abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111953089
ja je krijgt miss formuleblad maar dat kan ja.
pi_111953100
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:20 schreef FirefoxNB het volgende:

[..]

heb je een examenbundel.. leverde wel wat vordering op bij mij... maar nog niet echt geleerd,
Ik heb Samengevat, helpt best wel idd...

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:21 schreef konijnenfabriek het volgende:
Bij mo kan je toch in je rekenmachine stof zetten?
Je mag geen grafische rekenmachine meenemen... :')

Edit: sorry ik dacht dat je MAW bedoelde
pi_111953104
fuk ik moet verder met maw
pi_111953177

[ Bericht 100% gewijzigd door FirefoxNB op 23-05-2012 23:26:45 ]
pi_111953289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:22 schreef FirefoxNB het volgende:
ja je krijgt miss formuleblad maar dat kan ja.
ohh das wel handig.
pi_111953341
ik ben echt bang dat ik maw dus slecht ga maken :S
pi_111953433
tis belangrijk bij mno dat je examens oefent tenminste 2 ofzo... dat je weet wat je kan verwachten....doe het ook uitgebreid bij sommige vragen... dan leer je het best.

want die antwoorden lijken ))%)&*%& makkelijk! met oefening moet je wel een voldoende halen.....
pi_111953511
ken je dit al?
pi_111953519
SOCIAAL-PSYCHOLOGISCHE VERKLARINGEN
• NEUTRALISATIE= - in groepverband – duidelijk maken dat jongens en meisjes bij het plegen van criminaliteit hun schuld (tijdelijk) buiten werking stellen.

THEOLOGISCHE, BIOLOGISCHE,PSYCHIATRISCHE EN SOCIABIOLOGISCHE THEORIEËN

THEOLOGISCHE VISIES
= de mens door de erfzonde geneigd is tot het kwaad. De mens is namelijk van nature slecht.

BIOLOGISCHE (ANTROPOLOGISCHE) THEORIEËN= crimineel gedrag word in verband gebracht met genetische (erfelijke) eigenschappen.

PSYCHIATRISCHE THEORIEËN=
geestelijk gestoorde deliquenten, minder dan 1% van de deliquenten rekenen we tot deze categorie.

SOCIO-BIOLOGISCHE THEORIEËN= i
n deze theorie zoekt men de verklaringen in een combinatie van erfelijke en sociale factoren.

PSYCHOLOGISCHE THEORIEËN=
hier wordt ervan uitgegaan dat crimineel gedrag is aangeleerd en heeft te maken met persoonlijkheidskenmerken. Het kan zich ontwikkeln op jonge leeftijd. (opvoeding)

SOCIAAL-PSYCHOLOGISCHE THEORIEËN=
Deze theorie richt zich op afwijkend gedrag van mensen in relatie met de cultuur.
• Etiketteringstheorie / stigmatiseringstheorie(brandmerk) =het is de sociale omgeving die het etiket ‘crimineel’ op een bepaalde afwijkende gedrag plakt.
• Self-fullfilling prophecy= het stereotiepe gedrag blijkt op een persoon van toepassing, door zich naar dit gedrag te gedragen.. wordt dit ‘bevestigd’
• Aangeleerd-gedrag-theorie= in het gezin of jeugdgroep, spreekt voor zich.
• Gelegenheidstheorie/rationele keuze theorie= het eventueel plegen van een bepaald misdrijf is het gevolg van een afweging van kosten en baten, waarbij de baten hoger worden ingeschat. – gemotiveerde misdadigers – geschikte doelwitten – voldoende sociale bewaking(toezicht tijdens overval bijv.)

SOCIOLOGISCHE THEORIEËN

• ANOMIETHEORIE= mensen gedragen zich crimineel als zij geen gelegenheid zien op normale wijze hen doelen te bereiken. Zoals maatschappelijk succes/welvaart, een baan.
(Conformisten=Tegengesteld: zij accepteren de maatschappelijke doelen en middelen, ondanks het feit dat ze ze niet altijd bereiken.)
• BINDINGSTHEORIE/INTEGRATIETHEORIE= maatschappelijke bindingen werken remmend op criminele impulsen.
• SOCIALE CONTROLETHEORIE= de pijnlijke vervelende gevolgen van formele/informele sociale controle verhindert het overgaan op crimineel gedrag.

RECENTE THEORIEËN
Multi-causale (meer oorzaak hebben) verklaringsmodel van Braithwaite: mate waarin criminaliteit zich voordoet kan herleid worden uit karakteristieken.
15-25 jaar
Mannen
Ongetrouwd
Werkeloos
- Ontbreekt de gemeensschapzin
- potentiële daders worden gestigmaliseerd(brandmerkt)
- geen bindingen en weinig verwachtingen.
pi_111953637
Ja maar als je zo naar een examen kijkt worden er echt ontelbaar veel vragen gesteld van noem 2 kenmerken van journalastieke normen en om ze allemaal uit je kop te kennen is echt :S
pi_111953669
Ik ga nu eens even een examentje maken, daarna weer door met criminaliteit ^O^
pi_111953686
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:33 schreef enthiric het volgende:
Ja maar als je zo naar een examen kijkt worden er echt ontelbaar veel vragen gesteld van noem 2 kenmerken van journalastieke normen en om ze allemaal uit je kop te kennen is echt :S
Hoor en wederhoor toepassen
Bronnen controleren
Uhmm nieuws checken? :P
Juist weergave vd feiten
Shitt er waren er nog meer :P
pi_111953691
welk stof is dat :p welk boek /hoofdstuk
pi_111953718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:33 schreef FirefoxNB het volgende:
welk stof is dat :p welk boek /hoofdstuk
Massamedia
pi_111953744
nog niet gedaan
pi_111953783
meestal weet ik er wel te noemen maar er zijn echt enorm veel van dat soort dingen. Echt moeilijk om het allemaal te kunnen onthouden
pi_111953834
wie weet nog de machten

4de media 5de ambtenaren ofzo

herkent iemand dat

1/2/3 wetgevend uitvoer. rechterlijke waren dat de eerste3 (denk ik )
pi_111953863
4de macht waren de ambtenaren toch
pi_111953888
ok
pi_111953951
wtf? :')
pi_111954054
4e ambtenaren, 5e pressiegroepen, etc.
pi_111954344
volgens mij krijg je geen vragen over de 4e macht/5e macht

denk dat het document dat net is gepost wel volstaat

maar zie niks over de eu erin?
pi_111954560
Even een vraagje mensen; hoe omschrijven jullie referentiekader 't best?
pi_111954584
het geheel van ervaring,kennis normen en waarden van een persoon
pi_111954644
je eigen normen en waarden, ervaringen verwerkt in jou visie, de kijk op iets vanuit jou perspectief.. met een soort 'mening' vanuit ervaring/normen waarden... zoiets zou ik het beschrijven (gekleurde bril)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')