quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (BRA) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Nog niets rond toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:39 schreef TwenteFC het volgende:
En van John had ik toch beter verwacht, gezien de situatie rondom zijn broer.
Hij gaat dan ook zijn broer zijn carrière achterna als ie nu al gaat ben ik bang, waar speelt collins nu? baku baku ofzo Azerbeidzjanquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:39 schreef TwenteFC het volgende:
En van John had ik toch beter verwacht, gezien de situatie rondom zijn broer.
Zie het staartje van het vorige topic. Benfica wil snel zaken doen, anders laten ze het zitten. Twente wacht op het geld van John om voor 3 miljoen een Chileense middenvelder van 21 te halen.quote:
Iran.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:45 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Hij gaat dan ook zijn broer zijn carrière achterna als ie nu al gaat ben ik bang, waar speelt collins nu? baku baku ofzo Azerbeidzjan
Paddy speelt toch Baku Baku, Collins inderdaad Iranquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:45 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Hij gaat dan ook zijn broer zijn carrière achterna als ie nu al gaat ben ik bang, waar speelt collins nu? baku baku ofzo Azerbeidzjan
Dan zou ik toch echt beginnen met een grote schoonmaak.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:42 schreef June. het volgende:
Looking for a ten? Laten we maar eerst onze vorm weer terugvinden
Wat, er is nog 1quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:21 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Paddy speelt toch Baku Baku, Collins inderdaad Iran
Volgens Wikipedia speelt Paddy bij Osnabruck.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:21 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Paddy speelt toch Baku Baku, Collins inderdaad Iran
Ohja!! De vorige club van Collins is inderdaad Kwaku Kwakuquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia speelt Paddy bij Osnabruck.
Ik geloof dat zo, In Braboland zit er natuurlijk om de 5km een andere BVO.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:16 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Ik las ergens dat de achterban van Twente die van PSV qua omvang voorbij is gestreefd.
Dan hebben ze er een hoop succes supporters bij, weet niet of je daar zo heel blij mee moet zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:16 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Ik las ergens dat de achterban van Twente die van PSV qua omvang voorbij is gestreefd.
Zijn ook zo weer weg als er nog 2 of 3 van deze seizoenen volgen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:16 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Waarom zou je daar niet blij mee zijn, leveren geld op.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:12 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dan hebben ze er een hoop succes supporters bij, weet niet of je daar zo heel blij mee moet zijn
Bier voor onderweg?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:10 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik geloof dat zo, In Braboland zit er natuurlijk om de 5km een andereBVO.
Plus de Veste heeft sfeer. Die plastic constructie van Philips heeft de afgelopen 10 jaar echt 0,0 sfeer gezien.
Die leveren echter geen geld meer op als Twente niet meer presteert, dus in de toekomst heb je daar (misschien) niet veel meer aan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:14 schreef tech4u het volgende:
[..]
Waarom zou je daar niet blij mee zijn, leveren geld op.
Alsof ze naar het stadion komen dat al uitverkocht is?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:14 schreef tech4u het volgende:
[..]
Waarom zou je daar niet blij mee zijn, leveren geld op.
Al neemt dat niet weg dat dat geld nu goed is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:15 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Die leveren echter geen geld meer op als Twente niet meer presteert, dus in de toekomst heb je daar (misschien) niet veel meer aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |