quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:08 schreef twi het volgende:
26 mei in een leuke kroeg in Utrecht, Mick O' Connells ofzo! Lekker centraal, niet haten op de pub-keuze. Als je het beter weet, dan stel je maar wat voor. In Utrecht, dus.
~19.00 t/m laat
Mensen die komen: twi, Myraela, kutkloon7, Strawberry_Hill (debeterebob, je weet dat je het wilt!)
Nou het was voor mij ook weer veels te laat.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jah, ben uitgeslapen. Natuurlijk weer veel te laat gemaakt gister
Jij ook al een tijdje op?
Hoe kun je leven met slaapgebrek? Ik kan dat echt niet
als ik dat doe slaap ik vanavond niet meer.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:40 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het was voor mij ook weer veels te laat.
Kan er ook niet echt tegen.
Maarja doe zo me ogen nog wel even dicht ofzo
Ja waar, ik krijg het toch elk weekend weer voor elkaar om m'n ritme flink te verneuken.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:43 schreef ook_gek het volgende:
[..]
als ik dat doe slaap ik vanavond niet meer.
Wat voor een hippe baan had jij ook alweer?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:46 schreef kree het volgende:
[..]
Ja waar, ik krijg het toch elk weekend weer voor elkaar om m'n ritme flink te verneuken.
En dan is de maandag weer een hel.
Elke keer echt....
elektro 7 tot 4 zuuuucht.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:48 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat voor een hippe baan had jij ook alweer?
Ik zit op mn donkere zolderkamertje achter fok!quote:Op zondag 13 mei 2012 12:52 schreef charmed_angel het volgende:
Wat een heerlijk weer
Lekker warm in het zonnetje
Waar, het is koud en grauw... het had al best 25 mogen zijn.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:52 schreef charmed_angel het volgende:
Wat een heerlijk weer
Lekker warm in het zonnetje
Hier in Spijkenissequote:Op zondag 13 mei 2012 12:55 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Waar, het is koud en grauw... het had al best 25 mogen zijn.
Ja, zover is dat niet vandaan waar ik zit. Het is koudddd.quote:
Ik ook, zou zo door kunnen slapen tot 18uur.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:46 schreef kree het volgende:
[..]
Ja waar, ik krijg het toch elk weekend weer voor elkaar om m'n ritme flink te verneuken.
En dan is de maandag weer een hel.
Elke keer echt....
handige wekker welquote:Op zondag 13 mei 2012 12:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ook, zou zo door kunnen slapen tot 18uur.
Gelukkig beld een vriendin van me mij elke zaterdag en zondag wakker rond 12 a half 1
En als ze me in de middag niet hoord en ze vermoed dat ik weer in slaap gevallen ben beld ze me nog een keer
Gelukkig maar
7 tot 4, ieks, wat tergend vroeg.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:52 schreef kree het volgende:
[..]
elektro 7 tot 4 zuuuucht.
Ik wil verder in de muziek maar geen kans.
Ik kan wel koken hoorquote:Op zondag 13 mei 2012 13:05 schreef Drommeldaris het volgende:
Dat lijkt me verstandig, wel kijken he als ze kookt en notities maken
Kookadvies van drommel.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:05 schreef Drommeldaris het volgende:
Dat lijkt me verstandig, wel kijken he als ze kookt en notities maken
ja sucks idd.quote:
Geef me een goede keuken en spullen en dan zul je nog verbaasd zijnquote:
Ik heb heerlijke losse werktijden. Alles wat binnen 7 en 10 uur valt is genoeg qua begintijd. En iets later kan ook wel. En gewoon een paar dagen van tevoren zeggen dat je er niet bent enzo.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:07 schreef kree het volgende:
[..]
ja sucks idd.
Maargoed 6 uur wekkertje 3x snooze en dan me de tering haasten om maar net op tijd te komen.
+ punt het verdient wel goed.
Hier in de tuin is het 20 graden en heerlijk warm. Binnen is het kouderquote:Op zondag 13 mei 2012 12:57 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Ja, zover is dat niet vandaan waar ik zit. Het is koudddd.
Hmm ik kan ook redelijk makkelijk zijn, want oproepcontract,.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:14 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb heerlijke losse werktijden. Alles wat binnen 7 en 10 uur valt is genoeg qua begintijd. En iets later kan ook wel. En gewoon een paar dagen van tevoren zeggen dat je er niet bent enzo.
Oproepcontract, hoe zit dat dan met je pensioen enzo?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:17 schreef kree het volgende:
[..]
Hmm ik kan ook redelijk makkelijk zijn, want oproepcontract,.
Maar werk wel full-time nu en wil eigenlijk wat meer vastigheid.
Maar ze wilden het even aankijken
Zucht en dan werk je er al 6 jaar.
Nou geef ze nog 2 weken en dan moeten er spijkers met koppen worden geslagen.
Want nu voel ik me een beetje gebruikt, wel *moeten* komen maar geen zekerheid van hun kant.
Het kutte is ik krijg zoveel betaald dat als ik nu ergens anders solliciteer dat ik ga zakken in loon waarschijnlijk.
Gisteren weer te veel gedronken ca??quote:Op zondag 13 mei 2012 13:15 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Hier in de tuin is het 20 graden en heerlijk warm. Binnen is het kouder
Ik ga denk ik ook eens kijken of ik gezellig een stukje kan fietsen, misschien effe naar het strand alhoewel ik denk dat het daar kouder is.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:15 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Hier in de tuin is het 20 graden en heerlijk warm. Binnen is het kouder
Geen idee hoe het zit maar ik bouw wel wat op aan mn loonstrook te zien.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:17 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Oproepcontract, hoe zit dat dan met je pensioen enzo?
Klopt doe dit ook niet op m'n werk natuurlijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:18 schreef Myraela het volgende:
Ik zou gewoon lekker blijven werken en ondertussen doorzoeken, gaan zeiken voordat je iets anders hebt levert alleen maar shit op.
Hoeveel contracten heb je al gehad?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:17 schreef kree het volgende:
[..]
Hmm ik kan ook redelijk makkelijk zijn, want oproepcontract,.
Maar werk wel full-time nu en wil eigenlijk wat meer vastigheid.
Maar ze wilden het even aankijken
Zucht en dan werk je er al 6 jaar.
Nou geef ze nog 2 weken en dan moeten er spijkers met koppen worden geslagen.
Want nu voel ik me een beetje gebruikt, wel *moeten* komen maar geen zekerheid van hun kant.
Het kutte is ik krijg zoveel betaald dat als ik nu ergens anders solliciteer dat ik ga zakken in loon waarschijnlijk.
hihi 0 maar student ook natuurlijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:21 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Hoeveel contracten heb je al gehad?
Nope op tijd aan de cola light! Nuchter de nachtbus is en nuchter me bed in!quote:Op zondag 13 mei 2012 13:18 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Gisteren weer te veel gedronken ca??
Een oproepcontract is ook een contractquote:Op zondag 13 mei 2012 13:22 schreef kree het volgende:
[..]
hihi 0 maar student ook natuurlijk.
Wel meerdere baantjes maar was allemaal oproep blabla
Dit ja, tijdelijke contracten moeten elk jaar hernieuwd worden. Werk je ergens langer dan 3 jaar dan heb je in principe een vast contract tenzij in de CAO anders staat vermeld.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:23 schreef Myraela het volgende:
Na zoveel tijdelijke contracten moeten ze toch over naar een vast contract? Dat was bij de V&D tenminste de reden dat je er na 3 jaar sowieso uit lag, want vaste contracten deden ze niet aan.
volgens mij wel, maar katwijks bedrijf no nonsense blablaaquote:Op zondag 13 mei 2012 13:23 schreef Myraela het volgende:
Na zoveel tijdelijke contracten moeten ze toch over naar een vast contract? Dat was bij de V&D tenminste de reden dat je er na 3 jaar sowieso uit lag, want vaste contracten deden ze niet aan.
Rechtzaak, gouden handdruk, het is het wel waard hoorquote:Op zondag 13 mei 2012 13:25 schreef kree het volgende:
[..]
volgens mij wel, maar katwijks bedrijf no nonsense blablaa
Ze lappen de regels aan hun laars daar, maar het is wel een gezellig bedrijf om te werken en ik wil er ook niet moeilijk over gaan doen want dan is de hele sfeer sowieso verziekt.
Wel tof, vooral Blaudzun was baas en ene El Groppo en vooral de pauzes met de spelshow Doe Je Haar Of Doe Je Haar Niet.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heloef, hoe was de show gisteren eigenlijk?
Ik hoop nog op een contract dus zal maar even niet moeilijk gaan doen nu.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:26 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Rechtzaak, gouden handdruk, het is het wel waard hoor
quote:Op zondag 13 mei 2012 13:26 schreef El_Matador het volgende:
@ Cassandra; nee, niet projectje.
Ik werd gezoend door de vriendin van een collega. En vervolgens vechten. Eerst heeft hij haar een bloedneus geslagen, vervolgens dook ie op mij. De politie is erbijgekomen en ik heb haar hier veilog bij mij thuis naast me liggen. De bizarste nacht ooit. hij is collega en ik ben zijn baas.werkelijk, el machismo colombiano live.
Scherp.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:27 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Nee, dat is El_Matador dus, dat staat er toch.
Jij hebt zo'n bazig leven.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:26 schreef El_Matador het volgende:
Ik werd gezoend door de vriendin van een collega. En vervolgens vechten. Eerst heeft hij haar een bloedneus geslagen, vervolgens dook ie op mij. De politie is erbijgekomen en ik heb haar hier veilog bij mij thuis naast me liggen. De bizarste nacht ooit. hij is collega en ik ben zijn baas.werkelijk, el machismo colombiano live.
En nu neuken!quote:Op zondag 13 mei 2012 13:26 schreef El_Matador het volgende:
hij? niet bepaald. shirt uittrekken; nu gaan we vechten. en inderdaad....quote:
En hoe heb jij gehandeld dan? Kon je rustig blijven of heb je hem een paar opvoedkundige beukers moeten verkopen?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
hij? niet bepaald. shirt uittrekken; nu gaan we vechten. en inderdaad....
ze is ongelooflijk mooi en lief, maar niet om misbruik van te maken.
gast... deze meid us door haar vriend mushandeld. wat denk je wel niet!?quote:
il heb teruggemept natuurlijk. maar de security moest hem van me losmaken... zieke situatie. de politie komt niet zomaarquote:Op zondag 13 mei 2012 13:30 schreef Watertornado het volgende:
[..]
En hoe heb jij gehandeld dan? Kon je rustig blijven of heb je hem een paar opvoedkundige beukers moeten verkopen?
In jou veilige armen, je lieve gedrag dat je haar helpt. Zeggen dat ze beter verdiend en dat jij op haar let en zorgt dat ze veilig is. Die kan je zo neuken!quote:Op zondag 13 mei 2012 13:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
gast... deze meid us door haar vriend mushandeld. wat denk je wel niet!?
Hm, toch niet met je vuisten geslagen hè?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
il heb teruggemept natuurlijk. maar de security moest hem van me losmaken... zieke situatie. de politie komt niet zomaar
Nee, ik wist dat ik iets vergatquote:
ik ging niet vreemd. wad aan hey praten met een Spaanse die hij blijkbaar wilde zoenen... in het bijzijn van zn vriendin...zij kwaad natuurlijk... vandaar dir bloedneusquote:Op zondag 13 mei 2012 13:30 schreef heloef het volgende:
Maar hij is wel zo'n beetje de enige man die ook echt de echte schuldige aanpakt (de vreemdganger) kudo's voor dat.
Platte hand uiteraardquote:Op zondag 13 mei 2012 13:36 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Hm, toch niet met je vuisten geslagen hè?
Ik denk niet dat hij is gaan bitchslappen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:36 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Hm, toch niet met je vuisten geslagen hè?
Ik vergeet het ook altijd.quote:
Oh wacht hij wou iemand zoenen die jij zoende. Nu snap ik het.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ik ging niet vreemd. wad aan hey praten met een Spaanse die hij blijkbaar wilde zoenen... in het bijzijn van zn vriendin...zij kwaad natuurlijk... vandaar dir bloedneus
Dat hij eerst zijn vriendin een bloedneus slaat.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
hij? niet bepaald. shirt uittrekken; nu gaan we vechten. en inderdaad....
ze is ongelooflijk mooi en lief, maar niet om misbruik van te maken.
quote:Op zondag 13 mei 2012 13:40 schreef Myraela het volgende:
ik dacht dat je met zijn vriendin zoende, nu snap ik het niet meer.
Dat dacht ik ook..quote:Ik werd gezoend door de vriendin van een collega.
Bitchslappen is weer anders, maar de echte stoere boys slaan niet met vuisten.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:37 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij is gaan bitchslappen.
niet bepaald. de politie kwam erbij. het was bij hen thuis...quote:Op zondag 13 mei 2012 13:38 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat hij eerst zijn vriendin een bloedneus slaat.
Prachtig.
Moet die slet maar niet voor zijn neus een ander zoenen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
niet bepaald. de politie kwam erbij. het was bij hen thuis...
mijn gezicht ipgezwollen zij haar vriend kwijt. en ik ben zijn baas...
zij zoende mij. uit het niets...quote:Op zondag 13 mei 2012 13:40 schreef Myraela het volgende:
ik dacht dat je met zijn vriendin zoende, nu snap ik het niet meer.
hij begon, met rem SPAANSS...Qquote:Op zondag 13 mei 2012 13:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Moet die slet maar niet voor zijn neus een ander zoenen.
Ah zo. Nou ook erg leuke dame dan.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:47 schreef heloef het volgende:
Ik snap het eindelijk.
Hij zoende iemand anders, zij zoende vervolgens Mata. Vervolgens werd hij boos en ging meppen.
Wat een kneus.
Dat die dat ook niet meteen zegtquote:Op zondag 13 mei 2012 13:47 schreef heloef het volgende:
Ik snap het eindelijk.
Hij zoende iemand anders, zij zoende vervolgens Mata. Vervolgens werd hij boos en ging meppen.
Wat een kneus.
Je baas slaan klinkt als een slecht ideequote:Op zondag 13 mei 2012 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
niet bepaald. de politie kwam erbij. het was bij hen thuis...
mijn gezicht ipgezwollen zij haar vriend kwijt. en ik ben zijn baas..
Ik doe sowieso niet aan moederdag. Ten eerste omdat ik vind dat mijn moeder dat niet verdient. Ten tweede commerciële gedoe vind mijn moeder ookquote:Op zondag 13 mei 2012 13:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ik vergeet het ook altijd.
Maar dit keer niet en mammie wilde geen kado's dus lekker makkelijk.
"projectje" is dan ook geen werkproject, maar een neukprojectquote:Op zondag 13 mei 2012 13:52 schreef Hanako het volgende:
Daarom houd ik netjes mijn werk en prive gescheiden
Ik zou precies hetzelfde doen als mijn vriendin met iemand anders zou staan te bekken voor mijn neus.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:48 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ah zo. Nou ook erg leuke dame dan.![]()
Hoe oud zijn die mensen? 15?
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:55 schreef ook_gek het volgende:
Huh nu vind ik het verhaal ingewikkeld worden. Iedereen gaat vreemd, en dan slaan ze elkaar?
Helaas heb je dat soort mensenquote:Op zondag 13 mei 2012 13:54 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik zou precies hetzelfde doen als mijn vriendin met iemand anders zou staan te bekken voor mijn neus.![]()
Pauper.
En daarna goedmaakseksorgie met elkaar. Dat slaan was voorspelquote:
Een ander op haar bek pakken?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:54 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik zou precies hetzelfde doen als mijn vriendin met iemand anders zou staan te bekken voor mijn neus.![]()
Pauper.
Beetje flauwe reactie als je eerst zelf een ander zoent.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:54 schreef heloef het volgende:
[..]
Pauper.
Ja.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:58 schreef DigitalGirl het volgende:
mfn wat zijn je plannen voor vanmiddag, ga je nog wat leuks doen met je vriend??
Altijd eindigen met een open vraag, DG.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:58 schreef DigitalGirl het volgende:
mfn wat zijn je plannen voor vanmiddag, ga je nog wat leuks doen met je vriend??
Speeltip?quote:
Ja, niet dat ik zo'n hosselaar ben dat het me ook zou lukken maar misschien dat ik het uit boosheid zou proberen.quote:
Heh? Het ging er toch om dat zij eerst een ander zoent?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:57 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Beetje flauwe reactie als je eerst zelf een ander zoent.
Zou ik moeten doen met mijn collegaatjequote:Op zondag 13 mei 2012 13:53 schreef twi het volgende:
[..]
"projectje" is dan ook geen werkproject, maar een neukproject
Zij zoende toch juist met mata omdat ze niet kon hebben dat haar kerel met die Spaanse van mata bezig ging/wilde.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:01 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja, niet dat ik zo'n hosselaar ben dat het me ook zou lukken maar misschien dat ik het uit boosheid zou proberen.
[..]
Heh? Het ging er toch om dat zij eerst een ander zoent?
Ongewilde groepseks is nooit leuk...quote:Op zondag 13 mei 2012 14:02 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Zij zoende toch juist met mata omdat ze niet kon hebben dat haar kerel met die Spaanse van mata bezig ging/wilde.
Onder andere, maar waarom kan jou dat nou weer wat schelen?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:04 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Ah, leuk wat ga je doen? Terrasje??
quote:
Kom op DG, serieus! Dat kan beter.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:04 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Ah, leuk wat ga je doen? Terrasje??
ja hoor...! moest wel flink stuk lopen, want miste mn halte =pquote:
Oh zo, ja dan wel.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:02 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Zij zoende toch juist met mata omdat ze niet kon hebben dat haar kerel met die Spaanse van mata bezig ging/wilde.
Ik las het ja.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:05 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
ja hoor...! moest wel flink stuk lopen, want miste mn halte =p
Ik heb 't wel eens gehad dat ik in de nachtbus in slaap viel en toevallig wakker werd vlak voor ik uit moest stappenquote:Op zondag 13 mei 2012 14:08 schreef tijnbrein het volgende:
In slaap vallen in de trein dat gebeurd mij nooit. Gelukkig.
waar las je dat...?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:07 schreef kree het volgende:
[..]
Ik las het ja.
In slaap vallen hahaha vertel mij wat.
Ik zat in Hilversum een keer. En moest in Leiden zijn.
Vanuit amsterdam de trein gepakt alleen wel de verkeerde kant op
Maat was z'n tas kwijt hahaha gejat.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:08 schreef tijnbrein het volgende:
In slaap vallen in de trein dat gebeurd mij nooit. Gelukkig.
stukkie terug van CAquote:
ik ben zelfs 1x staand in slaap gevallen... onder de douche, stond niet eens te leunen, gewoon rechtop, was echt vaag hahaquote:Op zondag 13 mei 2012 14:09 schreef twi het volgende:
Ik ben nog nooit niet-liggend in slaap gevallen. Zelfs niet op intercontinentale vluchten. Verschrikkelijk
Ik ben wel eens in de badkuip in slaap gevallen. Helemaal gerimpeld en alles!quote:Op zondag 13 mei 2012 14:11 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
ik ben zelfs 1x staand in slaap gevallen... onder de douche, stond niet eens te leunen, gewoon rechtop, was echt vaag haha
Zo heel veel mensen die accentloos praten zijn er toch niet? Ik spreek redelijk ABN, maar een regionale afwijking heeft iedereen wel.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:10 schreef DigitalGirl het volgende:
Kom trouwens terug op het geen lijstjes hebben, een punt: een vrouw zonder accent.
en dan heb je t zooooo koud als je wakker wordt !quote:Op zondag 13 mei 2012 14:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in de badkuip in slaap gevallen. Helemaal gerimpeld en alles!
Mee oppassen wel, zeker als je het water te warm hebt.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in de badkuip in slaap gevallen. Helemaal gerimpeld en alles!
welk station?xDquote:Op zondag 13 mei 2012 14:14 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn fietstassen zijn vrijdag gejat bij het station
Dordrecht, ik was naar Tilburg geweest en toen ik terug kwam waren mijn fietstassen gejatquote:
Heb het 2x gehad met me hele fiets op utrecht centraal zet je hem neer ga je naar school is ie weg als je terug komtquote:
Waren het mooie fietstassen?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dordrecht, ik was naar Tilburg geweest en toen ik terug kwam waren mijn fietstassen gejat
Ja, en nog nieuw ook. Fiets is nog geen jaar oudquote:
Ik heb serieus in de auto moeten slapen, maar dat is een faal verhaal dus zal het maar niet vertellen.quote:
Zaten er grote stalen bouten in 't dak van de auto?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb serieus in de auto moeten slapen, maar dat is een faal verhaal dus zal het maar niet vertellen.
Ruzie enzo
quote:Op zondag 13 mei 2012 14:12 schreef twi het volgende:
[..]
Zo heel veel mensen die accentloos praten zijn er toch niet? Ik spreek redelijk ABN, maar een regionale afwijking heeft iedereen wel.
De goedgekeurde gebieden ...quote:Op zondag 13 mei 2012 14:23 schreef twi het volgende:
Zijn dat de goedgekeurde of afgekeurde gebieden?
Nee twiquote:Op zondag 13 mei 2012 14:20 schreef twi het volgende:
[..]
Zaten er grote stalen bouten in 't dak van de auto?
Hij zal daar wel zelf wonen, dan hoor je het accent minder/niet.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:27 schreef twi het volgende:
[..]
Typisch, ik beschouw Zuid-Hollands toch als het meest accentloos, m.u.v. steden.
Van wie? Die vriendin waar je tijns fietstassen voor gegapt hebt?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:28 schreef Hanako het volgende:
* Hanako moet verplicht met Frans accent spreken.
quote:Op zondag 13 mei 2012 14:28 schreef twi het volgende:
[..]
Van wie? Die vriendin waar je tijns fietstassen voor gegapt hebt?
Pics van je vriendinquote:
Not surprised, slaapkopquote:Op zondag 13 mei 2012 14:05 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
ja hoor...! moest wel flink stuk lopen, want miste mn halte =p
Weet ik niet, ik ervaar dat eigenlijk ook zo, met uitzondering van Rotterdam en Den Haag.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:27 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Hij zal daar wel zelf wonen, dan hoor je het accent minder/niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was een twijfelgevalletje vanwege die steden...quote:Op zondag 13 mei 2012 14:27 schreef twi het volgende:
[..]
Typisch, ik beschouw Zuid-Hollands toch als het meest accentloos, m.u.v. steden.
Dan wil ik mijn fietstassen terugquote:
quote:Op zondag 13 mei 2012 14:32 schreef benzin het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik ervaar dat eigenlijk ook zo, met uitzondering van Rotterdam en Den Haag.Maar daar woon je dan ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]Kuch kuch snarf en ca kuch kuch ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Drama means nothing, it's part of the game.
Heb je de disclaimer niet gelezen?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:33 schreef heloef het volgende:
Die kaart mist Amstedams, dat staat gewoon bij Zuid-Hollands gepleurd volgens mij.
Oh er is een disclaimer.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:34 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Heb je de disclaimer niet gelezen?
Dat niet lezenquote:
Ja, ik snap hem, en hij is lame.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:32 schreef twi het volgende:
[..]
Ze zag hem over het hoofd. Hihi, snap je 'm.
Heb jij een Katwijks accent? Of niet?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:35 schreef kree het volgende:
Kattuks accentje hoor.
Wel jeaht neeef
Altijd evaren nooit de zee ezien.
En ken ipv van kan.
Ook katwijks
Ik vergeef het snarf, ca en Myr dat ze daar wonenquote:Op zondag 13 mei 2012 14:33 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Kuch kuch snarf en ca kuch kuch ...
En die arme flevolandezen dan.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:33 schreef heloef het volgende:
Die kaart mist Amstedams, dat staat gewoon bij Zuid-Hollands gepleurd volgens mij.
Snarf en CA spreken geen Rotterdams, das Spijkenis, als ik goed luister hoor ik 't verschil met mezelf, zeker als ik wat oudere lui uit Spijkenisse spreek.. (Zelf Rotterdammer..)quote:Op zondag 13 mei 2012 14:33 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Dat heeft ze vast niet zelf verzonnenquote:Op zondag 13 mei 2012 14:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ja, ik snap hem, en hij is lame.
Gisternacht ook al zo'n dronken bimbo.. "Hey, jij bent zeker de burgemeester van Madurodam?" Tis dat ik niet aggressief ben en geen vrouwen sla.. Maar ik was niet geamuseerd..
Katwijkers.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:35 schreef kree het volgende:
Kattuks accentje hoor.
Wel jeaht neeef
Altijd evaren nooit de zee ezien.
En ken ipv van kan.
Ook katwijks
Nee valt mee.quote:
[..]
Weet ik niet, ik ervaar dat eigenlijk ook zo, met uitzondering van Rotterdam en Den Haag.Ik vind Amsterdams een achterlijk kutaccentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is pas erg
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2012 14:39:01 ]
Ik hoor het verschil toch nietquote:Op zondag 13 mei 2012 14:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Snarf en CA spreken geen Rotterdams, das Spijkenis, als ik goed luister hoor ik 't verschil met mezelf, zeker als ik wat oudere lui uit Spijkenisse spreek.. (Zelf Rotterdammer..)
Ahahahaha gij bent zo klein of waquote:Op zondag 13 mei 2012 14:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Gisternacht ook al zo'n dronken bimbo.. "Hey, jij bent zeker de burgemeester van Madurodam?" Tis dat ik niet aggressief ben en geen vrouwen sla.. Maar ik was niet geamuseerd..
Ken me niet schelen, wat heb ik met Leiden te maken.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:38 schreef kree het volgende:
[..]
hahaha hater, net alsof leiden lekker accentloos is
Eens, maar ik gaf alleen maar de slechte voorbeelden uit Zuid-Hollandquote:Op zondag 13 mei 2012 14:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik vind Amsterdams een achterlijk kutaccent
Dat is pas erg
Even serieus, die is geniaal.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Geborrrrrrrrren in Leiden, getogen in Katwijk. Geen Katwijks in m'n accent, alleen leugenaars hebben dat me wel eens aan proberen te praten. Ik kom niet verder dan een opvallend edoch niet zo heel overdreven Leidse glibber-'R'.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:38 schreef kree het volgende:
[..]
Nee valt mee.
Maar heb dat wel met ken ipv kan.
En het valt mensen op ook wel die niet uit katwijk komen.
Voor mijn eigen gevoel heb ik het niet zo.
Maar het is er een beetje ingeslopen.
Ben niet zo erg als die oude katwijkers in ieder geval, daar heb ik zelfs nog moeite mee om het te verstaan.
En jij TWI? was je nou geboren en getogen in Katwijk?
Dat grapje is al zo oudquote:Op zondag 13 mei 2012 14:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat heeft ze vast niet zelf verzonnen
Ik spreek Geen Rotterdams hoorquote:Op zondag 13 mei 2012 14:33 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Tering zeg.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Voor de buitenstaander klinkt het hetzelfde ...quote:Op zondag 13 mei 2012 14:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Snarf en CA spreken geen Rotterdams, das Spijkenis, als ik goed luister hoor ik 't verschil met mezelf, zeker als ik wat oudere lui uit Spijkenisse spreek.. (Zelf Rotterdammer..)
Dat denk ik niet, maar ik vond Flevolanders zo gewoontjes.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:38 schreef twi het volgende:
[..]
Is het Flevolandezen? Wat tof, dat ga ik vanaf nu gebruiken.
je zei ken hahahahaquote:Op zondag 13 mei 2012 14:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ken me niet schelen, wat heb ik met Leiden te maken.
Ik volg je, man. Flevolandezen it is, voor de rest van m'n leven. Moeten we dan van Nepalezen Nepalanders maken, gewoon om de rest van de wereld te narren?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:40 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar ik vond Flevolanders zo gewoontjes.
Liever wat anders? Of was ze niet geefbaar?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:39 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dat grapje is al zo oud![]()
Ik wilde haar eerst nog vertellen dat ze niet origineel is, maar ik dacht laat maar, geen energie in steken.
hahahaquote:Op zondag 13 mei 2012 14:39 schreef twi het volgende:
[..]
Geborrrrrrrrren in Leiden, getogen in Katwijk. Geen Katwijks in m'n accent, alleen leugenaars hebben dat me wel eens aan proberen te praten. Ik kom niet verder dan een opvallend edoch niet zo heel overdreven Leidse glibber-'R'.
Nee, dat laatste absoluut niet!quote:Op zondag 13 mei 2012 14:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Liever wat anders? Of was ze niet geefbaar?
Dat ligt eraan. Zijn het limbabwanen of limbonezen?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:41 schreef twi het volgende:
[..]
Ik volg je, man. Flevolandezen it is, voor de rest van m'n leven. Moeten we dan van Nepalezen Nepalanders maken, gewoon om de rest van de wereld te narren?
Bij jou en Snarf valt het wel mee, maar bij die havenlui die ik daar ophaal, oeioeioeiquote:Op zondag 13 mei 2012 14:39 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik spreek Geen Rotterdams hoor
Spijkenissisch
nee maar het valt op en ik wordt vaak verbeterd als ik dat zeg.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:41 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Denken dat dat katwijk-exclusief is.
Limbabwanen vind ik wel weer fantastisch. Zimbabwiërs moeten we er dan ook wel in betrekken.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:42 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Zijn het limbabwanen of limbonezen?
Begrijpelijk danquote:
Bij mij en m'n broertje zou je absoluut niet zeggen dat we broers zijn..quote:Op zondag 13 mei 2012 14:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Begrijpelijk dan![]()
Gister naar festival geweest ik en een vriend gingen ergens eten. Dacht de serveerster dat wij broers warendat hadden wij nog nooit gehoord
In andere gebieden heeft het te maken met een bewuste keuze, in Katwijk met degenererende hersencellen vanwege inteelt.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:41 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Denken dat dat katwijk-exclusief is.
Beetje jammer dit weerquote:Op zondag 13 mei 2012 14:45 schreef twi het volgende:
[..]
In andere gebieden heeft het te maken met een bewuste keuze, in Katwijk met degenererende hersencellen vanwege inteelt.
Vergeet de Gronegasken niet.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:43 schreef twi het volgende:
[..]
Limbabwanen vind ik wel weer fantastisch. Zimbabwiërs moeten we er dan ook wel in betrekken.
Van wie nou weer?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Bij mij en m'n broertje zou je absoluut niet zeggen dat we broers zijn..
Gister wel weer de vraag gehad of C_A en ik broer en zus zijn.. wat?
Je hebt mij nog niet ontmoet...quote:Op zondag 13 mei 2012 14:43 schreef twi het volgende:
[..]
Limbabwanen vind ik wel weer fantastisch. Zimbabwiërs moeten we er dan ook wel in betrekken.
Ik maakte een opmerking, stel je niet zo aan zeg.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:43 schreef kree het volgende:
[..]
nee maar het valt op en ik wordt vaak verbeterd als ik dat zeg.
Maar goed bij jou is het alleen haat, maar dat wist ik wel.
Je probeert me uit de tent te lokken, of niet soms?
(verwachte reactie jij zegt dit blablabla ik doe alleen maar blablabla )
ghehehe ken je een beetje onderhand
Bezopen kerel in de ski die eerst half over me heen liepquote:Op zondag 13 mei 2012 14:46 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Van wie nou weer?
Wij lijken totaal niet op elkaar
Dat verklaart het inderdaad.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:45 schreef twi het volgende:
[..]
In andere gebieden heeft het te maken met een bewuste keuze, in Katwijk met degenererende hersencellen vanwege inteelt.
Ik wist hetquote:Op zondag 13 mei 2012 14:46 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ik maakte een opmerking, stel je niet zo aan zeg.
Aan mij is wel 4 keer gevraagd of Snarf en ik zusjes warenquote:Op zondag 13 mei 2012 14:47 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Bezopen kerel in de ski die eerst half over me heen liep![]()
Volgensmij had ie z'n bril niet op idd..
Je overdrijft gewoon, niets 'ik wist het'.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:47 schreef kree het volgende:
[..]
Ik wist het
Geen zorgen hoor, waar kwam jij ook alweer vandaan en geen accent?
Haten op het mooiste dorpje van Nederlandquote:
Die snap ik dan weer wel.. Jullie ogenquote:Op zondag 13 mei 2012 14:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Aan mij is wel 4 keer gevraagd of Snarf en ik zusjes waren
Vloeken in Katwijk en op zondag TWI!!!!!quote:Op zondag 13 mei 2012 14:47 schreef twi het volgende:
[..]
Laten mij als Katwijker een beetje zelfspot hebben, godverdomme.
Mag jij dan wel Fokken op zondag?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:48 schreef kree het volgende:
[..]
Vloeken in Katwijk en op zondag TWI!!!!!
Ga je mond spoelen met zeep.
Dat is pas katwijker waardig
ja beetje zelfspot ook weer. maar dat is Katwijks hoor je nuquote:Op zondag 13 mei 2012 14:48 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Je overdrijft gewoon, niets 'ik wist het'.
Jawel hoor, het is niet zo streng als jullie denken allemaal.quote:
Zeepquote:Op zondag 13 mei 2012 14:48 schreef kree het volgende:
[..]
Vloeken in Katwijk en op zondag TWI!!!!!
Ga je mond spoelen met zeep.
Dat is pas katwijker waardig
Gelukkig maarquote:Op zondag 13 mei 2012 14:50 schreef kree het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is niet zo streng als jullie denken allemaal.
uitzonderingen daargelaten.
quote:
Neem jij je ketting wel meequote:Op zondag 13 mei 2012 14:52 schreef Jofunu-kun het volgende:
Maarre.. Deze burgemeestergaat zijn moedertje eens een bezoekje brengen..
Ik heb altijd een sleeptouw bij me, en anders heb je nog de distributiemultisnaar van de auto..quote:
Aaawh je zou het best lekker vinden mfn. pics zien is niet hetzelfde als smaakquote:
Ik heb helemaal geen hekel aan Katwijk, maar ik kan kree er zo leuk mee op de kast jagen. Ik ben best tevreden hier eigenlijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:53 schreef DigitalGirl het volgende:
Maar twi waarom woon je eigenlijk in katwijk als je er zo'n hekel aan hebt?
Ik hou stiekem ook wel een beetje van mfn.quote:
Toch nog wat zinnigs dan vandaagquote:Op zondag 13 mei 2012 14:54 schreef twi het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen hekel aan Katwijk, maar ik kan kree er zo leuk mee op de kast jagen. Ik ben best tevreden hier eigenlijk.
Hahaquote:Op zondag 13 mei 2012 14:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb altijd een sleeptouw bij me, en anders heb je nog de distributiemultisnaar van de auto..
En jij bent je fietstassen al kwijt, zielig om dan ook je ketting te jatten
Als jij het een week volhoudt om nergens "mfn is niet mijn type" of iets met zo'n strekking te typen, verander ik mijn icoontje een week lang in het wapen van Katwijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:55 schreef kree het volgende:
[..]
Ik hou stiekem ook wel een beetje van mfn.
Haha niet mijn type maar ik moet er vaak om lachen wel.
Deal!quote:Op zondag 13 mei 2012 15:02 schreef twi het volgende:
[..]
Als jij het een week volhoudt om nergens "mfn is niet mijn type" of iets met zo'n strekking te typen, verander ik mijn icoontje een week lang in de vlag van Katwijk.
Ja ze lijkt wel een beetje voorbestemd te zijn voor je.quote:
MFN: nog 6 dagen en 23 uur wachten, gewoon, om 'm te zien spartelenquote:
Die is ook mooi jahquote:Op zondag 13 mei 2012 15:05 schreef Myraela het volgende:
Beter zet je dat mooie witte kerkje in je UI.
soefi tempelquote:Op zondag 13 mei 2012 15:08 schreef Myraela het volgende:
Nee, post dat ding dat in de duinen ligt. Die moskee ofzo.
Hehe staat er al maar dan int grootquote:Op zondag 13 mei 2012 15:08 schreef twi het volgende:
Ik heb veel vertrouwen in je, kree:
[ afbeelding ]
best een leuk icoontje voor jequote:Op zondag 13 mei 2012 15:08 schreef twi het volgende:
Ik heb veel vertrouwen in je, kree:
[ afbeelding ]
die snackbar?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hebt in die straat een tof tentje zitten waar je lekkere clubsandwich kan eten.
euh vis tentje zit daar?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, tegenover de parkeerplaats aan de boulevard.
oh jaaa maar dat is niet bij de vuurtoren hahaquote:
Het is toch wel in dezelfde straat.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:15 schreef kree het volgende:
[..]
oh jaaa maar dat is niet bij de vuurtoren haha
sunset beach idd.
Midden voor het centrum.
Dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik kom uit Leiderdorp, niet uit Leiden.
ja boulevardquote:
Deze zou ik beter hebben gevonden:quote:Op zondag 13 mei 2012 15:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het toont ook wel de creativiteit van Leiderdorp.
Paint van een kind van 6?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:21 schreef twi het volgende:
[..]
Deze zou ik beter hebben gevonden:
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op zondag 13 mei 2012 15:23 schreef Myraela het volgende:
Wie heeft die lelijke vlaggen gemaakt.
[ afbeelding ]
Dan is het niet duidelijk dat Leiderdorp aan de ene kant van het water ligt, en Leiden aan de andere kant.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:21 schreef twi het volgende:
[..]
Deze zou ik beter hebben gevonden:
[ afbeelding ]
Ben je in te huren om vlaggen op maat te maken?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:23 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ben je toch een beetje Belgischquote:Op zondag 13 mei 2012 15:23 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker dagje luieren, kan toch best?quote:
Competitie gehad gisteren, laatste speelronde. We zaten tegen degradatieplayoffs aan.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Lekker dagje luieren, kan toch best?
Hoe was het poolen?
hahaha!quote:Op zondag 13 mei 2012 15:34 schreef Faxie het volgende:
Ik zocht op 'vlag ossendrecht' (waar ik vandaan kom) en toen zag ik een foto van m'n pa
Kun je niet naar een iets betere vereniging?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:34 schreef Faxie het volgende:
[..]
Competitie gehad gisteren, laatste speelronde. We zaten tegen degradatieplayoffs aan.
Net buiten de playoffs gebleven, 4 van de 5 punten waren aan mij te danken(as usual)
Ow en d'r was ook een erg leuk meisje, maar uiteraard zijn die altijd aanhang, dus ik vroeg me af van wie....blijkte ze bij een erg lelijke dikzak te horen ;') Nee echt serieus, die kerel zag er niet uit
Like, wtf![]()
Dat was in een anders poolcentrum.... alle teams speelden de laatste dag in hetzelfde lokaal.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kun je niet naar een iets betere vereniging?
Nog geflirt met het meisje?
Een betere optie biedenquote:Op zondag 13 mei 2012 15:41 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat was in een anders poolcentrum.... alle teams speelden de laatste dag in hetzelfde lokaal.
Neuh niet echt geflirt....wat heb ik daar nou aan? ..
Kijken of ze je ziet zitten en eventueel haar versieren. Laten zien dat jij beter bent dan haar huidige vriend.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:41 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat was in een anders poolcentrum.... alle teams speelden de laatste dag in hetzelfde lokaal.
Neuh niet echt geflirt....wat heb ik daar nou aan? ..
Oogcontact zoeken lukte niet echt. Maar dat ze blind was wist ik alquote:Op zondag 13 mei 2012 15:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kijken of ze je ziet zitten en eventueel haar versieren. Laten zien dat jij beter bent dan haar huidige vriend.
Ba-dum-tsjjjjjjjjquote:Op zondag 13 mei 2012 15:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Oogcontact zoeken lukte niet echt. Maar dat ze blind was wist ik al
Hoopvol nieuws dit.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:34 schreef Faxie het volgende:
[..]
Competitie gehad gisteren, laatste speelronde. We zaten tegen degradatieplayoffs aan.
Net buiten de playoffs gebleven, 4 van de 5 punten waren aan mij te danken(as usual)
Ow en d'r was ook een erg leuk meisje, maar uiteraard zijn die altijd aanhang, dus ik vroeg me af van wie....blijkte ze bij een erg lelijke dikzak te horen ;') Nee echt serieus, die kerel zag er niet uit
Like, wtf![]()
Ach, jammer. Volgende keer beter.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Oogcontact zoeken lukte niet echt. Maar dat ze blind was wist ik al
quote:Op zondag 13 mei 2012 15:02 schreef twi het volgende:
[..]
Als jij het een week volhoudt om nergens "mfn is niet mijn type" of iets met zo'n strekking te typen, verander ik mijn icoontje een week lang in het wapen van Katwijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |