Een gemiddelde zonder de extreme bedragen eruit te halen zeker, had ik maar rond de 40kquote:Gemiddeld heeft een huishouden in Nederland 40.000 euro staan op de spaarrekening.
Jij ook alquote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
ook net even gekeken, misschien dat ik ergens nog een rekeningnummer heb waarvan ik het bestaan niet ken
Ik ook ja.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:05 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik behoor tot die groep die het gemiddelde naar beneden haalt
Als daar stondquote:Gemiddeld heeft een huishouden in Nederland 40.000 euro staan op de spaarrekening.
Dan zag het bedrag er heel anders uit.quote:Een gemiddeld huishouden in Nederland
Lijkt mij het meest logische inderdaad. Hoe groot is een gemiddeld huishuiden?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:24 schreef Zocalo het volgende:
En een huishouden bestaat uit meerdere mensen, dus dan is het geen 40K per persoon toch?
Dat sowieso. Maar als je eerlijk wil zijn moet je de tophuishoudens eruit halen. De bovenste 10% die 90% van het vermogen bezit. Want dat trekt de vergelijking behoorlijk scheef. Rekenkundig klopt het gemiddelde, maar als basis voor beleidsconclusies is het niet bruikbaar.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:24 schreef Zocalo het volgende:
En een huishouden bestaat uit meerdere mensen, dus dan is het geen 40K per persoon toch?
Ik heb er eentje gevondenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
ook net even gekeken, misschien dat ik ergens nog een rekeningnummer heb waarvan ik het bestaan niet ken
Zal wel 4 zijn maar twee daarvan zijn dan kinderen dus die tellen bijna nooit mee om grote bedragen bij te dragen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:43 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Lijkt mij het meest logische inderdaad. Hoe groot is een gemiddeld huishuiden?
We zijn allemaal arme paupers.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:13 schreef Morera het volgende:
Ik dacht dat het aan mij lag maar bij jullie staat het er dus ook niet op
Ah, mensen zijn rijk zat! We kunnen nòg wel meer bezuinigen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:45 schreef Mikkie het volgende:
Dat sowieso. Maar als je eerlijk wil zijn moet je de tophuishoudens eruit halen. De bovenste 10% die 90% van het vermogen bezit. Want dat trekt de vergelijking behoorlijk scheef. Rekenkundig klopt het gemiddelde, maar als basis voor beleidsconclusies is het niet bruikbaar.
DIt idd. Een gewogen gemiddelde geeft een veel eerlijker beeld.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar als je eerlijk wil zijn moet je de tophuishoudens eruit halen. De bovenste 10% die 90% van het vermogen bezit. Want dat trekt de vergelijking behoorlijk scheef. Rekenkundig klopt het gemiddelde, maar als basis voor beleidsconclusies is het niet bruikbaar.
Hier nog eentjequote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik haal dat gemiddelde ook met zo'n 40.000 omlaag
Nouja er zitten toch best een paar behoorlijk rijke mensen op FOK! die uitzonderlijk goed beuren, een kast van een huis hebben en meerdere dikke auto's in de garage hebben staan.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:02 schreef Njosnavelin het volgende:
40.000 valt me nog mee als ik sommige fokkers mag geloven (er was ooit een topic over spaargeld waarin er een aantal meer dan een ton aan spaargeld hadden? Hoewel daar wrs niks van waar was natuurlijk).
Ik val daar overigens niet onder met een appartementje van 65m2 en een ouwe Lancia Lybraquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja er zitten toch best een paar behoorlijk rijke mensen op FOK! die uitzonderlijk goed beuren, een kast van een huis hebben en meerdere dikke auto's in de garage hebben staan.
Topicreeks: Banken met hoge rentequote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:02 schreef Njosnavelin het volgende:
40.000 valt me nog mee als ik sommige fokkers mag geloven (er was ooit een topic over spaargeld waarin er een aantal meer dan een ton aan spaargeld hadden? Hoewel daar wrs niks van waar was natuurlijk).
Right.quote:''Dat doen ze niet omdat ze een gebrek aan geld hebben.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
DIt idd. Een gewogen gemiddelde geeft een veel eerlijker beeld.
Daar klopt toch ook geen bal van? Als je 2300 euro bruto vakantiegeld krijgt en het valt in de middelste schijf (42 procent) dan hou je daar een kleine 1400 euro netto aan over. Lang geen 1700 netto, was het maar waar.quote:Gemiddeld krijgen werknemers 2300 euro bruto vakantiegeld. Door toepassing van een 'bijzonder belastingtarief' blijft daar gemiddeld 1700 netto van over.
Het vakantiegeld wordt belast alsof het bovenop het salaris komt, waardoor het in de meesta gevallen door de middelste schijf van 42 procent wordt belast.
Volgens mij bedoelen ze met dat bijzondere tarief gewoon de 42% schijf (dat staat er ook, al is het niet heel duidelijk omschreven). Dat kan ook eigenlijk niet anders, want het vakantiegeld is 8% van je jaarsalaris en als je 2300 euro bruto vakantiegeld hebt dan zit je dus binnen het 42% tarief.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:11 schreef suikerbiet het volgende:
Devz ze hebben het ook over een bijzonder belastingtarief dus misschien bedoelen ze daar een of ander ontduikingstrucje mee? Het klopt idd niet want 0.58 x 2300 : 1334 euro.
Maar hoe komen ze dan op 1700 netto? Er klopt inderdaad geen bal van.quote:Volgens mij bedoelen ze met dat bijzondere tarief gewoon de 42% schijf (dat staat er ook, al is het niet heel duidelijk omschreven). Dat kan ook eigenlijk niet anders, want het vakantiegeld is 8% van je jaarsalaris en als je 2300 euro bruto vakantiegeld hebt dan zit je dus binnen het 42% tarief.
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik haal dat gemiddelde ook met zo'n 40.000 omlaag
Nee, over vakantiegeld zijn die vrijstellingen er nou juist niet, daarom hou je van je vakantiegeld netto minder over dan van je gewone salaris.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:31 schreef frederik het volgende:
die 1700 komt door de toepassing van een loonbelastingtabel.
Je zit welliswaar in de 42% schaal met 2300 bruto, maar over een deel daarvan hoef je geen belasting te betalen (heffingsvrijstellingen). Er bestaat een hele tabel van bruto lonen met bijbehorende inhoudingen waarbij die heffingsvrijstellingen per maand zijn verwerkt.
Doordat een deel van die 2300 vrij van belasting is zul je ook meer overhouden dan die 1334
Ik zit iets boven het gemiddelde, maar waar zou je het naar converteren dan.... goud ofzo?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:05 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
40.000 euro op je rekening.... tsjah... Ik zou me daar anno 2012 niet lekker bij voelen.
Ik zou werkelijk overwegen het te converteren naar iets waardevasts.
Vervelend zeg!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:23 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik zit iets boven het gemiddelde, maar waar zou je het naar converteren dan.... goud ofzo?
Heb eens gedacht om twee garageboxen te kopen om te verhuren, maar ben blij dat ik er niet aan begonnen ben. (teveel gedoe)
Voor mj is het een appeltje voor de dorst en elk jaar los ik het maximale van 8800 euro extra af van mijn hypotheek, maar ookal koop ik alles wat ik wil, woon ik in een mooi appartement met een chique cabrio in de parkeerkelder en maak ik verre reizen..... het vermogen wordt alleen maar meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |