En dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:07 schreef W.Wiebel het volgende:
Ik denk dat heel veel studenten op de SP stemmen..
De langstudeerboete geldt voor studenten die meer dan één jaar op hun studie uitlopen. Zij betalen 3000 euro bovenop het collegegeld. Hiermee wordt ambitie bestraft. Studenten die extra vakken willen volgen of een tweede studie willen doen worden ontmoedigd. Bètastudenten worden relatief harder getroffen omdat zij vaak langer over hun studie doen. De SP wil de langstudeerboete afschaffen
De SP wilde in 2006 graag regeren maar niet zo graag dat ze daarvoor veel van hun punten overboord moesten gooien om het CDA te plezieren.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:12 schreef klipper het volgende:
[..]
En dan?
De SP kennende, lopen ze weer weg zodra ze mogen regeren, ze hebben de kans al eens eerder gehad, maar toen durfden ze hem ook niet op te pakken, alleen hierdoor al is een stem op de SP een weggegooide stem.
D66, PvdA, GroenLinks zijn ook allemaal ertegenquote:Op zondag 20 mei 2012 23:07 schreef W.Wiebel het volgende:
De langstudeerboete geldt voor studenten die meer dan één jaar op hun studie uitlopen. Zij betalen 3000 euro bovenop het collegegeld. Hiermee wordt ambitie bestraft. Studenten die extra vakken willen volgen of een tweede studie willen doen worden ontmoedigd. Bètastudenten worden relatief harder getroffen omdat zij vaak langer over hun studie doen. De SP wil de langstudeerboete afschaffen
Ideaal voor een coalitie.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
D66, PvdA, GroenLinks zijn ook allemaal ertegen
D66 met SP? Als de afpraken daar ergens in het midden liggen zeg ik mijn lidmaatschap op. Gelukkig hebben we een congres om tegen zo'n akkoord te stemmen.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ideaal voor een coalitie.
Uitvoering verschilt overigens wel per partij.
Ja, de SP wil heel veel meer uitgeven, dat klopt.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:07 schreef W.Wiebel het volgende:
Zeker ook gelijk een note erbij?, daar zijn ze dan wel weer snel mee.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:16 schreef SteamBoat het volgende:
lol...mijn tekst verdwenen....scherpe mods hier....
Net als de dierenpolitie, het was bijna gelukt.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
De SP wilde in 2006 graag regeren maar niet zo graag dat ze daarvoor veel van hun punten overboord moesten gooien om het CDA te plezieren.
Onzin trouwens dat het een weggegooide stem zou zijn. Een partij kan vanuit de Kamer ook genoeg realiseren (kijk maar naar de PvdD met hun twee zeteltjes die bijna het onverdoofdeslachtverbod erdoor hadden gekregen).
Gaat dat niet tegen SP-principes in? Geld verdienen met kapitaal waar geen arbeid aan te pas komt?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Whoei, 40 cent per Nederlander...
De SP is juist verstandig.
Het trekt rente van het geld en verzorgt haar campagnes en acties, zoals die bij de stakingen voor schoonmakers, van dat geld.
In het ene geval betaal je de hypotheek van Rutte of Wilders en in het andere geval betaal je de spaarpot van de SP.
Ik gaf het alleen maar als voorbeeld dat zelfs kleine partijen een aardige invloed kunnen hebben in de Kamer, laat staan een oppositiepartij met 30 zetels (waar de PvdA naar mijn inziens onder Cohen veel te druk was met het schoppen en samenwerken met de regering en veel te weinig eigen voorstellen heeft gedaan).quote:Op zondag 20 mei 2012 23:22 schreef klipper het volgende:
[..]
Net als de dierenpolitie, het was bijna gelukt.
Bijna is bij mij nog steeds niet.
Geld is gratisch? En verdienen? Als inkomsten?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gaat dat niet tegen SP-principes in? Geld verdienen met kapitaal waar geen arbeid aan te pas komt?
Nee, maar Marx noemde geld dat verdient wordt met rente "dood kapitaal", omdat er geen arbeid aan te pas komt. Opvallend dus dat de SP zo renteniert.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Geld is gratisch? En verdienen? Als inkomsten?
Hoe kun je dat nou nú al zeggen?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:18 schreef JoaC het volgende:
[..]
D66 met SP? Als de afpraken daar ergens in het midden liggen zeg ik mijn lidmaatschap op. Gelukkig hebben we een congres om tegen zo'n akkoord te stemmen.
De BTW op 19% houden.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat doet de SP eigenlijk voor de ondernemer?
http://www.sp.nl/standpun(...)over_ondernemen.htmlquote:· De kosten voor de doorbetaling van een zieke werknemer worden eerlijker verdeeld. Nu wordt een klein bedrijf onevenredig zwaar belast als een werknemer lange tijd ziek is.
· De huurbescherming voor zelfstandigen moet worden verbeterd door de rechten van hurende ondernemers in de wet te versterken.
· De overheid moet als opdrachtgever op tijd zijn betaalverplichting nakomen: binnen dertig dagen worden rekeningen betaald!
· De regeldruk vanuit Brussel moet worden beperkt. De SP is bijvoorbeeld tegen de etiketteringplicht voor zelfstandigen die zelf broodjes of andere lekkernijen maken
· De overheid mag bij aanbestedingen geen onredelijk hoge omzeteisen stellen aan kleine ondernemers. Anders komen alleen de grote bedrijven aan de bak.
Klopt, die afspraak is o.a. door Rutte nog eens bevestigd nadat Buma daar vragen over gesteld had.quote:Op maandag 21 mei 2012 00:05 schreef Life2.0 het volgende:
· De overheid moet als opdrachtgever op tijd zijn betaalverplichting nakomen: binnen dertig dagen worden rekeningen betaald!
Ook een goede, idd.quote:· De kosten voor de doorbetaling van een zieke werknemer worden eerlijker verdeeld. Nu wordt een klein bedrijf onevenredig zwaar belast als een werknemer lange tijd ziek is.
Ik vergeet dat niet, ik heb er zelf ook mee te maken gehad en juig het dan ook compleet toe; maar ik weet nu al dat de uitvoer tegen zal vallen..quote:Op maandag 21 mei 2012 00:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, die afspraak is o.a. door Rutte nog eens bevestigd nadat Buma daar vragen over gesteld had.
Alleen houdt zo'n 20-30% van de overheidsinstanties zich daar nog steeds niet aan.
Ik vind die "30 dagen" ook treurig lang maar laten we eerst maar eens proberen om dat overal te halen
Vergeet niet dat "vroegah" sommige gemeenten, ministeries, etc. soms meer dan 3-6 maanden over een betaling deden.
Voor een bedrijf natuurlijk dodelijk. Maar ze hadden geen keuze: grote klant en dit maar slikken of geen klant.
Ik zei dat halverwege al te ver ging, ik ga geen waslijsten typen in VKZquote:Op zondag 20 mei 2012 23:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou nú al zeggen?
Dat hangt toch allemaal van de eventuele afspraken af? Ik vind het nogal kortzichtig om dan nu al te zeggen dat je in dat geval je lidmaatschap zou opzeggen.
Ik dacht dat D'66ers zo genuanceerd waren.
Of is je angst / haat gewoon zo ongefundeerd hoog?
Helemaal geen water bij de wijn willen doen is natuurlijk ook een manier om jezelf buitenspel te zetten tijdens de formatie.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:05 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik zei dat halverwege al te ver ging, ik ga geen waslijsten typen in VKZ
Alles is haalbaar met meer lenen.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het vorige programma van de SP is bij de vorige verkiezingen toch gewoon door het CPB doorgerekend en haalbaar geacht? In tegenstelling tot dat van sommige andere partijen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |