Ongelukkig geformuleerd.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:20 schreef CruellaDeVil het volgende:
Als je welk land dan ook gaat zien als absoluut níet gevaarlijk kan je beter thuis blijven.
Dat vermoeden had ik al, maar je zou niet de eerste naïeve meid zijn geweest die in een greppel eindigde omdat Sven met zijn blonde haren haar toch onmogelijk kwaad zou doen.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:22 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Ongelukkig geformuleerd.
'Relatief ongevaarlijk'.
De dames in de groep tijdens een rondreis door Egypte en Jordanië voelden zich vooral in Jordanië erg veilig, stukken veiliger dan zeg een Turkije. Dus daar zit inderdaad wel een kern van waarheid in. Als je dan op straat in je bikini-string met een fles bier in de handen gaat lopen vragen of er nog wat te neuken valt, heb je ook in Jordanië wel een probleem trouwens. Beste advies, wat die zeer bereisde dames uit de groep ook vaak noemden, is je aanpassen aan de lokale gewoonten, en niet de vrijgevochten westerse vrouw uit gaan lopen hangen.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:49 schreef Juicyhil het volgende:
In het midden oosten kun je volgens mij best veilig reizen als vrouw.
quote:Op zondag 20 mei 2012 12:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De dames in de groep tijdens een rondreis door Egypte en Jordanië voelden zich vooral in Jordanië erg veilig, stukken veiliger dan zeg een Turkije. Dus daar zit inderdaad wel een kern van waarheid in. Als je dan op straat in je bikini-string met een fles bier in de handen gaat lopen vragen of er nog wat te neuken valt, heb je ook in Jordanië wel een probleem trouwens. Beste advies, wat die zeer bereisde dames uit de groep ook vaak noemden, is je aanpassen aan de lokale gewoonten, en niet de vrijgevochten westerse vrouw uit gaan lopen hangen.
Huh?quote:
In Iran nietquote:Op zondag 20 mei 2012 11:49 schreef Juicyhil het volgende:
In het midden oosten kun je volgens mij best veilig reizen als vrouw.
Thailand is nog helemaal niet zo duur hoor, Cambodja is even duur/duurder met al die dollar taferelen en wisselkoersen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:10 schreef AnnaTralala het volgende:
Heb een half jaar in mijn eentje door Azië gereisd, vond het een geweldige ervaring en zou het dan ook zeker aanraden! Just go for it.
India staat er inderdaad wel bekend om dat je veel aandacht van de lokale mannen krijgt (Nepal trouwens ook). In de meeste gevallen is dit gewoon wat vragen over of je al getrouwd bent en af en toe eens een zogenaamd verdwaalde elleboog tegen je borst aan. Je conservatief kleden in kleding die de lokale vrouwen ook dragen, en zeggen dat je getrouwd bent, helpt.
Bounty paradise, wat bedoel je daar precies mee? Als je een paradijselijk strand zoekt waar alles zo goedkoop is dat je er bij wijze van spreken als een koning kunt leven, kun je dat vinden in Zuidoost-Azië. In Thailand (maar dat wordt steeds duurder), maar ook in Vietnam en Cambodja. Als het land op zich je trekt, kun je zelfs in het zuidoosten van China redelijk mooie stranden vinden.
In al deze landen kun je aandacht krijgen van mannen, net zoals in Nederland, dus gewoon je hoofd erbij houden. Als je je onveilig voelt op straat, neem een taxi. Kijk goed naar wat de lokale vrouwen dragen en pas je aan. Op de meeste plekken in Zuidoost-Azië zijn er zoveel toeristen met laag decolleté en kort broekje dat het normaal is geworden, in India niet (behalve misschien in Goa).
Thailand, de Filipijnen, Maleisië en zo.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:25 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Waar in Azië vind je trouwens zogenaamde 'bounty paradises'?
Of kent Azië dat niet echt?
Als ik aan Thailand denk, denk ik wel aan massa-toerisme op veel plaatsen? Misschien een onrealistisch en onterecht beeld wat ik heb gecreëerd, maar dat gevoel en die gedachte komt wel bij mij op. Kan iemand dat wellicht bevestigen of ontkrachten? Bij de Filipijnen en Maleisië heb ik dat gevoel minder sterk. Het gebied 'Palawan' schijnt nog heel puur te zijn en de natuur ongerept, dus niet aangestoken door het massa-toerisme. Is iemand daar ooit al geweest?quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Thailand, de Filipijnen, Maleisië en zo.
Das een interessant linkjequote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:14 schreef IHaveAmnesia het volgende:
TS,
Handig is een research naar cultuur. Kijk even hier, per land:
http://geert-hofstede.com/arab-world-egiqkwlblysa.html
Je ziet o.a. of de bevolking masculien of feminien is. Vooral machtsafstand en onzekerheidsvermijding is belangrijk voor jou.
Lees maar. Je gaat het interessant vinden.
en op je laatste vraag kan ik daar sowieso een goed anwtoord op geven: JAAAquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:25 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik hoorde gisteren van een vrouw die in Tibet is geweest, dat je Tibet niet in je eentje mag bereizen: de Chinese bezetter heeft bepaald dat ze alleen een permit voor Tibet afgeven wanneer je reist met minimaal 5 mensen van dezelfde nationaliteit. Dat schijnt sinds deze maand te zijn ingevoerd.
India lees ik momenteel ook wisselende verhalen over. Nepal komt wel pertinent op mijn lijstje te staan! Verder wil ik er liefst Mongolië ook aan toevoegen. En voor de rest is alles nog blanco.
Waar in Azië vind je trouwens zogenaamde 'bounty paradises'?
Of kent Azië dat niet echt?
Dankjewel.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:39 schreef _Loki het volgende:
Wat een enorm prachtig plan. Lijkt me echt geweldig om on a shoestring azië door te gaan.
Ja, dat had ik me inderdaad ook al bekeken. Qua route is het inderdaad niet optimaal, maar ik heb Australië als eerste ingepland omdat ik daar een deel van mijn budget bij elkaar wil sprokkelen. In Australië ligt in principe het 'lot' van mijn complete planning.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:46 schreef Bombshell het volgende:
Van Australie naar Azie en dan naar San Francisco is qua route wat onhandig omdat je dan eigenlijk heen en weer aan het reizen bent. Maar als je eerst geld wil verdienen in Australie moet dat wel.
Ik denk dat het zeker haalbaar is. Als je een aantal weken hard werkt met fruit plukken, kun je zo iets van 600 dollar per week verdienen en 200-300 sparen als je het rustig aan doet.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:48 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Dankjewel.Hopelijk is het ook een reëel plan om uit te voeren. Dat is in principe het hele punt. Op papier heb ik zoveel gekrabbeld en genoteerd, maar het moet ook realistisch zijn om het qua budget uit te voeren. Ik krijg al helemaal de kriebels als ik mijn schets lees en het stimuleert me alleen maar om mijn dromen na te jagen!
600 Dollar per week sparen? Dan peer ik hem ook snel naar Australie.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:58 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker haalbaar is. Als je een aantal weken hard werkt met fruit plukken, kun je zo iets van 600 dollar per week sparen.
Wait. Whut? 600 dollar per week? Bedoel je niet per maand?quote:Op maandag 28 mei 2012 22:58 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker haalbaar is. Als je een aantal weken hard werkt met fruit plukken, kun je zo iets van 600 dollar per week verdienen en 200-300 sparen als je het rustig aan doet.
Bedankt voor je input, AnnaTralala!quote:Op maandag 28 mei 2012 23:48 schreef AnnaTralala het volgende:
Wil niet het hele plan naar beneden halen ofzo, maar ik hoor van veel mensen dat je met werken in Australië nauwelijks je levenskosten daar kan betalen. Laat staan sparen. En een vriend van me die erheen ging kostte het eerst maanden om werk te vinden.
Ik zou eerst sparen in Nederland. En dan Azie-Australie-Nieuw Zeeland-eventueel Fiji-San Francisco doen in die volgorde omdat het goedkoper is qua vliegen. Kan waarschijnlijk al met een round-the-world-ticket voor 1800 euro of hoger. OF gewoon naar Australië en accepteren dat je misschien wat zal kunnen sparen, en misschien ook niet en je budget van 2000 euro daar alleen al voor nodig zal hebben.
Jawohl. Seizoenswerk daar is enorm in trek en als je hard werkt én als je werkgever je per uur betaalt, kun je erg veel verdienen. Het is werk dat in korte tijd gedaan moet worden, vandaar. Lees wel goed: 600 dollar per week verdienen, niet sparen! Het was een typoquote:Op maandag 28 mei 2012 23:00 schreef Bombshell het volgende:
[..]
600 Dollar per week sparen? Dan peer ik hem ook snel naar Australie.
Klinkt goed. Wat moet een normaal baantje dan wel niet verdienen. En de levenskosten zijn net zo hoog als in Nederland ongeveer. Ik ga emigreren!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:14 schreef _Loki het volgende:
[..]
Jawohl. Seizoenswerk daar is enorm in trek en als je hard werkt én als je werkgever je per uur betaalt, kun je erg veel verdienen. Het is werk dat in korte tijd gedaan moet worden, vandaar. Lees wel goed: 600 dollar per week verdienen, niet sparen! Het was een typoDaar gaat zo'n 300 dollar per week vanaf voor kosten als huur en eten. Dus je kunt zo'n 300 dollar per week sparen.
Je werkt meestal zo'n 9 uur per dag, van vroeg in de ochtend tot einde van de middag. Meestal betalen ze ergens tussen de 10-20 dollar per uur. Soms kun je op zondag doorwerken, als het werk er is.
Het is seizoenswerk, hè.. je kan dit niet het hele jaar doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:30 schreef Bombshell het volgende:
Klinkt goed. Wat moet een normaal baantje dan wel niet verdienen. En de levenskosten zijn net zo hoog als in Nederland ongeveer. Ik ga emigreren!
Je mag hooguit 6 maanden bij dezelfde werkgever zitten op een Working Holiday visum. Neem aan dat je dat bedoelt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:27 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Dat valt me op zich zeker niet tegen dan. 200 tot 300 dollar per week kunnen sparen, mits je bewust leeft - vind ik best een leuk zakcentje. Maar ik meen te hebben gelezen dat je niet langer dan 4 weken bij dezelfde werkgever mag werken, klopt dat? Dus dat je na vier weken weer moet switchen van werkgever en baantje? En ben je ook zelf in Australië geweest, Loki?
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. En ik meen dat je ook moet kunnen aantonen dat je ¤ 3200,- als bewijs op je bankrekening hebt staan, wil je überhaupt Australië binnen kunnen komen? Wat gaaf dat je in juli zelf voor een jaar naar Australië gaat, joh. Je zal al wel druk bezig zijn met de voorpret? Ik wens je in elk geval alvast onwijs veel plezier daar!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:25 schreef _Loki het volgende:
[..]
Je mag hooguit 6 maanden bij dezelfde werkgever zitten op een Working Holiday visum. Neem aan dat je dat bedoelt.
Fruit plukken is wel een rotwerk, het is enorm hard werken, vandaar dat het zo goed verdient. Andere baantjes in de stad verdienen ook zo'n 15 dollar per uur, maar de kosten van leven daar zijn erg hoog. Brood kan zo 2 euro kosten en een liter melk hetzelfde. Huur is zo'n 200 per week voor een gedeelde woning. Dus Bombshell zit ernaast![]()
Ik ga naar Australië in Juli voor 12 maanden (wel voor stage) dus heb het een en ander gehoord en opgezocht erover
Het kan wel maar dan zal je veel tijd moeten besteden aan werk zoeken. Ik lees erover dat je toch al moet rekenen op 5 a 6 weken zoeken om een baan te vinden. Anders kan na een kleine drie maanden weer huiswaarts.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:21 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. En ik meen dat je ook moet kunnen aantonen dat je ¤ 3200,- als bewijs op je bankrekening hebt staan, wil je überhaupt Australië binnen kunnen komen? Wat gaaf dat je in juli zelf voor een jaar naar Australië gaat, joh. Je zal al wel druk bezig zijn met de voorpret? Ik wens je in elk geval alvast onwijs veel plezier daar!
Mijn planning is om eind volgend jaar - rond begin november - definitief op 'wereldreis' te vertrekken. Tegen die tijd hoop ik ¤ 4500,- bij elkaar te hebben gespaard. Is dat realistisch om daarmee op reis naar Australië te vertrekken en vanaf daar mijn eigen boontjes qua werk en dus inkomsten weer te doppen? Heeft dat een reële kans van slagen? Ik zag trouwens dat 'Kilroy' een wereldticket op maat voor je kan ontwerpen. Dat lijkt me wel een bijzonder goed idee!
Ik hoor Australiërs die reizen alleen maar klagen over de enorm hoge kosten in Australië. Ze vinden Europa goedkoop!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:30 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Klinkt goed. Wat moet een normaal baantje dan wel niet verdienen. En de levenskosten zijn net zo hoog als in Nederland ongeveer. Ik ga emigreren!
Als je een bepaalde skill heb kan je in Australie of in Nieuw Zeeland zeker veel geld verdienen, schapen scheren is daar inderdaad een goed voorbeeld van, dat is vooral seizoensarbeid waar in korte tijd veel schapen moeten worden geschoren, en dat is dan weer ideaal voor de Europeaan, want juist in de tijd dat de schapen geschoren moeten worden in Australasia dan is het in Europa winter, zo kan je prima dat combineren, maar je moet dan wel al ervaring hebben, want ook dit wordt betaald naar de hoeveelheid schapen die je kan scheren.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:14 schreef Lemans24 het volgende:
Aan de andere kant ken ik ook weer iemand die naar Australië is gegaan om een paar maanden schapen te gaan scheren en daar een heel aardig bedrag aan heeft overgehouden, dat hij hier in Nederland nooit in zo'n korte tijd had kunnen verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |