De mensen die je hier noemt dragen inderdaad hun steentje bij, over hun heb ik het dan ook niet gehad, geen woorden verdraaien war dat betreft.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het zal je maar gezegd worden.
Hoe kortzichtig. Iedereen draagt iets bij aan de maatschappij, waarom altijd alleen maar die eenzijdige en kortzichtige economische kijk naar het verhaal?
Iemand kan misschien economisch niet rendabel zijn maar dan is die persoon wel van waarde door vrijwilligerswerk of door activiteiten in het verenigingsleven of vervult deze een belangrijke rol in z'n vriendenkring of whatever, vul maar in.
Word jehova zou ik zeggen.quote:Alsof alles alleen maar draait om het financiële plaatje en alsof alles altijd maar in geld uitgedrukt moet worden. Zelfs als we het over mensen(levens) hebben. Walgelijk vind ik dat.
Met de huidige plannen van de SP zal die trend steeds meer doorzetten. Zelfontplooiing wordt totaal niet gestimuleerd.quote:'De omstandigheden zijn nu sterk veranderd: steeds minder werkenden moeten zorgen voor steeds meer niet-werkenden.
QFT.quote:Echter ben ik nog geen SP'er tegengekomen die het verschil tussen marktwerking en liberalisering begrijpt.
Uh, het verschil tussen een bijstandsuitkering en het minimumloon is nog een heel stuk kleiner. En dat vind ik kwalijker.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:35 schreef raptorix het volgende:
De zwakkeren hebben het helemaal niet zo zwaar in Nederland, vergelijk maar eens een minimumloon met een modaal inkomen, verschil is nihil.
En even belangrijk: arbeidsmobiliteit ook niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Froop het volgende:
Op Elsevier stond een leuke uitspraak over het verstikkende effect van onze welvaartsstaat.
[..]
Met de huidige plannen van de SP zal die trend steeds meer doorzetten. Zelfontplooiing wordt totaal niet gestimuleerd.
Klopt, goed dat je dat aanvult, wat ik ook storend vind is dat je je leplazerus betaald aan WW premie, maar dat wanneer je zonder baan komt je er feitelijk weinig aan hebt.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Uh, het verschil tussen een bijstandsuitkering en het minimumloon is nog een stuk kleiner. En dat vind ik kwalijker.
Wat mij betreft moet er een groter verschil komen tussen mensen die niet werken, en mensen die wel werken. Dan mogen de verschillen tussen mensen die wel werken kleiner worden.
Hoezo heb je er niets aan? Als ik nu ontslagen wordt krijg ik meer dan een jaar WW. Dat vind ik niet niets.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, goed dat je dat aanvult, wat ik ook storend vind is dat je je leplazerus betaald aan WW premie, maar dat wanneer je zonder baan komt je er feitelijk weinig aan hebt.
Naar mijn weten 70 procent van laatste loon, veel mensen kunnen daar net hun vaste lasten van betalen.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoezo heb je er niets aan? Als ik nu ontslagen wordt krijg ik meer dan een jaar WW. Dat vind ik niet niets.
Wat is "arbeidsmobiliteit" volgens jou en wat is er op dit gebied nu goed geregeld?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:43 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
En even belangrijk: arbeidsmobiliteit ook niet.
Uitwisseling van arbeid binnen landen en tussen landen. De EU scoort hier veel lager op dan Japan, VS en Australië, terwijl onze beroepsbevolking de komende jaren gillend achteruit gaat.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is "arbeidsmobiliteit" volgens jou en wat is er op dit gebied nu goed geregeld?
Iets met kwalitatieve structurele werkloosheid.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:59 schreef SteamBoat het volgende:
zolang ik nog langharige, dikke vette vol gevreten shag rokende figuren op TV zie die klagen dat ze het zo zwaar hebben,terwijl de plasma TV op de achtergrond aan staat, heb ik niet het idee dat de rijken onder ons,meer moeten inleveren,voor dat tuig.
400.000 werkelozen......150.000 vacatures staan er open
leg dat eens uit aan de belastingbetalers
Met de huidige bezuinigingen worden alle regeltjes waardoor mensen die moeilijk(er) aan en baan komen geschrapt. De loonkostensubsidie is bijvoorbeeld al weg. Reïntegratie mag je zelf regelen.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Froop het volgende:
Op Elsevier stond een leuke uitspraak over het verstikkende effect van onze welvaartsstaat.
[..]
Met de huidige plannen van de SP zal die trend steeds meer doorzetten. Zelfontplooiing wordt totaal niet gestimuleerd.
Afhankelijk van waarom iemand niet werkt. Is het luiheid ? Of kan iemand niet werken ?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Uh, het verschil tussen een bijstandsuitkering en het minimumloon is nog een heel stuk kleiner. En dat vind ik kwalijker.
Wat mij betreft moet er een groter verschil komen tussen mensen die niet werken, en mensen die wel werken. Dan mogen de verschillen tussen mensen die wel werken kleiner worden.
Laatst zocht men nog een goede hersenchirurg met ruime ervaring. Ik kan met mijn diploma Werktuigbouw wel solliciteren he ?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:59 schreef SteamBoat het volgende:
zolang ik nog langharige, dikke vette vol gevreten shag rokende figuren op TV zie die klagen dat ze het zo zwaar hebben,terwijl de plasma TV op de achtergrond aan staat, heb ik niet het idee dat de rijken onder ons,meer moeten inleveren,voor dat tuig.
400.000 werkelozen......150.000 vacatures staan er open
leg dat eens uit aan de belastingbetalers
Nee,maar een asperge uit de grond trekken is ook werk.....quote:Op zondag 20 mei 2012 15:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Laatst zocht men nog een goede hersenchirurg met ruime ervaring. Ik kan met mijn diploma Werktuigbouw wel solliciteren he ?
Is irrelevant. Ik vind dat iemand die gewoon fulltime werkt een beduidend hoger inkomen zou moeten hebben dan iemand die niet werkt.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Afhankelijk van waarom iemand niet werkt. Is het luiheid ? Of kan iemand niet werken ?
Ik ga even kijken of ik dat mag van het UWV.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
Nee,maar een asperge uit de grond trekken is ook werk.....
Ik niet. De reden waarom iemand niet werkt is ook belangrijk. Luiheid hoeft niet beloond te worden. Een fysieke beperking hoeft niet bestraft te worden.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is irrelevant. Ik vind dat iemand die gewoon fulltime werkt een beduidend hoger inkomen zou moeten hebben dan iemand die niet werkt.
Doe dat.(mist lichamelijk verantwoord)quote:Op zondag 20 mei 2012 15:17 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik ga even kijken of ik dat mag van het UWV.
[..]
Ik niet. De reden waarom iemand niet werkt is ook belangrijk. Luiheid hoeft niet beloond te worden. Een fysieke beperking hoeft niet bestraft te worden.
Hoezo bestraft? Zo iemand wordt in zijn levensonderhoud voorzien door werkende mensen. Dat is toch geen straf.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:17 schreef 2cv het volgende:
Ik niet. De reden waarom iemand niet werkt is ook belangrijk. Luiheid hoeft niet beloond te worden. Een fysieke beperking hoeft niet bestraft te worden.
Ik kan nou niet zeggen dat al die reïntegratiebureaus nou zoveel bijdroegen. Gelukkig zelf nooit hoeven mee te maken, maar genoeg verhalen over gehoord.quote:
Ik ken iemand die een eigen reïntegratiebureau heeft. Succes is nihil, maar het verdient enorm goed.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan nou niet zeggen dat al die reïntegratiebureaus nou zoveel bijdroegen. Gelukkig zelf nooit hoeven mee te maken, maar genoeg verhalen over gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |