abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2012 @ 10:41:14 #1
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111774237
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dyslexie heeft daar niks mee te maken. Geloof me, ik weet genoeg van dyslexie af om te kunnen zien of het daarom gaat of om pure domheid.
Ik hoop, tegen beter weten in, dat je ongelijk hebt, maar ik zal je toch maar gelijk geven c.q. geloven op je woord.

[ Bericht 81% gewijzigd door Aristoo op 20-05-2012 10:55:09 ]
pi_111774557
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:36 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Jij doet niet anders dan je van de domme houden of je bent het.. 8)7 . Want waarom maakte je in de OP (van dit deel 2) nou eigenlijk geen spel en stijlfouten? Geheime agenda soms? Zoals het verspreiden van je kortzichtige gedachtengoed b.v.? Tis maar een theorietje btw want "er zijn geen feiten, alleen interpretaties", tenslotte. Maar hoe moeten we jou nou interpreteren? Ben je serieus of speel je een reli-spelletje met de atheisten en agnosten hier? En laat Man maar voor zichzelf spreken. Een 'tolk' als jij gooit alleen maar roet in het eten en sommigen ergeren zich ook nog eens mateloos aan je taalmisbruik :Y
Bewust van de domme houden doen veel mensen hier, jij bent er een van (doen alsof je niet begrijpt, maar gelijk aanvallen en zoeken naar puntjes om de topic te verzieken), gezien jou tekst en aanvallende zinnen zegt het al genoeg. Nu ga je Huilie Huilie doen en beetje mij napraten...................................triest figuur dat je bent. :')

Verder ben je niet eens waard om te reageren, zoek een ander manier om aandacht te krijgen. Er lopen hier veel bijdehandjes type rond zoals jou ik raad je echt aan om meer volwassen te gedragen in plaats kinderachtig aandacht vragen, dat doe je maar op school waar meer van dat type zijn van jou kaliber :Y

Einde discussie!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kingdom34 op 20-05-2012 11:11:51 ]
pi_111774577
Ik zie weinig liefde meer in dit topic.

DUS NU LIEF DOEN GODVERDOMME!!!
  zondag 20 mei 2012 @ 11:13:03 #4
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111774793
Afgelopen met dat ge-etter nu, allemaal. Onder deze streep gewoon on topic zonder ad hominems graag:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111775054
Dan maar weer eens een stukje van Gods woord:

"25 Maar de mannen wilden naar hem niet horen. Toen greep de man zijn bijwijf, en bracht haar uit tot hen daarbuiten; en zij bekenden haar, en waren met haar bezig den gansen nacht tot aan den morgen, en lieten haar gaan, als de dageraad oprees.

26 En deze vrouw kwam tegen het aanbreken van den morgenstond, en viel neder voor de deur van het huis des mans, waarin haar heer was, totdat het licht werd.

27 Als nu haar heer des morgens opstond en de deuren van het huis opendeed, en uitging om zijns weegs te gaan, ziet, zo lag de vrouw, zijn bijwijf, aan de deur van het huis, en haar handen op den dorpel.

28 En hij zeide tot haar: Sta op, en laat ons trekken; maar niemand antwoordde. Toen nam hij haar op den ezel, en de man maakte zich op, en toog naar zijn plaats.

29 Als hij nu in zijn huis kwam, zo nam hij een mes, en greep zijn bijwijf, en deelde haar met haar beenderen in twaalf stukken; en hij zond ze in alle landpalen van Israël."

Pure liefde...

edit: Hm. Toch maar eens uitzoeken hoe ze dat in kinderbijbels verwerken...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2012 11:32:46 ]
pi_111775413
Gister had Family Guy zo'n leuken aflevering over geloof en kuisheid :P
Vond het wel super typerend xd.
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:44:52 #7
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111775477
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Gister had Family Guy zo'n leuken aflevering over geloof en kuisheid :P
Vond het wel super typerend xd.
Zulke cartoons zijn vaak opvallend goed in het neerzetten van de realiteit van religie. "All about mormons" (South Park) blijft voor mij ook nog steeds de beste referentie waar het gaat over mormonen.

Weet je nog welke aflevering dat precies was? Ik zou hem hier moeten hebben.
pi_111775540
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zulke cartoons zijn vaak opvallend goed in het neerzetten van de realiteit van religie. "All about mormons" (South Park) blijft voor mij ook nog steeds de beste referentie waar het gaat over mormonen.

Weet je nog welke aflevering dat precies was? Ik zou hem hier moeten hebben.
Pffooee geen flauw idee, maar ik weet wel welke je je bedoeld.

Edit: Gevonden, Seizoen 7 Aflevering 12.
Ook in moeilijke tijden.
pi_111775558
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:47 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Eh, logisch toch? Je kwam er net zelf mee aanzetten.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:51:34 #10
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111775650
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:47 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Edit: Gevonden, Seizoen 7 Aflevering 12.
Bedoelde eigenlijk de aflevering van family guy. Of is dat ook season 7 aflevering 12? Dat zou een bizar toeval zijn.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:52:55 #11
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_111775684
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk de aflevering van family guy. Of is dat ook season 7 aflevering 12? Dat zou een bizar toeval zijn.
Nee deze is van South Park. Die van Family Guy zou ik zo niet weten.

Effe snel gezocht.
Edit2: Die aflevering heet : Prick Up Your Ears. Seizoen 5 Aflevering 6.
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:56:27 #12
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111775772
Thanks. :) Even kijken.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:59:09 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111775837
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:26 schreef Jigzoz het volgende:

.............. gruwelijke martelingen.....................

Pure liefde...
Echt hoor, hij gooit haar zelf in het hol van de leeuw, en nadat ze op alle manieren wordt vernederd en misbruikt, vierendeelt hij haar in het kwadraat........

gods woord..... Wat een gore geweldadige lamzak is heel die god dan toch
quote:
Ik heb hier nog een erfstukkie liggen, een familiebijbel, dus ook geschikt voor kinderen. Als je nou even aangeeft welk boek en welke verzen dit betreft, zoek ik het daarin ook eens op.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 20 mei 2012 @ 12:00:58 #14
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111775877
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:59 schreef ElizabethR het volgende:

Ik heb hier nog een erfstukkie liggen, een familiebijbel, dus ook geschikt voor kinderen. Als je nou even aangeeft welk boek en welke verzen dit betreft, zoek ik het daarin ook eens op.
Ik zou niet weten uit welk boek die fragmenten komen, maar Deuteronomium en Leviticus zouden sowieso niet door kinderen gelezen moeten worden.
pi_111775887
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Echt hoor, hij gooit haar zelf in het hol van de leeuw, en nadat ze op alle manieren wordt vernederd en misbruikt, vierendeelt hij haar in het kwadraat........

gods woord..... Wat een gore geweldadige lamzak is heel die god dan toch

[..]

Richteren 19. 20:25
  zondag 20 mei 2012 @ 12:07:03 #16
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111776067
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:18 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ja, God/Heilige Geest en Jezus (God in vlees)

Ik weet niet wat ik weerlegt zeg je, ga jij nou kinderachtig doen mij impliceren dat ik niet duidelijk bent.
Ik geef jou niet gelijk, God is de maker van DNA en zit NIET in onze DNA, kan je wel lezen of zit je nu expres mijn tijd aan het verdoen?

Typische antwoord als je niets meer kan zeggen, zeg dan niets als je geen antwoord op hebt, triest figuur :')
Zijn wij dan niet geschapen naar zijn evenbeeld? Want zo bedoel ik dat "in ons DNA". Hij zit er natuurlijk niet letterlijk in want dan zou hij op 7 miljard plaatsen (in de Mensen) tegelijk moeten zijn, plus overal in de cosmos. En nou heb ik wel eens van multitasking gehoord maar dat krijgt zelfs God niet voor elkaar, denk ik toch. En alles wat ik hier zeg/doe, doe ik idd expres oftewel welbewust. Jammer dat ik je tijd verdoe daarmee. Ik ben slechts een blinde atheist. Sad, but true. Vergeef me, in naam der lieve Heer...

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristoo op 21-05-2012 22:37:59 ]
  zondag 20 mei 2012 @ 12:15:18 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111776331
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Richteren 19. 20:25
:o Staat er niet in!!! Het gaat maar tot Rechters 16. 1-31 en daarna komt Ruth. Wat raar??
  zondag 20 mei 2012 @ 12:20:40 #18
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111776484
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:07 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Hij zit er natuurlijk niet letterlijk in want dan zou hij op 7 miljard plaatsen (in de Mensen) tegelijk moeten zijn, plus overal in de cosmos.
Jawel joh, god is overal.

'Splijt een stuk hout: ik ben er. Til de steen op en jullie zullen mij daar vinden'
  zondag 20 mei 2012 @ 12:24:28 #19
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111776592
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:20 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jawel joh, god is overal.

'Splijt een stuk hout: ik ben er. Til de steen op en jullie zullen mij daar vinden'
Dat zijn de plaatsen waar je normaalgesproken zou zoeken naar ongedierte. :+
  zondag 20 mei 2012 @ 12:25:15 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_111776612
Edit.
KuikenGuppy
  zondag 20 mei 2012 @ 12:28:21 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111776703
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:25 schreef Burdie het volgende:
Edit.
Net op tijd. :P
  zondag 20 mei 2012 @ 13:12:30 #22
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111778063
quote]0s.gif Op zondag 20 mei 2012 08:24 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Op zaterdag 19 mei 2012 21:18 schreef Molurus het volgende:
[..]

Wat ik bedoel is dat ideeen en kennis zich voortplanten, veranderen en geselecteerd worden.

Maar het verschil zit hem in het type mutaties. In de evolutie zijn die zuiver toevallig, en bij de culturele/technische evolutie is het puur menselijk denken en handelen (a.k.a.manipulatie) dat de mutaties bewerkstelligd, met serendipiteit als regelbevestigende uitzondering. Het toeval speelt bij de natuurlijke evolutie (en ten dele de natuurlijke selectie) een doorslaggevende rol. Een klein verschil wellicht naar jou opvatting, maar lang leve dat verschil! Anders hadden wij deze dialoog zeer waarschijnlijk nooit gevoerd, en was eugenetica of rechtstreekse manipulatie van DNA het enige alternatief geweest om enige progressie te boeken, even los van het feit dat we er simpelweg nooit geweest waren in onze huidige 'configuratie'.(Mischien zaten we dan wel, samen met Aton, in de boom waar hij me steeds naartoe verwenst.) We zijn letterlijk simpelweg ontstaan omdat dat toevallig kon hier op Aarde, niets meer, niets minder. Alleen, welke idioot (IQ<60) heeft toch dat godsconcept bedacht en nam het nog serieus ook? Als het kon zou ik zijn mannelijke nakomelingen met TWK alsnog aan het kruis nagelen! Schizofrenie is erfelijk, weg met die slechte genen dus..De weg van de ware gelovige leidt naar Galgotha n.l., en sterven voor s'werelds zonden en je geloof is immers het mooiste wat er is, toch? Je wordt meteen 'zalig' verklaard als martelaar dus ik doe hem (alle profeten zijn Mannen, ook de eerste ) nog een lol ook. Met dogma's en hun aanhangers heb ik geen sikkepitje medelijden en vergeven doe ik hen dus niet. Dat laat ik aan anderen over die minder (of meer juist, vul zelf maar in..) betrokken zijn bij deze ellenlange oorlog(recht van de sterkste)/'evolutie' der ideeen.

:'( Maar nou weet ik nog steeds niet wat jij/jullie hiervan vinden....

[ Bericht 2% gewijzigd door Aristoo op 20-05-2012 13:22:13 ]
  zondag 20 mei 2012 @ 13:20:57 #23
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111778403
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:12 schreef Aristoo het volgende:
Maar het verschil zit hem in het type mutaties. In de evolutie zijn die zuiver toevallig, en bij de culturele/technische evolutie is het puur menselijk denken en handelen (a.k.a.manipulatie) dat de mutaties bewerkstelligd, met serendipiteit als regelbevestigende uitzondering. Het toeval speelt bij de natuurlijke evolutie (en ten dele de natuurlijke selectie) een doorslaggevende rol. Een klein verschil wellicht naar jou opvatting, maar lang leve dat verschil!
Of een idee dat wij bedenken (of aanpassen) ook daadwerkelijk succes zal hebben als een meme is voor ons volstrekt niet te beoordelen. In die zin maakt het niet uit of we iets bedenken of iets willekeurig uit de duim zuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 20-05-2012 13:33:24 ]
pi_111779145
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

:o Staat er niet in!!! Het gaat maar tot Rechters 16. 1-31 en daarna komt Ruth. Wat raar??
Ah, censuur.

Alstublieft.
pi_111779415
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:26 schreef Jigzoz het volgende:

"25 Maar de mannen wilden naar hem niet horen. Toen greep de man zijn bijwijf, en bracht haar uit tot hen daarbuiten; en zij bekenden haar, en waren met haar bezig den gansen nacht tot aan den morgen, en lieten haar gaan, als de dageraad oprees.

26 En deze vrouw kwam tegen het aanbreken van den morgenstond, en viel neder voor de deur van het huis des mans, waarin haar heer was, totdat het licht werd.

27 Als nu haar heer des morgens opstond en de deuren van het huis opendeed, en uitging om zijns weegs te gaan, ziet, zo lag de vrouw, zijn bijwijf, aan de deur van het huis, en haar handen op den dorpel.

28 En hij zeide tot haar: Sta op, en laat ons trekken; maar niemand antwoordde. Toen nam hij haar op den ezel, en de man maakte zich op, en toog naar zijn plaats.

29 Als hij nu in zijn huis kwam, zo nam hij een mes, en greep zijn bijwijf, en deelde haar met haar beenderen in twaalf stukken; en hij zond ze in alle landpalen van Israël."

Pure liefde...

Ik wil het OT niet verdedigen, maar ik vind wel dat je erg selectief quotet door de verzen die hierop volgen weg te laten:

Rechters 19
30 En ieder die het zag zei: ‘Zoiets is nog nooit gebeurd! Nog nooit hebben we in Israël zoiets meegemaakt, vanaf de uittocht uit Egypte tot op de dag van vandaag. Dit kunnen we niet toestaan. We moeten ons beraden en besluiten wat we zullen doen.’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')