Vodka's die hier voor anderhalf tientje over de toonbank gaan, gaan daar voor een paar euro. Hoe duur dit was weet ik niet...quote:
Ligt eraan hoe kut je avond is.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij een prima basis voor likeurtjes, maar puur drinken is idioterie.
Het is geen spiritus zoals hier in de supermarkt verkrijgbaar is hè.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:54 schreef M-arijnn het volgende:
Ik dacht dat in spiritus een braakmiddel zat zodat het niet drinkbaar was
Dat het 95% is, en geen 100%, komt omdat het via gewone destillatie van ethanol uit een mengsel met water niet mogelijk is om een hoger percentage dan 96% te verkrijgen. Bij dat percentage bevat de damp die vrijkomt hetzelfde percentage ethanol en water als de resterende vloeistof, zodat verder destilleren tot 100% onmogelijk is. Oftewel: 96% ethanol en 4% water is een zogenaamde azeotroop.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:54 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
In andere landen (en misschien ook NL maar heb het nooit gezien) kun je drinkbare spiritus kopen van rond de 95%. Als je het daar bij de slijterij koopt zal het ook wel zonder methanol zijn en dus veilig om te drinken.
Vriend van me uit Tsjechie nam zelf gestookte Slivovice mee in waterflesjes, een litertje per keer. Eerste flesje wat we nuttigden was 55%, dat ging best lekker, tweede flesje was 60% en daar lag wat mij betreft echt het omslagpunt, dat was veel te sterk.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Een vriend van me heeft op een oud en nieuwfeestje in een Russische industriestad wel eens per ongeluk een slok genomen van zoiets. Dat deed pijn aan zijn maag, hij dacht dat hij dood ging of in ieder geval blijvend letsel had veroorzaakt, en de dronken Russen bekommerden zich bezorgd om hem. Wat in inhield heel snel veel water erin gieten.
Dat spul is gewoon om aan te lengen met water, hij had zich dan ook vergist dat zijn glas nog niet aangelengd was. Dan hoeven die Russen niet elke week zoveel flessen naar huis te sjouwen. Nippen zal waarschijnlijk wel kunnen, ik heb hier tenminste spul van 65+ en dat drink ik ook puur, maar wel heel voorzichtig. Maar dat is er ook voor gemaakt en dergelijke wodka niet.
Verder is het allemaal een nogal onzinnige onvolwassen stoerdoenerij om naar percentages te kijken anders dan om de veiligheid. Ga gewoon lekker dronken worden van iets met een beetje smaak. Gooi het door de verse jus of zo en dan ga je lekker stuiteren van alle suikers met alcohol. Absinth van meer dan 50% is onzin. Absinth gaat helemaal niet om de alcohol, en het smaakt ook niet denderend.
Dat wist ik al maar, wel een leuk feitje over alcohol.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:15 schreef freako het volgende:
[..]
Dat het 95% is, en geen 100%, komt omdat het via gewone destillatie van ethanol uit een mengsel met water niet mogelijk is om een hoger percentage dan 96% te verkrijgen. Bij dat percentage bevat de damp die vrijkomt hetzelfde percentage ethanol en water als de resterende vloeistof, zodat verder destilleren tot 100% onmogelijk is. Oftewel: 96% ethanol en 4% water is een zogenaamde azeotroop.
Jouw naam heeft er natuurlijk ook mee te maken...quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:36 schreef Curiosity het volgende:
Waarom zou je het willen drinken?, doe toch eens een keer normaal, het moet allemaal steeds gekker.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:12 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Jouw naam heeft er natuurlijk ook mee te maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |