LOL SHIT!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:54 schreef Marie30 het volgende:
En ik wilde net posten, dat nodig ik je uit hier in de kroeg uit om op mijn kosten Belgische trappist te drinken. Maar je bent al voorzien zie ik...![]()
Hey ! Dat is niet waar ! Mijn nick is Scorpie !quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat jij en Scorpio in elkaars chocola roeren op een "leuke gezellige avond", wil nog niet zeggen dat anderen dat ook doen.
Heb je een mogelijkheid tot invriezen? Maak dan een grote pan macaronisaus (helemaal af) en vriest dat in in porties. Zorg dat je 2 a 3 zakken elleboogjes in huis heb en op moeilijke dagen is het saus ontdooien en warm maken en elleboogjes koken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:20 schreef Paniekje het volgende:
En willen we een voorraadje mee aanleggen met houdbare producten.. iemand tips wat ik t beste kan hale?
Ik heb zo'n telefoon:quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:09 schreef WarrenBuffet het volgende:
Hi forummers en Paniekje,
Ik heb met ongeloof en ontroering naar de positieve reacties EN daden (giften) gekeken sinds het 1e topic. Erg nobel en tof om een onbekende in diepe problemen zo te helpen.
Maar wat me wel opvalt is de grote stilte nu, waar blijft de eerste TS met haar relaas?
Het is inmiddels 20:40 en dan ga ik ervan uit dat ze inmiddels gekookt heeft cq gegeten heeft, want na het ontvangen van geldelijke giften, was dat min of meer de oplossing van het probleem.
Ik betwist overigens de TS zeer zeker niet van kwade bedoelingen, maar zou graag haar relaas horen en hoe het nu afgelopen is met haar honger en of het probleem met de schuldsanerings-zaakwaarnemer is aangekaart cq is opgelost.
De hartelijkheid van enkele forumleden vind ik OPRECHT ontzettend hartverwarmend, zeker in deze tijd van egocentrisme en cynisme. Op dit forum vind je vaak ook zeer krenkende en cynische reacties, maar in dit geval was er toch onvoorstelbaar veel steun en dat raakt mij persoonlijk best wel!
Coolguy, ElisaB, MCH? -ik weet even niet exact wie allemaal gedoneerd hebben én of zij ook benoemd willen worden, dus ik hou dit maar even kort en bondig- en alle andere forumleden die deze dame en haar partner in hun crisissituatie geholpen hebben: groot applaus, ik heb echt respect voor jullie daad en overwoog zelf ook om een bijdrage te doen, maar inmiddels lijkt mij de noodzaak verholpen door het inmiddels totaal gedoneerde bedrag.
Echt, dit is een fantastisch gebaar!
Maar, lieve Paniekje (jongedame van 22 plus echtgenoot)...laat eens van jullie horen! Hoe gaat het nu, wat hebben jullie gegeten, hebben jullie meteen groot ingekocht? Want dat was de intentie van jullie noodkreet natuurlijk, jezelf beschermen om NOOIT meer zonder voedsel te zitten, toch?
PS: Paniekje heeft overigens NIET om donaties gevraagd, dus ik impliceer absoluut geen doorgestoken kaart of iets dergelijks, maar ik heb beide topics gevolgd, doordat ze zo uniek zijn en nu ben ik -en ik verwacht meerdere mensen!- erg benieuwd naar de afloop en hoe het nu is met Paniekvrouwtje van 22 plus echtgenoot.
Ik wens jullie veel sterkte toe en nog even dit: dit is een momentopname, een beroerde fase.
Het gaat heus goed komen in de komende maanden, jaren. Maar leer ook van bepaalde suggesties die in dit topic door fokkers zijn gedaan en besef jullie zelf dat dit echt een unieke actie is geweest!
NB:
Het feit dat er ergens werd gesuggereerd dat, op het moment dat jullie zonder eten zaten, wel internet gebruikten cq een internet-abonnement hebben EN dat dat geld dus beter voor boodschappen gebruikt had kunnen worden, vind ik overigens een onzinnige suggestie. In deze tijd kost een basic internet abonnement 2 tientjes of misschien nog wel minder EN in deze tijd is internet zo verwoven met ons leven, dat ik mij geen leven zonder internet kan voorstellen, niet omdat ik veel aan social-media doe -integendeel zelfs-, maar omdat je praktisch niet zonder internet kúnt!
Internetbankieren, betalingen doen dus, meterstanden doorgeven, telefoonnummers opzoeken, emailen, belasting-aangifte doen, nieuws lezen etc.etc.
Dát is inmiddels niet meer weg te denken uit onze samenleving, dus een internetabonnement vind ik een zeer belangrijk onderdeel van een noodzakelijk onderdeel van jullie budget.
Een dure mobiele smartphone met een duur maandelijks abonnement, dat is wél discutabel, maar ik geloof niet eens dat duidelijk is geworden of Paniekje zo'n toestel heeft.
In elk geval, dat is wél iets waar je je situatie door kunt verbeteren, een sim-only abonnement kost je 6 euro per maand, 200 belminuten en 25 sms'jes. Ik geef geen mallemoer om smartphones, dus als je in de schuldsanering zit en je hebt geldproblemen, dan zou je, ALS je een duur mobiel abonnement -met toestel- bijvoorbeeld kunnen downgraden naar een goedkoper mobiel abonnement. Bijvoorbeeld, een kennis van mij heeft een internet-all-in-abonnement van 80 euro per maand én een mobiel abonnement van 39 euro per maand. Opgeteld is dat 119 euro per maand. Dat kan ook voor 50 euro, 44 euro voor internet+bellen+televisie en 6 euro voor een sim-only abonnementje.
Besparing rond de 70 euro....
Dit is slechts mijn suggestie, vanzelfsprekend weet ik niet hoe Paniekje+partner tot in detail hun eigen keuzes mogen/kunnen maken doordat zij in de schuldsanering zitten én hun handelen mogelijk beperkt is. Maar ik zou graag horen hoe het nu is én of er oplossingen in zicht zijn.
En ik hoop dat jullie buikjes lekker rond zijn! Dat het jullie gesmaakt mag hebben, met dank aan zeer zeer vriendelijke forummers......echt top! Mijn respect voor diegenen!
En ik wens familie Paniekje het allerbeste en onthou; jullie zijn jong, er komen veel betere tijden!!
Van harte succes gewenst!!!!
Heb heleaas maar een goedkope koelkast met zon mini vriesvak.. kan net een zak patat in dus helaas is dat geen mogelijkheidquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Heb je een mogelijkheid tot invriezen? Maak dan een grote pan macaronisaus (helemaal af) en vriest dat in in porties. Zorg dat je 2 a 3 zakken elleboogjes in huis heb en op moeilijke dagen is het saus ontdooien en warm maken en elleboogjes koken.
Zo ook met soep. Maak een megapan soep en vriest het in in 2 persoonsportie's.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey ! Dat is niet waar ! Mijn nick is Scorpie !
Dan zou ik eens proberen (desnoods via FhF) om aan een vriezertje te komen! Met 2 laden kom je al een heel end! Hier altijd soep en macaronisaus in de vriezer op voorraad. Zodra hier de centen er weer zijn wordt dat altijd gemaakt en er liggen elke maand wel 3 tot 4 bakken van elk in de vriezer. Ook brood, diepvriesspinazie, friet, aardappelschijfjes, vlees ligt er in. Je haalt in de aanbieden 2 kilo speklappen en verpakt ze per 2 in diepvrieszakjes. Scheelt je echt enorm op die manier.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:28 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Heb heleaas maar een goedkope koelkast met zon mini vriesvak.. kan net een zak patat in dus helaas is dat geen mogelijkheid
Oh trouwens meer goed nieuws! Vanaf volgende week vrijdag MOGEN WIJ NAAR DE VOEDSELBANK!!!!!! Fijn he!!!!!
Goed nieuws van de voedselbank!quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:28 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Heb heleaas maar een goedkope koelkast met zon mini vriesvak.. kan net een zak patat in dus helaas is dat geen mogelijkheid
Oh trouwens meer goed nieuws! Vanaf volgende week vrijdag MOGEN WIJ NAAR DE VOEDSELBANK!!!!!! Fijn he!!!!!
Hmm.. DAT is hetgene waar je over valt? Jaaaaja, ik weet genoegquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:21 schreef Scorpie het volgende:
Hey ! Dat is niet waar ! Mijn nick is Scorpie !
En dat ook jaquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dan zou ik eens proberen (desnoods via FhF) om aan een vriezertje te komen! Met 2 laden kom je al een heel end! Hier altijd soep en macaronisaus in de vriezer op voorraad. Zodra hier de centen er weer zijn wordt dat altijd gemaakt en er liggen elke maand wel 3 tot 4 bakken van elk in de vriezer. Ook brood, diepvriesspinazie, friet, aardappelschijfjes, vlees ligt er in. Je haalt in de aanbieden 2 kilo speklappen en verpakt ze per 2 in diepvrieszakjes. Scheelt je echt enorm op die manier.
TS moet zich melden in FHF en daar even een topic openen. Daar zijn ook genoeg mensen die wel iemand kennen/willen helpen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Super!![]()
Mooi te zien dat het geld goed terecht is gekomen
Ik zou de zak patat eruit halen (en gebruiken) en er, zoals Ireth al zei, tweepersoonsporties soep en/of pastasaus in leggen. Met het aantal porties soep en saus dat je in de plaats van de patat kunt leggen, kun je enkele weken vooruit, mocht het nodig zijn. En idd wat zakken pasta op een droge plaats neerleggen. Dat is dan eeuwig houdbaar.
Op gratisaftehalen.nl staan twee vriezers, maar die advertenties zijn uit maart, en niet in de buurt van Tilburg. Maar ja, wie weet is er hier wel iemand die een auto heeft en zo'n ding wil vervoeren.
Edit: goed nieuws van de voedselbank!
ehm...nou, ik denk niet dat je 't weet. Ik ben geen rugridderquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hmm.. DAT is hetgene waar je over valt? Jaaaaja, ik weet genoeg
Dat deed ze gisteren al. Zie topic 1quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
TS moet zich melden in FHF en daar even een topic openen. Daar zijn ook genoeg mensen die wel iemand kennen/willen helpen.
Precies, het kopen van grote hoeveelheden en invriezen scheelt echt enorm in de kosten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:37 schreef Marie30 het volgende:
En dat ook jaHier geven ze bijvoorbeeld ook dertig procent korting op vlees dat één of twee dagen voor de vervaldag is. Meenemen en invriezen tot wanneer je het nodig hebt.
I know, maar dat topic is niet van de grond gekomen, ws vanwege de TT.quote:
Ah okquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
I know, maar dat topic is niet van de grond gekomen, ws vanwege de TT.
Het is niet erg hoor! Je mag er best voor uitkomen!quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
ehm...nou, ik denk niet dat je 't weet. Ik ben geen rugridder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |