me ook op deze manier lekker uitleven. :D
  maandag 21 mei 2012 @ 17:12:46 #27
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111837088
Ben je vroeger toevallig onverantwoordelijk en/of gemakzuchtig geweest?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 21 mei 2012 @ 17:22:40 #28
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_111837499
Doet toch elke moeder.

"Pas je wel op dat je niet teveel zuipt in dat gekke land."
-JAHAAAAAAAAAAAAAAAA

Toen ik op mezelf ging wonen in de grote stad. ( :'))
"Koop je wel twee extra sloten voor je fiets daar?"
-Jahaaaaaaa
"Je zegt wel ja maar je doet altijd nee"
-Jahaaaaaaaa

"Hier heb ik nog wat eten voor je. Je eet het wel op he!"
-jahaaaaaaaaaa
(Intussen krijg je een fucking survivalpakket mee waar je vier maanden mee in de jungle van Borneo zou kunnen overleven, inclusief blikken met bonen, erwten, worteltjes en meuk wat je als eerstejaarsstudent natuurlijk nooit opeet)

Ach, moeders. Wat zijn ze toch lief.
Gourmetten of steengrillen?
pi_111841298
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:12 schreef Luxuria het volgende:
Ben je vroeger toevallig onverantwoordelijk en/of gemakzuchtig geweest?
Nee toen was ik juist volgzamer. In dat opzich heb ik nooit het vetrouwen van mijn moeder geschonden.

Ik snap ook wel dat het bezorgdheid is en het is lief. Maar het voelt alsof er geen vertrouwen is. Je kan moeilijk bewijzen dat je zelfstandig bent als je moeder steeds alles wil voorkauwen.
pi_111844446
Zo Arolsen, dus je hebt het niet van een vreemde?
  maandag 21 mei 2012 @ 20:54:13 #31
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111848620
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:46 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Je kan moeilijk bewijzen dat je zelfstandig bent als je moeder steeds alles wil voorkauwen.
Waarom moet jij iets bewijzen?
pi_111962334
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:47 schreef Friek_ het volgende:
Zo Arolsen, dus je hebt het niet van een vreemde?
:D
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_111962395
Ach TS ik ben 35 en moeders doet het nog steeds. Wordt er ook doodmoe van, van non-stop die open deur en zinnen als 'wist je wel dat *insert iets overduidelijks*"
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:25:20 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111968076
Ik heb een relaxte moeder. Of ze houdt niet van me.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_111995507
Jij voelt dit als irritant, wat begrijpelijk is... Maar voor iemand die dit op zijn 8e niet gekend heeft, voelt het als ongelukkig, dat hij / zij dat nu nog steeds niet kent.

Stiekem zou je, denk ik, het jammer vinden als ze er écht mee op zou houden.
Klinkt stom en belerend, en wil het echt niet zo over laten komen, maar ik zou het waarderen als je er op zijn minst even serieus over nadenkt.

Verder is het voor veel mensen wel herkenbaar hoor, ook voor mij. Ik ben 24, en mijn moeder kan me er ook het bloed mee onder de nagels vandaan halen. :P
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111996094
Geloof met je ouders blijven dat doen. En ik ben ietsje ouder jij. Ik heb me er ook wel een tijdje aan geergerd maar dat stadium ben ik al lang voorbij. Gelukkig. Maar altijd weer even al ik bij hun ben moet ze weer een tip meegeven of iets anders.

Ik begin me pas zorgen te maken als ik op hun moet gaan letten.
pi_112048730
ik ben 32 en als ik op bezoek kom bij mijn ouders zegt mijn moeder altijd tegen.de hond, ja dat is kindje he. ach ik lach er maar.om
Hell To The Liars
pi_112048914
Gewoon ja en amen knikken en het advies in je achterhoofd houden. Wat al gezegd is, ouders doen dat nou eenmaal, hoe oud je ook bent.
I reject reality and substitute my own
pi_112049686
Ach ja, moeders willen moederen..
Het is best irritant, vooral als het niet bespreekbaar gemaakt kan worden. Als dit alles is, is het wel een luxe probleem. :P
pi_112054022
In de schuur/op de zolder wonen is niet zelfstandig wonen he!
pi_112054055
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:04 schreef Droopie het volgende:
ik ben 32 en als ik op bezoek kom bij mijn ouders zegt mijn moeder altijd tegen.de hond, ja dat is kindje he. ach ik lach er maar.om
Droopie is toch niet je echte naam?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 16:49:57 #42
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112054083
lipper kap eens met uitdagen.
Je moeder is een hamster
pi_112054105
- weg, gewoon normaal doen -

[ Bericht 79% gewijzigd door Crutch op 26-05-2012 17:21:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties