abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111618091
Beste Fok!kers, (sorry voor spelfout in de titel, kan dat nog aangepast worden?)

Ik ben niet op zoek naar medisch advies, maar wel naar mensen die wellicht ervaringen hiermee hebben.

Vanmorgen ben ik naar de huisarts geweest voor het volgende probleem:

Sinds een week of 4 moet ik erg hoesten. Dit is vooral 's avonds het geval, wanneer ik in bed ga liggen. Het begint als een droge hoest, vervolgens komt er wat slijm bij kijken (niet veel), maar dat slik ik dan vaak direct door. Het is te taai om te kunnen uitspugen. Het is een zeer heftige hoestbui, welke langzaam stopt. Tevens heb ik tijdens de hoestbuien last van piepen in mijn ademhaling en het gevoel maar maximaal 40% te kunnen inademen.
Ik mis hierdoor vrijwel elke nacht 2 uur slaap. Overigens moet gezegd, afgelopen nacht is de eerste nacht geweest dat ik niet hoefde te hoesten! :)

Nu heeft de huisarts naar mijn longen geluisterd en ze gaf aan dat mijn longen slecht klinken. Dat betekent; veel gepiep en erg gesloten. Ze heeft mij een inhalator voorgeschreven, maar ook een antibiotica. Doxtcycline Accord 100 mg.

Mijn vraag is, heeft iemand deze antibiotica gebruikt in dezelfde situatie? Als ik reacties lees op internet wordt ik niet vrolijk en vraag ik mijzelf af of dit niet veel te zwaar is. De kuur duurt een week en over een week moet ik weer langskomen bij de dokter. Ook gezien het afgelopen nacht veel beter ging vraag ik mij af of het slim is nu aan deze kuur te beginnen.

Ik hoor graag jullie reacties! ^O^
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:33:38 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_111618128
Ik zou het nog een paar nachten aankijken. Als het terugkomt pak je de antibiotica.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 mei 2012 @ 11:36:17 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_111618221
Vorig jaar gekregen ivm longontsteking, werkte prima, geen klachten verder.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:36:26 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_111618224
Longontsteking is nog steeds dodelijk. Ik zou die kuur gewoon doen en heel belangrijk: ook afmaken.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 mei 2012 @ 11:36:56 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_111618242
Waarom denk je dat de kuur te zwaar is?
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:37:30 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111618270
Het is meestal geen goed idee om te gaan googelen op een middel dat je arts je voorschrijft. Je komt altijd negatieve verhalen tegen.

Waarom twijfel je aan het advies van je huisarts? Die heeft je gezien en kan het dus beoordelen. Als je met twijfels zit kun je misschien beter nog een keer met de praktijk bellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111618309
Gewoon gebruiken TS, die dokter weet echt wel wat hij doet als jij al weken loopt te rochelen en te piepen, het gaat niet over met een extra sinaasappeltje en wat extra slaap. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111618317
Mensen die het internet vertrouwen boven hun huisarts :')

Slik die pillen en stop met janken...
pi_111618322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:36 schreef Sjeen het volgende:
Waarom denk je dat de kuur te zwaar is?
Gezien ik gisteravond geen last heb gehad. Overigens is een longontsteking ook niet geconstateerd.
pi_111618383
Als je geen antibiotica van je HA van je huisarts wilt hebben, waarom ben je dan uberhaupt gegaan?
Waarom heb je je HA niet gevraagd wat de reden is voor de antibiotica. (ipv als een mak schaap je recept aan te pakken)

Wellicht denkt de HA wel aan een longontsteking. Die worden vaak veroorzaakt door bacterien die ook andere organen (hart ed) kunnen beschadigen. Dus als hij/zij ze voorschrijft zal ze vast wel een goede reden hebben anders kan je de apotheek ook nog om advies vragen.
pi_111618385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:38 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Gezien ik gisteravond geen last heb gehad. Overigens is een longontsteking ook niet geconstateerd.
Dat is soms ook de reden dat sommige mensen hun antibiotica kuur niet afmaken - geen klachten is stoppen. En vervolgens je ontsteking terugkrijgen! Zo onverstandig!

Doxycycline wordt heel vaak voorgeschreven en helpt goed. Als je nu verzwakte longen hebt vanwege slijm e.d. en er zit al een beginnende ontsteking in het gebied (vanwege groen slijm kun je spreken van een ontsteking) dan kan dit erger worden. Dat wil je niet.

Je afweersysteem heeft 4 weken de tijd gehad om dit zelf op te lossen - en het niet gedaan. Dan lijkt me nu een handje helpen wel zo verstandig. Als je er nou 2 dagen mee liep - ok dan. Niet zeiken, slikken er dan zometeen snel van af zijn.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 mei 2012 @ 11:41:33 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_111618424
quote:

[..]

Je kunt twee dingen doen... Het aankijken of beginnen, mocht je aan de kuur beginnen dan doe jezelf en ons een plezier en maak 'm af!
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:42:27 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_111618453
quote:

[..]

Dan gebruik je het niet :') . Jij denkt het beter te weten dan je huisarts...ga je gang dan maar. :P Oh ja, gebruik het dan ook totaal niet want anders zitten wij weer met resistente bacterieen als jij de kuur half afmaakt. :{w
Optimist tot in de kist
pi_111618459
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je kunt twee dingen doen... Het aankijken of beginnen, mocht je aan de kuur beginnen dan doe jezelf en ons een plezier en maak 'm af!
Afmaken indien beginnen doe ik sowieso. Ik denk dat ik een combinatie doe. Ik begin morgenmiddag indien er verder geen verbeteringen optreden. De inhalator begin ik wel mee vanaf vandaag.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:43:28 #15
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111618494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:38 schreef Sant. het volgende:

Ok stelletje hokboeren
pi_111618674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:42 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Afmaken indien beginnen doe ik sowieso. Ik denk dat ik een combinatie doe. Ik begin morgenmiddag indien er verder geen verbeteringen optreden. De inhalator begin ik wel mee vanaf vandaag.
Nee, dat is slim :{ Ik neem aan dat je een kortdurende inhalator hebt gehad zoals (Airomir, Salbutamol, Ventolin) of terbutaline (Bricanyl). Die zorgen voor een verwijdering van je longen, zodat je je beter voelt en werken 4-6 uur. En geen inhalator i.c.m. ontstekingsremmer zoals Oxis e.d.

Dankzij die verwijdering voel je je beter - maar kan er ook meer slijm bij en de ontsteking kan ook lekker groeien want er komt meer ruimte! Succes!
pi_111618757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:48 schreef kahlie het volgende:

[..]

Nee, dat is slim :{ Ik neem aan dat je een kortdurende inhalator hebt gehad zoals (Airomir, Salbutamol, Ventolin) of terbutaline (Bricanyl). Die zorgen voor een verwijdering van je longen, zodat je je beter voelt en werken 4-6 uur. En geen inhalator i.c.m. ontstekingsremmer zoals Oxis e.d.

Dankzij die verwijdering voel je je beter - maar kan er ook meer slijm bij en de ontsteking kan ook lekker groeien want er komt meer ruimte! Succes!
Kijk, zo leer je weer wat. Geen goede optie dus. Waar ik bang voor ben, is dat ik inderdaad al in een herstelperiode ben, waarbij de antibiotica die weer volledig afbreekt.
pi_111618853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:50 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Kijk, zo leer je weer wat. Geen goede optie dus. Waar ik bang voor ben, is dat ik inderdaad al in een herstelperiode ben, waarbij de antibiotica die weer volledig afbreekt.
Dat kan niet. De antibiotica helpt je :X die kan geen herstelperiode afbreken. Wel zorgen dat je herstelperiode verkort wordt en je snel beter bent, daar is het namelijk voor.

Het enige waar je evt. last van kan hebben is dat je bijwerkingen krijgt van de antibiotica. Die zijn niet erger dan doorlopen met een ontsteking die al 4! weken niet opgelost is door je eigen afweersysteem en die mogelijk verergerd.
pi_111618910
quote:
...Het enige waar je evt. last van kan hebben is dat je bijwerkingen krijgt van de antibiotica.
en dan ga je weer naar de HA en stop je niet zomaar met de antibiotica.
pi_111619210
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:52 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dat kan niet. De antibiotica helpt je :X die kan geen herstelperiode afbreken. Wel zorgen dat je herstelperiode verkort wordt en je snel beter bent, daar is het namelijk voor.

Het enige waar je evt. last van kan hebben is dat je bijwerkingen krijgt van de antibiotica. Die zijn niet erger dan doorlopen met een ontsteking die al 4! weken niet opgelost is door je eigen afweersysteem en die mogelijk verergerd.
Tja... Bijwerkingen heb ik momenteel niet echt tijd voor. Dagelijks functioneren met deze hoest die alleen 's avonds komt opzetten lukt mij nog wel.
Als ik allerlei extra bijwerkingen te voortduren krijg wordt het lastig. Heb een eigen bedrijf en een belangrijke klant deze week erbij gekregen. Mega druk dus... Veel onderweg (kan dus geen slapeloosheid, moeheid en/of diarree) gebruiken.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:40 schreef gargamel het volgende:
Als je geen antibiotica van je HA van je huisarts wilt hebben, waarom ben je dan uberhaupt gegaan?
Waarom heb je je HA niet gevraagd wat de reden is voor de antibiotica. (ipv als een mak schaap je recept aan te pakken)

Wellicht denkt de HA wel aan een longontsteking. Die worden vaak veroorzaakt door bacterien die ook andere organen (hart ed) kunnen beschadigen. Dus als hij/zij ze voorschrijft zal ze vast wel een goede reden hebben anders kan je de apotheek ook nog om advies vragen.
Ik ben natuurlijk voor controle gegaan. Ik heb verder geen ervaringen met medicijnen (gebruik zo weinig mogelijk) en wist dus niet precies wat het inhield. Nu thuis even gegoogled en dan schrik je toch wel even, zeker in combinatie met mijn klachten.

[ Bericht 30% gewijzigd door F-Bravo op 16-05-2012 12:08:04 ]
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:07:29 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_111619396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:02 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Tja... Bijwerkingen heb ik momenteel niet echt tijd voor. Dagelijks functioneren met deze hoest die alleen 's avonds komt opzetten lukt mij nog wel.
Als ik allerlei extra bijwerkingen te voortduren krijg wordt het lastig. Heb een eigen bedrijf en een belangrijke klant deze week erbij gekregen. Mega druk dus... Veel onderweg (kan dus geen slapeloosheid, moeheid en/of diarree) gebruiken.
Wat is dit nou weer voor een lulkoek :? Als je ziek bent ben je ziek of je loopt gewoon lekker door en zit je nog verder in de problemen omdat je het ziekenhuis ingaat voor een paar weken met een dubbele longontsteking. Slik gewoon die pillen en loop niet te zeiken. }:|
Optimist tot in de kist
pi_111619820
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een lulkoek :? Als je ziek bent ben je ziek of je loopt gewoon lekker door en zit je nog verder in de problemen omdat je het ziekenhuis ingaat voor een paar weken met een dubbele longontsteking. Slik gewoon die pillen en loop niet te zeiken. }:|
Weinig lulkoek helaas. Ik moet zeker komende anderhalve week, 2 week, erg fit zijn. Lange dagen met veel lange gesprekken.
Lastige situatie dus. Maar ik heb voor mezelf besloten tot morgenochtend even af te wachten, hoe de afgelopen nacht is gegaan. Bij geen verbetering begin ik morgenochtend met de kuur, indien wel een verbetering (nacht zonder klachten) neem ik weer contact op met mijn huisarts voor overleg.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:22:08 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111619857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:20 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Weinig lulkoek helaas. Ik moet zeker komende anderhalve week, 2 week, erg fit zijn. Lange dagen met veel lange gesprekken.
Lastige situatie dus. Maar ik heb voor mezelf besloten tot morgenochtend even af te wachten, hoe de afgelopen nacht is gegaan. Bij geen verbetering begin ik morgenochtend met de kuur, indien wel een verbetering (nacht zonder klachten) neem ik weer contact op met mijn huisarts voor overleg.
Verstandig.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:27:37 #24
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_111619991
Maar gebruik dan ook die inhalator niet, anders krijg je een vals gevoel van verbetering
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:28:29 #25
244933 trovey
Nachtoele
pi_111620014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:20 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Je moet niet afwachten maar slikken ;) Bij wachten gaat de situatie er alleen maar slechter op worden en is de kans groter dat je straks in het ziekenhuis ligt aan de beademing en helemaal niets meer aan je geliefde werk kan doen .....die huisarts heeft zijn diploma niet bij een pakje boter gekregen en dat slikken van die antibiotica is een fluitje van een cent. Ik heb dat spul ook wel eens aan mijn huisdieren gegeven en die gingen gewoon door alsof er niets aan de hand was en als die katten gewoon verder leven dan zal jou dat ook wel lukken. Ik heb ze zelf ook wel eens gehad en die bijwerkingen zijn niet standaard en in alle hevigheid altijd aanwezig, genoeg personenen die zonder enkele bijwerking gewoon verder leven. :P Tip: google de volgende keer gewoon niet op dat middel van tevoren dan ga je ook niet allerlei beslissingen nemen waar je spijt van kan krijgen omdat je denkt het beter te weten dan je huisarts. :+ Tot ziens in het ziekenhuis TS. :W :Y)
Optimist tot in de kist
pi_111620045
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:02 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk voor controle gegaan. Ik heb verder geen ervaringen met medicijnen (gebruik zo weinig mogelijk) en wist dus niet precies wat het inhield. Nu thuis even gegoogled en dan schrik je toch wel even, zeker in combinatie met mijn klachten.
Het zou me verbazen als er één middel bestaat zonder horrorverhalen op Google. Nog afgezien van dat een groot gedeelte overdreven/verzonnen is, zeiken mensen over alles van paracetamol tot lipbalsem tot zware morfinen.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:32:44 #27
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111620134
quote:

[..]

Nou, dat hoop ik toch niet :')
Ok stelletje hokboeren
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 mei 2012 @ 12:35:51 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111620208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:38 schreef Sant. het volgende:

Dit.
De volgende keer gewoon niet naar de huisarts gaan aangezien je toch niet van plan bent om te doen wat hij/zij aanraad.
Dan kan iemand anders die wel luistert geholpen worden. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111620211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:27 schreef Flurry het volgende:
Maar gebruik dan ook die inhalator niet, anders krijg je een vals gevoel van verbetering
Nee, daar begin ik ook dan vanaf morgen mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Je moet niet afwachten maar slikken ;) Bij wachten gaat de situatie er alleen maar slechter op worden en is de kans groter dat je straks in het ziekenhuis ligt aan de beademing en helemaal niets meer aan je geliefde werk kan doen .....die huisarts heeft zijn diploma niet bij een pakje boter gekregen en dat slikken van die antibiotica is een fluitje van een cent. Ik heb dat spul ook wel eens aan mijn huisdieren gegeven en die gingen gewoon door alsof er niets aan de hand was en als die katten gewoon verder leven dan zal jou dat ook wel lukken. Ik heb ze zelf ook wel eens gehad en die bijwerkingen zijn niet standaard en in alle hevigheid altijd aanwezig, genoeg personenen die zonder enkele bijwerking gewoon verder leven. :P Tip: google de volgende keer gewoon niet op dat middel van tevoren dan ga je ook niet allerlei beslissingen nemen waar je spijt van kan krijgen omdat je denkt het beter te weten dan je huisarts. :+ Tot ziens in het ziekenhuis TS. :W :Y)
Dan mogen er veel horrorverhalen over medicijnen te vinden zijn. Maar jij vult de internetarchieven zelf ook flink aan met ultieme horrorscenario's.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:36:00 #30
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_111620213
quote:

[..]

Weet je het zeker? Ik vind het nogal sadistisch :X
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:37:30 #31
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111620253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:36 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Ik vind het nogal sadistisch :X
Spuit 11
Ok stelletje hokboeren
pi_111620291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dit.
De volgende keer gewoon niet naar de huisarts gaan aangezien je toch niet van plan bent om te doen wat hij/zij aanraad.
Dan kan iemand anders die wel luistert geholpen worden. :)
Allereerst: bullshit. Tevens, ik heb bij deze dokter vorig jaar een verkeerde diagnose gekregen waardoor ik, zonder eigenwijze benadering oogarts, blind was geweest. Desondanks begrijp ik dat een dokter niet altijd de juiste diagnose kan stellen heb ik hierdoor wel enige argwaan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 mei 2012 @ 12:40:48 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111620357
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:38 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Allereerst: bullshit. Tevens, ik heb bij deze dokter vorig jaar een verkeerde diagnose gekregen waardoor ik, zonder eigenwijze benadering oogarts, blind was geweest. Desondanks begrijp ik dat een dokter niet altijd de juiste diagnose kan stellen heb ik hierdoor wel enige argwaan.
En nu het complete verhaal aub. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:40:55 #34
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111620360
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:38 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Second opinion: prima. Op internet antwoorden zoeken: dom.
Ok stelletje hokboeren
pi_111620596
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En nu het complete verhaal aub. :)
Ik heb vorig jaar aan beide ogen een inwendige bacteriële ontsteking gehad en aan 1 van mijn ogen ook een uitwendig ontsteking van het vlies. Alleen deze uitwendige ontsteking is geconstateerd. Hiervoor kreeg ik druppels.

Vervolgens werd mijn fotofobie zo ondragelijk dat ik wederom contact heb opgenomen. De huisarts was helaas op vakantie. Ik ben toen doorverwezen naar een andere huisarts. Ook deze gaf mij dezelfde diagnose.
2 dagen later, op een zaterdagavond ging ik zo kapot van de pijn dat ik direct naar het ziekenhuis ben gegaan. Ik kon ondertussen nog maar 10% zien ongeveer. Door de fotofobie kon ik nauwelijks mijn ogen openhouden en verder zag ik alleen maar waas.

In het ziekenhuis is door de 3de huisarts geconstateerd dat het zeer ernstig was en ik moest de volgende ochtend (zondag) om 9 uur melden bij een gespecialiseerde oogarts. Die schrok van de oogdruppels die ik nam. Die verergerde de situatie. Het was zelf zo erg dat mijn iris aan mijn oogkas vastgeplakt zat. Ze vertelde mij hierbij dat ik net op tijd was, alvorens deze niet meer los had kunnen worden gemaakt, zonder hierbij mijn zicht te verliezen.
Al met al meer dan anderhalve maand bij haar gelopen, helemaal onder de ontstekingsremmers, pijnstillers, oogdruppels en andere rotzooi.

Reactie van de huisarts bij terugkomst: "och, dat zeggen ze je alleen om je bang te maken". :|W

(oogarts zat 35 jaar in het vak en was niet van het melodramatische type)
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 mei 2012 @ 13:02:58 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_111621174
Ik heb een half jaar doxycycline geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen... Ja, mijn cyclus raakte een beetje van slag, maar daar zul jij geen last van hebben.
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:07:18 #37
365231 Fera
Fire & Blood
pi_111631003
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:47 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar aan beide ogen een inwendige bacteriële ontsteking gehad en aan 1 van mijn ogen ook een uitwendig ontsteking van het vlies. Alleen deze uitwendige ontsteking is geconstateerd. Hiervoor kreeg ik druppels.

Vervolgens werd mijn fotofobie zo ondragelijk dat ik wederom contact heb opgenomen. De huisarts was helaas op vakantie. Ik ben toen doorverwezen naar een andere huisarts. Ook deze gaf mij dezelfde diagnose.
2 dagen later, op een zaterdagavond ging ik zo kapot van de pijn dat ik direct naar het ziekenhuis ben gegaan. Ik kon ondertussen nog maar 10% zien ongeveer. Door de fotofobie kon ik nauwelijks mijn ogen openhouden en verder zag ik alleen maar waas.

In het ziekenhuis is door de 3de huisarts geconstateerd dat het zeer ernstig was en ik moest de volgende ochtend (zondag) om 9 uur melden bij een gespecialiseerde oogarts. Die schrok van de oogdruppels die ik nam. Die verergerde de situatie. Het was zelf zo erg dat mijn iris aan mijn oogkas vastgeplakt zat. Ze vertelde mij hierbij dat ik net op tijd was, alvorens deze niet meer los had kunnen worden gemaakt, zonder hierbij mijn zicht te verliezen.
Al met al meer dan anderhalve maand bij haar gelopen, helemaal onder de ontstekingsremmers, pijnstillers, oogdruppels en andere rotzooi.

Reactie van de huisarts bij terugkomst: "och, dat zeggen ze je alleen om je bang te maken". :|W

Dat is een heftig verhaal TS, ik begrijp daardoor je wantrouwen wel. Maar ik zou gewoon toch die antibiotica nemen, met een longontsteking wil je echt niet blijven rondlopen. Op een gegeven zal lopen ook niet meer lukken ...
Volgens mij is het ook de bedoeling dat je de antibiotica in combinatie met de inhalator gebruikt, zodat jij je beter voelt terwijl je daadwerkelijk geneest. En maak de kuur af! Heel belangrijk. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_111636435
quote:

[..]

Ik denk niet dat je je beter gaat voelen, van een verwijdering van je longen 8)7
pi_111636950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:30 schreef juliana het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je je beter gaat voelen, van een verwijdering van je longen 8)7
Haha! Wat scherp! Dat was nog niemand opgevallen! :o
pi_111637029
quote:

zorgen voor een verwijdering van je longen
Ik moest lachen....lijkt me handiger als je longen niet verwijderd worden...

OT: slik die antibiotica nou maar gewoon, het ergste wat je kan gebeuren is dat je smaak aangetast wordt (tijdelijk) of dat je aan de diarree krijgt (tijdelijk). Tenminste, dat zijn de ergste bijwerkingen die ik ooit gehad heb van antibiotica
pi_111637057
Gaat iedereen nou die longverwijderinggrap maken? :')
pi_111638601
Doxycycline is echt niet superzwaar hoor, dat overleef je echt wel :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:28:28 #43
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111639728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:41 schreef Tchock het volgende:
Gaat iedereen nou die longverwijderinggrap maken? :')
Ik was als eerste!
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:39:34 #44
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_111640164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:47 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Ja dat is knap lullig. Weet alleen niet of het de huisarts(en) te verwijten is, weet niet over welk middel het hier gaat natuurlijk. Kennis die je van een huisarts kan verwachten op oogheelkundig gebied is natuurlijk wel iets anders dan die van een gespecialiseerd oogarts met 35 jaar ervaring. Wel een faal-opmerking als je huisarts dat letterlijk zei.

Anyway, OT: Als je per se info wil over medicijnen buiten je (huis)arts om, doe jezelf een lol en kijk op het digitale Farmacotherapeutische Kompas (www.fk.cvz.nl) en zoek je middeltje op. Staat tenminste objectieve informatie in.

En ja, antibiotica mag wel als je 4 weken met je klachten rondloopt. Blijkbaar lukt het je lichaam niet zo goed om zelf de troep op te lossen. Antibiotica helpt daar wel goed bij.
WFPB!
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:44:14 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111640329
Waarom stel je deze vraag op een forum, en niet aan je huisarts of apotheker? Mensen die er voor doorgeleerd hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_111640410
quote:
10s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:28 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik was als eerste!
Waarvan akte!
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:33:50 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_111655527
Zeker gezien de ademhalingsproblemen zou ik het zeker gewoon innemen. Je hebt misschien geen longontsteking maar die kun je zo wel krijgen.

Ik heb zo in ieder geval een longonsteking gekregen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_111655558
Nee, ik zou antibiotica nemen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112605290
Goed even een update:

De antibioticakuur heb ik achter de rug. Naast enorme vermoeidheid gelukkig weinig bijwerkingen. Helaas heeft het ook weinig werking gehad. De verkoudheid (hoest) heb ik nog steeds in mijn. Nu verdenken ze dat ik allergisch ben. Allergietest gedaan en alles. Tsja allergisch voor huisstofmijt, katten, honden en paarden. Alle 4 was ik van de op de hoogte.

Nu gooien ze het hoesten wel op de allergie. Wederom heb ik enorme argwaan, want het maakt niet uit waar ik ben (auto/thuis/kantoor/buiten) wanneer ik hoestbuien krijg. Verder heb ik geen verstopte neus, tranende ogen of wat dan ook, wat ik wel in de buurt van paarden en honden heb.

Ik ben vandaag begonnen met de anti-allergie medicijnen en zie wel wat de resultaten zijn. Volgende stap is gelukkig een longarts. Na 3 maanden rusteloosheid en hoestbuien 's nachts vind ik het wel leuk geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')