De belastingdruk is nooit lager geweest. Dus hoe kun je dit standpunt dan in godsnaam innemen? Het is feitelijk gezien een schromelijke overdrijving van zaken.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je kan wel meer binnenhalen maar wat heeft de gemiddelde Amerikaan dan nog aan zijn zuurverdiende geld? Hij kan het niet sparen en ook niet uitgeven wat dus weer zorgt voor armoede. Sorry maar bezuinigen en dan ook drastisch bezuinigen is het enige verstandige wat er nu nog kan gebeuren.
Dat is, ondanks je nogal vreemde vergelijking, toch dat we steeds minder democratisch worden? Dat zie ik dus niet meteen terug. Wél dat het veel beter kan. De rol van geld en grote bedrijven is idioot groot in de VS. Maar waarom dat hieraan is gerelateerd is mij onduidelijk. Juist scherpe regels die goed worden nageleefd lijken mij een redding voor democratie. Daarnaast deliberatieve procedures bij meer lokale politiek. Maar dat gebeurt ook steeds meer. Denk aan de projecten omtrent empowered participation in Chicago zoals omschreven door Archon Fung.quote:Je mist mijn punt.
Zaken zoals Obamacare zorgen er voor dat de welvaart achteruit hobbelt. Hoe verklaar je anders dat de koopkracht van de Amerikanen aan het dalen is?quote:Op zondag 24 juni 2012 17:20 schreef thettes het volgende:
[..]
De belastingdruk is nooit lager geweest. Dus hoe kun je dit standpunt dan in godsnaam innemen? Het is feitelijk gezien een schromelijke overdrijving van zaken.
Zo krom zijn mijn vergelijkingen niet vervang bedrijven en politiek door edelen en je hebt ongeveer dezelfde situatie.quote:[..]
Dat is, ondanks je nogal vreemde vergelijking, toch dat we steeds minder democratisch worden? Dat zie ik dus niet meteen terug. Wél dat het veel beter kan. De rol van geld en grote bedrijven is idioot groot in de VS. Maar waarom dat hieraan is gerelateerd is mij onduidelijk. Juist scherpe regels die goed worden nageleefd lijken mij een redding voor democratie. Daarnaast deliberatieve procedures bij meer lokale politiek. Maar dat gebeurt ook steeds meer. Denk aan de projecten omtrent empowered participation in Chicago zoals omschreven door Archon Fung.
Die problemen zie ik dus ook wel, je vergelijking was alleen zéér krom en je oplossingen (wat zijn die eigenlijk?) lijken me vaag.
Het is misschien een inkoppertje, maarre (bijna wereldwijde) economische crisis? Sinds 2007? Oorlogen in Irak en Afghanistan die niet door Obama zijn gestart?quote:Op zondag 24 juni 2012 17:34 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Zaken zoals Obamacare zorgen er voor dat de welvaart achteruit hobbelt. Hoe verklaar je anders dat de koopkracht van de Amerikanen aan het dalen is?
[..]
Je kan er voor kiezen de belastingen te verhogen, dat is een politieke keuze (voor jou niet acceptabel allicht maar het kan wel prima)quote:Op zondag 24 juni 2012 17:01 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe je geld moet uitgeven wat er niet is?
Die wet waar hij een groot voorstander van is die abortus als moord beschouwt en daarmee verbiedt op alle niveaus. Verder wil hij hij veel zaken praktisch onmogelijk maken voor velen door het zogenaamd op staatsniveau neer te willen leggen.quote:
[..]
Geef eens wat voorbeelden aub?
Dat mag jij vinden maar dan ben ik wel eens benieuwd naar een fatsoenlijke onderbouwing. De gemiddelde burger in de westerse wereld heeft nu oneindig veel meer in te brengen dan in de 18e eeuw.quote:Ik vind dat we nu in heel de wereld dichter bij de 18e eeuw staan dan ooit. Democratie is helaas ver te zoeken en het belang van de burgers worden echt niet meer behartigd.
Je probeert nu zaken aan elkaar te koppelen die niet bepaald aan elkaar vast zitten hoorquote:Op zondag 24 juni 2012 17:34 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Zaken zoals Obamacare zorgen er voor dat de welvaart achteruit hobbelt. Hoe verklaar je anders dat de koopkracht van de Amerikanen aan het dalen is?
Niet bepaald eigenlijkquote:Zo krom zijn mijn vergelijkingen niet vervang bedrijven en politiek door edelen en je hebt ongeveer dezelfde situatie.
Al zou je de belastingen verhogen dan nog is het niet genoeg om de begroting rond te krijgen, nogmaals bezuinigen is het enige verstandige wat je kan doen. Er is geen geld meer om uit te geven.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan er voor kiezen de belastingen te verhogen, dat is een politieke keuze (voor jou niet acceptabel allicht maar het kan wel prima)
Abortus is ook gewoon moord, je dood gewoon een mens wat weliswaar nog niet geboren is maar wel leeft. En wat is er mis met zaken op staatsniveau te regelen? Democratischer kan bijna niet in de VS omdat er mischien in de bible belt bijvoorbeeld het overgrote deel tegen abortussen is.quote:[..]
[..]
Die wet waar hij een groot voorstander van is die abortus als moord beschouwt en daarmee verbiedt op alle niveaus. Verder wil hij hij veel zaken praktisch onmogelijk maken voor velen door het zogenaamd op staatsniveau neer te willen leggen.
[..]
Deze schijndemocratie met de illusie van keuze is een perfecte manier om het volk in toom te houden. Dit gebeurt niet alleen in de VS maar ook in ons eigen Nederland. Ik kan hier wel tal van voorbeelden geven waar het volk compleet genegeerd word of dat na de verkiezingen de standpunten van de kandidaten als een blad aan een boom zijn gedraaid.quote:[..]
Dat mag jij vinden maar dan ben ik wel eens benieuwd naar een fatsoenlijke onderbouwing. De gemiddelde burger in de westerse wereld heeft nu oneindig veel meer in te brengen dan in de 18e eeuw.
En dat maakt zo halsstarrig vast willen houden aan een document uit die tijd ook zo vreemd. De wereld is veranderd...
Toch wel aangezien de keuze niet vrijwillig is net zoals met de belasting ben je verplicht om dit soort zaken te betalen.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je probeert nu zaken aan elkaar te koppelen die niet bepaald aan elkaar vast zitten hoor
Omdat je nu een schijnkeuze heb? Waarom denk je dat er protesten zijn overal in de westerse wereld? Als zaken echt democratisch zijn geregeld volgens de regels dan was er van Occupy en de Tea party geen sprake geweest.quote:[..]
[..]
Niet bepaald eigenlijk
Obamacare is nog niet ingevoerd en de welvaart daalt al claim jequote:Op zondag 24 juni 2012 17:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Toch wel aangezien de keuze niet vrijwillig is net zoals met de belasting ben je verplicht om dit soort zaken te betalen.
Je haalt weer allerlei zaken door elkaar vrees ik. In je 18e eeuw hadden dergelijke bewegingen juist geen kans gehad, nu worden ze gehoord en word er al of niet iets mee gedaan. Dat verschil is echt gigantisch.quote:[..]
Omdat je nu een schijnkeuze heb? Waarom denk je dat er protesten zijn overal in de westerse wereld? Als zaken echt democratisch zijn geregeld volgens de regels dan was er van Occupy en de Tea party geen sprake geweest.
Je hebt wel een erg homogeen mensbeeld. De moderne samenleving is juist erg pluralistisch, er zal altijd van allerlei kanten protest op allerlei ondernemingen van de overheid zijn. Zoals hierboven al gezegd, het gaat erom dat dit in ieder geval mogelijk is, en veel vaker dan je zou denken uiteindelijk wél gevolgen heeft.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:49 schreef PKRChamp het volgende:
Omdat je nu een schijnkeuze heb? Waarom denk je dat er protesten zijn overal in de westerse wereld? Als zaken echt democratisch zijn geregeld volgens de regels dan was er van Occupy en de Tea party geen sprake geweest.
Ik geloof niet dat je snapt hoe een begroting werkt. Het is nu 20 keer uitgelegd dat het een politieke keuze is. Jij doet alsof het een wetmatigheid is...quote:Op zondag 24 juni 2012 17:47 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Al zou je de belastingen verhogen dan nog is het niet genoeg om de begroting rond te krijgen, nogmaals bezuinigen is het enige verstandige wat je kan doen. Er is geen geld meer om uit te geven.
Je idool wil het op landelijk niveau tot moord verklaren en daarmee praktisch gezien landelijk verbieden.quote:Abortus is ook gewoon moord, je dood gewoon een mens wat weliswaar nog niet geboren is maar wel leeft. En wat is er mis met zaken op staatsniveau te regelen? Democratischer kan bijna niet in de VS omdat er mischien in de bible belt bijvoorbeeld het overgrote deel tegen abortussen is.
En daarom is de VS ook hoognodig toe aan een herziening van het kiesstelsel en de grondwet. Het huidige systeem zorgt dat minderheden veel minder stem hebben dan ze op basis van hun aantal zouden kunnen hebben.quote:Deze schijndemocratie met de illusie van keuze is een perfecte manier om het volk in toom te houden. Dit gebeurt niet alleen in de VS maar ook in ons eigen Nederland. Ik kan hier wel tal van voorbeelden geven waar het volk compleet genegeerd word of dat na de verkiezingen de standpunten van de kandidaten als een blad aan een boom zijn gedraaid.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag, al zou je de belastingen verhogen dan nog is het niet genoeg om het gat in de begroting op te vullen de enige manier om dat gat te dichten is om drastisch te bezuinigen. Dus mijn vraag aan jou was hoe wil je geld uitgeven wat er niet is?quote:Op zondag 24 juni 2012 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je snapt hoe een begroting werkt. Het is nu 20 keer uitgelegd dat het een politieke keuze is. Jij doet alsof het een wetmatigheid is...
Als dat zo is dan ben ik het daar niet mee eens maar goed ik vind niet alles goed wat Ron Paul zegt.quote:[..]
[..]
Je idool wil het op landelijk niveau tot moord verklaren en daarmee praktisch gezien landelijk verbieden.
Leuk voor pakweg een verkrachtte vrouw. Maar goed voor dergelijke conservatief volk vraagt de vrouw ook zelf om zo'n verkrachting, dus wat kan het schelen?
Ik denk eerder dat men moet zorgen dat het bedrijfsleven los van de politiek gaat staan en lobbyisten gaat weren uit de politiek.quote:[..]
[..]
En daarom is de VS ook hoognodig toe aan een herziening van het kiesstelsel en de grondwet. Het huidige systeem zorgt dat minderheden veel minder stem hebben dan ze op basis van hun aantal zouden kunnen hebben.
Je stelling klopt dan ook gewoon niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:01 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag, al zou je de belastingen verhogen dan nog is het niet genoeg om het gat in de begroting op te vullen de enige manier om dat gat te dichten is om drastisch te bezuinigen. Dus mijn vraag aan jou was hoe wil je geld uitgeven wat er niet is?
Valt dat weer meequote:Als dat zo is dan ben ik het daar niet mee eens maar goed ik vind niet alles goed wat Ron Paul zegt.
Ook dat heeft te maken met het stelsel wat verouderd is.quote:Ik denk eerder dat men moet zorgen dat het bedrijfsleven los van de politiek gaat staan en lobbyisten gaat weren uit de politiek.
Dus eigenlijk ben je het met mij eens dat er drastisch bezuinigd moet worden.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je stelling klopt dan ook gewoon niet.
Nogmaals, het is een politieke keuze. Maar indien gewenst kan je voldoende belastingen, heffingen etc opleggen om het tekort te dichten.
Dat is niet verstandig maar het kan vrij eenvoudig.
Daarom werd ik ook een beetje moe van de term "paulbot".quote:[..]
[..]
Valt dat weer mee
Ik weet niet of dat met het kiesstelsel te maken heeft of met de principes van de politici.quote:[..]
[..]
Ook dat heeft te maken met het stelsel wat verouderd is.
Met alleen bezuinigen kom je er niet zoals al vaker in dit topic betoogdquote:Op zondag 24 juni 2012 18:08 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je het met mij eens dat er drastisch bezuinigd moet worden.
Maar geld om te investeren is er ook niet al zou je de belastingen voor iedereen omhoog gooien.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met alleen bezuinigen kom je er niet zoals al vaker in dit topic betoogd
Met beide. Daarom moet je een kiesstelsel zo inrichten dat politici weinig incentives of mogelijkheden hebben tot moreel slecht politiek gedrag.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:08 schreef PKRChamp het volgende:
Ik weet niet of dat met het kiesstelsel te maken heeft of met de principes van de politici.
Omdat er ook nog zoiets is als het beschermen van minderheden.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:47 schreef PKRChamp het volgende:
Abortus is ook gewoon moord, je dood gewoon een mens wat weliswaar nog niet geboren is maar wel leeft. En wat is er mis met zaken op staatsniveau te regelen? Democratischer kan bijna niet in de VS omdat er mischien in de bible belt bijvoorbeeld het overgrote deel tegen abortussen is.
En waarom zou dat op staatsniveau niet kunnen? Deze mensen die wonen in de Bible belt weten dondersgoed hoe de cultuur in elkaar steekt en hoe de opvattingen daar zijn. Het recht van de meerderheid is hoe een democratie werkt dus als dit soort zaken op staatsniveau geregeld kunnen worden dan hou je een grotere groep van de bevolking tevreden in die staten dan wanneer het op federaal niveau geregeld word.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat er ook nog zoiets is als het beschermen van minderheden.
Als het gaat om de macht van bedrijven heb je een zeer moderne brede democratieopvatting, maar nu zie je democratie opeens weer als smalst mogelijk gedefinieerd. Democratie is juist ook voorkoming van tirannie van de meerderheid. Robert Dahl - On Democracy is wel een standaardwerk wat dit onderwerp betreft.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:21 schreef PKRChamp het volgende:
Het recht van de meerderheid is hoe een democratie werkt
Je bent bekend met de opvattingen van de mensen in de Bible belt? Die mensen staan toch gewoon in hun recht dat ze niets met abortussen te maken willen hebben waarom zou je het dan op federaal niveau willen opdringen aan deze mensen? Dat is nu net het mooie van zaken regelen op staatsniveau op deze manier zijn er veel meer opties voor mensen met andere opvattingen.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:43 schreef thettes het volgende:
[..]
Als het gaat om de macht van bedrijven heb je een zeer moderne brede democratieopvatting, maar nu zie je democratie opeens weer als smalst mogelijk gedefinieerd. Democratie is juist ook voorkoming van tirannie van de meerderheid. Robert Dahl - On Democracy is wel een standaardwerk wat dit onderwerp betreft.
Het is maar net welk schaalniveau je kiest natuurlijk, zo zijn er in de steden in Texas vast meerderheden te vinden voor allerlei democratische ideeen.. het zijn immers blue spots in een donkerrode staat.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:47 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je bent bekend met de opvattingen van de mensen in de Bible belt? Die mensen staan toch gewoon in hun recht dat ze niets met abortussen te maken willen hebben waarom zou je het dan op federaal niveau willen opdringen aan deze mensen? Dat is nu net het mooie van zaken regelen op staatsniveau op deze manier zijn er veel meer opties voor mensen met andere opvattingen.
Even een heel grof voorbeeld; 51% van de staat bepaalt dat iedereen jou en je mede-minderheden mag vermoorden. Zou je die mening dan delen puur omdat de meerderheid beslist heeft?quote:Op maandag 25 juni 2012 00:47 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je bent bekend met de opvattingen van de mensen in de Bible belt? Die mensen staan toch gewoon in hun recht dat ze niets met abortussen te maken willen hebben waarom zou je het dan op federaal niveau willen opdringen aan deze mensen? Dat is nu net het mooie van zaken regelen op staatsniveau op deze manier zijn er veel meer opties voor mensen met andere opvattingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |