Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijkequote:Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,
Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.
We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.
Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:09 schreef WebBeestje het volgende:
@RPG, maar aantonen kunnen we niet al is het vermoeden er wel. Ik heb het in dit geval over adverteerdirect.nl en vanavond haal ik hun codes er vanaf en voer de originele codes in. Als er dan merkbaar verschil is dan weet ik genoeg. Volgens die website werken ze samen met Adsense en daarom zou Adsense dit accepteren.
Jij bent vrij naief te denken dat google een monopolie heeft.. Als je een serieuze website hebt dan heb je echt geen adsense nodig, maar dan komen de lucratievere partijen met een zelfde soort verdien model zich vanzelf wel melden..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Overstappen naar iets anders is niet echt een optie omdat Google zo goed als een monopolie heeft maar er zijn naïeve mensen die dat niet inzien
Op youtube wil je juist zoveel mogelijk views toch? Dan lijkt het me beter om juist videos te maken over zeer populaire onderwerpen en juist niet kleine nichesquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:39 schreef Frith het volgende:
moet zeggen dat ik er nog weinig mee gedaan heb tot nu. Na het horen over conversie ben ik opeens enorm bevreesd dat alles wat ik bedenken niet niche genoeg is om tot een degelijke klik-koop te leiden.
is een youtube kanaal met alleen boekreviews of schrijven gericht niche genoeg?
Gaapquote:Jij bent vrij naief te denken dat google een monopolie heeft..
Ik denk dat hij bedoeld dat sites als Voetbalzone.nl gewoon partnerships met bijv. Nike aangaan die meer opbrengen dat Google Ads?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:01 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Gaaphoeveel gelijkwaardige en even grote aanbieders weet jij er die eenzelfde dienst aanbieden als Google Adsense?
Maar verder net alle adverteerdirect codes weg gehaald op ééntje na waar nog een reclame loopt en ik ben benieuwd wat het verschil is over een week. Ik denk dat a) de crawlerfouten minder worden en b) de inkomsten veranderen.
er zijn er diverse; maar die doen geen zaken met , met alle respect, hobby websitejes... Ik als adverteerder gebruik ze wel; duurder als display netwerk, maar conversies liggen 10x hoger... Alleen de remarketing tools van het display netwerk maken het interessant qua conversiequote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:01 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Gaaphoeveel gelijkwaardige en even grote aanbieders weet jij er die eenzelfde dienst aanbieden als Google Adsense?
Wanneer jij duidelijk de bedrijfsnaam in het domein hebt kan een bedrijf die rechten op die naam heeft bij jou aankloppen met de vraag om de domeinnaam af te staan. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je niet zomaar een domeinnaam af moet geven maar eerst eens te kijken of ze daadwerkelijk gelijk hebben. Hebben ze dit niet en ze willen toch graag jouw domeinnaam dan kun je een voorstel tot overkopen van de domeinnaam doen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 08:55 schreef BBQSausage het volgende:
Volgende vraagje;
Als bedrijf zijnde kun je je eigen merknaam 'claimen' als domeinnaam. In hoeverre kan dat, en waarom doen bepaalde bedrijven dit niet?
Google en Facebook zijn erg actief in het overnemen van alle domeinnamen met hun merknaam, maar bijvoorbeeld Twitter laat een domein als twitter.nl gewoon links liggen. Zit hier een reden achter, of ligt het niet zo makkelijk?
Beetje een algemene vraag voor in een google Adsense & dergelijke topic, maar om hier nou een apart topic voor aan te maken..
Ik zou de naam registreren waar direct zo veel mogelijk op gezocht wordt, dit heeft uiteindelijk het meeste succes.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 08:40 schreef BBQSausage het volgende:
Goedemorgen!
Even een aantal vraagjes, ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Ik ben van plan een domeinnaam te registreren waarvan mij de opbouw het meest logische lijkt. Echter ziet de Google Adwords zoekwoordentool het toch net iets anders.
Even als voorbeeld, als ik opzoek ben naar een taxi in Amsterdam, zoek ik naar "taxi amsterdam", en niet naar "amsterdam taxi" toch?
Is het dan ook niet logischer dat "taxi amsterdam" meer zoekacties zou moeten opleveren dan "amsterdam taxi"?
Ik wil dus een domeinnaam registreren vergelijkbaar met "taxiamsterdam.nl", maar ik vraag me nu af of dat wel zo slim is.
De namen hierboven zijn allemaal slechts als voorbeeld gebruikt
Dus in dat geval vertrouw jij volledig op de webmastertools? Ik krijg hier een beetje argwaan van.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:38 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zou de naam registreren waar direct zo veel mogelijk op gezocht wordt, dit heeft uiteindelijk het meeste succes.
Met andere woorden, Twitter zou zonder problemen twitter.nl over kunnen nemen, maar laat hem dus gewoon links liggen?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Wanneer jij duidelijk de bedrijfsnaam in het domein hebt kan een bedrijf die rechten op die naam heeft bij jou aankloppen met de vraag om de domeinnaam af te staan. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je niet zomaar een domeinnaam af moet geven maar eerst eens te kijken of ze daadwerkelijk gelijk hebben. Hebben ze dit niet en ze willen toch graag jouw domeinnaam dan kun je een voorstel tot overkopen van de domeinnaam doen.
Ligt er ook maar net aan hoe je het aanpakt hè.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:48 schreef Geo4kant het volgende:
Tja we wilden een algemeen topic maken, webmaster slowchat maar de baasjes van Fok! staan dit niet toe
Klopt, SEO, domeinnamen, hosting, CMS-adviezen, etc. kunnen daar mooi in terecht.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:31 schreef GTL_ het volgende:
Serieus niet? Zou wel handig zijn, een algemeen topic. Zit soms wel met wat vragen die niet direct Adsense-gerelateerd zijn (Meer SEO gerelateerd).
twitter.nl bestond al langer, dus dan kunnen ze dat niet doen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:28 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Met andere woorden, Twitter zou zonder problemen twitter.nl over kunnen nemen, maar laat hem dus gewoon links liggen?
Inderdaad, ze kunnen het wel overkopen natuurlijkquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:36 schreef sthomass het volgende:
[..]
twitter.nl bestond al langer, dus dan kunnen ze dat niet doen.
Niet als je een grote homepage hebt (het gaat ook slechts maar om de homepage hoor waar ik nog 2 ads bij wil)quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is drie ads per pagina niet voldoende?
Hier in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is drie ads per pagina niet voldoende?
Pas dat dan aanquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:40 schreef Blester het volgende:
Ik heb google standaard voor elke post staan, dat kan dus niet.
Het is wordpress, dus dat kan niet wanneer ik adsense 3x wil hebben. Volgens mij is het gewoon kiezen of ik alles Adsense wil of alles een andere ad met Wordpress.quote:
Ga ik mee bezig, ik ben ook al bezig met een OP trouwens.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:04 schreef Blester het volgende:
[..]
Het is wordpress, dus dat kan niet wanneer ik adsense 3x wil hebben. Volgens mij is het gewoon kiezen of ik alles Adsense wil of alles een andere ad met Wordpress.
Wie opent er trouwens een topic in feedback met het voorstel voor zo'n webmaster topic?
Ik wil je rustig helpen, DM maarquote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:16 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ga ik mee bezig, ik ben ook al bezig met een OP trouwens.
Nee hoor je kan gewoon maken dat hij alleen bij eerste post het toont. Of elke derde post. Of zelfs wisselende advertenties. Je moet dan alleen wel iets van PHP weten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:04 schreef Blester het volgende:
[..]
Het is wordpress, dus dat kan niet wanneer ik adsense 3x wil hebben. Volgens mij is het gewoon kiezen of ik alles Adsense wil of alles een andere ad met Wordpress.
Wie opent er trouwens een topic in feedback met het voorstel voor zo'n webmaster topic?
Af, en nu ter controlequote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:40 schreef Blester het volgende:
Goedkeuring om het uit te gaan werken, BBQSausage en ik hebben de OP al bijna af
Het staat los van mijn Adsense account en het is te vinden via Google en dan intypen: Google aangepast zoeken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je bedoelt adsense for search? Dat levert geen moer op.
Verdien je bijna niks aan (in mijn ervaring dan)quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:13 schreef WebBeestje het volgende:
Ik heb nog een tip voor jullie, je kunt een aangepaste zoekmachine plaatsen van Google om extra inkomsten te genereren. Máár je kunt het ook combineren met de inhoud van je eigen website als voorkeur te geven èn eventuele concurrerende sites uitsluiten.
Vandaar mijn post, zonder AdSense had ik die auto niet kunnen kopen en ook niet de belasting en verzekering kunnen betalen haha, nerds FTW!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:55 schreef BBQSausage het volgende:
Vanmiddag toevallig nog een verkooppraatje op youtube gezien van zo'n gladjanus die ergens in Curaçao met z'n macbookje op schoot uit ging leggen dat je met een .net domeinnaam met exact zoekvolume van 70.000, met daarop 3 AdSense advertenties en een AdSense Searchbar je genoeg inkomen zou krijgen om jezelf maandelijks prima te kunnen onderhouden, prima je hypotheek, auto'tje, boodschapjes etc. zou kunnen doen.
Mooi om zulke verhalen zo overtuigend verteld zien worden.
Ja.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:57 schreef Coenehv het volgende:
Kun je eigenlijk je google adsense account aan meerdere youtube channels koppelen?
Google ziet jou als mogelijke klant denk ik.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:36 schreef GTL_ het volgende:
Weet iemand hoe dit zit, van de week bezocht ik de website Plus500 (aandelen). Als ik nu rondsurf kom ik regelmatig een advertentie van Plus500. Zelfde geldt voor het bedrijf waar ik voor werk, ik kom om de haverklap ads er van tegen.
Hoe zit dit? Dit lijkt mij toch niet effectief voor de adverteerder? Deze persoon heeft je website immers al bezocht, en elke verdere klik die binnenkomt via de advertentie kost de adverteerder geld.
Dat heet remarketing, meer hierover:quote:Op zondag 20 mei 2012 10:36 schreef GTL_ het volgende:
Weet iemand hoe dit zit, van de week bezocht ik de website Plus500 (aandelen). Als ik nu rondsurf kom ik regelmatig een advertentie van Plus500. Zelfde geldt voor het bedrijf waar ik voor werk, ik kom om de haverklap ads er van tegen.
Hoe zit dit? Dit lijkt mij toch niet effectief voor de adverteerder? Deze persoon heeft je website immers al bezocht, en elke verdere klik die binnenkomt via de advertentie kost de adverteerder geld.
http://lmgtfy.com/?q=google+only+indexes+my+homequote:Op zondag 20 mei 2012 14:46 schreef Blester het volgende:
Wat wel een beetje raar is, Google heeft mijn index pagina geindexeerd, maar alle posts en dergelijke allemaal nog niet geindexeerd. Waar kan dit verschil liggen?
Ook al gezocht ja, natuurlijk. Maar zullen we even afspreken dat wanneer je niet normaal wilt helpen je gewoon niet reageert wanneer ik een vraag heb?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=google+only+indexes+my+home
Nice! Maar hoeveel uur zit je er nu per maand aan? Is het allemaal passief of heftig aan het SEO'en geweest?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:34 schreef JDx het volgende:
Nog 1 klikkie en ik zit op 100 euro deze maand in 20 dagen!
Welke website?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:39 schreef JDx het volgende:
Paar linkjes geplaatst, maar doe er eigenlijk bijna niets aan, werk alleen aan nieuwe sites, ik wil straks richting de 10 euro per dag!
Ik heb al vaker mensen hier geholpen, maar na een tijdje wordt je moe van beginners die 100 keer dezelfde vragen stellen en zelf weinig moeite doen.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:22 schreef Blester het volgende:
[..]
Ook al gezocht ja, natuurlijk. Maar zullen we even afspreken dat wanneer je niet normaal wilt helpen je gewoon niet reageert wanneer ik een vraag heb?
Heeft een Sitemap zin om het proces van indexeren te versnellen?
Ik zit nu op 300 euro deze maand in 20 dagen. Ga bijna andere sites ook even de positie van de banners optimaliseren en proberen meer bezoekers te krijgen en dan is het toch wel een leuk zakcentje.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:34 schreef JDx het volgende:
Nog 1 klikkie en ik zit op 100 euro deze maand in 20 dagen!
Poehh das zeker een mooi zak centje! hoeveel bezoekers heb je gehad in die 20 dagen dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 18:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zit nu op 300 euro deze maand in 20 dagen. Ga bijna andere sites ook even de positie van de banners optimaliseren en proberen meer bezoekers te krijgen en dan is het toch wel een leuk zakcentje.
Stuur de link eens via DM? Ben best wel benieuwd nu namelijk.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ongeveer 57.000, ik vraag me dus af of het een beetje gemiddeld is maar ja dat hangt van zoveel factoren af.
Iets met te mooi om waar te zijn en te onduidelijk over het onderwerp van de website.quote:
Te mooi om waar te zijnquote:Op zondag 20 mei 2012 19:33 schreef Blester het volgende:
[..]
Iets met te mooi om waar te zijn en te onduidelijk over het onderwerp van de website.
Om meteen met mafkees te gooienquote:Op zondag 20 mei 2012 19:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Alsof ik me aan jou moet bewijzen ofzo man mafkees
Ga janken johquote:Op zondag 20 mei 2012 19:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Om meteen met mafkees te gooienIk neem jou en je praatjes niet serieus, ken er meer van die types net zoals jou. Je laat je wel meteen kennen zeg als er iemand an je twijfelt
@ .._. ik weet dat het mogelijk is, maar zie reactie hierboven van die jongen, niet echt om serieus te nemen naar mijn mening.
Wat voor iets was dat dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Te mooi om waar te zijn??? Ik heb (helaas in dienstverband) ooit sites op een drietal domeinen gezet die tezamen maandelijks tussen ¤20k en ¤30k binnenbrachten. Met bakken traffic, maar met hooguit 10 uur werk per maand. Dát was pas te mooi om waar te zijn.
Heb meer vetrouwen in YoshiBignose alleen al doordat hij hier al veel langer rondloopt. En in dit topic is het heel normaal dat mensen hun sites juist niet delen. Al is het alleen maar om te voorkomen dat een ander het idee jat.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Om meteen met mafkees te gooienIk neem jou en je praatjes niet serieus, ken er meer van die types net zoals jou. Je laat je wel meteen kennen zeg als er iemand an je twijfelt
@ .._. ik weet dat het mogelijk is, maar zie reactie hierboven van die jongen, niet echt om serieus te nemen naar mijn mening.
Laat je eens niet zo kennen jongenquote:Op zondag 20 mei 2012 19:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaaddat zal bij mij nooit gebeuren, is meer lange termijn werk want de sites bestaan ook al 3 a 4 jaar ofzo. Ach ja ik zie wel waar het eindigt.
[..]
Ga janken johalsof ik ga lopen opscheppen in een adsense topic over ¤300 per maand man simpele ziel.
Dat mag en wil ik niet toelichten, ik wil wel zeggen dat het een paar jaar geleden was en dat wat we toen deden nu niet meer zou kunnen.quote:
Jij geeft geen kritiek, je zegt keihard "ik geloof je niet"quote:Op zondag 20 mei 2012 19:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Laat je eens niet zo kennen jongenLeer eens met kritiek omgaan en met mensen die jouw verhaal niet helemaal geloven.
Oh nee dat zeker niet, ik verdien door andere dingen rond de website met ook enkele uurtjes werk een soortgelijk bedrag, AdSense is puur een hobby voor me en het is niet iets dat me rijk hoeft te maken.quote:
Maar als ik hem niet geloof, dan is dat toch verder helemaal geen probleem? Heeft hij dat bedrag wel maandelijks dan is dat toch top voor deze jongen? Geen reden om zich zo te laten kennen meteen.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:50 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Jij geeft geen kritiek, je zegt keihard "ik geloof je niet"
Alsof ook maar iemand zou opscheppen over 300 euroDaarbij loopt Yoshi al ik weet niet hoelang in deze reeks mee
Er zijn hordes hobbyisten die aan die ¤300/maand komen met adsense, dat je aan dat verhaal twijfelt zegt wat mij betreft vooral iets over jou.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh nee dat zeker niet, ik verdien door andere dingen rond de website met ook enkele uurtjes werk een soortgelijk bedrag, AdSense is puur een hobby voor me en het is niet iets dat me rijk hoeft te maken.
Laat mij maar twijfelen en zullen we weer ontopic gaan?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er zijn hordes hobbyisten die aan die ¤300/maand komen met adsense, dat je aan dat verhaal twijfelt zegt wat mij betreft vooral iets over jou.
Ik weet niet wat die heeft, gaat me ook geen kont aan.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:53 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar als ik hem niet geloof, dan is dat toch verder helemaal geen probleem? Heeft hij dat bedrag wel maandelijks dan is dat toch top voor deze jongen? Geen reden om zich zo te laten kennen meteen.
Heb ik ook, zit al 4 maanden te wachten op een betaling. Ben alleen te lui om het te fixenquote:Op zondag 20 mei 2012 19:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja... ANYWAY, m'n laatste uitbetaling was op 26 maart. Ze betalen altijd uit rond die datum toch? Ik had toen m'n rekeningnummer veranderd en volgens mij ging dat niet helemaal goed want toen werd er dus een betaling geweigerd en kreeg ik meldingen dat het niet geverificeerd was ofzo (terwijl ik toch echt die paar cent op m'n rekening kreeg en dat had ingevuld). Rond 26 mei hoop ik dan dat het goed gaat...
Ja ik ben ook lui het zal wel. Kijken over een weekje of het goed is gegaan als ik weer een foutmelding ofzo krijg dan ga ik er wel even achteraan want dan snap ik het ook niet meer.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Heb ik ook, zit al 4 maanden te wachten op een betaling. Ben alleen te lui om het te fixen
Is niet veel, maar makkelijke spaarpot zo
Hoezo? ze houden het geld toch niet in als je het niet laat uitbetalen?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:05 schreef JDx het volgende:
Ik zou als ik zeker wist dat ik het ook uiteindelijk krijg wel de uitbetaling willen uitstellen tot een bedrag van bijvoorbeeld 1000 euro (soort extra vakantiegeld), maar ik laat het nu altijd maar uitbetalen omdat ik bang ben alles ooit kwijt te zijn mocht er iets raars gebeuren.
Inderdaad, zelfde gedachte hierquote:Op zondag 20 mei 2012 20:11 schreef JDx het volgende:
Stel je voor je hebt nog 800 euro tegoed en je krijgt opeens een ban buiten jouw schuld om, maar je kant het niet bewijzen ofzo.
Waar slaat dat nou toch weer op? Het is een heel normale vraag volgens mij. Antwoord gewoon niet als je het niet kwijt wilt.quote:
Het is leuk om in een niche te zitten waar de cpc torenhoog is, maar als je vervolgens de koek met een paar honderd anderen moet verdelen levert het nog steeds geen ruk op.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:14 schreef Blester het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfde gedachte hierMaar in welke branché zitten jullie qua websites? Ik kom steeds met projecten uit waar maar heel weinig per klik betaald gaat worden. Financieel/hypotheek blijken toch het best te zijn qua opbrengsten?
De opmerking was ook domquote:Op zondag 20 mei 2012 20:32 schreef Blester het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou toch weer op? Het is een heel normale vraag volgens mij. Antwoord gewoon niet als je het niet kwijt wilt.
?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:09 schreef Geo4kant het volgende:
Mislukte poging om een goede niche/onderwerp te krijgen..
Ik zou het ook laten uitbetalen en eventuele problemen met verificatie, etc. oplossen.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:11 schreef JDx het volgende:
Stel je voor je hebt nog 800 euro tegoed en je krijgt opeens een ban buiten jouw schuld om, maar je kant het niet bewijzen ofzo.
Ik denk dat Google het opzich niet zo'n probleem vindt als blijkt dat ze iemand opeens geen geld meer hoeven uit te betalen, en het mooi zelf kunnen houden.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:20 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik zou het ook laten uitbetalen en eventuele problemen met verificatie, etc. oplossen.
Dat van ongeldig clickgedrag is trouwens vreemd. Als ze dit bij Google kunnen achterhalen dan kunnen ze het toch ook blokkeren en die clicks niet uitbetalen?
...en zelf ook niks meer kunnen verdienen doordat de 'publisher' is geblockt. Zonder 'publishers' kan Google niet verdienen.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:57 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik denk dat Google het opzich niet zo'n probleem vindt als blijkt dat ze iemand opeens geen geld meer hoeven uit te betalen, en het mooi zelf kunnen houden.
Die paar publishers die toch alleen maar voor 'neppe' clicks zorgen, maakt Google er niet minder op hoor.quote:Op maandag 21 mei 2012 06:27 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
...en zelf ook niks meer kunnen verdienen doordat de 'publisher' is geblockt. Zonder 'publishers' kan Google niet verdienen.
Dit dus. Bij mijn ban stond er nog 180 euro. Kon er naar fluiten.....quote:Op zondag 20 mei 2012 20:11 schreef JDx het volgende:
Ik denk dat het probleem eerder is dat wanneer iemand met ongeldige clickactiviteiten gepakt wordt, hij waarschijnlijk nog meer van dat soort activiteiten heeft gedaan die niet zijn opgemerkt.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:20 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik zou het ook laten uitbetalen en eventuele problemen met verificatie, etc. oplossen.
Dat van ongeldig clickgedrag is trouwens vreemd. Als ze dit bij Google kunnen achterhalen dan kunnen ze het toch ook blokkeren en die clicks niet uitbetalen?
Dit. Maar wel erg zuur voor ons publishers aangezien jij dus op elk moment van de dag geband kan worden. En je komt er gewoon niet meer terug in.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:04 schreef Thvd het volgende:
[..]
Daarnaast zal google het vasthouden van de adverteerders belangrijker vinden dan het vasthouden van de publishers, dus krijg je een ban.
Ik deed dat, voordat ik een ban had, dat had met iets heel anders te maken btw. Ook zeldzaam blijkbaar een Adwords banquote:Op maandag 21 mei 2012 14:22 schreef WebBeestje het volgende:
Wie van jullie gebruikt Adwords om traffic te krijgen en dan met je Adsense te kunnen profiteren? Of kost dit meer dan dat het oplevert?
quote:Op maandag 21 mei 2012 14:22 schreef WebBeestje het volgende:
Wie van jullie gebruikt Adwords om traffic te krijgen en dan met je Adsense te kunnen profiteren? Of kost dit meer dan dat het oplevert?
quote:
Dat heet Adsense arbitrage en is volgens mij een van de wegen naar een ban.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:22 schreef WebBeestje het volgende:
Nee hoor. Sterker nog, Google heeft me helpen opzetten van mijn Adwords.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:46 schreef Thvd het volgende:
[..]
Dat heet Adsense arbitrage en is volgens mij een van de wegen naar een ban.
Dat hangt er van af wat je nog meer op je site doet, maar wat hier boven wordt gesteld mag absoluut niet.. zie: http://support.google.com(...)310864&page=guide.csquote:Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef ursel het volgende:
[..]
Nee hoor. Sterker nog, Google heeft me helpen opzetten van mijn Adwords.
Kost nog steeds geld, maar door de winst van Adsense waren de kosten relatief.
Blijkbaar valt mijn rommelmarkt site onder de acceptabele danquote:Op maandag 21 mei 2012 15:07 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dat hangt er van af wat je nog meer op je site doet, maar wat hier boven wordt gesteld mag absoluut niet.. zie: http://support.google.com(...)310864&page=guide.cs
Had zelfs een beppie van Google hierover aan de telefoon en die stelde dat het geen probleem was. Zal bij nieuwe opstart even voor de zekerheid de bevestiging per email vragen.quote:Websites waarvan het voornaamste doel is nuttige, unieke en relevante inhoud te bieden die op gebruikers is gericht, met advertenties als ondergeschikt doel
Vreemd, ik kreeg van Google een bericht om Adwords te gebruiken n.a.v. Google Analytics. Dus Google zou mij iets aanbieden wat in strijdt is met hun regels?quote:
nou dat is uitermate discutabel natuurlijk, gezien de kosten van adwords, daar dan een ctr naar je ads aan hangen en dan het percentage wat je er van krijgt, dan kan het praktisch niet rendabel zijn..quote:Op maandag 21 mei 2012 15:13 schreef Thvd het volgende:
Hmm, ik dacht altijd dat dat niet toegestaan was. Daar is natuurlijk veel geld mee te verdienen als je het goed doet...
Alsof die helpdesk mensen beslissing bevoegd zijnquote:
Vandaar dat ik al eerder stelde dat ik het nu per mail bevestigd wil hebben. Mocht ik een ban krijgen hierdoor heb ik nog iets.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:38 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Alsof die helpdesk mensen beslissing bevoegd zijnHet valt me altijd op hoe slecht hun kennis is. Ik wordt wekelijks door die lui gebeld en als ik dan een specifieke vraag stel weten ze het antwoord nooit, of ik moet ze uitleggen hoe je ergens komt waar ik mijn vraag over wil stellen
Hebben we best mooi gemaakt vind ikquote:Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef BBQSausage het volgende:
En we hebben een "go" voor het Webmasters topic!
Graagquote:Op maandag 21 mei 2012 16:04 schreef Blester het volgende:
Moet ik die header nog even maken? :-)
Mist nog wel een finishing touch dat topic, qua kleurgebruik etc. Was ik vergeten te doen voordat ik hem naar jou stuurde.
quote:Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef BBQSausage het volgende:
En we hebben een "go" voor het Webmasters topic!
Hier wordt soms de definitieve CPC gedurdende de dag iets hoger dan dat er bijna direct na de klik getoond werd. Het kan overigens zijn dat die vier kliks naderhand als ongeldig zijn verklaard, en de CPC bij deze op ¤0,00 wordt gezet. Hier kan ik laatst zelf ook last van: ik had op een bepaald moment er ineens zeven kliks bij, terwijl normaal het maximum maar twee op een dag is. In eerste instantie werd er een (vrij hoge) CPC getoond, maar later op de dag was de CPC van al deze kliks naar ¤0,00 gegaan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:54 schreef WebBeestje het volgende:
Ik zag gisteren en nu ook weer plots 4 clicks erbij maar geen verschil in 'revenue', weet iemand hoe dit komt? Gisteren liep aan het einde van de dag de 'revenue' wel op maar de clicks niet meer, worden die clicks dan later verrekend o.i.d.?
Dat is wel netjes inderdaad. Alleen het indexen van de pagina loopt totaal niet volgens mijn plan, sta nog steeds veel te laag.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:17 schreef JDx het volgende:
Doe je goed voor een site die net bestaat 6 euro op 1 dag! Ik heb de 100 euro gehaald, dat was mijn doel, even kijken of het volgende maand doorzet, daarna op naar de 10 euro per dag.
Dan werk je gewoon niet hard genoeg. Of je doet iets fout.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:20 schreef JDx het volgende:
In 3 dagen? Dan mag je blij zijn als je er al tussen staat joh, duurde bij mij paar maanden.
Juist de keywords waar ik me op wil focussen willen nog niet ranken, geduld maar danquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:20 schreef JDx het volgende:
In 3 dagen? Dan mag je blij zijn als je er al tussen staat joh, duurde bij mij paar maanden.
Het duurt bij mij toch altijd wel een paar maanden voordat ik op 1 sta op een groot zoekwoord. Geindexeerd over het algemeen lukt wel, maar nooit in de top 10 in een paar dagen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:24 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dan werk je gewoon niet hard genoeg. Of je doet iets fout.
Of heb je je site aangemeld bij Google via dat form? En je in de sandbox kwam..
Ja dat snap ik, maar nu praat je over heel wat anders...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Het duurt bij mij toch altijd wel een paar maanden voordat ik op 1 sta op een groot zoekwoord. Geindexeerd over het algemeen lukt wel, maar nooit in de top 10 in een paar dagen.
Hij zei dat het hem tegenviel na 2 dagen hoe hoog hij stond in Google, ik reageerde met je mag blij zijn dat je erin staat na 2 dagen, meer figuurlijk van, je moet niet verwachten dat je dan al hoog staatquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:29 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar nu praat je over heel wat anders...
Rond de 1000 is het al goed genoeg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:17 schreef Blobje het volgende:
Hoeveel exacte zoektermen houden jullie aan om iets met dat woord en AdSense te gaan doen? Ben daar wel benieuwd naar. Ik houd zelf meestal 5000+ aan waarbij ik de voorwaarde heb dat er ook interessante aanhangende zoektermen bij horen om te gebruiken.
Dat vind ik wel erg weinig. Als je op plek 1 staat met dat zoekwoord heb je maximaal 33 bezoekers per dag als iedereen daarvan dan ook nog op jouw website klikt. Dat ga je niet redden. Met een nichewebsite met hoge klikvergoeding zou je dan nog iets kunnen verdienen, maar dat is niet echt de moeite waard lijkt me.quote:
Ik kom vaak genoeg aan de 4 euro per dag met 1000-1500 exactquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:27 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg weinig. Als je op plek 1 staat met dat zoekwoord heb je maximaal 33 bezoekers per dag als iedereen daarvan dan ook nog op jouw website klikt. Dat ga je niet redden. Met een nichewebsite met hoge klikvergoeding zou je dan nog iets kunnen verdienen, maar dat is niet echt de moeite waard lijkt me.
Dat doe je dan goed! Ik ben wel benieuwd naar die website. Mag ik een kijkje komen nemen? Misschien leer ik er wat van. (Mag via PM uiteraard)quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:35 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik kom vaak genoeg aan de 4 euro per dag met 1000-1500 exact
Je maakt nog al een denkfout.. Omdat je alle variaties in je content ook nog vergeet..quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:27 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg weinig. Als je op plek 1 staat met dat zoekwoord heb je maximaal 33 bezoekers per dag als iedereen daarvan dan ook nog op jouw website klikt. Dat ga je niet redden. Met een nichewebsite met hoge klikvergoeding zou je dan nog iets kunnen verdienen, maar dat is niet echt de moeite waard lijkt me.
Ik richt me ook op een vijftal keywords inderdaad :-) Al enkele op de tweede pagina van Google.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:46 schreef Blobje het volgende:
Variatie in content is al genoemd, dat is juist waar ik mijn domeinnamen op registreer zoals je had kunnen lezen.
Zoals Blester het doet voorkomen met zijn post gaat het puur en alleen om die zoekterm van 1000 en daar vervolgens zo'n 4 euro per dag mee binnen halen. Dat lukt alleen als je genoeg content op je website hebt staan waarmee je dus ook op andere woorden hoog scoort.
Ik denk dat je beter scoort als je die subdomeinen een eigen domein geeft. Dat kan er wel vanaf met 8 euro per dagquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:07 schreef JDx het volgende:
Ik doe alles met subdomeinen en werkt bijna net zo goed. Maakt niet heel erg veel uit een domein.
Dus het mag wel? Ik kan op het Adsense forum van Google niet zo snel wat vinden. Op zich moet de combinatie denk ik gewoon mogelijk zijn.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:29 schreef ursel het volgende:
Heb ut zelf 3 maanden gedaan. Kostte netto +/- 10 euro per maand voor 200 bezoekers per dag (kosten adwords - extra inkomsten adsense).
Met nieuwe site ga ik weer adwords aangooien na overleg met Google zelf uiteraard
Je ziet op je eigen sites ook posts idd die met jou zoekgedrag te maken hebben. Je zit waarschijnlijk veel op datingsites e.d.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
Kan elke dag weer lachen met Google
[ afbeelding ]
Dat heeft dus echt nog geen 0,0001% met mijn content te maken
Ik eigenlijk elke dag wel even naar enkele waar ik mee bezig ben, daar besteed ik dan even 10 minuutjes aandacht aan, de rest laat ik gewoon gaan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik bezoek m'n eigen sites eigenlijk niet zo vaak, alleen na een update
Dankjewel voor de verduidelijking. Dat verklaart een hoop.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:25 schreef JDx het volgende:
Logisch, mensen betalen bijvoorbeeld 2 euro voor de eerste 10 kliks. Die zijn op dan, krijg je nog maar 1 euro voor 20 kliks, als die op zijn nog 50 cent voor de volgende 100 kliks, etc...
Je kan beter 50 sites hebben met 100 bezoekers dan 5 sites met 1000 bezoekers
Ik ga misschien zelfs wel de 150 euro halen deze maand, dat zou mijn stoutste dromen overtreffen begin April!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:50 schreef JDx het volgende:
Gister hele dag op 0, vanmorgen toen ik wakker werd toch nog 1,34 het lijkt erop dat de 1 euro per dag nu meer standaard dan uitzondering is geworden. Op naar de 3,33.
Niet te klein dromen JDxquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:54 schreef JDx het volgende:
Ik ga misschien zelfs wel de 150 euro halen deze maand, dat zou mijn stoutste dromen overtreffen begin April!
Ik droom inmiddels al van 10 euro per dag!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:58 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Niet te klein dromen JDxis veel meer te verdienen.
Ook gekregen, gewoon negeren. Is gewoon dat ze je reclame willen sturen (gericht)quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:31 schreef Drawer het volgende:
Blijft AdSense bij jullie ook zeiken over contactgegevens bijwerken? Laatst was dat al en nu is het weer t geval. Ze mailen me nu zelfs. Terwijl ik het ondertussen al 3x 'bijgewerkt' heb...
Problem is dat die melding vaak over m'n dagwinst valt en ik die dus niet kan zien.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Ook gekregen, gewoon negeren. Is gewoon dat ze je reclame willen sturen (gericht)
Na een keer wegklikken blijft hij meestal weg.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:05 schreef Drawer het volgende:
[..]
Problem is dat die melding vaak over m'n dagwinst valt en ik die dus niet kan zien.Al lijkt ie nu weer even verdwenen.
Wat doet het er toe dat je niet onder de 6/dag bent gekomen? Of staat die opmerking los van de quote?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Na een keer wegklikken blijft hij meestal weg. Met mijn projectje de afgelopen week niet onder de 6 euro per dag gekomen :-)
Staat los van de quote.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:03 schreef Drawer het volgende:
[..]
Wat doet het er toe dat je niet onder de 6/dag bent gekomen? Of staat die opmerking los van de quote?
Ik kan wegklikken en gegevens blijven wijzigen wat ik wil, maar de melding blijft terugkomen (en ik heb er inderdaad ook een e-mail over gehad). Lekker irritant.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Na een keer wegklikken blijft hij meestal weg.
[..]
netjes. ik zit op 3 euro per dagquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zit al op ¤427 deze maand tot dusver, een recordje dus ik ben ook blij
Vandaag ook een betaling ontvangen van CITIBANK EUROPE PLC DUBLIN 1, IRELAND van de laatste twee maanden dus dat gaat gelukkig ook weer goed.
Let's make some money
Ik zou het hier Webmasters #1 Under construction en hier Topicreeks: Betaalde webhosting proberenquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:59 schreef Coenehv het volgende:
Ik heb een vraagje voor jullie.
Ik wil ook graag een site gaan maken over een nieuwe versie van een telefoon die er nu al is. (site van de mobiel die nog gelanceerd moet worden, zoiets als een iphone 5)
Maar krijg ik dan geen problemen als ik die site gebruik?
En welke hosting kan ik het best gebruiken?
Iban staat al 2 jaar ofzo op mijn facturen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:45 schreef JDx het volgende:
Deze heeft iedereen vandaag nodig
https://www.ibanbicservice.nl/
Weinig tot niets.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:10 schreef Zethiel het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Adsense op hun Youtube kanaal gebruiken ? Ik heb nu nog maar erg weinig clicks omdat ik de laatste tijd geen nieuwe videos geupload heb, maar ben wel benieuwd naar wat anderen hiermee genereren.
¤0,60 per dag gemiddeld afgelopen maand. Met 3 filmpjes, waarvan 2 bijna niks meer opleveren.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:10 schreef Zethiel het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Adsense op hun Youtube kanaal gebruiken ? Ik heb nu nog maar erg weinig clicks omdat ik de laatste tijd geen nieuwe videos geupload heb, maar ben wel benieuwd naar wat anderen hiermee genereren.
Om hoeveel views gaat dit ongeveer ?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:58 schreef RobertNL het volgende:
[..]
¤0,60 per dag gemiddeld afgelopen maand. Met 3 filmpjes, waarvan 2 bijna niks meer opleveren.
het ligt volgens mij heel erg aan wat je doet, wie je bent, etc.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:12 schreef Blester het volgende:
Wilde ook met filmpjes AdSense beginnen, kan het toch maar beter bij websites houden zo te horen.
¤ 20,13 Vandaag tot nu toe, met youtube....quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:35 schreef Frith het volgende:
[..]
het ligt volgens mij heel erg aan wat je doet, wie je bent, etc.
Ik vond gisteren een mooi 'nieuw' kanaal genaamd crashcourse, die twee hebben toch mooi 5 miljoen view opgebouwd in korte tijd. Ondanks dat ze natuurlijk al een hele hoop tijd en energie in hun content hadden gestoken natuurlijk.
En anders is er altijd nog ray williams johnson.![]()
![]()
oh, en natuurlijk die reply girl shit. (overigens vermoed ik bij de user met die naam eigenlijk vuil spel. Ik heb sterk de indruk dat daar iets niet helemaal klopt. Dus je moedigt mogelijk ook nog eens criminele activiteiten aan)
Tijdzone west USA...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:42 schreef Blester het volgende:
¤ 8,80 Vandaag tot nu toe
Rond 9 uur verspringt hij altijd naar de volgende dag
Ja haha, ik altijd net wakker en hopen op dat laatste uurtje.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:42 schreef Blester het volgende:
¤ 8,80 Vandaag tot nu toe
Rond 9 uur verspringt hij altijd naar de volgende dag
Dan heb je een hoge CPC bij Youtubequote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:17 schreef JDx het volgende:
Haha mooi is dat he, zit altijd in de tram dat laatste uurtje, kom ik op werk, klik.......... ja.... ja... BAM nog 30 cent erbij!
Je Bro shake video was ook slechtquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:44 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dan heb je een hoge CPC bij Youtube![]()
Ik heb altijd 3 4 of 5 cent cpc.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld 200 klikken met een 4 cent CPC en gisteren een top dag met 610 klikken.
Toch eens een goed bewerkings- programma downloaden kopen.
En meer mijn best doen, raffel nu mijn video's af en heeft inhoud van een banaan
Het idee was goed, alleen je hield alle producten buiten beeld en mensen kunnen dus niet weten wat je er precies ingooide..quote:
Frank Yangquote:Op zondag 3 juni 2012 00:46 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Het idee was goed, alleen je hield alle producten buiten beeld en mensen kunnen dus niet weten wat je er precies ingooide..
Denk dat je daar best wat hits mee kunt krijgen, sowieso maffe BB video's werken goed.. zijn er al meerdere die het doen.
Nah, valt vies tegen.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Of je vermoordt en martelt gewoon iemand voor de camera dat levert ook veel op las ik laatst.
Advertenties op betere plekken zetten.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:11 schreef test1993 het volgende:
Heeft er iemand tips waardoor je meer mensen kan laten klikken zelf zit ik op de 3000 uniek per dag,
Google is zo aardig geweest om overzicht te maken welke plekken het beste zijn: http://support.google.com(...)hl=en&answer=1354747quote:Op zondag 3 juni 2012 20:19 schreef test1993 het volgende:
ik heb momenteel de advertentie's rechts staan is dit een ideale plek of kan het altijd beter?
Heel simpel, mag niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:25 schreef test1993 het volgende:
Klopt, ik zou graag een banner willen die automatisch mee scrolt is hier een Wordpress plugin voor.
En ik ben graag opzoek naar feedback op mijn huidige website wie wil mij een PM sturen.
wtf is dit oppeensquote:U heeft geen beschikbare geldige betaalmethoden.
Dit account heeft geen geldige betaalmethode. Geef een betaalmethode op om te worden betaald.
Ze willen vanaf nu IBAN+BIC hebben. Opnieuw invoeren, dan krijg je weer een klein bedrag gestort ter verificatie. Als je dat allemaal voor de 20e doet schijn je eind van de maand weer betaald te krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:53 schreef blup het volgende:
[..]
wtf is dit oppeens
bankgegevens zijn allemaal plots weg?
Weer typisch een antwoord van een blaagquote:Op maandag 4 juni 2012 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja was ik maar zo oud en wijs als jij
Ga eens in een hoekje zitten op je zolderkamertje jongen! Ik heb zelden iemand al 3 topics lang zo vreemd zien reageren als jij..quote:Op maandag 4 juni 2012 23:11 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Weer typisch een antwoord van een blaag
1 miljoen Adsense publishers ter wereld? Ik denk VEEL meer.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:54 schreef WebBeestje het volgende:
Het boeit in zoverre dat je als publisher niet weet wat terecht afgekeurd wordt of juist onterecht. Als Google is het makkelijk verdienen, eerst dagelijks een aantal clicks al dan niet terecht niet meerekenen en dan na afloop van de maand nog eens een percentage eraf halen.
Dat er hier wat naïevelingen zitten op het forum, tja, zeker nog jonghoeveel publishers zouden er wereldwijd Adsense gebruiken, laten we het op 1 miljoen houden voor het gemak. Maandelijks wat euro's inhouden is al vele miljoenen extra inkomsten voor Google per maand. Tja Bignose en Co moeten vooral naïef blijven
och er is nogal 1 en ander rekbaar in de interpretatie. Wanneer een cookie noodzakelijk is voor de werking van een website dan mag het wel zonder toestemming. Analytics is voor de werking (usability valt hier onder, maar ook 404's en weet ik veel wat je kunt verzinnen) hier wel onder. Daarnaast ben ik van mening dat het een partij als google zelf met een oplossing dient te komen wanneer hun product niet langer simpel "legaal"te gebruiken is. Of dat de browser partijen een aanpassingen dienen te maken, maar niet de verantwoordelijkheid bij alle websites leggen, dat is ondoenlijk. tot die tijd zou ik gewoon blijven doen wat je altijd al deed!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ga ik dus echt niets aan doen hédat domme gelul altijd zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tracking cookies mogen niet zonder toestemming in NL dus Analytics cookies moet je toestemming voor vragen. Je moet gewoon voor wordpress even een plugin downloaden. Heb je een keurige melding links of rechtsboven op je website met de informatie en de toestemmingsknop. Lijkt mij voor nu voldoende.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:40 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
och er is nogal 1 en ander rekbaar in de interpretatie. Wanneer een cookie noodzakelijk is voor de werking van een website dan mag het wel zonder toestemming. Analytics is voor de werking (usability valt hier onder, maar ook 404's en weet ik veel wat je kunt verzinnen) hier wel onder. Daarnaast ben ik van mening dat het een partij als google zelf met een oplossing dient te komen wanneer hun product niet langer simpel "legaal"te gebruiken is. Of dat de browser partijen een aanpassingen dienen te maken, maar niet de verantwoordelijkheid bij alle websites leggen, dat is ondoenlijk. tot die tijd zou ik gewoon blijven doen wat je altijd al deed!
Heb je zo een linkje naar die pluginquote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:34 schreef Skiet het volgende:
[..]
Tracking cookies mogen niet zonder toestemming in NL dus Analytics cookies moet je toestemming voor vragen. Je moet gewoon voor wordpress even een plugin downloaden. Heb je een keurige melding links of rechtsboven op je website met de informatie en de toestemmingsknop. Lijkt mij voor nu voldoende.
Laat de overheid en grote partijen eerst maar eens hun zaakjes op orde krijgen voordat wij met onze relatief kleinere websites iets moeten gaan doen.
Toffe plugin, alleen het nadeel van deze is dat hij engels is. Het is echt niet mogenlijk om het voor een nederlandse website te vertalen?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:01 schreef Thvd het volgende:
http://silktide.com/cookieconsent
Ik heb die gebruikt. Het is geen wordpressplugin, maar het is wel gemakkelijk aan te passen, gratis én ziet er mooi uit. Daarnaast is het deel van een netwerk: een bezoeker kan kiezen om voor alle websites met deze mededeling cookies aan te zetten. Bezoekers die al eerder 'ja' hebben gekozen bij cookieconsent krijgen hem dus niet meer...
Nadeel is dat Adsense enkel advertenties weergeeft als de bezoeker akkoord is met cookies en dat analytics onbruikbaar is geworden (heb een site waar mensen meestal maar één pagina lezen).
Ja, je moet enkel die bestanden (plugin.js en style.css) van de site downloaden en op je eigen hosting zetten. Daar kun je alles in aanpassen. Het lijkt lastig, maar blijkt best wel simpel... (zelfs ik kon hetquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:15 schreef Neriae het volgende:
[..]
Toffe plugin, alleen het nadeel van deze is dat hij engels is. Het is echt niet mogenlijk om het voor een nederlandse website te vertalen?
Edit: ha, sorry, ik las eroverheen. Tof, ga het meteen gebruiken
Moeilijkheidsgraad is niet zo'n probleem hierquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:56 schreef Thvd het volgende:
[..]
Ja, je moet enkel die bestanden (plugin.js en style.css) van de site downloaden en op je eigen hosting zetten. Daar kun je alles in aanpassen. Het lijkt lastig, maar blijkt best wel simpel... (zelfs ik kon het)
Van wat ik er van begrepen heb, geldt dit voor Nederlandse burgers. Nederlandse burgers (en europese burgers, maar NL is erger in de regel) moeten de keuze hebben om de cookies te accepteren ten alle tijden Dus als een Nederlander op een site als Facebook komt, hoor je een melding over cookies te krijgen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:16 schreef Frith het volgende:
Telt dat cookie verhaal eigenlijk alleen voor sites binnen het .nl domein (topdomein, whatever) of voor alle sites die actief zijn vanuit Nederland?
Op youtube e.d. heb ik nog geen boodschap gezien, dus ik zou denken dat alle domeinen buiten .nl veilig zijn om zonder aanpassing mee door te gaan. Klopt dat?
Thanksquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:01 schreef Thvd het volgende:
http://silktide.com/cookieconsent
Ik heb die gebruikt. Het is geen wordpressplugin, maar het is wel gemakkelijk aan te passen, gratis én ziet er mooi uit. Daarnaast is het deel van een netwerk: een bezoeker kan kiezen om voor alle websites met deze mededeling cookies aan te zetten. Bezoekers die al eerder 'ja' hebben gekozen bij cookieconsent krijgen hem dus niet meer...
Nadeel is dat Adsense enkel advertenties weergeeft als de bezoeker akkoord is met cookies en dat analytics onbruikbaar is geworden (heb een site waar mensen meestal maar één pagina lezen).
Ik weet niet precies wat dat allemaal inhoudt, maar ik heb simpelweg bij wordpress de door de site gegenereerde code in de 'bewerker' voor de /head tag geplakt. Daarna alles aangepast in de bestanden op mijn hosting en twee aanpassingen in de adsense- en analyticscodes.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:28 schreef Neriae het volgende:
[..]
Moeilijkheidsgraad is niet zo'n probleem hierIk las er gewoon overheen, dat was alles. Nu alleen nog een manier vinden om het in een Wordpress site te implementeren, aangezien Wordpress alle JavaScript dynamisch inlaad.
Ah juist, ik heb m'n thema zelf gemaakt en gebruik een plugin die te vergelijken is met Google Analytics. Ik moet dus op een bepaalde manier die twee aanpassingen doen in die code, maar omdat wordpress het inladen automatisch aanpakt, is het moeilijk uit te zoeken hoe ik die aanpassing kan doen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:24 schreef Thvd het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat dat allemaal inhoudt, maar ik heb simpelweg bij wordpress de door de site gegenereerde code in de 'bewerker' voor de /head tag geplakt. Daarna alles aangepast in de bestanden op mijn hosting en twee aanpassingen in de adsense- en analyticscodes.
Geeft dat problemen bij upgraden?
- Neequote:Op woensdag 6 juni 2012 20:02 schreef gogosweden het volgende:
Ik heb even een newbie vraagjes
Ik ga wat kloten met youtube video's en omdat ik niet weet of die gaan aanslaan of niet lijkt het me leuk om vanaf het begin al adsence erbij te doen.
• kost adsence iets?
• wat zijn precies je verplichtingen? ben je verplicht om 1x in de zoveel tijd iets nieuws te uploaden oid?
• Kan je ook adsence aan je account hangen zonder een rekening nummer? (om te proberen)
Alvast heel erg bedankt. Ik heb de OP al gelezen maar kwam er niet echt uit
zelfs al verdien ik 0.000001 euro per dag is het toch leukquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:06 schreef Thvd het volgende:
Kost niks, geen verplichtingen, geen rekeningnummer nodig in het begin.
Je moet je er enkel niet te veel van voorstellen: om er ook maar stabiel één euro per dag mee te verdienen ben je lang bezig...
Die uitnodiging heb ik al gehadquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:06 schreef RPG het volgende:
[..]
- Nee
- Niks
- Ja alleen dan kan je ook niet betaald krijgen
Hou er wel rekening mee dat google bepaald of je adsense kan linken aan je youtube account. Ze nodigen je er vanzelf voor uit als je leuk aantal views hebt
0.0000001 euro zou ik geen moeite voor doenquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:08 schreef gogosweden het volgende:
[..]
zelfs al verdien ik 0.000001 euro per dag is het toch leuk
Maar in het begin niet? dus je bent later wel verplicht een rekeningnummer toe te voegen? Of kan je er ook voor kiezen om je "verdiensten" door de drain te trekken mocht je dat willen?
[..]
Die uitnodiging heb ik al gehad
ik doe er geen moeite voor, ik film gewoon stuff wat ik normaal ook al doe, en video editten en shizzle is gewoon leuk,quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
0.0000001 euro zou ik geen moeite voor doen
Zo ben ik ook begonnen (en doe het nog steeds) De video's maak ik toch, dus waarom op die manier niet iets verdienenquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik doe er geen moeite voor, ik film gewoon stuff wat ik normaal ook al doe, en video editten en shizzle is gewoon leuk,
Het is toch mijn hobby zegmaar, en als ik er dan een centje of 2 uit kan slepen is het mooi toch?(ja ik ken de uitbetalingsgrenzen)
daarom!quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:36 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen (en doe het nog steeds) De video's maak ik toch, dus waarom op die manier niet iets verdienen
Zit de laatste weken tussen de 0.40 en 1.50 per dag, Views zitten ruim boven de 1000/week
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:08 schreef gogosweden het volgende:
[..]
zelfs al verdien ik 0.000001 euro per dag is het toch leuk
Maar in het begin niet? dus je bent later wel verplicht een rekeningnummer toe te voegen? Of kan je er ook voor kiezen om je "verdiensten" door de drain te trekken mocht je dat willen?
Ik ben minderjarig, dus ik weet niet of dat nog een rol speelt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:46 schreef JDx het volgende:
Waarom? Je kan gewoon je eigen rekeningnummer invullen toch.
wat is dat nou weer voor baggerregel. Controleren ze daar ook strikt op?quote:
maar krijg je dan later niet problemen als je dat over wil zetten naar je eigen account?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij niet, maar je kan voor de zekerheid die van je vader/moeder invullen en hun gegevens.
Kan me trouwens niet herinneren dat ze ooit ID of iets vragen dus je kan ook je geboortedatum gewoon jaartje verhogen
gaan we doenquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk niet dat ze je geboortedatum checken met de bank ofzo. Voor de rest hebben ze geen controle daarop en voor zover ik weet vragen ze ook geen kopie id/paspoort dus dan zou ik gewoon geb.jaar een jaartje terug zetten
Sinds 13 april niet meer... Ieder account kan verdienen aanzetten...quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:06 schreef RPG het volgende:
[..]
- Nee
- Niks
- Ja alleen dan kan je ook niet betaald krijgen
Hou er wel rekening mee dat google bepaald of je adsense kan linken aan je youtube account. Ze nodigen je er vanzelf voor uit als je leuk aantal views hebt
Waardeloos zeg. Ik super moeite partner geworden....quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sinds 13 april niet meer... Ieder account kan verdienen aanzetten...
Gefeliciteerd, ik gisteren ook een record ¤31quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:54 schreef JDx het volgende:
Gisteren de 10 euro aangetikt, record voor mij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |