Er is geen werkloosheid.... er is wel een tekort aan mensen die wil werken voor iets meer dan de uitkering is. Die zeggen vervolgens dat ze geen baan kunnen vinden.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor kadootjes aan werkgevers, zoals werkloosheid? Demografisch zou er immers een schaarste aan arbeidskrachten zijn, er is echter al jaren werkloosheid. Zonder die kunstmatige werkloosheid zou het er met de onderlaag natuurlijk al heel anders voorstaan. Alleen dan is arbeid ook veel duurder.
Of er wordt altijd veel meer gevraagd dan nodig is.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:08 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Er is geen werkloosheid.... er is wel een tekort aan mensen die wil werken voor iets meer dan de uitkering is. Die zeggen vervolgens dat ze geen baan kunnen vinden.
Sociale stratificatie is een neutrale term hoor.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:11 schreef AgLarrr het volgende:
Worden zoals Amerika zit er voor NL niet in. De manier waarop wij ons staatsbestel, de politiek, het maatschappelijk verkeer inrichten is fundamenteel anders. Daar komt bij dat we -itt de VS, en met uitzondering van het laatste decennium- in Nederland in de 20e eeuw primair sociaal beleid gevoerd hebben dat zich richtte op het tegen gaan van sociale stratificatie (om er maar eens een sociologische term in te gooien).
Dergelijk beleid met bijbehorende instituties breek je niet zomaar even af. Laat de status quo daar getuige van zijn. Veel huidige discussies gaan ook niet over óf zo'n net er überhaupt moet zijn, maar over reikwijdte van het vangnet of over de fijnmazigheid ervan.
De rechtvaardigheidsvraag die in de kern aan deze vraag ten grondslag ligt zal ieder voor zich, afhankelijk van zijn of haar politieke voorkeur, anders beantwoorden dunkt me.
Ik baseer mijn uitspraken op het onderzoek van Esping-Andersen; The three Worlds of Welfare Capitalism (misschien ken je het). Daarin plaatst hij NL iig tot de jaren 90 tussen het Sociaal-Democratische en Conservatieve model in.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sociale stratificatie is een neutrale term hoor.
Wel hebben we vanaf ongeveer 1900 een Ethische politiek, ook o.a. mbt Nederlands-Indië destijds of ten onzent de Sociale Kwestie ( lees de Romeins), die politieke variant lijkt me echter vanaf het eind van de 20ste eeuw verlaten te zijn ten faveure van een meer Anglo-Amerikaanse invalshoek... en zeker via jongstleden premier.
Mijn god...quote:Op maandag 21 mei 2012 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Geldt dat ook voor kadootjes aan werkgevers, zoals werkloosheid?
Demografisch zou er immers een schaarste aan arbeidskrachten zijn?quote:Op maandag 21 mei 2012 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor kadootjes aan werkgevers, zoals werkloosheid? Demografisch zou er immers een schaarste aan arbeidskrachten zijn, er is echter al jaren werkloosheid. Zonder die kunstmatige werkloosheid zou het er met de onderlaag natuurlijk al heel anders voorstaan. Alleen dan is arbeid ook veel duurder.
Zeg eens, de posities van de meeste deelnemers aan dit debat ken ik wel, dan wel laat zich dit wel raden, wat ik wil weten is wat of de TS deze posities überhaupt onder woorden kan brengen, wat daarvan de gevolgen zijn en wat haar mening in deze is, als toekomstig agoog.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Demografisch zou er immers een schaarste aan arbeidskrachten zijn?
Hoe wil je dat bewijzen? Technologische vooruitgang geheel uitvlakken qua aandeel hierin?
Ik dacht het niet! Fuck the USA, geindoctrineerde, kapitalistische zuigeling! Beetje op de hoogte van wat er de afgelopen eeuw gedaan is door/voor Amerikaquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies, in de VS werkt het wel. Daar werkt iedereen zich omhoog, is de sociale mobiliteit beter dan in Europa en kun je, als je geboren bent in een kutwijk in Detroit uit methgebruikende ouders met een beetje inzet zó naar de top van Google doorstomen. Haleluja, lang leve de VS!![]()
Wat maakt het uit wat jij wil weten. Ik vind Weltschmerz niet de domste, maar dit is toch opmerkelijke kost.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg eens, de posities van de meeste deelnemers aan dit debat ken ik wel, dan wel laat zich dit wel raden, wat ik wil weten is wat of de TS deze posities überhaupt onder woorden kan brengen, wat daarvan de gevolgen zijn en wat haar mening in deze is, als toekomstig agoog.
Wat het uitmaakt?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wat jij wil weten. Ik vind Weltschmerz niet de domste, maar dit is toch opmerkelijke kost.
Wat jij wil, late puberquote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat het uitmaakt?
Door GSborder grijs gedraaide plaatjes beluisteren (terwijl hij ijverig werkt aan zijn eigen brevet van onvermogen) is niemands hobby hoor. Kun je nagaan je zit nog maar pas op FOK! en je bent nu al een typetje..
Hoe staat het met je LOI-opleiding Filosofie?quote:
14% bankiers?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:33 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens wat wel weer leuk zou zijn, op zo'n agogen opleiding (ik denk dat het de voormalige sociale academie is), is natuurlijk de stelling: als 14% van de bevolking moet worden vermoord wie kies je dan: de bankiers of de uitkeringstrekkers... hè GS....
Dat zou wel weer leuk zijn.
Vooruitgang bestaat niet, en dat is maar goed ook want zoals het nu is, is het al erg genoeg.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe staat het met je LOI-opleiding Filosofie?
Ja, en alle thuisbankiers natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
14% bankiers?
U schat het ruim. Of is de gemiddelde HBO-MER student en MBO-Financiele Dienstverlening ook al “bankier”?
En gelukkig ook nog een gratis Senseo-apparaat. U boft maar weer!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vooruitgang bestaat niet, en dat is maar goed ook want zoals het nu is, is het al erg genoeg.
Oh hemeltje, u en ik gaan er dus aan, tenzij de geitenwollensokkenbende er voor kiest de uitkeringsgerechtigden een kopje kleiner te maken?quote:
Die geitenwollensokkenbrigade, voorheen sociale academie, het zou me niets verbazen, en daarom is de reactie van TS wel interessant en niet die van jou, aangezien jij van nature al voorzien bent van de nodige bloeddorst, dat spreekt, zou vermoedelijk rücksichtslos de uitkeringsgerechtigden offeren op het altaar der vooruitgang; ze zijn nl. bij uitstek gevoelig niet voor universele waarden, maar voor de tijdgeest...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh hemeltje, u en ik gaan er dus aan, tenzij de geitenwollensokkenbende er voor kiest de uitkeringsgerechtigden een kopje kleiner te maken?
Bloeddorst verzin je, het altaar der vooruitgang is eerder het schavot van de stilstand en je laatste zinnetje loopt een beetje stroef. Maar ik weet zeker dat je begeleiders bij je thuisstudie je hier een mooie sticker voor geven op je essayquote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die geitenwollensokkenbrigade, voorheen sociale academie, het zou me niets verbazen, en daarom is de reactie van TS wel interessant en niet die van jou, aangezien jij van nature al voorzien bent van de nodige bloeddorst, dat spreekt, zou vermoedelijk rücksichtslos de uitkeringsgerechtigden offeren op het altaar der vooruitgang; ze zijn nl. bij uitstek gevoelig niet voor universele waarden, maar voor de tijdgeest...
Elke studie is thuisstudie natuurlijk, bijgoochem, je studeert voornamelijk thuis nl., ...of op de UB, maar dat is vaak maar 2 uur studie en daarna de kroeg in. Of bij jullie generatie 2 uur studie en dan de rest van de dag op topics reageren op FOK!, al werkendeweg aan je brevet van onvermogen, toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bloeddorst verzin je, het altaar der vooruitgang is eerder het schavot van de stilstand en je laatste zinnetje loopt een beetje stroef. Maar ik weet zeker dat je begeleiders bij je thuisstudie je hier een mooie sticker voor geven op je essay.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |