abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:32:30 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111742468
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:32:42 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111742474
:').
Niet meer actief op Fok!
pi_111742497
Welke zon.
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:34:11 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111742517
Die aan de overkant van de zee :P.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:38:23 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111742645
Lekkere lijstjes zeg!

Geen zon, wel 22 graden.

O: boterham ham/tomaat/sla/komkommer, beschuit kaas, beker melk
B: 11 km fietsen
T's: grote appel, 250 gr aardbeien, dropjes
L: plak suikerbrood met boter, beschuit kaas
B 11 km wandelen
T's: oublihoorn van 1.50 met slagroom ;9, kwark/vla
D chinees buffet
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111742742
Lekker hoor Uniek!
Nu heb ik zin in suikerbrood :9
Be someone that makes you happy
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:42:33 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111742772
Mijn lijstje:

O: half bakje Brinta/banaan, twee geroosterde bth met wat halvarine
S: 10 km hardlopen
T: 500 ml aardbeiensmoothie
T: colaatje
T: halve ananas
L: tostie kaas chorizo (twee bth)
D: knolselderij van ML :P
Niet meer actief op Fok!
pi_111742832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:13 schreef Novem het volgende:
Oh nee ik bak de avocado niet mee! :D Gewoon naast het roerei in plakjes, de cheddar en paprika ook gewoon rauw naast het roerei.
Oh kijk, zo begrijp ik 'm beter! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_111742884
Ik ben een beetje gaar. Wellicht schuif ik het hardlopen wel naar morgen. Jammer, want had er wel zin in O+ maar zit nu ook wel lekker te lezen voor m'n scriptie, wat ook wat waard is.
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:49:01 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111742977
Ik moet nog schoonmaken, maar daar heb ik geen zin in. Verschuif ik ook maar naar morgen :P. Wordt het morgen wel drukker dan vandaag, maar het gaat dan toch de hele dag regenen, dus boeiend :P.

En ik ga vrijdag lekker vrij nemen, gewoon omdat het kan, en dan hoef ik pas de woensdag daarop weer aan het werk want dinsdag Word-training O+.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:27:36 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111744217
Zo vakantiegeld is binnen.
Heb bruto (incl. loon) 400 eruo meer maar netto maar 30 :') De flikkers :r
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111744288
Bah. Dat maakt het krijgen van vakantiegeld wel een stuk minder leuk uniek! :( stom!
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:33:24 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111744389
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
Bah. Dat maakt het krijgen van vakantiegeld wel een stuk minder leuk uniek! :( stom!
Kan je nagaan wat ze je 'ongemerkt' allemaal van je afpakken!
Straks ook nog eens belasting over je reiskosten, dat is netto ook weer 40 euro in de maand.

Maar ja, zolang we nog lekker kunnen eten en drinken...
pi_111744516
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo vakantiegeld is binnen.
Heb bruto (incl. loon) 400 eruo meer maar netto maar 30 :') De flikkers :r
Krijg je wel weer terug bij je belastingopgaaf/hypotheekrente aftrek ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:38:03 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111744549
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Kan je nagaan wat ze je 'ongemerkt' allemaal van je afpakken!
Straks ook nog eens belasting over je reiskosten, dat is netto ook weer 40 euro in de maand.

Maar ja, zolang we nog lekker kunnen eten en drinken...
68 euro hier ;(. Boven op de 145 euro die ik al zelf moet betalen. En ik was net zo blij met m'n jaartrajectkaart waardoor ik 60 euro per maand bespaarde. Ik ga dit jaar nog even goed sparen en genieten van m'n vakantie, want volgend jaar moet ik ook nog 200 in de maand aan de DUO betalen en dan is het over met de pret :'). Hoop dat er nog een weekje Terschelling in zit in het voorjaar _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_111744605
Werkkostenregeling!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:44:19 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111744744
Bij ons is HR er nu mee bezig, dus wij krijgen binnenkort te horen wat het allemaal voor ons gaat betekenen.
Niet meer actief op Fok!
pi_111744828
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:44 schreef Viking84 het volgende:
Bij ons is HR er nu mee bezig, dus wij krijgen binnenkort te horen wat het allemaal voor ons gaat betekenen.
^O^ er is 0,6% werkkostenregeling bijgekomen ten bate van de reiskostenregeling dus als ze die er ook aan besteden wordt de schade beperkt.

Of jullie moeten heel veel belastingvoordelen qua fietsregelingen/sportabb's/personeelspakketten enz. hebben?
pi_111744868
Geen baan = geen vakantiegeld

8-)

;(
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:48:32 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111744884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

^O^ er is 0,6% werkkostenregeling bijgekomen ten bate van de reiskostenregeling dus als ze die er ook aan besteden wordt de schade beperkt.

Of jullie moeten heel veel belastingvoordelen qua fietsregelingen/sportabb's/personeelspakketten enz. hebben?
Ik ben benieuwd, ik heb er niet heel veel vertrouwen in. Anderzijds: als ze er niets mee doen maken ze zich niet geliefd, want heel veel werknemers komen met auto/OV.

En nee, we hebben niet zoveel extra regelingen. Collectieve verzekering (maar dat is vrij standaard volgens mij, dat is geen gunst van de werkgever), sportabbo voor een tientje per maand en dat was het wel, geloof ik. Oh en we kunnen gratis opleidingen volgen, maar dat is op zich niet zo raar aangezien het een opleidingsinstituut is. Maar goed, dat zou je ook als extraatje kunnen zien natuurlijk :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_111744889
Geen verantwoordelijkheden, geen problemen enz.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:49:34 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111744923
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:48 schreef Ml-etje het volgende:
_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_111744942
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, ik heb er niet heel veel vertrouwen in. Anderzijds: als ze er niets mee doen maken ze zich niet geliefd, want heel veel werknemers komen met auto/OV.

En nee, we hebben niet zoveel extra regelingen. Collectieve verzekering (maar dat is vrij standaard volgens mij, dat is geen gunst van de werkgever), sportabbo voor een tientje per maand en dat was het wel, geloof ik.
Dan kun je dat als werknemers wel pushen, je kunt natuurlijk vragen waar ze de voordelen van de werkkostenregeling (2,2% uit mijn hoofd v/d de totale fiscale loonsom??) aan gaan besteden.

Of ze het even puntsgewijs aanleveren :+
pi_111745028
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:48 schreef Ml-etje het volgende:
Geen geld.. ;(
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:53:45 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111745043
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dan kun je dat als werknemers wel pushen, je kunt natuurlijk vragen waar ze de voordelen van de werkkostenregeling (2,2% uit mijn hoofd v/d de totale fiscale loonsom??) aan gaan besteden.

Of ze het even puntsgewijs aanleveren :+
Zo assertief ben ik niet :').

Misschien kan ik wel even iemand van de OR een mailtje sturen hierover. En het is 1,4% volgens mij (of dat was het in januari 2011).
Niet meer actief op Fok!
pi_111745099
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zo assertief ben ik niet :').

Misschien kan ik wel even iemand van de OR een mailtje sturen hierover. En het is 1,4% volgens mij (of dat was het in januari 2011).
Zoiets was het ja.
Reken maar dat die lijst er is ;) OR het laten vragen is ook prima.
In jouw geval nog beter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Geen geld.. ;(
Jep :Y
pi_111745405
Ach, wie heeft er geld nodig :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:06:29 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111745485
Hoe zit het met M&S dan? Hebben zij je niet nodig atm?
Niet meer actief op Fok!
pi_111745626
Nee. Maar ben ook bewust niet op zoek gegaan naar ander werk ivm studie. Het valt me alleen wel zwaar, studie op één zetten omdat ik er áltijd naast heb gewerkt.
Ja doei.
pi_111745764
Kom je daadwerkelijk iets tekort dan Mo?
pi_111745843
Ja, geen motorritjes maken voor m'n plezier omdat ik geen geld heb voor benzine, kan niet sparen voor m'n masterkosten die er ook aan zitten te komen, etc. Ik heb een beurs die de basiskosten van m'n studie dekt (boeken) en een DUO-lening. That's it. Dus dat laatste is ook niet eens m'n eigen geld. Ik mis m'n eigen inkomen. Het is mijn eigen keus geweest om nu even niet te werken, maar ik mis het wel. Ik doe niet veel voor mezelf, enige wat ik koop zijn studieboeken en kleding haal ik tweedehands. Verder ben ik veel thuis en sport ik. Zou best vaker lekker even weg willen, uit eten, met de motor weg, etc. Dat kon makkelijker toen ik een eigen inkomen had en bij kon dragen. Nu gaat dat niet zo makkelijk.
Ja doei.
pi_111746037
Weten dat je ooit een artikel hebt gelezen waarin wat nuttigs staat dat je wilt gebruiken voor je scriptie maar het op geen enkele manier meer kunnen vinden is níet handig :')! _O-
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:25:11 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111746183
Kan ik me goed voorstellen hoor, Mo. Ga je pas je na master weer werken?

Ik heb woensdag mijn benen geschoren met een bot mesje. Zie nu allemaal sneetjes }:|.
Niet meer actief op Fok!
pi_111746338
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:25 schreef Viking84 het volgende:
Kan ik me goed voorstellen hoor, Mo. Ga je pas je na master weer werken?

Ik heb woensdag mijn benen geschoren met een bot mesje. Zie nu allemaal sneetjes }:|.
_O- charmant Vik.. mental image :')
  Vis een optie? zaterdag 19 mei 2012 @ 17:30:47 #35
70532 loveli
N
pi_111746384
Wit met rode stippen...
crap in = crap out
pi_111746393
Ik hoop tijdens m'n masterjaar een baantje op de universiteit te vinden of anders daar in de buurt voor een paar uur in de week: dan krijg ik geen duo-lening meer en ook geen beurs. Ik ga nog zoeken naar ondersteuning voor de financiële zaken vanuit hier, maar dat zal nooit genoeg zijn dus is een baantje erbij eigenlijk wel nodig. Ik heb wel hoop dat ik hier Nederlands kan gaan geven en heb me ingeschreven op een website waar men klussen aanbiedt op freelance basis en al één bod gedaan, dus wie weet :) .
Ja doei.
pi_111746872
Omg 57 minuten Jillian :'( m'n hele lichaam staat in de fik :'(

Zoveel meer pijn dan bij ijzer leuren in de sportschool :'(

:P

Anyway, vervelend Mo, heb ook zo'n periode gehad en je raakt het al snel zat, zo zuinig moeten leven, hopelijk lukt het om een baantje op de uni te krijgen :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111746883
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:30 schreef loveli het volgende:
Wit met rode stippen...
Ga spontaan weer googlen op spray tan :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoop tijdens m'n masterjaar een baantje op de universiteit te vinden of anders daar in de buurt voor een paar uur in de week: dan krijg ik geen duo-lening meer en ook geen beurs. Ik ga nog zoeken naar ondersteuning voor de financiële zaken vanuit hier, maar dat zal nooit genoeg zijn dus is een baantje erbij eigenlijk wel nodig. Ik heb wel hoop dat ik hier Nederlands kan gaan geven en heb me ingeschreven op een website waar men klussen aanbiedt op freelance basis en al één bod gedaan, dus wie weet :) .
Geloof dat het lastig is :Y
Heb ook een tijdje niet gewerkt en op spaargeld geleefd maar toen woonde ik nog wel bij mijn oma dus kost en inwoning gedekt.
pi_111747059
Werken is ook gewoon iets wat ik echt leuk vind. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een bad day at the office/till/storage/classroom, maar werken is voor mij ook een manier om met mensen in contact te komen, even iets anders te doen dan studeren of luieren, om je ergens voor in te zetten en daarnaast natuurlijk ook een manier om brood op de plank te krijgen.

Ik heb vanaf m'n 13e al krantenwijken gelopen, vanaf m'n 15e achter de kassa en eigenlijk sinds m'n 13e dus niet langer dan 2 maanden zonder werk en dus inkomen gezeten.

Mocht ik niets vinden dan ga ik wellicht wel wat vrijwilligerswerk erbij doen om in ieder geval de contact-aspecten en het je ergens voor zin zetten eruit te halen :) maar ik hoop natuurlijk gewoon op een baantje. Hoeft geen goud geld te verdienen, maar genoeg om af en toe wat extra leuke dingen te doen en wat geld weg te kunnen leggen voor de studie natuurlijk, want ja, die staat gewoon op één.

* motorbloempje haast zich weer terug naar de scriptie O-)
Ja doei.
pi_111747241
Ik vind het gaaf om te zien hoe jij je zo inzet voor je studie Mo! Ze zijn wel gek als ze je niet aannemen voor die master!

En Novem... waarom terg je jezelf zo? :P Wel bikkel hoor!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:02:50 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111747494
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ga spontaan weer googlen op spray tan :D

[..]

Geloof dat het lastig is :Y
Heb ook een tijdje niet gewerkt en op spaargeld geleefd maar toen woonde ik nog wel bij mijn oma dus kost en inwoning gedekt.
Ik heb ook een halfjaartje van m'n spaargeld geleefd. Ook echt niet tof, zeker niet als je niet weet wanneer er weer wat binnen gaat komen :X. Of er weer wat binnen gaat komen.
Niet meer actief op Fok!
pi_111748181
Ik moet met projecten ook steeds van mijn spaargeld leven, omdat ik naast fulltime op het lab staan het echt niet kan hebben om de weekenden/avonden ook nog eens te werken. Masterproject heb ik heel veel geluk, ik mag van de begeleider een klein baantje ernaast hebben op de uni en dat zou genoeg betalen om rond te komen + leuke dingen te doen. En masterproject in het buitenland gaat waarschijnlijk met stagevergoeding zijn dus dan hoef ik ook niet te werken. Wel een opluchting, want mijn spaargeld is op door de verhuizing :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_111748254
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb ook een halfjaartje van m'n spaargeld geleefd. Ook echt niet tof, zeker niet als je niet weet wanneer er weer wat binnen gaat komen :X. Of er weer wat binnen gaat komen.
Klopt, dat wist ik dan weer wel.
Maar ik woon dan ook wel vrij gunstig, in de zomer is hier altijd werk.
pi_111748327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:54 schreef Nallie het volgende:

En Novem... waarom terg je jezelf zo? :P Wel bikkel hoor!
Ik heb besloten om toch nog maar even door te zetten met afvallen, nu ik toch bezig ben kan ik net zo goed doorgaan tot de laatste 10 kilo eraf zijn :P

Heeft geen zin om nu te stoppen en dan over 6 maanden weer helemaal in de flow proberen te komen, dus ik moet maar even pijn lijden :P

Het is trouwens superlekker weer!!! Zit lekker op het balkon, zonnetje, beetje wind :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111748435
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:54 schreef Nallie het volgende:
Ik vind het gaaf om te zien hoe jij je zo inzet voor je studie Mo! Ze zijn wel gek als ze je niet aannemen voor die master!

Thanks! :@ Ik vind het ook echt wel heel leuk enzo. Net ook weer vreugdedansje gedaan omdat ik weer wat voor m'n scriptie heb gevonden. Het is niet allemaal even makkelijk, het schrijven van die scriptie en ik vervloek 'm ook regelmatig, maar net als met werk: het levert wel een hoop voldoening en ervaring op (alleen helaas geen geld :P ).

Misschien zo toch nog even een klein rondje lopen, 20 minuutjes ofzo. Gewoon om er even uit te zijn.. :)
Ja doei.
pi_111749758
zo hele dag in de tuin gewerkt :) haha jeej
Worry is a misuse of imagination
pi_111750451
Klein rondje werd iets groter rondje, 29 minuten en 45 seconden, 5,11km :) Blij dat ik nog even gegaan ben, voel me meteen een stuk beter O+
Ja doei.
pi_111750592
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:30 schreef motorbloempje het volgende:
Klein rondje werd iets groter rondje, 29 minuten en 45 seconden, 5,11km :) Blij dat ik nog even gegaan ben, voel me meteen een stuk beter O+
nice!

ik heb 500m2 enorm lang gras gemaaid :') ook een soort sport
pi_111750622
Wow! Met een handmaaier? Of nagelschaartje? :+
Ja doei.
pi_111750722
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:34 schreef motorbloempje het volgende:
Wow! Met een handmaaier? Of nagelschaartje? :+
Een elektrische, maar het gras was zoo lang dat ik 10 vuilniszakken vol gras heb :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')