Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
quote:
jaquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:12 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Er stond eerst een gaap-smiley.
Maar ik heb zeer succesvol een ninja-edit toegepast.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:14 schreef marcodej het volgende:
En toch spijtig dat er hier geen goeie Nederlander staat.
Ik twijfel dat die op de echt zware, steile cols kan volgen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:19 schreef Pedroso het volgende:
Ben echt benieuwd hoever Thomas de Gendt gaat komen. Vorig jaar in de Tour was zijn laatste week top en hij als ie top is gaat ie gewoon de tijdrit ook winnen.
Eindwinnaar zal ie niet worden maar top 3 kan er inzitten.
Bij Hesjedal heb ik dit jaar echt geen idee om eerlijk te zijn. Twijfel ook of hij kan volgen maar hij is natuurlijk ook al eens 6e in de tour geweest, dus misschien krijgen ze hem er niet echt af. En die trui zal ook vleugels geven.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik twijfel dat die op de echt zware, steile cols kan volgen.
Wat ik trouwens ook betwijfel bij Hesjedal.
quote:1 A. Amador (MOV) 5:33:36
2 Bárta (APP) +0
3 De Marchi (AND) +2
4 Hesjedal (GRM) +20
5 Tiralongo (AST) +46
6 R. Urán (SKY) +46
7 Joa. Rodríguez (KAT) +46
8 De Gendt (VCD) +46
9 Scarponi (LAM) +46
10 Gadret (ALM) +46
11 F. Schleck (RNT) +46
12 Pozzovivo (COG) +46
13 I. Basso (LIQ) +46
14 Ser. Henao (SKY) +49
15 Intxausti (MOV) +52
16 Kreuziger (AST) +52
17 D. Moreno (KAT) +52
18 Pardilla (MOV) +52
19 Nieve (EUS) +55
20 Cataldo (OPQ) +1:16
21 Gia. Brambilla (COG) +1:16
22 Casar (FDJ) +1:16
23 Tschopp (BMC) +1:16
24 Rujano (AND) +1:16
25 Slagter (RAB) +1:40
26 Ulissi (LAM) +1:40
27 S. Lagutin (VCD) +1:40
28 Stetina (GRM) +1:40
29 Dupont (ALM) +1:40
30 Cunego (LAM) +1:43
Zijn team stelt natuurlijk niet veel voor. Nu reden ze vandaag wel als idioten, maar Liquigas blijft wel stukken beter. Vrij dom ook om pionnen als Caruso zomaar op te offeren.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Bij Hesjedal heb ik dit jaar echt geen idee om eerlijk te zijn. Twijfel ook of hij kan volgen maar hij is natuurlijk ook al eens 6e in de tour geweest, dus misschien krijgen ze hem er niet echt af. En die trui zal ook vleugels geven.
Het verschil is wel dat er meer klimmen zijn en de klimmen korter, maar wel zwaarder zijn. Dus meer kans op wat grotere verschillen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:43 schreef Pedroso het volgende:
Morgen ook niet echt een heel zware bergetappe, zullen wel dezelfde namen tevoorschijn komen als vandaag.
Je ziet overigens dat het geen enkele zin heeft als klassementrenner om al vroeg ten aanval te trekken, als je tijd wil winnen moet je de laatste berg (en ook niet te vroeg) gaan.
Rabobank stelt toch wel behoorlijk teleur. De sprinters weten geen vuist te maken en ontsnappingswerk heb ik nog niet gezien. Slagter doet het best redelijk, maar voor een vijfentwintigste plaats kun je nou ook niet de champagne koud zetten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:52 schreef TheArt het volgende:
Dat van het vroege lossen van Garate zag ik dus toch goed. Binnengekomen op 32 minuten in de busWat heb je echt aan die gast als ie zo rijdt.
misschien spaart die zich om morgen in de ontsnapping te gaanquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:52 schreef TheArt het volgende:
Dat van het vroege lossen van Garate zag ik dus toch goed. Binnengekomen op 32 minuten in de busWat heb je echt aan die gast als ie zo rijdt.
Morgen laatste 6km á 10% dat is natuurlijk wel even wat anders.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:43 schreef Pedroso het volgende:
Morgen ook niet echt een heel zware bergetappe, zullen wel dezelfde namen tevoorschijn komen als vandaag.
Je ziet overigens dat het geen enkele zin heeft als klassementrenner om al vroeg ten aanval te trekken, als je tijd wil winnen moet je de laatste berg (en ook niet te vroeg) gaan.
Dat is de eerste klim.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Morgen laatste 6km á 10% dat is natuurlijk wel even wat anders.
[ afbeelding ]
Wat heb je aan een 32e plaats in het klassement? Laatst haalde je zelf nog aan dat Slagter en hij de enigen zijn die mee zouden kunnen gaan in ontsnappingen in geaccidenteerde etappes. En het is ook niet zo dat hij lang moet aanklampen om Slagter bij te staan om diens potentiële 23e plaats in het eindklassement veilig te stellen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:52 schreef TheArt het volgende:
Wat is dit dan weer? Slagter is kansloos voor dat klassement, bij voorbaat.quote:Ik heb hem wel gevraagd om volle bak door te blijven rijden met het oog op het jongerenklassement. Dat heeft hij ook gedaan, maar helaas is hij wel een plek gezakt in dat klassement.”
Om nu (vanochtend dus) al voor de eerste bergetappe het (jongeren)klassement al meteen te laten lopen gaat wel wat ver. Stel hij blijkt in de volgende etappes goed mee te kunnen, heb je onnodig tijd verloren.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:01 schreef Zelva het volgende:
Jan Boven op Rabosport:
[..]
Wat is dit dan weer? Slagter is kansloos voor dat klassement, bij voorbaat.
In plaats dat Slagter zich nou eens concentreert op een leuk dagje aanvallen, maar nee hoor, hij moet in de marge mee blijven rijden en zich helemaal leeg rijden voor 'het jongerenklassement'
Hij zal wel een keurige en onberispelijke persoonlijkheid hebben, passend bij het imago van Rabo.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:05 schreef Mani89 het volgende:
Kan Jan Boven niet lekker ploegleider worden bij het vrouwenwielrennen ofzo
Wie heeft er sowieso besloten om fucking Jan Boven ploegleider te maken? Wat kan hij voor toegevoegde waarde hebben?
Daarnaast, dat dagje kan ie altijd nog wel uitzoeken, ook al probeer je elke bergetappe aan te klampen en verlies je elke keer een paar minuten. Als je dan op 10 tot 15 minuten staat, laten ze je echt wel gaan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij zal wel een keurige en onberispelijke persoonlijkheid hebben, passend bij het imago van Rabo.
Overigens vind ik het niet zo gek om te kijken waar z'n grenzen (Slagter) liggen op het vlak van het algemeen klassement. Valt me zeker niet tegen. Voor een 22-jarige is het zelfs gewoon goed wat ie presteert.
Om een etappe te laten lopen vind ik eigenlijk wel een beetje zwak, dat kun je op latere leeftijd nog genoeg doen als je de klasse niet hebt om pakweg top 15 te rijden.
Waarom dan dat attente rijden van Garate in de beginfase van de Giro? Elke beklimming zat ie toen bij de eerste 15 en hij verloor de bergrit die Pozzovivo won ook geen tijd op de favorieten, terwijl een ritzege er echt niet in zat. Waarom liet ie zich daar dan ook niet lossen?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat heb je aan een 32e plaats in het klassement? Laatst haalde je zelf nog aan dat Slagter en hij de enigen zijn die mee zouden kunnen gaan in ontsnappingen in geaccidenteerde etappes. En het is ook niet zo dat hij lang moet aanklampen om Slagter bij te staan om diens potentiële 23e plaats in het eindklassement veilig te stellen.
Gaat om het jongerenklassement, en daar gaat ie echt Uran en/of Henao niet verslaan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om nu (vanochtend dus) al voor de eerste bergetappe het (jongeren)klassement al meteen te laten lopen gaat wel wat ver. Stel hij blijkt in de volgende etappes goed mee te kunnen, heb je onnodig tijd verloren.
Concentreren op een dagje aanvallen kan later ook nog.
Hij hoeft het niet te laten lopen, maar om hem nu in het rood te laten rijden voor hooguit een derde plaats in het jongerenklassement, hij is vandaag zelfs een plaats gezakt, dat lijkt me alleen maar demotiverend.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:28 schreef Pedroso het volgende:
Om een etappe te laten lopen vind ik eigenlijk wel een beetje zwak, dat kun je op latere leeftijd nog genoeg doen als je de klasse niet hebt om pakweg top 15 te rijden.
Zolang jij blijft beweren dat ik heb gezegd dat Slagter het helemaal had moet laten lopen, is dit een zinloze discussie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:42 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie in de top twintig moet eindigen, is het toch niet handig om nu al meteen tijd weg te gaan geven?
Wat had 'ie volgens jou dan moeten doen vandaag? Die laatste 4 km net iets rustiger aan, zodat 'ie 20 seconden oid extra had verloren? Dat schiet op zeg.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zolang jij blijft beweren dat ik heb gezegd dat Slagter het helemaal had moet laten lopen, is dit een zinloze discussie.
Hier ook. Ik heb het helemaal niet over Slagter en wat die had moeten doen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat had 'ie volgens jou dan moeten doen vandaag? Die laatste 4 km net iets rustiger aan, zodat 'ie 20 seconden oid extra had verloren? Dat schiet op zeg.
quote:Op zondag 20 mei 2012 09:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn er ergens beelden te zien van het moment dat de ploegleiders vergeten die fiets mee te nemen.
Heb dat stuk helaas gisteren net gemist.
Wat maakt het nu uit wat 'ie precies zegt, als het maar motiveert. Bovendien, zoals eerder al gezegd, is het jongerenklassement nu nog wel degelijk belangrijk voor Slagter. De verschillen zijn nog klein, dan moet je dat niet bij voorbaat afschrijven.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hier ook. Ik heb het helemaal niet over Slagter en wat die had moeten doen.
Het gaat om Boven die zijn renner op wat mij betreft onbegrijpelijke wijze aanspoort.
twitter:RSNT twitterde op zondag 20-05-2012 om 13:26:46After 28 km in stage 15, Fränk Schleck has to abandon the Giro d'Italia because of an injury in the right shoulder. #giro reageer retweet
Echt hequote:Op zondag 20 mei 2012 13:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs in de Tour pieken de Schlecks maar in de laatste week. En doorgaans als 't even kan enkel de 2e helft van de laatste week.
Krijgen dus miljoenen om 3 of 4 dagen op een jaar goed te zijn in een koers die ze zonder groene tafel nog nooit hadden gewonnen. Je moet het maar verkocht krijgen aan de sponsor, dat is wel bewonderenswaardig.
Dat is een beetje te vergelijken met een Ullrich zo'n jaar of 7-10 geleden.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs in de Tour pieken de Schlecks maar in de laatste week. En doorgaans als 't even kan enkel de 2e helft van de laatste week.
Krijgen dus miljoenen om 3 of 4 dagen op een jaar goed te zijn in een koers die ze zonder groene tafel nog nooit hadden gewonnen. Je moet het maar verkocht krijgen aan de sponsor, dat is wel bewonderenswaardig.
Het is hier ook al vrij vaak uitgebreid gepost iig.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Echt he
Meende dat daar laatst ergens een column over geschreven was, of was dat een uitgebreide post van hier?
Toegegeven, was ook erg. Maar die won nog de tour, vuelta, zwitserland en was olympisch kampioen. En is daarnaast natuurlijk nog 5 keer 2e geworden en was altijd de grote uitdager. Die had dan tenminste nog iets neergezet.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:03 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat is een beetje te vergelijken met een Ullrich zo'n jaar of 7-10 geleden.
quote:Op zondag 20 mei 2012 14:10 schreef OProg het volgende:
[..]
en kan teren op een Amstel Gold Race en RvZ. En verder me zo een instelling rondfietst.
Schleck is nog wel een stap verder dan Ullrich inderdaad.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Toegegeven, was ook erg. Maar die won nog de tour, vuelta, zwitserland en was olympisch kampioen. En is daarnaast natuurlijk nog 5 keer 2e geworden en was altijd de grote uitdager. Die had dan tenminste nog iets neergezet.
Als je eerlijk bent: een renner van 32 alles op de tour laten zetten die nog nooit verder is gekomen dan een derde plek en kan teren op een Amstel Gold Race. En verder me zo een instelling rondfietst.
Om eerijk te zijn was ik die alweer vergeten.quote:
Idd.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zo is alles wat het wielrennen lelijker en saaier maakt terug te brengen tot Armstrong/Bruyneel. Het hersenloze focussen op 1 koers, die vervelende oortjes met bijhorende ploegleiders/control freaks die de wielerintelligentie van de renners hebben gereduceerd, overcontrolerende ploegen die koersen doodmaken,...
Denk dat Schleck geen zin had in een zware etappe in de regen, daar kan hij doorgaans niet tegen.quote:
Dat snap ik ook niet. Hij had beter vrijdagavond het vliegtuig kunnen instappen. Maargoed, misschien wil hij de sprinttrui winnen...quote:Op zondag 20 mei 2012 14:52 schreef OProg het volgende:
Vraag me af hoe lang Cav gaat blijven rijden. Heeft hier niks meer te halen, wil op tour en spelen focussen en zit al ergens achteraan in de problemen.
Ongeacht het gemiddelde? In de Tour hangt het namelijk ook van de gemiddelde snelheid af; hoe sneller er gereden wordt, des te groter de tijdslimiet.quote:
Klopt, niet aan gedacht, maar weet niet of dat ook hier is. Vrijdag was het 12% als ik het goed heb.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ongeacht het gemiddelde? In de Tour hangt het namelijk ook van de gemiddelde snelheid af; hoe sneller er gereden wordt, des te groter de tijdslimiet.
15% dus.quote:In order to determine the maximum time limit allowed for each stage, these have
been divided into five categories depending on the different nature of the route:
- a category: stages presenting no particular difficulty
- b category: stages presenting slight difficulties
- c category: stages presenting remarkable difficulties
- d category: mountain stages
- e category: individual and team time trial stages
Consequently, the time limit has been set out as follows:
- for the a) category, the winner’s time is increased by:
7% if the average speed is equal or inferior to 40 km/h.
8% if the average speed is included between 40 and 45 km/h
10% if the average speed is superior to 45 km/h
- for the b) category, the winner’s time is increased by:
8% if the average speed is equal or inferior to 35 km/h
9% of the average speed is included between 35 and 38 km/h
10% if the average speed is superior to 38 km/h
- for the c) category, the winner’s time is increased by:
8% if the average speed is equal or inferior to 30 km/h
9% if the average speed is superior to 30 km and up to 35 km/h
10% if the average speed is superior to 35 km/h
- for the d) category, the winner’s time is increased by 15%;
- for the e) category, the winner’s time is increased by 25%.
In case of special atmospheric conditions or other exceptional circumstances,
confirmed accidents or incidents, the Commissaires’ Panel, in consultation with the
Organization Manager, shall have the right to readmit in the race any rider finishing
in a time exceeding the time limit, by increasing the latter by a maximum of 25%
of the time set out in the present Article. Accordingly, Article 2.6.032 of the U.C.I.
Regulations shall apply to the “Classification by points”.
The time limit, established on the basis of the winner’s time expressed in minute
seconds, shall be further rounded off to the successive superior minute.
Toch wel wonderlijk dat die groep amper dichterbij komt en maar rond die 5 minuten blijft hangen.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Verschil groep Cunego - peloton loopt nu hard terug...
http://expattvvlaanderen.(...)enland-bekijken.htmlquote:Op zondag 20 mei 2012 16:20 schreef Bastiefcg het volgende:
Heeft de belg ook een stream? Heb geen tv waar ik nu ben..
quote:Op zondag 20 mei 2012 16:24 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
http://expattvvlaanderen.(...)enland-bekijken.html
Ik snap bijna nooit iets van de tacktiek van Liquigas.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:24 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Liquigas dit doet. Basso heeft het gisteren toch niet laten zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |