abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111780361
We moeten nu eindelijk eens af van het verstikkende neoliberalisme dat ons land kapot heeft gemaakt.

Partijen als de VVD willen alleen nog maar meer marktwerking en alleen maar meer de zwakkeren laten betalen voor bonussen en het verdampen van geld.

Stem tegen dit beleid, stem voor een beter beleid. Stem op de SP!

Deel 1: Stem SP
Deel 2: Stem SP (deel 2)
pi_111780413
Ben jij trouwens SP-lid Gewas?
pi_111780438
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:14 schreef Ludd het volgende:
Ben jij trouwens SP-lid Gewas?
Ja.
pi_111780564
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het zal je maar gezegd worden. :')

Hoe kortzichtig. Iedereen draagt iets bij aan de maatschappij, waarom altijd alleen maar die eenzijdige en kortzichtige economische kijk naar het verhaal?

Iemand kan misschien economisch niet rendabel zijn maar dan is die persoon wel van waarde door vrijwilligerswerk of door activiteiten in het verenigingsleven of vervult deze een belangrijke rol in z'n vriendenkring of whatever, vul maar in.
De mensen die je hier noemt dragen inderdaad hun steentje bij, over hun heb ik het dan ook niet gehad, geen woorden verdraaien war dat betreft.
Ik had het over degene die in hun tentje op het malieveld vertoeven, die dragen niets bij.
Om het heel cru te zeggen, een vrijwilliger mis je gelijk doordat sommige dingen dan opeens wegvallen, denk aan het kopje koffie inschenken in verpleeghuizen, maar als degene op het malieveld vandaag dood neervalt, dan valt dat pas op als die gevonden wordt.
quote:
Alsof alles alleen maar draait om het financiële plaatje en alsof alles altijd maar in geld uitgedrukt moet worden. Zelfs als we het over mensen(levens) hebben. Walgelijk vind ik dat.
Word jehova zou ik zeggen.
pi_111781397
De zwakkeren hebben het helemaal niet zo zwaar in Nederland, vergelijk maar eens een minimumloon met een modaal inkomen, verschil is nihil, zeker als je vergelijkt dat de lagere lonen veel meer voordelen hebben gekregen ten op zichte van midden en hogere inkomens.

Daarnaast is marktwerking JUIST goed voor lagere inkomens, zie bijvoorbeeld de uitstekende marktwerking in de supermarktbranche, daarnaast kun je niet zeggen dat telecommunicatie nog echt duur is. Je ziet het juist fout gaan in gebieden waar liberalisering is opgetreden (openbaar vervoer, ziektekostenverzekeraars).

Echter ben ik nog geen SP'er tegengekomen die het verschil tussen marktwerking en liberalisering begrijpt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_111781664
Op Elsevier stond een leuke uitspraak over het verstikkende effect van onze welvaartsstaat.

quote:
'De omstandigheden zijn nu sterk veranderd: steeds minder werkenden moeten zorgen voor steeds meer niet-werkenden.
Met de huidige plannen van de SP zal die trend steeds meer doorzetten. Zelfontplooiing wordt totaal niet gestimuleerd.

quote:
Echter ben ik nog geen SP'er tegengekomen die het verschil tussen marktwerking en liberalisering begrijpt.
QFT.
pi_111781687
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:35 schreef raptorix het volgende:
De zwakkeren hebben het helemaal niet zo zwaar in Nederland, vergelijk maar eens een minimumloon met een modaal inkomen, verschil is nihil.
Uh, het verschil tussen een bijstandsuitkering en het minimumloon is nog een heel stuk kleiner. En dat vind ik kwalijker.

Wat mij betreft moet er een groter verschil komen tussen mensen die niet werken, en mensen die wel werken. Dan mogen de verschillen tussen mensen die wel werken kleiner worden.
pi_111781754
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Froop het volgende:
Op Elsevier stond een leuke uitspraak over het verstikkende effect van onze welvaartsstaat.

[..]

Met de huidige plannen van de SP zal die trend steeds meer doorzetten. Zelfontplooiing wordt totaal niet gestimuleerd.

En even belangrijk: arbeidsmobiliteit ook niet.
pi_111781918
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Ludd het volgende:

[..]

Uh, het verschil tussen een bijstandsuitkering en het minimumloon is nog een stuk kleiner. En dat vind ik kwalijker.

Wat mij betreft moet er een groter verschil komen tussen mensen die niet werken, en mensen die wel werken. Dan mogen de verschillen tussen mensen die wel werken kleiner worden.
Klopt, goed dat je dat aanvult, wat ik ook storend vind is dat je je leplazerus betaald aan WW premie, maar dat wanneer je zonder baan komt je er feitelijk weinig aan hebt.
pi_111782082
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, goed dat je dat aanvult, wat ik ook storend vind is dat je je leplazerus betaald aan WW premie, maar dat wanneer je zonder baan komt je er feitelijk weinig aan hebt.
Hoezo heb je er niets aan? Als ik nu ontslagen wordt krijg ik meer dan een jaar WW. Dat vind ik niet niets.
pi_111782192
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:50 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hoezo heb je er niets aan? Als ik nu ontslagen wordt krijg ik meer dan een jaar WW. Dat vind ik niet niets.
Naar mijn weten 70 procent van laatste loon, veel mensen kunnen daar net hun vaste lasten van betalen.
pi_111782195
quote:
3s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:43 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

En even belangrijk: arbeidsmobiliteit ook niet.
Wat is "arbeidsmobiliteit" volgens jou en wat is er op dit gebied nu goed geregeld?
pi_111782408
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat is "arbeidsmobiliteit" volgens jou en wat is er op dit gebied nu goed geregeld?
Uitwisseling van arbeid binnen landen en tussen landen. De EU scoort hier veel lager op dan Japan, VS en Australië, terwijl onze beroepsbevolking de komende jaren gillend achteruit gaat.
  zondag 20 mei 2012 @ 14:59:00 #14
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111782500
zolang ik nog langharige, dikke vette vol gevreten shag rokende figuren op TV zie die klagen dat ze het zo zwaar hebben,terwijl de plasma TV op de achtergrond aan staat, heb ik niet het idee dat de rijken onder ons,meer moeten inleveren,voor dat tuig.

400.000 werkelozen......150.000 vacatures staan er open

leg dat eens uit aan de belastingbetalers
pi_111782575
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:59 schreef SteamBoat het volgende:
zolang ik nog langharige, dikke vette vol gevreten shag rokende figuren op TV zie die klagen dat ze het zo zwaar hebben,terwijl de plasma TV op de achtergrond aan staat, heb ik niet het idee dat de rijken onder ons,meer moeten inleveren,voor dat tuig.

Iets met kwalitatieve structurele werkloosheid.
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2012 @ 15:02:29 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111782660
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Froop het volgende:

[..]

Met de huidige bezuinigingen worden alle regeltjes waardoor mensen die moeilijk(er) aan en baan komen geschrapt. De loonkostensubsidie is bijvoorbeeld al weg. Reïntegratie mag je zelf regelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2012 @ 15:06:01 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111782807
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Ludd het volgende:

[..]

Uh, het verschil tussen een bijstandsuitkering en het minimumloon is nog een heel stuk kleiner. En dat vind ik kwalijker.

Afhankelijk van waarom iemand niet werkt. Is het luiheid ? Of kan iemand niet werken ?
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2012 @ 15:06:50 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111782857
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:59 schreef SteamBoat het volgende:

Laatst zocht men nog een goede hersenchirurg met ruime ervaring. Ik kan met mijn diploma Werktuigbouw wel solliciteren he ?
  zondag 20 mei 2012 @ 15:08:18 #19
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111782925
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:06 schreef 2cv het volgende:

[..]

Laatst zocht men nog een goede hersenchirurg met ruime ervaring. Ik kan met mijn diploma Werktuigbouw wel solliciteren he ?
Nee,maar een asperge uit de grond trekken is ook werk.....
pi_111783139
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:06 schreef 2cv het volgende:

[..]

Afhankelijk van waarom iemand niet werkt. Is het luiheid ? Of kan iemand niet werken ?
Is irrelevant. Ik vind dat iemand die gewoon fulltime werkt een beduidend hoger inkomen zou moeten hebben dan iemand die niet werkt.
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2012 @ 15:17:04 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111783315
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

Nee,maar een asperge uit de grond trekken is ook werk.....
Ik ga even kijken of ik dat mag van het UWV.

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is irrelevant. Ik vind dat iemand die gewoon fulltime werkt een beduidend hoger inkomen zou moeten hebben dan iemand die niet werkt.
Ik niet. De reden waarom iemand niet werkt is ook belangrijk. Luiheid hoeft niet beloond te worden. Een fysieke beperking hoeft niet bestraft te worden.
  zondag 20 mei 2012 @ 15:19:35 #22
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111783428
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:17 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik ga even kijken of ik dat mag van het UWV.

[..]

Ik niet. De reden waarom iemand niet werkt is ook belangrijk. Luiheid hoeft niet beloond te worden. Een fysieke beperking hoeft niet bestraft te worden.
Doe dat.(mist lichamelijk verantwoord)

En met dat laatste ben ik het eens
pi_111783658
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:17 schreef 2cv het volgende:
Hoezo bestraft? Zo iemand wordt in zijn levensonderhoud voorzien door werkende mensen. Dat is toch geen straf.

Ik vind het echter niet nodig dat iemand die niet kan werken, net zo'n hoog inkomen zou krijgen als iemand die wel fulltime werkt.

Ik vind het raar dat je het als een straf zou zien als je minder betaalt zou krijgen dan mensen die wel werken.
  zondag 20 mei 2012 @ 15:27:35 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_111783767
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:02 schreef 2cv het volgende:

Reïntegratie mag je zelf regelen.
Ik kan nou niet zeggen dat al die reïntegratiebureaus nou zoveel bijdroegen. Gelukkig zelf nooit hoeven mee te maken, maar genoeg verhalen over gehoord.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_111783919
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kan nou niet zeggen dat al die reïntegratiebureaus nou zoveel bijdroegen. Gelukkig zelf nooit hoeven mee te maken, maar genoeg verhalen over gehoord.
Ik ken iemand die een eigen reïntegratiebureau heeft. Succes is nihil, maar het verdient enorm goed. :{

Lang leve de privatisering van deze sector. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')