En daar is genoeg over te vinden..dit bv..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en de schuld van vaccin afwimpelen. het is zonneklaar dat vaccin de schuldige is.
'Kwart miljoen doden door Mexicaanse griep'quote:
Ja ik kan wel lezen...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:49 schreef new_moon het volgende:
[..]
'Kwart miljoen doden door Mexicaanse griep'
Internationaal • Geschreven door ANP op 26-06-2012 @ 09:28
De Mexicaanse griep heeft in 2009 waarschijnlijk meer dan een kwart miljoen mensen het leven gekost. Dat is 15 keer zoveel als de 18.500 die aan de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn gemeld.
Dat blijkt uit een studie van een groep epidemiologen en artsen waarover het medische tijdschrift The Lancet Infectious Diseases dinsdag publiceert. Zij gebruikten een statistisch model dat volgens hen een nauwkeuriger beeld van de gevolgen van de pandemie biedt.
Volgens de belangrijkste auteur van de studie, Fatimah Dawood van de Centra voor de Beheersing en Preventie van Ziekten van de Amerikaanse regering, zijn in het onderzoek in tegenstelling tot eerdere studies schattingen gemaakt van de sterfgevallen in landen in Zuid-Oost-Azië en Afrika waar cijfers over doden door influenza niet zeer betrouwbaar zijn.
De onderzoekers schatten dat in de 12 maanden na april 2009 284.500 mensen aan de Mexicaanse griep zijn gestorven, maar zij sluiten niet uit dat het er twee keer zoveel (575.400) waren. 80 procent was jonger dan 65 jaar. In Nederland kostte de epidemie in 2009 aan naar schatting 60 mensen het leven. Meestal betrof het mensen wier gezondheid door andere oorzaken al was verzwakt.
De WHO riep in juni 2009 de Mexicaanse griep tot een pandemie uit. In augustus 2010 sprak de VN-organisatie uit dat zij voorbij was.
Het linkje wel, maar ik heb geen toegang tot The Lancet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:03 schreef new_moon het volgende:
okéee rustig maar
ik dacht dat je het artikel niet kon openen, ofzo
ooooh het was gewoon een beetje "kijk mij eens (geen) toegang hebben tot wetenschappelijke publicaties" -interessantdoenerijquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het linkje wel, maar ik heb geen toegang tot The Lancet.
Erm nee?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:24 schreef new_moon het volgende:
[..]
ooooh het was gewoon een beetje "kijk mij eens (geen) toegang hebben tot wetenschappelijke publicaties" -interessantdoenerij
ehhhm.. whatever.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erm nee?Hoe wil je nou weer interessant doen over geen toegang hebben?
Ik denk niet dat je er een gefundeerde mening over kan hebben, als je het oorspronkelijke artikel niet kan lezen. Helaas heeft de Radboud universiteit daar geen toegang toe, want het klinkt wel interessant.
Ik ook niet.quote:
Dat het een schatting is, is niet per see een probleemquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ik reageerde met name op de stelling dat "het er gemakkelijk 2x zoveel kunnen zijn", terwijl het nu ook al een schatting is. Ik neem het niemand kwalijk hoor, maar vind dit soort cijfers totaal niet nieuwswaardig wanneer de feiten zo ver te zoeken zijn.
Ik denk trouwens dat die "gemakkelijk 2x zoveel" een interpretatie van de schrijver van dat nieuwsbericht is. De range liep tot dat aantal, wat niet echt hetzelfde is.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ik reageerde met name op de stelling dat "het er gemakkelijk 2x zoveel kunnen zijn", terwijl het nu ook al een schatting is. Ik neem het niemand kwalijk hoor, maar vind dit soort cijfers totaal niet nieuwswaardig wanneer de feiten zo ver te zoeken zijn.
Waarom? Wat is er fundamenteel mis met de achterliggende gedachte?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:29 schreef new_moon het volgende:
[..]
ehhhm.. whatever.
jammer hoor, nu slaat het hele nieuwsbericht natuurlijk zowiezo nergens op!!
Niks! Zie woordenboek onder: sarcasmequote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom? Wat is er fundamenteel mis met de achterliggende gedachte?
Oh, dus je hebt mijn reactie niet goed gelezen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:01 schreef new_moon het volgende:
[..]
Niks! Zie woordenboek onder: sarcasme
Dat klopt. Helaas kunnen we dat niet nader onderzoeken (lang leve de 'transparantie' van de wetenschap!) en kunnen we niet kijken of een potentiële foutmarge van 100% veel is of niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat het een schatting is, is niet per see een probleemHet gaat meer om waar die schatting op gebaseerd is.
Dat zou me niet verbazen. Zowel persvoorlichters als journalisten hebben vaak weinig kaas gegeten van hetgeen ze over schrijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat die "gemakkelijk 2x zoveel" een interpretatie van de schrijver van dat nieuwsbericht is. De range liep tot dat aantal, wat niet echt hetzelfde is.
Okay, bedankt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:00 schreef new_moon het volgende:
Het kinkhoestvaccin (K) is nu vervangen door
aK (acellulair kinkhoestvaccin), dat minder complicaties geeft. Bij
levende vaccins, bijvoorbeeld BMR (bof, mazelen, rodehond) en tuberculose
(BCG, Bacille Calmette Gue´rin) wordt gebruikgemaakt van
levende, verzwakte micro-organismen. De opbouw van de immuniteit
wordt verkregen door het doormaken van de infectie. Omdat deze
vaccins niet altijd aanslaan, wordt in sommige schema’s de vaccinatie
herhaald om alsnog bij degenen bij wie de eerste vaccinatie niet is
aangeslagen (2-5% van de gevaccineerden) immuniteit te bewerkstelligen
http://assortiment.bsl.nl(...)ieenfysiologieph.pdf
Welk punt probeer je te maken met je info?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:09 schreef new_moon het volgende:
eh ja sorry ik was een beetje in de war met de andere vaccinatie die steeds herhaald wordt bij kleine kinderen.
deze: DKTP-Hib-HepB**)
Dus geen punt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:22 schreef new_moon het volgende:
ik bedoelde dus, ik was in de war, laat maar.
Ja, want al ging het over het vaccin dat je eigenlijk bedoelde snap ik je punt nog niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:38 schreef new_moon het volgende:
dammit moet ik ECHT 3x zeggen dat ik me vergiste in de soort vaccinatie
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoelde: je plaatste een stuk tekst, dat een stelling bevatte waarmee je twee kanten op kon. De vraag is welke kant jij op wilde.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:38 schreef new_moon het volgende:
dammit moet ik ECHT 3x zeggen dat ik me vergiste in de soort vaccinatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |