Dat weet ik niet, waar haal jij al deze theorie vandaan? Want hier ben ik ook volstrekt onbekend mee.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:34 schreef caddilac het volgende:
Dat klopt, maar daar staan niet de formuleringen van een zin. Daar moet je zelf uitkomen, vandaar ook dat ik het hier vraag. Ik heb natuurlijk even zelf gegoogled.
Het is toch ook zo dat als je zinnen niet met elkaar verbind of net als ik een zin met ''dat'' begint. Daar krijg je maximaal 4 punten aftrek voor, toch?
Dat klopt: spel- en formuleringsfouten leveren per twee fouten een punt aftrek op, met een maximum van 4 (bij zeven of meer fouten). Interpunctiefouten (punten, komma's) kosten ook punten. Naast deze aftrek kunnen er nog punten afgetrokken worden als je meer woorden gebruikt dan toegestaan: maximaal 16 punten aftrek.quote:Het is toch ook zo dat als je zinnen niet met elkaar verbind of net als ik een zin met ''dat'' begint. Daar krijg je maximaal 4 punten aftrek voor, toch?
Deze aanpassingen/opmerkingen zou ik noteren bij mijn leerlingen. 'De uitgangspunt' is sowieso één fout, en 'dat vrouwen en mannen gelijk gezien waren' lijkt me ook niet kloppen. Zo ben je een van de drie punten alweer kwijt.quote:Met betrekking tot het huidige emancipatiedebat wordt geconstateerd dat het helemaal in is, maar het mist een duidelijke richting. Het voornaamste verschil in de het (of weglaten) uitgangspunt tussen het emancipatiedebat van vroeger en nu is dat vrouwen en mannen vroeger als gelijk gezien/beschouwd waren werden, maar nu heerst de opvatting dat mannen en vrouwen van nature ongelijk zijn
Ik zou 'is' veranderen in 'zou moeten zijn', gezien de formulering in de opdracht. Verderop pas je dan 'moet komen' aan in 'komt'. Verder: het is 'nieuw contract', niet 'nieuwe contract'.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:57 schreef caddilac het volgende:
Hierbij nog een aandachtspunt:
wat de inzet moet zijn van het nieuwe emancipatiedebat
antwoord:
Een nieuw sociaal contract
waarin mannen en vrouwen ongelijk zijn, maar wel gelijkwaardig
Ik zou het zo opschrijven:
De inzet van het nieuwe emancipatiedebat is --> zou moeten zijn dat er een nieuwe sociaal contract moet komen --> komt waarin mannen en vrouwen ongelijk zijn, maar wel gelijkwaardig.
Zou dit zo kunnen?
Dat zou ik wel doen als je bepaalde verbanden moet aangeven: oorzaken, gevolgen, tegenstellingen, verklaringen etc. Woordjes als 'want', 'daardoor', 'bovendien' en 'toch' leveren soms al een punt op. Je moet echter niet zomaar verbanden gaan leggen tussen alinea's als die verbanden er niet zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:06 schreef caddilac het volgende:
Moeten de alineas niet verbonden zijn met signaalwoorden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |