abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111525875
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111525882
_O- En dan zie ik nu de titel van dieet :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111525901
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hij haalt het niet qua creativiteit met deze cv"s:
http://www.hongkiat.com/b(...)me-curriculum-vitae/
Maar ik ben dan ook geen grafisch ontwerper, dat scheelt al. :P
ik vind die 2e wel tof, die cirkeldiagram. Maar volgens mij is de regel dat des te creatiever je werkveld, des te creatiever je CV moet zijn ofzo :P

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dacht ik ook voordat ik 45 kilo afviel.. Ik zou al blij geweest zijn met 15.
Kwestie van stug vol houden en so what dat het jaren duurt? Je hebt daarna toch nog veel meer jaren te gaan waarin je er profijt van hebt?
Mjaah, als je 45 kg kwijtraakt dan praten we denk ik over zwaar overgewicht wat ook je functioneren beperkt.

Ik kan alles, mijn gezondheid is goed en mijn lijf zit me ook niet in de weg. Soms vind ik het alleen stom dat het afvallen zo lastig gaat. Ik eet gezond, ik sport me 3 slagen in de rondte etc.

Ik zou qua hoeveelheid minder kunnen eten, ik ben de geheime zus van Uniek of iig halfzus :P
Maar dan krijg ik honger, het koud en wil ik mensen pijn doen :')
pi_111526011
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hij heeft de wauw factor al!

Inhoudelijjk ga ik straks even kijken ;) heb hem naar de printer gezonden.. moet tenslotte werkzaam lijken.
Tnx! :D
Die foto op de achtergrond is ook wel tof gedaan. :D
Ben er zelf erg blij mee. :) Geeft een goed gevoel.
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:02 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik vind die 2e wel tof, die cirkeldiagram. Maar volgens mij is de regel dat des te creatiever je werkveld, des te creatiever je CV moet zijn ofzo :P
Tuurlijk! Een creatieve baan krijg je niet met een standaard CV.
Die van mij is niet zo eng hoor, volgens mijn Chinese collega ziet het er nu wel uit als een menukaart.
Nouja, het is iig niet standaard en het past nog steeds op 2 A4'tjes. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111526020
:')

50% kan Word gebruiken, poeh-poeh! _O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111526025
Zal ik het migratieverzoek maar indienen? :+

Overigens vind ik jou mooi Aurum :Y je hebt een mooie verdeling van je spekjes ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111526060
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

[..]

Die van mij is niet zo eng hoor, volgens mijn Chinese collega ziet het er nu wel uit als een menukaart.
Heb je dat laten doen?
pi_111526080
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb je dat laten doen?
Ik heb connecties. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_111526120
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:02 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

[..]

Mjaah, als je 45 kg kwijtraakt dan praten we denk ik over zwaar overgewicht wat ook je functioneren beperkt.

Ik kan alles, mijn gezondheid is goed en mijn lijf zit me ook niet in de weg. Soms vind ik het alleen stom dat het afvallen zo lastig gaat. Ik eet gezond, ik sport me 3 slagen in de rondte etc.

Ik zou qua hoeveelheid minder kunnen eten, ik ben de geheime zus van Uniek of iig halfzus :P
Maar dan krijg ik honger, het koud en wil ik mensen pijn doen :')
Mwah, valt tegen, mijn functioneren was daarvoor al beperkt en is daarna ook beperkt gebleven zo niet nog beperkter geworden. Oorzaak gevolg van overgewicht en beperkt functioneren lag bij mij net andersom. (dikker geworden door beperkt functioneren)

Wat overgewicht betreft, mijn hoogste bmi was geloof ik 35, ik had niet per sé 45 kilo moeten afvallen om een gezond gewicht te hebben, maar toen ik toch eenmaal bezig was, ging ik ook nog even door voor de mooi. :)
pi_111526225
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik heb connecties. B-)
Gezien het feit dat ik meteen riep "oh, die zou ik uitnodigen" wil ik jouw connectie graag kennen 8-)
pi_111526260
Vrijdag thuiswerken! Scheelt me iig 3 uur reistijd. :)

Gister mn buik verbrand in de zon. :')
pi_111526261
Mag ik 'm ook zien, HPKW?! /WOG
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 14 mei 2012 @ 11:24:56 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111526589
Mag ik de cv van HPKW ook zien? B-)
Niet meer actief op Fok!
pi_111526615
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

[..]

ik weet nog dat ik vorig jaar mijn CV ging updaten, toen moest ik toch ook wel ff zoeken wat tegenwoordig gangbaar is etc. Time flies :+
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:06 schreef Ml-etje het volgende:
Zal ik het migratieverzoek maar indienen? :+

Overigens vind ik jou mooi Aurum :Y je hebt een mooie verdeling van je spekjes ;)
Thanks! O+
Ik heb de mazzel dat ik én heupen én bewbs heb én ik heb geleerd om me goed te kleden :Y
pi_111526759
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:24 schreef Viking84 het volgende:
Mag ik de cv van HPKW ook zien? B-)
Tuurlijk! Maar dan wil ik ook jouw wonderlijke brief/cv zien. :D
Want dat was toch een groot geheim ooit?
Doe wat je niet durft.
pi_111526770
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:26 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik weet nog dat ik vorig jaar mijn CV ging updaten, toen moest ik toch ook wel ff zoeken wat tegenwoordig gangbaar is etc. Time flies :+

[..]

Thanks! O+
Ik heb de mazzel dat ik én heupen én bewbs heb én ik heb geleerd om me goed te kleden :Y
" O+ you haz it!
  maandag 14 mei 2012 @ 11:32:29 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111526819
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar dan wil ik ook jouw wonderlijke brief/cv zien. :D
Want dat was toch een groot geheim ooit?
Lol, dat is goed :P. Ik mail hem wel even! Heb je mailadres volgens mij wel als het goed is.
Niet meer actief op Fok!
pi_111526852
Bewbs!
pi_111527040
Goed bezig Henk!
De tijd gaat snel vandaag :o

Lijstjesplanning:
O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: koffie verkeerd, 3 abrikozen, 2 dadels
L: meergranenpistolet filet americain, salade van tomaat/komkommer/tonijn/erwtjes
T: rijstwafel pindakaas, wat pompoenpitten
D: ik moet t nog even finetunen. Een salade in elk geval. Heb nog wortel die op moet en spinazie...:)
B: 2x 20 min fietsen en een hoop traplopen 8-)
Be someone that makes you happy
pi_111527275
Heeft iemand nog tips tegen spierpijn? Ik kan niet eens meer normaal soepel lopen.. Ik heb gister avond nog wat kwark naar binnen gegooid en veel gedronken. Lijkt nog niet echt veel te hebben geholpen..
pi_111527350
Behalve blijven bewegen en tijgerbalsem smeren niet :@
pi_111527356
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:45 schreef the85mc het volgende:
Heeft iemand nog tips tegen spierpijn? Ik kan niet eens meer normaal soepel lopen.. Ik heb gister avond nog wat kwark naar binnen gegooid en veel gedronken. Lijkt nog niet echt veel te hebben geholpen..
Beetje in beweging blijven is het beste wat je kunt doen. Morgen/overmorgen is het weer weg. :Y
pi_111527511
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:45 schreef the85mc het volgende:
Blijven bewegen idd. En wat rekken en strekken af en toe. :)
Ik mag altijd graag voorover hangen bij spierpijn. :P
Dit tot verwondering van mijn collega's overigens. :D
Doe wat je niet durft.
pi_111527643
Zo, weekboodschappen á 32gbp weer binnen! Voor een weekmenu van:

Ma: Chilli con carne (diepvries) met broccoli
Di: Chick pea curry (diepvries) met sperziebonen en peultjes
Wo: fajitas
Do: Pasta met gegrilde groenten en gegrilde kipfilet
Vr: Groentenlasagne (met aubergine en courgette ipv lasagnevellen)
Za: nasi
Zo: kippensoep (waarvan de helft ook weer de vriezer in gaat)

En wat voelt dat altijd heerlijk, met een kassaband vól groenten en zuivel :9 O+
Ja doei.
  maandag 14 mei 2012 @ 11:57:00 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111527652
Baah, aspirientjes die niet in een keer naar binnen willen, zodat je de vieze smaak in je mond krijgt :').
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')