quote:
quote:Matt Taibbi is about the best reporter there is. He is an investigative reporter of the financial world and does one hell of a job! He has been on top of the mortgage MERS Fraudclosure for a couple of years now.
He has an article out about Goldman Sach's and how one of their lawyers accidentally filed very private inside information with the court for a lawsuit in defense, last week. The papers he filed was information that Goldman Sachs has always worked to keep out of the public eye.
The paper proves that Goldman Sachs does naked short selling. They will sell and short stocks they don't even have nor are able to get. In other words, just like the fractional reserve banking of creating money out of thin air with key strokes. Goldman Sachs pretended to own or had in their hands, stocks which they didn't have. They would short the stocks and do trades on non-existent stocks. They also did this to affect the stock price on the market. So they could make some stocks Fail. They even use that word in the documents accidentally released.
Now, I have a question for the FBI, SEC and all government agencies...... IF a person sold and got millions/billions by pretending to have something for sale and they did not - is that not embezzlement and fraud? Would you not lock that person up for a felony for the rest of their lives?
Waar baseer je dat rampzalig op? Ik zag het als kans om dit oneerlijke systeem te veranderen en echt iets eerlijks op te bouwen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niets doen en alleen maar de boel overeind houden is inderdaad geen goed idee. Ik ben met je eens dat de aanpak van onze politici niet zo geweldig is, maar het alternatief wat velen voorstellen (laat maar vallen) is iig rampzalig.
Dat dacht men in 1931 ook. Bleek geen goed plan. De depressie van toen werd niet veroorzaakt door de crash van 1929 maar veel meer door het laten omvallen van allerlei banken in Europa waarna de banken in VS volgden. Het lijkt me een slecht plan om de huidige grote recessie op dezelfde manier te lijf te gaan. Een heel slecht plan.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar baseer je dat rampzalig op? Ik zag het als kans om dit oneerlijke systeem te veranderen en echt iets eerlijks op te bouwen.
IJsland. Zeker als je weet dat IJsland relatief goed er vanaf is gekomen omdat de export er aan blijft trekken, maar veel landen in Europa zijn voor de export gewoon afhankelijk van andere Europese landen.quote:
In de geschiedenis is het heel vaak geprobeerd, maar altijd is er een groep haves en een hele grote groep not-haves ontstaan, dus ik noem dat naïef.quote:Ik zag het als kans om dit oneerlijke systeem te veranderen en echt iets eerlijks op te bouwen.
Weet je... ik kan mij nog voorstellen dat mensen weinig gevoel hebben met wat er 80 jaar geleden gebeurde. Maar het is dus heel recent niet eens zo heel ver van ons bed aangetoond dat het heel vervelend uitpakt, maar men haalt de schouders op bij een -30% koopkracht... terwijl het lenteakkoord wordt besproken als een zeer schofterige daad... terwijl de meestgeraakten daar op een -3% uitkomen ofzo.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:25 schreef Ulx het volgende:
Dat dacht men in 1931 ook. Bleek geen goed plan. De depressie van toen werd niet veroorzaakt door de crash van 1929 maar veel meer door het laten omvallen van allerlei banken in Europa waarna de banken in VS volgden. Het lijkt me een slecht plan om de huidige grote recessie op dezelfde manier te lijf te gaan. Een heel slecht plan.
Dan zullen er binnenkort wel wat bankiers van hun bed gelicht worden door om zich heen knuppelende agenten alsof het om plantenrokers gaat.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |