Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Ik probeer niet te veel na te denken over mn tijden, daarom ben ik ook blij dat ik mn tijden niet zichtbaar heb tijdens mn trainingen. Ik loop gewoon op mn lijf, probeer mn duurlopen wat rustiger te doen, dan ik mn 5 km trainingen deed, voelt raar, maar schijnt te werken
@Maraca: Al leuke looplocaties gevonden in dort?
Omdat ik weer vanaf 0 moet beginnen kan ik voorlopig wel vooruit met een klein park in de buurt. Wanneer ik wat beter ben geworden ga ik wel naar de Biesbosch
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Omdat ik weer vanaf 0 moet beginnen kan ik voorlopig wel vooruit met een klein park in de buurt. Wanneer ik wat beter ben geworden ga ik wel naar de Biesbosch
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
@ maleduck: ja maar ik heb een valse start gemaakt met hardlopen, dus ik moet helemaal from scratch beginnen . Ga ik na de HM doen: dan pak ik een algemeen hardloopschema van Honselaar en ga ik met een hartslagmeter keurig binnen de aangegeven grenzen trainen. Pak dan ergens in december een specifiek loopschema voor de HM bij de CPC-loop op .
Nee, ik denk dat die idd net te vroeg is voor mij Wel leuk dat je eraan mee doet
Jammer, is een mooi stukje lopen daar Zeker als het zo stralend weer is als vorig jaar
quote:
Op maandag 21 mei 2012 09:03 schreef Viking84 het volgende: @ maleduck: ja maar ik heb een valse start gemaakt met hardlopen, dus ik moet helemaal from scratch beginnen . Ga ik na de HM doen: dan pak ik een algemeen hardloopschema van Honselaar en ga ik met een hartslagmeter keurig binnen de aangegeven grenzen trainen. Pak dan ergens in december een specifiek loopschema voor de HM bij de CPC-loop op .
Ik hoop dat het het gewenste effect gaat geven, ik wordt altijd een beetje kriegel van te duidelijke schema's dan voelt het voor mij alsof ik in een keurslijf gestopt word en wordt de rebel in mij wakker Dus nu maar met een flinke dot verstand voor mijn gevoel 'langzaam' aan het trainen op de 10 km...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Jammer, is een mooi stukje lopen daar Zeker als het zo stralend weer is als vorig jaar
[..]
Ik hoop dat het het gewenste effect gaat geven, ik wordt altijd een beetje kriegel van te duidelijke schema's dan voelt het voor mij alsof ik in een keurslijf gestopt word en wordt de rebel in mij wakker Dus nu maar met een flinke dot verstand voor mijn gevoel 'langzaam' aan het trainen op de 10 km...
Hahaha, ja ik train ook erg langzaam momenteel, maar eigenlijk is het nog steeds te snel. Nķg langzamer trainen zie ik atm niet zitten. Ga ik wel doen, na de HM, maar nu nog even niet. Nu houd ik aan dat ik moet kunnen praten tijdens het lopen, als ik dat zou willen.
Jouw 'langzaam' is ook nog steeds aan de snelle kant .
Dat is misschien wel het beste idd . Of iig de eerste km wat langzamer starten en daarna op 6.11 gaan zitten. Is iig het minste rekenwerk. Kan ik ook nog een beetje genieten onderweg ipv alleen maar m'n horloge gezien te hebben .
En hoi, ga je hier ook meeposten? .
het lijkt me ook prettiger lopen, wat vlakker. Dan hoef je niet steeds naar een nieuw ritme te zoeken.
misschien ga ik hier wel meeposten, het is wel een goede stok achter de deur denk ik. Dit weekend had ik vriendinnen op bezoek, en daar hebben er 2 een marathon van gelopen, en daar was ik wel jaloers op!
Hahaha, ja ik train ook erg langzaam momenteel, maar eigenlijk is het nog steeds te snel. Nķg langzamer trainen zie ik atm niet zitten. Ga ik wel doen, na de HM, maar nu nog even niet. Nu houd ik aan dat ik moet kunnen praten tijdens het lopen, als ik dat zou willen.
Jouw 'langzaam' is ook nog steeds aan de snelle kant .
Ik ben vooral op het moment de 10 km in mn benen aan het krijgen, zodat mijn spieren snappen wat er gebeurt als ik meer dan 5 km loop Ja, ik weet dat ik ook snel loop als ik langzaam ga voor mijn gevoel, daarom post ik maar geen tijden, maar gewoon snel of langzaam
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Als het in juli was had ik er wel over nagedacht, maar juni is echt te kort dag helaas
Net even Evy les 2 gehad en wow wat een verschil t.o.v. les 1. Na les 1 had ik echt het idee dat ik niet meer kon en nu had ik zoiets van 'is het nu al voorbij '
En Endomondo doet vreemd Kreeg helemaal geen GPS signaal, ook niet als ik hem in mijn hand hield.
Als het in juli was had ik er wel over nagedacht, maar juni is echt te kort dag helaas
Net even Evy les 2 gehad en wow wat een verschil t.o.v. les 1. Na les 1 had ik echt het idee dat ik niet meer kon en nu had ik zoiets van 'is het nu al voorbij '
En Endomondo doet vreemd Kreeg helemaal geen GPS signaal, ook niet als ik hem in mijn hand hield.
Je kan altijd komen aanmoedigen Lekker dat het nu beter ging en je nog over had
Dat is wel balen, heb ik ook wel eens met Endomondo, ik leg m altijd 5 min voor ik weg ga in het raamkozijn, dan heeft ie tijd om de GPS te vinden en check tijdens mijn warming-up of het signaal OK is, tegenwoordig weinig problemen meer met de GPS, behalve tijdens de wedstrijd van 2 wk terug, toen had ik ook geen signaal voor mijn gevoel had het misschien ook te maken met dat ik onder die balken van Racetimer stond, maar tijdens de race vond hij ook geen signaal
Stuur tegen die tijd nog maar eens een PM met waar het precies is Lijkt me ook wel eens leuk om zoiets in het echt te zien en wellicht is het een extra motivatie om er helemaal voor te gaan
Op maandag 21 mei 2012 10:06 schreef Maraca het volgende: Stuur tegen die tijd nog maar eens een PM met waar het precies is Lijkt me ook wel eens leuk om zoiets in het echt te zien en wellicht is het een extra motivatie om er helemaal voor te gaan
Is goed, alleen het is niet echt een grote loop hoor, vorig jaar waren er maar 30 deelnemers ofzo Het is onderdeel van de open dag van stichting de Hoop, vorig jaar won ik ook met 4 minuten voorsprong op de nummer 2 En hing er nog geen finish toen ik aankwam
Is goed, alleen het is niet echt een grote loop hoor, vorig jaar waren er maar 30 deelnemers ofzo Het is onderdeel van de open dag van stichting de Hoop, vorig jaar won ik ook met 4 minuten voorsprong op de nummer 2 En hing er nog geen finish toen ik aankwam
Als het toch niet zo'n serieuze wedstrijd is dan kan ik misschien wel meedoen. Lees dat je 3 uur de tijd hebt om de finish te halen bij 6KM
Als het toch niet zo'n serieuze wedstrijd is dan kan ik misschien wel meedoen. Lees dat je 3 uur de tijd hebt om de finish te halen bij 6KM
Daarom en het is puur voor het goede doel 3 uur is wel wat overdreven, maar weet nog wel dat er vorig jaar een paar kennissen van me mee deden die er meer dan 50 minuten over deden hoor, dus dat is toch wel te doen en daarbij lopen er ook een aantal mee die 12 km lopen en dus meer dan een uur doen over die afstand, dus het parcours blijft heus wel open voor je
Daarom en het is puur voor het goede doel 3 uur is wel wat overdreven, maar weet nog wel dat er vorig jaar een paar kennissen van me mee deden die er meer dan 50 minuten over deden hoor, dus dat is toch wel te doen en daarbij lopen er ook een aantal mee die 12 km lopen en dus meer dan een uur doen over die afstand, dus het parcours blijft heus wel open voor je
Ik heb er alleen zo'n hekel aan om mensen te vragen of ze mij willen sponsoren
Ik heb er alleen zo'n hekel aan om mensen te vragen of ze mij willen sponsoren
Gewoon een keer een massamail eruit doen en het op een paar fora plaatsen en je bent klaar, het is niet dat je er zoals vroeger bij iedereen voor langs hoeft te gaan En stel dat je 15 euro ophaalt, dan zorg je er toch weer voor dat 10 mensen een maaltijd hebben in het inloophuis
Komend weekend is de Roparun ook. Is stiekem toch ook wel heel tof . Maar ja, dan moet je eerst een marathon kunnen lopen en bij de deuren langsgaan durf ik ook niet .
Gewoon een keer een massamail eruit doen en het op een paar fora plaatsen en je bent klaar, het is niet dat je er zoals vroeger bij iedereen voor langs hoeft te gaan En stel dat je 15 euro ophaalt, dan zorg je er toch weer voor dat 10 mensen een maaltijd hebben in het inloophuis
Kan ik niet gewoon 15 euro overmaken en dat hele sponsorgebeuren overslaan?
Op maandag 21 mei 2012 10:24 schreef Viking84 het volgende: Komend weekend is de Roparun ook. Is stiekem toch ook wel heel tof . Maar ja, dan moet je eerst een marathon kunnen lopen en bij de deuren langsgaan durf ik ook niet .
Ik was gevraagd om mee te fietsen, maar heb het toch niet gedaan, zit er wel aan te denken om volgend jaar mee te lopen, hier is de vereiste dat je de halve marathon moet kunnen lopen. Dus daar maar langzaam naartoe trainen.