Ik probeer zoveel mogelijk vanuit huis te werken. Ik ga alleen de straat op voor bezoeken.quote:Op maandag 21 mei 2012 07:53 schreef Eenskijken het volgende:
Dat is lekker makkelijk gezegd. Je mag blij zijn als je nu überhaupt werk hebt. Alsof ik voor mn lol zo vaak het OV neem..
Zo is ook de gemiddelde visie van de mensen op mijn werk. Sommigen doen niet eens moeilijk over 150 euro in de maand inleveren. In Duitsland of Frankrijk is dat ondenkbaar, daar ontstaat meteen discussie. Het schiet niet echt op, want toestemmen zal een drukkende werking hebben op de lonen, dan wel de koopkracht. Wel leuk is als je kijkt naar mensen met lagere inkomens. Die komen over het algemeen nog voor zichzelf opquote:Op maandag 21 mei 2012 08:20 schreef DroogDok het volgende:
Het kan best allemaal wat minder, want:
http://www.blikopnieuws.n(...)ennia_opgelopen.html
Gewoon een beetje afkicken van alle luxe als mobiel internet, tablet pc's, flatscreens en wintersport.
Maar naar je werk rijdt je toch ook voor je baas? Daarom vind ik dit zo raar.quote:Op maandag 21 mei 2012 07:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, de baas kan niet verwachten dat ik zijn onkosten ga betalen. Als ik voor de baas naar het buitenland moet vliegen, dan laat ik de baas de kaartjes kopen en hotel regelen, de overige kosten declareer ik later. Mocht ik hier een aanslag over krijgen (wat me sterk lijkt, het zijn immers onkosten voor de baas en niet voor mij!!) dan declareer ik natuurlijk ook.
Als je zoveel benadeeld wordt, zou ik zeker minder gaan werken. 600 euro er op achteruit betekent mogelijk dat je méér te besteden hebt wanneer je werkloos of arbeidsongeschikt raakt: dan heb je namelijk geen reiskosten meer.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar naar je werk rijdt je toch ook voor je baas? Daarom vind ik dit zo raar.
Voor 600 euro minder (netto!) per maand wordt werken in NL trouwens wel steeds minder aantrekkelijk. Misschien ga ik 20 uur werken. 2x 10 ofzo. Ik denk dat dit me maar heel weinig geld kost. Op de korte termijn in ieder geval.
Dat is de armoedeval en die bestaat nu ook al! Maar die wordt dus inderdaad groter, zeker bij een behoorlijke reisafstand.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als je zoveel benadeeld wordt, zou ik zeker minder gaan werken. 600 euro er op achteruit betekent mogelijk dat je méér te besteden hebt wanneer je werkloos of arbeidsongeschikt raakt: dan heb je namelijk geen reiskosten meer.
Ik ken al heel wat argumenten waarom dit een waardeloze maatregel is. Vanuit de bijstand of Wajong aan het werk gaan betekent bijna gegarandeerd dat je er financieel nog slechter van wordt.
Ik -probeer- me sowieso niet druk te maken over dit soort zaken, want je verandert er niks aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:36 schreef ShadyLane het volgende:
Ik maak me er nog niet druk om. Kan er toch niet voor kiezen om dichter bij m'n werk te gaan wonen, want de standplaats wisselt zo ongeveer jaarlijks. Dus ik wacht het wel gewoon af, en kan me zomaar voorstellen dat dit niet doorgaat of in elk geval niet in deze vorm. Gaat het wel door dan wordt het ook hier een dure grap en dan voorzie ik minder kroeg/bioscoop/restaurantavonden en meer gehang op de bank met blikjes Schultenbrau. Dat heeft ook z'n charme.
Maar 180 euro, het is maar net hoe je het bekijkt...quote:Op maandag 21 mei 2012 20:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de armoedeval en die bestaat nu ook al! Maar die wordt dus inderdaad groter, zeker bij een behoorlijke reisafstand.
Mijn reiskosten zijn straks relatief niet eens zoveel meer per maand (netto dan 250 euro bijlappen). Ik kan er ook voor kiezen om 2e klasse te gaan reizen, dan kost het me nog maar 180 euro.
Maar ik val ongelukkigerwijs precies in alle bezuinigingsmaatregelen. Dat is meer het probleem. En het salaris is bevroren. Dat is (incl BTW) sowieso al 4% minder, wat fors aantikt. En ik huur terwijl ik bovenmodaal verdien. Dat zijn de kostenposten waar weinig aan te veranderen is.
De rest (roken, drinken, extra kinderopvang) zijn peanuts.
Oh ja, dat tikt dan ook nog aan!quote:Op maandag 21 mei 2012 20:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Maar 180 euro, het is maar net hoe je het bekijkt...
Het niet bezuinigen op OWS moet ergens van betaald worden.
Als je de maatregelen stapelt, krijg je bijna Griekse toestanden. Je salaris is (weer) bevroren. In het onderwijs bijvoorbeeld hebben ze dit gewoon laten gebeuren onder het motto: we kunnen wel wat missen.
Het is misschien nog erger dan je voor mogelijk gehouden hebt: als je kinderen hebt, ontvang je ook minder kinderopvangtoeslag omdat je belastbaar inkomen (veel) hoger is.
Vive la France
Dan heb je nog een extra voordeel dat je de opvoeding van je kinderen bewuster beleeftquote:Op maandag 21 mei 2012 20:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh ja, dat tikt dan ook nog aan!Bizar toch. Moet je 180 euro belasting gaan betalen per maand omdat je een NS-kaart hebt, moet je meer kinderopvang gaan betalen omdat je inkomen zogenaamd hoger is. Bizar toch!
Daarom kan ik beter 20 uur per week gaan werken, dat kost me netto echt bijna niks (als ik dan dus wel zelf op de kids pas). Het is alleen op termijn niet gunstig natuurlijk.
kun je beter met de auto gaan , is dan goedkoper. Ik zou gewoon een oud barrel kopen (zo'n oude mercedes diesel van 25 jaar oud) kun je belastingvrij en goedkoop rijden.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh ja, dat tikt dan ook nog aan!Bizar toch. Moet je 180 euro belasting gaan betalen per maand omdat je een NS-kaart hebt, moet je meer kinderopvang gaan betalen omdat je inkomen zogenaamd hoger is. Bizar toch!
Daarom kan ik beter 20 uur per week gaan werken, dat kost me netto echt bijna niks (als ik dan dus wel zelf op de kids pas). Het is alleen op termijn niet gunstig natuurlijk.
Ja, en dan kun je nog poolen ook. Dat is dan idd goedkoper. Maar ik reis veel liever met de trein dan met de auto. Geeft meer rust enzo.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kun je beter met de auto gaan , is dan goedkoper. Ik zou gewoon een oud barrel kopen (zo'n oude mercedes diesel van 25 jaar oud) kun je belastingvrij en goedkoop rijden.
Dan is het nog altijd de gemeente die intelligentie ontbreekt lokale baantjes te creëren...quote:Op maandag 21 mei 2012 21:49 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor effect dit heeft om een baan op afstand te moeten accepteren als je bijvoorbeeld in de bijstand zit....
Het zou me niets verbazen als de sociale dienst dan de reiskosten op zich neemt, wordt de armoedeval nog groter zodra je boven bijstandsniveau gaat verdienen
... en ondertussen wordt de plastic berg in de bosjes overal en nergens gestaag erger.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan is het nog altijd de gemeente die intelligentie ontbreekt lokale baantjes te creëren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |