Geen vocht ergens op zolder waar bedrading loopt? Langs de contactdoos van de ketel? Dat wordt zoeken ben ik bang. Want er wordt sluiting gemaakt ergens.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:01 schreef knakworst3d het volgende:
Nee het betreft hier de groep van de woonkamer, slaapkamer en zolder. Echter de boiler die op zolder staat heb ik al uitgetrokken.
Zoals ik al aangaf deed hij het een uur na de lichtflits 1 minuut voordat de groep eruit klapte, nu soms 10 minuten en toenstraks zelfs een half uur.
neequote:Op zondag 20 mei 2012 22:07 schreef knakworst3d het volgende:
Kan het niet zijn dat er spanning in het leidingnet zit wat er langzaam aan uit moet door de piek?
Ketel is uitgetrokken, dus dat lijkt me sterk.
?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:12 schreef blomke het volgende:
Waarschijnlijk is de betreffende automaat defect door een EMP.
Hij klapt toch om? Of is het de aardlekschakelaar?quote:
Nee, het betreft de schakelaar van de groep.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Hij klapt toch om? Of is het de aardlekschakelaar?
Een groep (schakelaar) kan altijd kapot.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:17 schreef knakworst3d het volgende:
[..]
Nee, het betreft de schakelaar van de groep.
Hoofdschakelaar etc. functioneert normaal.
Enexis zei dat het niet aan hun ding kon liggen, aangezien het één groep betrof.
maar als TS (wat ie zegt) alles heeft losgekoppeld en de automaat blijft eruit springen, dan kan ie toch ook eerst HS uitzetten, afgaande bedrading loshalen en dan alles aanzetten?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:57 schreef blomke het volgende:
Zie m'n vorige antwoord. Je kan het deksel weghalen (eerst de HS omzetten), bedrading omwisselen en HS weer aanzetten. Checken wat er gebeurt
Tja, om maar een methode te noemen......quote:Op maandag 21 mei 2012 18:56 schreef TR08 het volgende:
Als je wilt testen of het die automaat is en je durft in de meterkast te klooien kun je ook even 2 automaten van groep verwisselen. Als het de automaat is klapt dan een andere groep er uit.
Als het de bedrading of een apparaat is blijft het probleem bij dezelfde groep.
tis wel een optie... klapt de zelfde automaat nog steeds dan is de kans vrijwel 100% dattie stuk is ;-Pquote:Op maandag 21 mei 2012 19:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, om maar een methode te noemen......
Je slaapt in een schuurtje?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis wel een optie... klapt de zelfde automaat nog steeds dan is de kans vrijwel 100% dattie stuk is ;-P
klapt de andere dan... dan ist wat anders
en vocht kan gemeen zijn om te vinden.. zelf eens midden in de nacht gehad vocht in de contact dozen in de schuur ( iets met opbouwdozen zo op enkelsteens geschroeft)
stroom dr weer op..uur goed, toen 20 min en toen continu er uit blijven stuiteren..
en ik vertel je met een zo wat lege zaklamp een lasdoos open krijgen om 4u snachts midwinter in een onverwarmde schuur is geen pretje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |