| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | <?php Class Product { Global $db; function __construct() { setProductInfo($_GET['id']); } /** * Idee hiervan is dat hij de product info opslaat , * het ID en als er geen ID is van het product dat hij zichzelf vernietigd. */ function setProductInfo($id){ $this->product_info = $db->fetchAssoc($db->query("Select * from products_ where id = ' ".$id." ' ")); if(!empty($this->product_info['id'])){ return true; }else{ destroy(); } function destroy(){ unset($this); return true; } } ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | <?php namespace DatabaseEntitiesKeuken; class Product { //inhoud function getName() { return "Test1"; } }; namespace DatabaseEntitiesStofruimte; class Product { // inhoud function getName() { return "Test2"; } }; use DatabaseEntitiesKeukenProduct; $product = new Product(); echo $product->getName(); use DatabaseEntitiesStofruimteProduct; $product_stof = new Product(); echo $product_stof->getName(); ?> |
Ja ik heb ook meerdere drupal sites gemaakt, en inderdaad je kunt het zo aanpassen als je wilt, net als elk opensource pakket, maar het is absoluut niet ideaal. De code is niet OOP en erg rommelig en inefficient (maar daarmee wel weer flexibel).quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan ervaring. Met Drupal kan je eigenlijk alles aanpassen, als je weet hoe.
De documentatie van Drupal is over het algemeen ook erg goed.
Maar als je niet verder komt dan een module installeren, aanzetten en er dan achterkomen dat het niet precies is wat je zoekt, en dan stopt met proberen, dan is Drupal inderdaad niks voor je.
Ik werk ook bij een bedrijf waar we bijna alleen maar Drupal doen, en het is veel meer dan alleen "een kleine hack/aanpassing".
Nee, waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:55 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik vraag me af , ik zit nu heel erg in OO Php te verdiepen en nu is mij de vraag hoe ik het volgende idee moet uitvoeren, ik zit nu met een idee om al mijn Producten in klasses te maken zodat het makkelijker is om het uit te voeren / aan te passen.
Kan een Object zichzelf vernietigen? ,
Dat zou kunnen maar het is niet hoe het hoort, een class moet zo zelfstandig mogelijk zijn. Je kunt OF de databasegegevens in de class zelf definieren (als je het alleen daar nodig hebt) OF je kunt de gegevens opgeven bij het oproepen van de class.quote:tweede vraag als ik een klasse heb genaamd $db en die wil ik overal gebruiken is Global $db; voldoende? of kan ik in de $db klasse iets doen zodat ik het niet perse in elke functie opnieuw hoef te definiëren.
Nieuwschierigheidquote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:26 schreef Schepseltje het volgende:
Nee, waarom zou je dat willen?
Dat zou kunnen maar het is niet hoe het hoort, een class moet zo zelfstandig mogelijk zijn. Je kunt OF de databasegegevens in de class zelf definieren (als je het alleen daar nodig hebt) OF je kunt de gegevens opgeven bij het oproepen van de class.
Ik denk dat je het beste met een framework kan beginnen, dan wordt je gedwongen om op de juiste manier te werken en snap je het OOP concept veel sneller.
Hoe echo je het? Want je kan de tijd instellen die op het huidige moment staat ingesteld.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:58 schreef boem-dikkie het volgende:
Tof Sitethief, ook even kijken.
Kan het trouwens aan een PHP server liggen hoe strtotime reageert? Als ik een strtotime functie gebruik als ik lokaal werk doet hij precies wat ik wil, namelijk gewoon de datum 25-05-2012 naar een unix timestamp converteren, als ik datzelfde doe op mijn webserver maakt hij er opeens 02-11-2030 van.
Ik gooi de userinput met de strtotime functie in de database.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:02 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Hoe echo je het? Want je kan de tijd instellen die op het huidige moment staat ingesteld.
Probeer eens op beide server een simpele echo date uit te voeren en kijk of dat misgaat. of klopt.
Vervolgens weet je hierdoor op welke tijd Je server staat. Of dit aan te passen is mogelijk. Maar ik weet niet zo snel waar.
Kijk anders even hiernaar: [SOLVED] Php date function wrong time
Weet ik , tis een examplequote:
Ik snap OO programeren In Java beter dan in Phpquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Ben je al zo ver dat je MVC begrijpt? Anders raad ik de tutorial van Zend Framework aan, ook al ga je daar niks mee doen het is wel een goede manier om te begrijpen hoe een MVC model en OOP werkt in een 'echte' applicatie in plaats van een auto die rood is en kan rijden.
Probeer alleen maar te helpen hoor.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:09 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ik snap OO programeren In Java beter dan in Phpdaar heb ik al een MVC model gebouwd. Hierbij zit ik nog te kijken of ik in Phpstorm* een eigen MVC kan opzetten. Zit niet zo denigrerend te doen
![]()
![]()
Ik dank je voor je hulp, als je vragen hebt stel ze.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Probeer alleen maar te helpen hoor.
Ik zit niet zo in de PHP, maar vanuit een algemeen genomen perspectief kan ik zeggen dat er niets mis is met globale variabelen. Mits je het singleton principe in stand houdt. Dus alleen globaal declareren als je zeker weet dat er altijd maar één instantie zal zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:09 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
...of onhandig waren) Vanuit de gebruikers opinie. Weet nu niet of hier een waarheid in zit?
Daar zat ik eerder naar te kijken.![]()
Duidelijk dat is ook het geval!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:42 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik zit niet zo in de PHP, maar vanuit een algemeen genomen perspectief kan ik zeggen dat er niets mis is met globale variabelen. Mits je het singleton principe in stand houdt. Dus alleen globaal declareren als je zeker weet dat er altijd maar één instantie zal zijn.
Wat is er anders aan MVC in Java dan in PHP?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:09 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ik snap OO programeren In Java beter dan in Phpdaar heb ik al een MVC model gebouwd. Hierbij zit ik nog te kijken of ik in Phpstorm* een eigen MVC kan opzetten. Zit niet zo denigrerend te doen
![]()
![]()
Het heeft als nadeel dat iedere method waar je "global $db;" gebruikt, potentieel je database instance kan veranderen door iets anders. Dan krijg je fouten die heel lastig te vinden zijn. Als je in je model een setter hebt voor de database, kun je daar valideren dat je echt een database object krijgt. En daarna heb je een reference naar het object, daar kan de rest van de wereld niet bij.quote:Vragen die ik had waren:
1. Ik heb een DB klasse moet ik daarvoor bij elke classe , functie perse Global $db neerzetten? of is GLOBALS['db'] Daarvoor een betere oplossing? (Ik lees overal dat Globals "onveilig" of onhandig waren) Vanuit de gebruikers opinie. Weet nu niet of hier een waarheid in zit?
Smarty (of een ander templating systeem) hoort in de view.quote:2. Als ik eenmaal bezig ben zat ik mijn structuur uit te denken, om een goede basis te creëren. met $_POST en afhandeling van $_GET. (filestructuur).
3. Hoe verwerk ik Smarty. (vermoedelijk met behulp van de View)
1. geen idee , gewoon nog niet mee gewerkt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:55 schreef Light het volgende:
Wat is er anders aan MVC in Java dan in PHP?
[..]
Het heeft als nadeel dat iedere method waar je "global $db;" gebruikt, potentieel je database instance kan veranderen door iets anders. Dan krijg je fouten die heel lastig te vinden zijn. Als je in je model een setter hebt voor de database, kun je daar valideren dat je echt een database object krijgt. En daarna heb je een reference naar het object, daar kan de rest van de wereld niet bij.
[..]
Smarty (of een ander templating systeem) hoort in de view.
Ik heb mezelf schromelijk overschat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Ben je al zo ver dat je MVC begrijpt?
De structuren zijn gewoon hetzelfdequote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:08 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
1. geen idee , gewoon nog niet mee gewerkt.
quote:2. Dus eigenlijk in de controller Pseudo: Setdb($db) functie. if(get_class($db) == "db"); true false.
en dan het toepassen. met Getdb(); in elke klasse?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php private $db; public function setDb(MyDatabaseClass $db) { $this->db = $db; } public function getDb() { return $this->db; } ?> |
Dat vind ik dus het grote nadeel van PHP, loose typing.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:55 schreef Light het volgende:
[..]
Het heeft als nadeel dat iedere method waar je "global $db;" gebruikt, potentieel je database instance kan veranderen door iets anders.
Da's een nadeel, ben ik met je eens. Maar 't is een eigenschap van de taal waar je dus gewoon mee moet werken (of je zoekt een andere taal op om mee te werken).quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:20 schreef Devv het volgende:
[..]
Dat vind ik dus het grote nadeel van PHP, loose typing.
Java is daar weer makkelijker in , php is daar loosse in.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:24 schreef Light het volgende:
[..]
Da's een nadeel, ben ik met je eens. Maar 't is een eigenschap van de taal waar je dus gewoon mee moet werken (of je zoekt een andere taal op om mee te werken).
| 1 2 3 4 5 | <?php $array = Array(); $string = (string) $waarde; $integer = (int) $integer; ?> |
Leg eens uit wat was je idee?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:11 schreef Quir het volgende:
Iemand eerder meegemaakt dat fopen aangeroepen in een class destructor vervelend doet?
Ik vroeg het inderdaad zonder toelichting omdat ik dacht dat het een bug zou zijn. Had die pagina ook al gevonden, maar die is uit 2004/2007, dus ik hoopte dat het inmiddels wel gefixt zou zijn. Nog steeds gissen of dat de dwarsligger is of niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:47 schreef Devv het volgende:
Misschien heb je hier iets aan: Bug #29167 fopen works differently in a constructor vs. a destructor.
Ik heb een cache functie die een kopie uit de cache doorsluist wanneer er een (niet-verlopen) beschikbaar is, zoniet, roept-ie ob_start() aan en set hij een variabele op True.quote:
| 1 2 3 4 5 6 | <?php if ($this->cacheUsage) { $this->writeToFile($this->cachePath . $this->cacheName . '.html', 'w', ob_get_contents()); ob_end_flush(); } ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | <?php public function writeToFile($path, $mode, $data) { $success = 'Error'; if ($file = fopen($path, $mode)) { if (fwrite($file, $data)) { fclose($file); $success = 'Success!'; goto End; } fclose($file); $success = 'Failed to write'; goto End; } $success = 'Failed to open file'; End: return $success; } ?> |
| 1 | Warning: fopen(Cache/pagina.html) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory |
Waarom zou je dit willen? Had even wat posts doorgelezen, maar snap niet je opzet.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:11 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik lees als je unset($Object); gebruikt de destructor wordt aangeroepen.
andere optie: register_shutdown_function("Object");
Nog een idee fopen in de constructor aanroepen en vervolgens fclose(); gebruiken in de destructor.
of werkt fwrite niet in de destructor?
Bron:
http://stackoverflow.com/(...)er-shutdown-function
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | <?php class Game { // Holds player name public $players = array(); // Game id database public $game_id; // Minimum start bid public $minimum_bid = 3; private $pdo; private $rules; // Holds turns public $turns = array(); public $bids = array(); // Sets game Id public function __construct(Array $players, Rules $rules) { $this->players = $players; $this->pdo = new Database(); $this->rules = $rules; } // Removes a player when he loses connection or leaves the game public function removePlayer($player = array()) { if(array_key_exists($player['name'], $this->players)) { unset($this->players[$player['name']]); } } public function nextTurn() { $stop = false; foreach($this->players as $player) { if($player == $this->player_turn) $stop = true; if($stop) { $this->playerTurn = $player; break; } } } public function setBid($name, $bid) { $this->bids[$name] = $bid; } public function __sleep() { $this->pdo = null; return array('players','game_id', 'bids', 'minimum_bid', 'turns', 'rules'); } } ?> |
Ik ben bezig met een uitgebreide site om te bouwen daarom mijn terughoudenheid om alles goed te makenquote:
unset() zorgt er niet direct voor dat de destructor wordt aangeroepen. Dat gebeurt alleen als de garbage collector het object opruimt. En dat gebeurt alleen als geen referenties meer zijn naar het object, maar dan hoeft het nog niet meteen te gebeuren.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:11 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik lees als je unset($Object); gebruikt de destructor wordt aangeroepen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | <?php class Cache { public $cacheUsage; function __construct() { $this->cacheUsage = False; } public function callCache($expiration) { if (file_exists('Page.html') && (time()-filemtime('Page.html')) < $expiration) { include 'Page.html'; $this->cacheUsage = False; exit(); } else { ob_start(); $this->cacheUsage = True; } } protected function writeToFile($path, $mode, $data) { $file = fopen($path, $mode); fwrite($file, $data); fclose($file); } function __destruct() { if ($this->cacheUsage) { $this->writeToFile('Page.html', 'w', ob_get_contents()); ob_end_flush(); } } } $CacheClass = new Cache(); $CacheClass->CallCache(30); echo 'Hallo!'; ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | <?php class websiteController { private $model; private $view; public function __construct($model,$view) { $this->model = $model; $this->view = $view; } public function listenerA($test){ $this->model->doeIets($test); } } ?> |
| 1 2 3 4 | <?php //bevat $controller = websitecontroller object $controller->listenerA($_GET['test']); ?> |
Ik zit nu na te denken hoe ik de $_POST , $_GET afhandeling moet uitvoeren.quote:
Ik krijg nu heel veel ingewikkelde code in google als ik dit zoek.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:
Je wil dus $_GET en $_POST acties koppelen aan je controller? Kijk eens naar een RequestDispatcher routine.
het hoeft niet naar een andere pagina toe.quote:Request Dispatcher is used to forward a request to another page.
bron: http://www.hscripts.com/tutorials/jsp/examples/example2.php
Dit vind ik als ik op de request dispatcher zoek, beetje ingewikkeld.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php //kort zonder sanitize, voorbeeld. x20 if(isset($_POST['waarde'])) { $waarde = $_POST['waarde']; $controller->listenA($waarde); } ?> |
Ik ga dit eens proberen uit te vogelenquote:
Globals en singelton heb ik altijd al erg onelegant gevonden.quote:
Zelf iets te makenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:10 schreef Schepseltje het volgende:
Waarom een controller class schrijven als er zoveel frameworks zijn die al een werkende, elegante en geteste implementatie hebben?
Ja dat kloptquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:45 schreef Schepseltje het volgende:
tsja je kunt een kant-en-klare ferrari gebruiken of zelf in je schuur iets in elkaar timmeren
Das natuurlijk gelul. Iemand die een framework gebruikt kan net zo goed op de hoogte zijn van het framework en de daarbij behorende principes. Sterker nog, ik durf te wedden dat diegene vele malen beter weet waar hij mee bezig is dan iemand die zijn eigen framework in elkaar moet stampen en daarbij al valt over een simpel Dispatcher principe.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:06 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar soms heb je zelf meer inzicht hoe je de ferrari kan fine tunen op je eigen behoefte's waardoor je meer weet hoe een ferrari in elkaar steekt dan dat je alleen maar de ferrari gebruikt.
Ik vind het gebruik van singletons juist ideaal om de complexiteit van een programma terug te brengen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:59 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Globals en singelton heb ik altijd al erg onelegant gevonden.
En wat je in je schuur timmert wordt uiteindelijk 'n lada oid.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:45 schreef Schepseltje het volgende:
tsja je kunt een kant-en-klare ferrari gebruiken of zelf in je schuur iets in elkaar timmeren
En omdat je moet kunnen samenwerken.. Dan wil je kunnen zeggen: "dit is gemaakt met frameworkX op deze URL kun je de documentatie vinden." en niet "dit heb ik vorig jaar in elkaar gezet, het werkt ongeveer zo en zo, moet je maar even uitproberen"quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:27 schreef Devv het volgende:
Een eigen API in elkaar knutselen is leuk voor op de zondagmiddag. Maar in het bedrijfsleven gebruik je toch vaak kant-en-klare oplossingen, omdat het niet je core-business is om de fundering te leggen.
Zo, jij bent vriendelijk tegen een beginner.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das natuurlijk gelul. Iemand die een framework gebruikt kan net zo goed op de hoogte zijn van het framework en de daarbij behorende principes. Sterker nog, ik durf te wedden dat diegene vele malen beter weet waar hij mee bezig is dan iemand die zijn eigen framework in elkaar moet stampen en daarbij al valt over een simpel Dispatcher principe.
Dat is een van de voornaamste redenen ook ja, zeker als je commercieel bezig bent.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:21 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
En omdat je moet kunnen samenwerken.. Dan wil je kunnen zeggen: "dit is gemaakt met frameworkX op deze URL kun je de documentatie vinden." en niet "dit heb ik vorig jaar in elkaar gezet, het werkt ongeveer zo en zo, moet je maar even uitproberen"
Staat je vrij om niet te updatenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:46 schreef GlowMouse het volgende:
Daar staat tegenover dat er voor een framework updates uitkomen, waardoor je code mogelijk niet meer werkt. Als je tegen een bug in het framework aanloopt, is het lastig om alleen een fix voor die bug door te voeren.
Een beginner die claimt alles te weten ja. Niks mis met wat tough love. En zo onaardig was het niet bedoeld.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:21 schreef Quir het volgende:
Of dat, of je zorgt dat je weet waar je aan begint, en vooral waar je mee bezig bent.
Ik vind het zelf veel prettiger om zelfs iets geschreven te hebben, voelt gewoon prettiger aan. Binnen voor iemand roept dat dat bullshit is.
[..]
Zo, jij bent vriendelijk tegen een beginner.
Depends. Werk al tien jaar met frameworks en de meeste pijn zit hem in de major releases qua upgrade en de nasty hacks die na een update niet meer werken. Als je volgens de methodologie van het framework werkt zit je meestal wel veilig.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:46 schreef GlowMouse het volgende:
Daar staat tegenover dat er voor een framework updates uitkomen, waardoor je code mogelijk niet meer werkt. Als je tegen een bug in het framework aanloopt, is het lastig om alleen een fix voor die bug door te voeren.
Mja als je een bug vindt meld je het op de betreffende bugtracker en als je geluk hebt wordt het gefixt zonder dat je iets hoeft te doen. Maar mijn ervaring is dat de grote frameworks al door zo gigantisch veel mensen zijn gebruikt en getest dat alle grote bugs er vrijwel uit zijn. Als je zelf iets in elkaar hangt is het een ander verhaal..quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:46 schreef GlowMouse het volgende:
Een compleet eigen framework bouwen met als reden dat je bij een bestaand framework het risico loopt een bug te moeten fixen. Goeie.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:46 schreef GlowMouse het volgende:
Locate the error messages in the alert log.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:59 schreef Cue_ het volgende:
Iemand ervaring met Oracle Deadlocks? Ik moet hem zien te omzeilen..
Lolquote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:23 schreef cablegunmaster het volgende:
Locate the error messages in the alert log.
Locate the relevant trace file(s).
Identify the SQL statements in both the current session and the waiting session(s).
Use these SQL statements to identify the particular piece of code that is having problems.
Alter the appliation code to prevent deadlocks by always locking rows in the tables in the same order.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | <?php class Demo{ private $db; private $model public function __construct($model){ $this->model = $model; $this->db = $this->model->getDB(); } //alle andere functies. } // of kan dit ook? class Demo extends Model{ public function __construct(){ parent::__construct(); parent::getDB(); // functie die in model zit. } } ?> |
De tweede methode is in mijn optiek de enige juiste aanpak. De eerste methode zou voor mij al reden voor ontslag zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:48 schreef cablegunmaster het volgende:
Kort vraagje,
ik heb nu Crumblepath als een Klasse en nu wilde ik het model meegeven in de __construct($model) om vervolgens daarvan uit de $db (database klasse) connecties te gebruiken. Nu zit ik qua logica in de knoop en vraag ik me af of ik beter Extends Model kan doen of dat ik elke klasse nu apart het $db mee moet geven.
[ code verwijderd ]
Enige probleem dat ik nu heb dat pagina's aanpassen irritant gaatquote:Op zaterdag 2 juni 2012 01:36 schreef Devv het volgende:
De tweede methode is in mijn optiek de enige juiste aanpak. De eerste methode zou voor mij al reden voor ontslag zijn.
Ik neem aan dat dit voor de hele opleiding is? En is dit master of bachelorstudie?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:49 schreef ursel het volgende:
Waarom benne opleidingen zo duur.
Ben beetje op zoek om me wat verder te opleiden richting Software Architect, maar zover ik zie praat je dan over bedragen van ¤7000
Master volgens mij. Hele opleiding verder wel ja. Was meer op zoek naar iets in die richting voor budget van ¤3000. Hoeft dan niet gelijk master of bachelor te zijn. Wil me de komende periode/jaren in ieder geval die kant op doorontwikkelenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:34 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit voor de hele opleiding is? En is dit master of bachelorstudie?
| 1 | DateDiff("yyyy",[dob],Now())+Int(Format(Now(),"mmdd")<Format([dob],"mmdd")) |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat stukje er binnen
1 Now())+Int(Format(Now(),"mmdd")<Format([dob],"mmdd")
Wat gebeurd hier nu precies? Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Nogmaals duizendmaal sorry dat ik hier met een vraag kom die te maken heeft met Access!![]()
Die zal er vast zijn, maar 't is cake om die zelf te schrijven. Een array er in knallen met html=>bb (key=>value), door de string laten loopen voor iedere value, en value laten vervangen door key. Tadaa.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 01:22 schreef mschol het volgende:
om te voorkomen dat ik wielen opnieuw uitvind: er is vast wel ergens een een degelijke, goeie BB code parser klasse/functie..
wie weet een degelijke om BB naar html om te zetten?
ik heb alleen een functie nodig (geen complete editors dus) waar ik een bericht in kan pompen en vervolgens weer een bericht uit terugkrijg (omgezet)
uitbreidbaarheid zou erg fijn zijn
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:48 schreef DutchErrorist het volgende:
Hallo Query goden (en godinnen),
Ik moet voor mijn opleiding als onderdeel van iets data uit een Access (Maak mij niet af oké?IK KAN HIER NIETS AAN DOEN) database halen. Dat gaat allemaal prima, want veel stelt het niet voor, meer dan een dubbel INNER JOIN is niet nodig, maar nu heb ik een stukje sql dat de geboortedatum veranderd in de leeftijd en ik moet deze begrijpen als ik hem wil gebruiken. Nu ben ik zelf superslecht in alles begrijpen wat ingewikkelder is dan HTML en CSS dus ik heb wat moeite met deze code.
[ code verwijderd ]
Ik weet nu hoe de DateDiff functie werkt.Moet je die manier gebruiken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat stukje er binnen
[ code verwijderd ]
Wat gebeurd hier nu precies? Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Nogmaals duizendmaal sorry dat ik hier met een vraag kom die te maken heeft met Access!"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
Nee, maar welke moet ik dan gebruiken (die ik snap?). Begrijp me goed, ik snap niets meer van SQL dan SELECT, FROM, INNER JOIN en WHERE dus ik ben echt een totale leek.quote:
Dude, denk je echt dat ik weet hoe ik dat moet doen als ik net zeg dat ik geen poep weet van SQL?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:41 schreef Quir het volgende:
Huidige datum converteren, geboortedatum converteren, aftrekken, terug gooien naar Datetime.
Ja maar ik snap al die codes niet. En wat het dus allemaal doet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:46 schreef Quir het volgende:
Je snapte de Formats al, en aftrekken heb je gehad op de basisschool.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |