Het gaat mij er meer om dat blijkbaar elke eigen ondernemer zonder risico zijn/haar vak moeten kunnen beoefenen, en dat steekt me een beetje dat de Grote Boze Overheid daar met zijn volledige bureaucratische tak bovenop wil gaan zitten.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik snap de gedachte erachter wel. Bovendien ben je als rechts persoon toch voorstander van aftrekposten en minder belasting voor bedrijven?
In tijden van crisis kan zo'n maatregel het verschil betekenen tussen faillissement en net het hoofd boven water kunnen houden. Op zich geef ik de voorkeur aan een ondernemer die met dergelijke tijdelijke voordeeltjes aan het werk blijft boven een ondernemer die werkloos wordt en de WW/Bijstand terecht komt.
Laat ik voorop stellen dat ik volkomen begrijp waarom de NCPN niet succesvol is.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel met theoretici, een youtube filmpje met losse slogans en ook nog eens verschrikkelijk ingezongen. De SP heeft natuurlijk ook af en toe slogans, maar het komt allemaal voort uit een praktische en concreet gerichte analyse van de wereld die echt om ons heen bestaat. Ik neem aan dat ook Maxerazzi wel begrijpt waarom de SP succesvol is en de NCPN totaal niet, en dat dit het punt was.
Allereerst bestaat er niet zoiets als risicoloos ondernemen, ook niet als de overheid worstelende bedrijfjes dergelijke voordeeltjes gunt. Je moet sowieso inkomsten binnenharken, anders ga je als ondernemer over de kop, ook als de wens van de SP waarheid wordt.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat blijkbaar elke eigen ondernemer zonder risico zijn/haar vak moeten kunnen beoefenen, en dat steekt me een beetje dat de Grote Boze Overheid daar met zijn volledige bureaucratische tak bovenop wil gaan zitten.
Failliet gaan is geen ramp in mijn ogen. Het is een natuurlijk selectieproces; slechte zaken met dito ondernemers worden afgestraft. Dit is in de ogen van de SP blijkbaar onwenselijk, ze maken het verdomd lastig om failliet te gaan zo.
En wat gebeurt er dan nu onder het huidige 'Kunduz-akkoord' beleid?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:28 schreef keestwee het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde sp'er gewoon een **** is die dit ooit zo mooie land de tiefus in wel helpen.
De vijfde kollone, de sp.
Als je nou eens voor een keertje de moeite neemt om door te lezen...quote:Op maandag 21 mei 2012 19:44 schreef JoaC het volgende:
En nu roept de voorzitter niet met GroenLinks te willen regeren.
Ze willen gewoon in de oppositie blijven...
+punten voor Jan Marijnissen! Maar het klopt niet.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:44 schreef JoaC het volgende:
En nu roept de voorzitter niet met GroenLinks te willen regeren.
Ze willen gewoon in de oppositie blijven...
Vertrouw Timmermans meer op dit gebiedquote:Op maandag 21 mei 2012 19:47 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Als je nou eens voor een keertje de moeite neemt om door te lezen...
http://www.volkskrant.nl/(...)s-totale-onzin.dhtml
Ik lees wederom dat Timmermans het bevestigtquote:Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/politi(...)icht_voor_groenlinks
Ik lees wat anders...
Dat is leuk voor jou en voor Timmermans. Helaas zei Marijnissen expliciet dat hij GroenLinks ook nu nog niet uitsluit.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik lees wederom dat Timmermans het bevestigt
Waar?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:59 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Dat is leuk voor jou en voor Timmermans. Helaas zei Marijnissen expliciet dat hij GroenLinks ook nu nog niet uitsluit.
http://heerlen.sp.nl/webl(...)sen-weer-hoop-geven/quote:
En vandaag dus in de Volkskrant:quote:Over GroenLinks waren de meningen verdeeld. Marijnissen concludeerde dat de koers die onder Halsema gestart was, onder Sap werd voortgezet: een keuze voor symbiose met D66 boven een samenwerking met SP en PvdA. “GroenLinks is een elite-partij geworden. Wij hebben de deur altijd open gehad, nog steeds, maar het is GroenLinks dat de PvdA wekelijks voorhoudt te moeten kiezen voor Paarsplus in plaats van voor de SP. Het is GroenLinks dat nu kiest voor de Kunduzcoalitie. Ze zijn niet meer links op sociaal-economische thema’s.” PvdA-ideoloog Paul Kalma vond het te vroeg om GroenLinks af te schrijven. “Die partij maakt een fout, maar laten we ze terughalen. Als we GroenLinks na deze fout afschrijven, is dat een verzwakking van links.”
quote:'We sluiten nooit andere partijen uit. Ik heb wel gezegd dat het moeilijker wordt omdat GroenLinks zich steeds meer richt op samenwerking in de Kunduz-variant (VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie, red.). Ze zeggen bovendien steevast dat ze niet met de SP in zee willen gaan omdat wij te conservatief zouden zijn. Dat maakt het wel lastig.'
Volgens Marijnissen wil de SP nog steeds 'primair' samenwerken met PvdA en GroenLinks, 'en met D66 als dat kan'.
Er staat een filmpje, ik ga niet op een site kijken van een partij waarbij blogs van kritische politici plots verdwijnenquote:Op maandag 21 mei 2012 22:15 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
http://heerlen.sp.nl/webl(...)sen-weer-hoop-geven/
[..]
En vandaag dus in de Volkskrant:
[..]
Als je domweg weigert de bronnen te bekijken (dan wel het verslag van de partij, dan wel van de objectievere Volkskrant) en besluit de letterlijke citaten te negeren, dan ben ik klaar met deze op-niets-uitlopende discussie.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er staat een filmpje, ik ga niet op een site kijken van een partij waarbij blogs van kritische politici plots verdwijnen
Ik heb geen zin minutenlang te zoeken, luister liever muziekquote:Op maandag 21 mei 2012 22:26 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Als je domweg weigert de bronnen te bekijken (dan wel het verslag van de partij, dan wel van de objectievere Volkskrant) en besluit de letterlijke citaten te negeren, dan ben ik klaar met deze op-niets-uitlopende discussie.
Cool, ik ben rechtsquote:
Gelukkig had ik het al voor je gequote en gebold.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik heb geen zin minutenlang te zoeken, luister liever muziek
Waarom post je dan hier, als je geen zin hebt om te zoeken? Blijkbaar vorm je je mening zonder alle beschikbare bronnen te consulteren. Ik vind dat niet erg redelijk, genuanceerd en weloverwogen, eigenschappen die toch bij een anti-populistische kiezer passen. Of niet soms?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik heb geen zin minutenlang te zoeken, luister liever muziek
quote:Voor de allerhoogste inkomens komt er een nieuw toptarief van 65 procent, voor het deel van het inkomen dat
boven de 150.000 euro uitkomt
52% schaal zou 3% omhoog gaan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 01:04 schreef screwloose het volgende:
Vraagje;
Hoe zit het met de belastingstandpunten van de SP? Ik kan er weinig over terugvinden behalve dat de sterke schouders de zwaarste lasten moeten dragen (waar ik het mee eens ben).
Stel je verdient heel aardig, laten we zeggen 60k per jaar. Moet je dan straks meer belasting betalen als de SP een meerderheid zou bereiken?
Ik heb het hier dus niet over exorbitante salarissen van tonnen of miljoenen maar meer over iemand die gewoon een zeer goeie baan heeft.
Reden van mijn vraag: Ik wil weten of het zin heeft om nog ambitie te hebben op de arbeidsmarkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |