abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2002 @ 01:53:46 #1
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_5224460
Op een soms vermakelijke, dan weer aandoenlijke of tragische manier struikelen de leden van de LPF-fractie en partij (sommigen maken zelfs deel uit van beide groeperingen) verder door hun politieke carrières. Zijn zij en masse incompetent, corrupt, of slachtoffers van een media-hetze? Wie zal het zeggen?

Verzamel hier berichten die te maken hebben met de LPF. Ook positieve berichten zijn van harte welkom!

Vandaag meldde Teletekst het volgende:

quote:
De woordvoerster van de LPF-fractie, Ines Scheffers, is op non-actief gesteld. Volgens vice-fractievoorzitter Hoogendijk heeft ze haar functie voor privé-doeleinden misbruikt.

Onlangs heeft Scheffers in een e-mail LPF-minister Bomhoff (Volksgezondheid) gevraagd een arts van het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam 'aan te pakken'. De arts zou medische fouten hebben gemaakt bij een buikoperatie van de broer van Scheffers.

De tekst die in het mailtje stond:
"Het Anthoni van Leeuwenhoekziekenhuis, en met name professor Hornblas heeft gefaald. De man heeft toegegeven bij de operatie verkeerd gesneden te hebben. Meneer Bomhoff doe hier alstublieft wat aan, pak Hornblas aan!"

LPF zal nu gaan bekijken of Scheffers nog op haar post kan terugkeren.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_5224672
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 01:53 schreef Vibromass het volgende:
...of slachtoffers van een media-hetze?...
Ik hoop dat niemand daar ondertussen meer in trapt
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  donderdag 1 augustus 2002 @ 02:25:19 #3
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_5224726
Of dit (bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=20749)
quote:
Minister Bomhoff eist vertrek topambtenaar

De kersverse minister van Volksgezondheid, E. Bomhoff (LPF), eist het onmiddelijke vertrek van directeur-generaal P. van Lieshout op zijn departement. Van Lieshout is tot ergernis van Bomhoff van mening dat het kabinet-Balkenende drie miljard euro moet investeren om de wachtlijsten in de zorg weg te werken.

Bomhoff, die ook vice-premier is, riskeert een conflict met de andere vice-premier, minister Remkes van Binnenlandse Zaken. Remkes is verantwoordelijk voor de aanstelling en het ontslag van hoge ambtenaren. Hij ziet geen enkele reden om Van Lieshout te ontslaan. Bomhoff heeft Van Lieshout inmiddels zelf op non-actief gesteld.

Merkwaardig is dat Bomhoff nog maar kort geleden, als directeur van economisch onderzoeksinstituut Nyfer, zelf ook nog pleitte voor miljardeninvesteringen in de zorg.

□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 1 augustus 2002 @ 02:35:50 #4
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_5224785
Philomena Bijlhout, origineel: http://nu.nl/document?n=59882
quote:
Staatssecretaris Bijlhout treedt af

Bron: nu.nl
Uitgegeven: 22-7-2002 22:06
Laatst gewijzigd: 23-7-2002 10:33

AMSTERDAM - Op de eerste dag van het kabinet Balkenende is het al een bewindsvrouwe kwijtgeraakt. Staatssecretaris Bijlhout heeft haar ontslag aangeboden aan de koningin. Dat heeft de Staatssecretaris maandagavond bekend gemaakt.

In de pers zijn foto's van haar opgedoken waarop ze in uniform te zien is. De geboren Surinaamse was in het begin van de jaren tachtig lid van het volksfront, een militie met nauwe banden met Bouterse. De foto's dateren van 1983, vlak na de decembermoorden.

Eén van de foto's, door RTL Nieuws getoond, die na de decmebermoorden is genomen

Zij had premier Balkenende verkeerd geïnformeerd over het tijdstip waarop zij uit de Volksmilitie van de Surinaamse legerleider Bouterse was gestapt. "In mijn herinnering was dat voor de decembermoorden van 1982. Maar nu blijkt dat het later was", aldus Bijlhout in een korte verklaring. Zij wil het nieuwe kabinet niet belasten met deze kwestie en diende haar ontslag in.

Reactie Balkenende

Het vertrek van staatssecretaris Bijlhout van Emancipatie- en Familiezaken is triest en jammer, maar "het was de enige juiste stap die gezet kon worden". Dat zei de kersverse premier Balkenende maandagavond.

Volgens Balkenende is de geschiedenis van Bijlhout (LPF) en haar rol binnen de Volksmilitie in Suriname diverse keren onderwerp geweest van gesprek tussen de twee. "Het feitenrelaas van destijds staat op gespannen voet met nu", aldus de premier.

■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 1 augustus 2002 @ 02:36:51 #5
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_5224791
ik zal btw ook positieve berichten over de LPF plaatsen als ik deze vind, ik wil ze natuurlijk niet gaan demoniseren .
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2002 @ 02:41:58 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5224825
Is dit nog steeds in het kader van "kijk eens hoe gefrustreerd ik ben over het succes van Pim Fortuyn"?
pi_5224900
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 01:53 schreef Vibromass het volgende:

Centraal LPF-ongeregeldheden topic

De woordvoerster van de LPF-fractie, Ines Scheffers, is op non-actief gesteld.

Wat is daar ongeregeld van de LPF aan? Mevrouw de woordvoerster is te ver gegaan, en daarop heel correct door de LPF op non-actief gezet. Kunnen andere politieke partijen met hun doofpot nog wat van leren.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 09:37:34 #8
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_5226174
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 02:53 schreef R@b het volgende:

[..]

De woordvoerster van de LPF-fractie, Ines Scheffers, is op non-actief gesteld.

Wat is daar ongeregeld van de LPF aan?

Je geeft het antwoord zelf al:
quote:
Mevrouw de woordvoerster is te ver gegaan
quote:
LPF zal nu gaan bekijken of Scheffers nog op haar post kan terugkeren.
Sorrycultuur, .

[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 01-08-2002 09:42]

pi_5227653
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 02:41 schreef NorthernStar het volgende:
Is dit nog steeds in het kader van "kijk eens hoe gefrustreerd ik ben over het succes van Pim Fortuyn"?
Waarschijnlijk wel; desalniettemin is het gezond om de fractie kritisch te volgen. Dat gaat overigens op voor alle machtshebbers. Jammergenoeg is dat wat hier nogal eens ontbreekt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_5228237
Voor degenen die vinden dat die 'linksen' zich wel erg druk maken over de LPF op dit forum: ga eens kijken op het LPF forum.

http://www.fortuyndiscussie.nl/Yabbse/index.php

Herben, Eerdmans, Janssen van Raaij, Hoogendijk, Bijlhout en Scheffers worden daar afgeslacht door leden van hun eigen partij. De vermaledijde linkse media zijn uitgesproken lief en aardig vergeleken met de scheldkanonnades die daar te lezen zijn.

pi_5228876
quote:
Nee, volgens mij gebeurt er in die partij momenteel meer dan bij het CDA in de afgelopen 30 jaar.
En anders staat het je vrij om een dergelijk topic over de PvdA of het CDA te openen.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 14:03:13 #12
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_5228968
quote:
Meer in het kader van "Told you so".
Hard, gemeen en snel
pi_5230241
Idd wel handig om hier maar een centraal topic over te openen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_5230306
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 15:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
Idd wel handig om hier maar een centraal topic over te openen.
Terecht geopend...maar wel een beetje flauw.
pi_5230417
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 15:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Terecht geopend...maar wel een beetje flauw.

Da's waar, tenslotte is de partij in een paar maanden uit de grond gestampt, dus probleemloos kan het nooit gaan. Desondanks wel mooi voor de mensen die echt dachten dat de LPF nieuwe politiek ging bedrijven.
pi_5230916
Wat heeft die Scheffer trouwens fout gedaan? Het was nou niet echt een stiekeme 'cher amice' briefje. Ze heeft dit toch ook als open brief aan een aantal kranten gestuurd?

Sinds wanneer mag je als burger dingen niet meer aan de kaak stellen?

pi_5230946
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 16:48 schreef HiZ het volgende:
Wat heeft die Scheffer trouwens fout gedaan? Het was nou niet echt een stiekeme 'cher amice' briefje. Ze heeft dit toch ook als open brief aan een aantal kranten gestuurd?

Als burger mag je dat aan de kaakstellen.

Als publiek persoon kun je niet `zomaar' naar willekeur mensen gaan beschuldigen en voor eigen rechter spelen.

Dat laatste heeft zij gedaan.

"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5230948
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 16:48 schreef HiZ het volgende:

Ze haalt beroeps- en privéleven door elkaar, sommigen zouden het machtsmisbruik noemen. Bovendien lijkt het me sowieso nogal raar een minister te vragen een arts 'aan te pakken'.
pi_5230991
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 16:51 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

Als publiek persoon kun je niet `zomaar' naar willekeur mensen gaan beschuldigen en voor eigen rechter spelen.

Nonsens, dit is gewoon een open brief, een normaal middel in een democratie.
pi_5231081
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 16:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nonsens, dit is gewoon een open brief, een normaal middel in een democratie.

nope, als woordvoerster van een politieke partij wist zij dondersgoed dat dat haar taak NIET is. Het is machtsmisbruik. Als die arts een fout heeft gemaakt dan zijn er andere instanties die daar verder over gaan en uiteindelijk een oordeel vellen over zijn (on)schuld.
Zij heeft haar positie misbruikt en dit is niets anders dan vriendjespolitiek.
Terecht dat ze door de partij uit haar functie is ontheven.
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5231114
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 16:51 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

Ze is geen 'publiek' persoon. Ze heeft een functie binnen de LPF. De LPF is geen overheidsinstelling of zo, het feit dat ze daar werkt betekent niet dat ze zich als burger moet inhouden. Het was pas fout geweest als zij een intern notitietje naar Bomhof had gestuurd.

Ze heeft zich keurig volgens de regels van de democratie gedragen.

pi_5231126
En de volgende aflevering in de immer-durende LPF-soap is hier:
quote:
LPF Oss zet oprichter uit de partij
De oprichter van de lokale partij LPF Oss, P. Haex, is uit de lokale afdeling van de LPF gezet. Volgens Interim-voorzitter F. Gijsbers is de nu 53-jarige Haex in 1994 veroordeeld wegens ontucht met een minderjarig meisje. Ook heeft hij bij de LPF verzwegen dat hij in 1994 actief lid was van de omstreden partij Centrum-Democraten.

Haex reageerde aangeslagen op zijn verbanning uit de door hem opgerichte lokale afdeling van de LPF: "Ik heb mijn straf, 240 uur werkstraf, daarvoor gehad. Sindsdien heb ik mij altijd netjes gedragen."

De LPF Oss wil in november als eerste lokale afdeling van de LPF aan de gemeenteraadsverkiezingen deelnemen.

Okee, eerlijk is eerlijk, het gaat om de lokale LPF Oss.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5231293
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 17:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze is geen 'publiek' persoon. Ze heeft een functie binnen de LPF. De LPF is geen overheidsinstelling of zo, het feit dat ze daar werkt betekent niet dat ze zich als burger moet inhouden. Het was pas fout geweest als zij een intern notitietje naar Bomhof had gestuurd.

Ze heeft zich keurig volgens de regels van de democratie gedragen.

en waarom wél een notitie wanneer het een fout bij haar eigen broer betreft en niet bij al die andere gevallen? lekker hypocriet! En dat pikt de LPF-fractie terecht niet.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 17:18:41 #24
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_5231318
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 17:04 schreef HiZ het volgende:
Het was pas fout geweest als zij een intern notitietje naar Bomhof had gestuurd.
Ik las vanochtend dat het om een e-mail aan Bomhoff ging. Staat ook zo in openingspost.
pi_5231346
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 17:16 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

en waarom wél een notitie wanneer het een fout bij haar eigen broer betreft en niet bij al die andere gevallen? lekker hypocriet! En dat pikt de LPF-fractie terecht niet.

Ik zeg het nog maar eens open brief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')