abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:32:56 #176
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_112162645
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:20 schreef Luuksor het volgende:
Robb & Talisa zijn al getrouwd toch? Catelyn zei toch iets in de trant van "so you married her the morning after", waarop Robb zei "the honorable thing to do".. Of verbeeld ik me dit nou?
Het laatste wat we van hen gezien hebben is dat ze op de grond gingen seksen.
吴 曼 迪
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:37:28 #177
211083 Angelof9
I must go first
pi_112162833
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:24 schreef .aeon het volgende:
Volgens mij is dat van het boek, maar kan het me niet herinneren van de serie....
Ik ook niet. Heb je Robb uberhaupt nog teruggezien na zijn liefdes debuut?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:56:53 #178
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_112166124
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:31 schreef MAHL het volgende:

Dus wat krijgen we dan volgende episode?
- Sowieso House of the Undying
- Aftermath in Kings Landing, met uitleg wat er allemaal is gebeurd
- Arya die Jaqen nog een keer ontmoet, die shapeshift en haar de munt geeft
- Jon die Qhorin doodt en zich bij de Wildlings aansluit
- White Walkers en wights die de Fist of the First Men aanvallen
- (?) Theon tegen Ramsay SnowBolton, never call him Snow, never
- (?) Bruiloft van Jon en Talisa
- Davos die ergens op een eilandje als drenkeling wakker wordt en wordt opgepikt of is dat alweer boek 3?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:29:05 #179
211083 Angelof9
I must go first
pi_112167451
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:56 schreef InGebruik het volgende:

[..]

- Davos die ergens op een eilandje als drenkeling wakker wordt en wordt opgepikt of is dat alweer boek 3?
Boek 3.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:30:11 #180
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112169812
V.w.b. Robb en Talisa, ik herinner me uit de preview voorafgaand aan seizoen 2 dat je Robb vertwijfeld naar z'n moeder zag roepen: But I love her!

Dus er zal nog wel een staartje aan dat verhaal gebreid worden in ep. 10.
Verder weinig klachten over ep.9, behalve dan dat Renly's Ghost/Loras niet duidelijk genoeg was.
Ik keek met een niet-boeklezer en ik zei quasi-verbaasd: Maar dat is Renly! - Want ik wist dat hij het zelf niet zou zien.

In het boek werd er Renly! Renly! geroepen, het had een hoop duidelijk gemaakt voor de niet-lezers, denk ik. (Op het moment dat Loras die helm dan uiteindelijk afzet als ze binnenkomen).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:59:38 #181
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_112171060
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:57 schreef DeMessias het volgende:

[..]

The Hound: Do you want to go home?
Sansa: I'll be safe here. Stannis won't hurt me.
The Hound: killers-verhaaltje
Sansa: You won't hurt me.
The Hound: No little bird, I won't hurt you.
*The Hound gaat de deur uit, Sansa blijft verweesd achter.*
Probeerde in het boek the hound sansa niet aan te randen? of vergis ik me nu gruwelijk...
Hij was dronken, en probeerde haar aan te randen dacht ik...
Sansa had natuurlijk die ridder-gast nog
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:08:43 #182
211083 Angelof9
I must go first
pi_112171555
Hij was stomdronken en liet haar een liedje voor hem zingen. Volgens mij lag hij in haar bed, maar was er niet echt sprake van een aanranding. Tenminste, van wat ik mij herinner.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:09:17 #183
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_112171588
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:08 schreef Angelof9 het volgende:
Hij was stomdronken en liet haar een liedje voor hem zingen. Volgens mij lag hij in haar bed, maar was er niet echt sprake van een aanranding. Tenminste, van wat ik mij herinner.
Oja, lol, ik vond de sfeer iig grimmig :) misschien daarom een beetje de aanranding erbij verzonnen :P
pi_112171603
Nee, het kwam bij mij niet over dat the Hound haar probeerde aan te randen. 'Just sing me a song, little bird'
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:13:41 #185
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_112171832
The Hound kwam bij mij wel altijd over als een viezerik met z'n "little bird" :').
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:16:02 #186
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_112171982
Hij zei toch ook tegen Arya dat ie spijt heeft dat ie Sansa niet verkracht heeft. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:19:21 #187
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112172191
Van het andere topic
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:46 schreef Wihakayda het volgende:
Jamie is bij de Kingsguard gegaan zodat ie niet hoefde te trouwen, hij wilde niemand anders dan Cersei :P En natuurlijk ook omdat het stoer is
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij de boeken gelezen had.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:24 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

ja, klopt, hoezo dan? :)

Jaime was op verzoek van Aerys bij de Kingsguard gegaan omdat die Tywin een hak wilde zetten: door Jaime in te pikken had Casterly Rock alleen nog Tyrion als erfgenaam.
De Starks zijn niet de eersten die een hekel hebben aan de Lannisters ;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:21:44 #188
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_112172349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:19 schreef Gwywen het volgende:
Van het andere topic

[..]

[..]

[..]

Jaime was op verzoek van Aerys bij de Kingsguard gegaan omdat die Tywin een hak wilde zetten: door Jaime in te pikken had Casterly Rock alleen nog Tyrion als erfgenaam.
De Starks zijn niet de eersten die een hekel hebben aan de Lannisters ;)
och ja, natuurlijk...
Maar toch herinner ik me ergens iets dat Jamie (misschien tegen Brienne?) zegt (of misschien wel gewoon denkt) dat hij het ook voor cersei deed
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:23:12 #189
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_112172443
Ja, ook om dichter bij Cersei te zijn.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:31:05 #190
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112172898
Edit
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:33:20 #191
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112181624
Uit het andere topic over Theon:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik hoop dat bovengenoemde bastaard hem even een lesje nederigheid leert.
Mooi hoe die emotie nog (als de Reek lijn goed gebracht wordt) hard gaat omslaan :D
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:50:28 #192
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_112182614
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:21 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

och ja, natuurlijk...
Maar toch herinner ik me ergens iets dat Jamie (misschien tegen Brienne?) zegt (of misschien wel gewoon denkt) dat hij het ook voor cersei deed
Sterker nog, het plan kwam bij Cersei vandaan, die ook e.a. regelde om het voor elkaar te krijgen. Helaas pakte dat verkeerd uit want Tywin vertrok daarop boos als Hand en nam Cersei weer mee naar Casterly Rock...
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:56:32 #193
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112182944
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:50 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Sterker nog, het plan kwam bij Cersei vandaan, die ook e.a. regelde om het voor elkaar te krijgen. Helaas pakte dat verkeerd uit want Tywin vertrok daarop boos als Hand en nam Cersei weer mee naar Casterly Rock...
O ja, zo zat het.
Zat er toch nog een lichtpuntje aan voor Cersei dat ze met Robert moest trouwen :P
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:02:14 #194
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112187536
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de precieze uitwerking van seizoen 3 en 4... Stel dat ze van boek 3 (die ook al vaak in twee delen wordt opgesplitst) twee seizoenen maken, dan is er best wel kans dat ze nog meer uit de chronologische pas gaan lopen qua verhaallijnen. Want alhoewel sommige lijnen inderdaad twee seizoenen nodig hebben (wat mij betreft), is er op andere fronten juist erg weinig te vertellen. Om daar even op door te filosoferen, hieronder mijn verwachtingen voor het volgende seizoen, verdeeld per personage en gekoppeld aan een thema (ben bang dat dit lang gaat worden, maar ik vind het leuk, dus whatever) - pas op: DIKKE SPOILERS tm boek 4 :

Seizoen 3:
- Robb en Cat: de gevolgen van gebroken beloftes.
Deze twee hebben in het boek weinig te doen tot aan de Red Wedding. Op zich is de RW een logische cliffhanger voor het einde van seizoen 3, maar ik vraag me met de huidige stand van zaken af of er wel genoeg te vertellen is om die verhaallijn interessant te houden. Misschien komen ze toch nog met een verlate introductie van de Tully-family aanzetten, gaan ze veel onderhandelen met de Freys en beleven Robb en Talisa nog wat twists & turns (ik weet nog steeds niet wat ze met de hele Talisa-lijn van plan zijn namelijk). Misschien kunnen ze Catelyn's schuld in de vrijlating van Jaime wel wat aandikken, misschien zelfs een trial doen om haar verraad te beoordelen ofzo. Maar toch denk ik dat de RW eerder in het seizoen al gaat komen (mijn gok is afl 8), ook omdat de andere verhaallijnen genoeg spektakel bevatten om zelf het seizoen af te sluiten. Bovendien is de impact van RW alleen maar groter als deze al een stuk vóór het einde zit, wanneer niemand al zo'n heftige gebeurtenis verwacht.
- Dany: van bedelkoningin tot veroveraar.
Deze verhaallijn is episch genoeg om breed uit te werken, zeker gezien het aantal randpersonages dat voortdurend om Dany heen hangt. Bovendien hebben ze nog niet eens alles uit boek 2 verteld: ze moeten nog Barristan (her)introduceren samen met Belwas, wat ze vast voor seizoen 3 bewaren. Vervolgens gaat ze nog scheepje varen naar Astapor, waar ze zich lekker druk kan maken om de slavernij enzo. Dan moet ze nog de Unsullied stelen en Astapor veroveren. Ik denk eigenlijk dat het daarbij wel blijft in seizoen 3, anders blijft er te weinig over voor de seizoenen erna (zeker aangezien Dany niet voorkomt in AFfC)
- Jon: liefde en eer.
Jon beleeft (niet al te spannende) avonturen met de Wildlings en Ygritte in het bijzonder. Een mooi einde van die verhaallijn zou zijn de dood van Ygritte, dus ik denk dat ze afsluiten met de kleine aanval van de Wildling raiders op the Wall.
- Arya: het vergeefse hopen op weerzien.
Arya gaat in seizoen 3 op zoek naar haar familie en komt het jolige groepje zonder Banners tegen. Ik denk de Brotherhood en de ontvoering door the Hound genoeg verhaal zijn om haar even bezig te houden. Zelf vond ik het altijd een prachtige teleurstelling dat Arya zó dichtbij haar familie weet te komen, net wanneer alles uit elkaar spat. Dat is het moment waarop ze echt op zoek moet naar een nieuw doel in haar leven, en waar het seizoen voor haar wat mij betreft mag ophouden. Er ontstaat dat wel een probleem, als de RW inderdaad al eerder in het seizoen komt. Misschien dat de kijkers wel even in de waan blijven dat Arya dood is, om aan het eind van afl 10 te laten zien dat ze nog steeds met the Hound op reis is en iedereen opgelucht ademhaalt.
- Theon: de gevallen prins.
Theon zal nog wel even in de picture blijven, misschien eerst als krijgsgevangene, waarbij zijn situatie steeds hopelozer (en naarder) wordt. Denk alleen niet dat hij nog een grote rol houdt, een beetje zoals Jaime in seizoen 2.
- Jaime en Brienne: de lange weg naar wederzijds respect.
Deze twee staan volgens mij garant voor spetterende televisie, dus die verhaallijn zal wel uitgebreid aan bod komen. Ze hebben daar wel al een flinke voorsprong genomen op het boek, maar op zich heeft Arya ook bijna een heel seizoen in Harrenhal doorgebracht, dus dat moet hen ook wel lukken. Afsluiter van het seizoen kan dan zijn dat Jaime Brienne redt in de berenkuil. Epic redeeming value!
- Bran en Rickon: alleen op de wereld.
Deze twee zullen nog wel een tijdje samen blijven, denk ik. Denk dat ze uiteindelijk bij the Wall Coldhands ontmoeten en dat Osha dan pas Rickon meeneemt en Bran met Coldhands meegaat. Of heel misschien introduceren ze de Reeds nog in het begin van seizoen 3, maar ik betwijfel het. De ontmoeting met Coldhangs kan ook gelijk voor Sam zijn laatste stuk van seizoen 3 zijn (daarvóór moet hij nog Gilly redden enzo).
- Iedereen in King's Landing: het spel der tronen eist haar slachtoffers.
In King's Landing is altijd genoeg intrige, zéker aangezien daar nu weer zoveel extra personages vertoeven (Margaery, Tywin, Loras, Littlefinger) naast de personages die er al die tijd al waren (Sansa, Cersei, Tyrion, :r Joffrey :r , Shae). Er zal genoeg te smullen vallen van het gekonkel van de Tyrells, de introductie van de Martells en de altijd plannen beramende Lannisters. En natuurlijk moet Ros ook wel genoeg screentime krijgen, dus die zal nog wel wat dingen beleven die we helemaal niet zo kennen van de boeken. Probleem is alleen een climax in dat verhaal: die komen namelijk allemaal eigenlijk pas tegen het eind van boek 3 (bruiloft Joffrey&Marg, Tyrion vs Tywin, Sansa's ontsnapping), wat het moeilijk maakt om deze verhaallijn een afgerond gevoel te geven. Daarom denk ik dat seizoen 3 gaat eindigen met de dood van Joffrey: dit zet namelijk het lot van álle personages in King's Landing op zijn kop en lijkt me daarom verhaaltechnisch een geniale afsluiter, ook omdat het een moment is waar kijkers al heel lang op zitten te hopen.

Zo heb je volgens mij een mooi seizoen met redelijk afgeronde verhaallijnen.
Volgend jaar ga ik deze post opzoeken en kijken wat er van klopt. :s)
pi_112188305
Boek 3 wordt inderdaad in tweeën gesplitst, dus ik denk wel dat een paar van je theorieën zullen kloppen ;) Wat betreft de 'gaten' die er dan zullen vallen kunnen ze die opvullen met nieuw materiaal, zoals ze bijv met Daenerys in seizoen 2 hebben gedaan die in het boek niet zo heel veel te doen kreeg in Qarth.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:16:36 #196
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_112188547
Ik ben erg nieuwsgierig hoe men dit gaat doen idd, maar ik heb er vertrouwen in dat het meeste goed gaat komen.

Ik merk trouwens dat AWoIaFsteeds down is...
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:18:35 #197
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112188688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:12 schreef MAHL het volgende:
Boek 3 wordt inderdaad in tweeën gesplitst, dus ik denk wel dat een paar van je theorieën zullen kloppen ;) Wat betreft de 'gaten' die er dan zullen vallen kunnen ze die opvullen met nieuw materiaal, zoals ze bijv met Daenerys in seizoen 2 hebben gedaan die in het boek niet zo heel veel te doen kreeg in Qarth.
Ben ook wel benieuwd waar ze met Arya heen gaan op de langere termijn. Haar verhaal gaat eigenlijk vanaf de RW niet zo snel meer. Als elk boek vanaf nu in tweeën opgesplitst wordt, dan moeten ze haar iets van 5 a 4 seizoenen in Bravos door laten brengen. En dat zal voor meer verhalen gelden, gezien de splitsing van personages voor boeken 4 en 5. Denk dat er daar nog heel wat gegoocheld gaat worden met de volgorde (als we ooit zo ver komen) en dat er toch ook wel e.e.a. samengepakt moet worden (dat seizoen 4 bijvoorbeeld op diverse gebieden al doorloopt tot in boek 4).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:24:34 #198
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_112189034
Mjah, boek 4 en 5 lopen niet compleet parallel, 5 loopt verder uit dan 4. Twordt idd een gegoochel, gelukkig hebben ze GRRM als writer in dienst :).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:26:52 #199
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112189206
Zou er trouwens nog een keer een aflevering komen met (alleen maar) flashbacks naar belangrijke historische gebeurtenissen? Of is dat een te cheap plotdevice om het verhaal te vertellen? Ergens lijkt het me wel tof om iets te zien van belangrijke oude tournamenten en veldslagen enzo (bijv. de val van de Mad King). Alleen hoe doe je dat zonder gebruik te maken van de "weet je nog die keer dat..."-vertelstijl?
pi_112189379
quote:
Entertainment Weekly’s James Hibberd has the (partial) cast list of characters introduced in Season Three. Reproduced below with original role descriptions:

Mance Rayder: We’ve heard about him all season. A former member of the Night’s Watch who became the “King Beyond the Wall,” the leader of the Wildlings.
Daario Naharis: A confident and seductive warrior.
Jojen Reed; Meera Reed: A teenage brother and sister duo with special insights.
Edmure Tully: A brash young member of the Tully family.
Ser Brynden Tully (The Blackfish): Catelyn Stark’s uncle.
Lady Selyse Florent: Stannis Baratheon’s wife.
Shireen: Stannis’ daughter.
Olenna Redwyne (The Queen of Thorns): Margaery Tyrell’s sharp-witted grandmother.
Beric Dondarrion: A skilled knight who is the leader of the outlaw group Brotherhood Without Banners.
Thoros of Myr: A red priest who follows the same religion as Melisandre.
Tormund Giantsbane: A Wildling raider.

Mind you that this might not be all, so please no cries of despair (as if, after you know who definitely is in)

http://winteriscoming.net(...)and-so-is-blackfish/
De Tully's en de Reeds! Goed om te horen. Ook mooi dat Olenna niet wordt weggelaten, geweldig personage vind ik dat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')