abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111454145
Gisteren waren mijn vriendin en ik een avondje kindloos en het weer zat mee, dus we besloten met onze scooters (want: geen auto) een stukje te gaan rijden. De bedoeling was om naar Schiedam te rijden, om daar wat te gaan eten.
Aangekomen bij een groot kruispunt met stoplichten troffen we een chaotische vertoning waarbij niet minder dan 6 tot 8 verkeersregelaars onderling ruzie stonden te maken midden op het kruispunt, omdat auto's niet richting de A4 mochten vanwege een ernstig ongeval op de A4.
De heren en dame stonden op een kluitje en niet goed zichtbaar voor al het verkeer. Toen we, na een minuut of 10 / 15, eindelijk mochten rijden van deze verkeersregelaars bleek dat ze inderdaad niet goed zichtbaar stonden, want mijn vriendin werd van rechts geschept door een Mercedes waarvan de bestuurder dacht dat hij gewoon groen licht had en mocht rijden.

Mijn vriendin rolde over de motorkap en smakte op de grond. Ik stapte onmiddellijk af en stoof naar haar toe. Als opgeleid EHBO'er (zelfs ploegleider binnen de BHV van mijn werk) ging ik gelijk het riedeltje af: Heb je last van je nek? Van je rug? Hoofdpijn? Kan je je voeten bewegen? Handen bewegen? Knijp eens in mijn hand? Waar heb je WEL pijn? etc... Ik was net op het punt om haar te vragen om even rechtop te gaan zitten (ze lag nog), om te kijken of er ergens zichtbare bloedingen waren, toen de stadswacht, die net om het hardst aan het schreeuwen was op het kruispunt, erbij kwam en VOOR me ging zitten. Tussen mij en mijn vriendin in. Hij begon luid schreeuwend exact dezelfde vragen te stellen en sommeerde haar te blijven liggen. Toen ik hem duidelijk maakte dat ik de antwoorden al wist op deze vragen kreeg ik de volle laag. Waar ik me mee bemoeide, dat ik hem GODVERDOMME maar gewoon z'n werk moest laten doen, dat ik maar weer snel moest OPROTTEN naar mijn auto (wtf?).
Dus ik zei nogmaals dat ik die vragen al gesteld had, dat ik haar even wil laten zitten (ze lag dus nog steeds...), waarop ik een waterval van geschreeuw over me heen kreeg, dat HIJ het voor het zeggen had en dat ik weg gevorderd werd bij deze. En als ik me er mee zou blijven bemoeien 'kan je lachen'.

Goed. Ik heb zojuist gezien hoe mijn vriendin geschept werd vanwege het falen van deze stadswachter, dus de tegenaanval werd geopend.
Ik gaf hem een snauw en zei dat hij kon vorderen tot hij een ons woog, maar dat ik nergens heen zou gaan omdat dit mijn vriendin is en (ik kon het niet laten) waarschijnlijk meer opleidingen en ervaring met EHBO heb dan hij, dus dat als er iemand zou moeten oprotten dat hij het was want dat paniekerige geschreeuw en die ontzettende onkunde van hem niemand hielp.
Ik hielp mijn vriendin overeind, zodat ze even kon zitten en van de schrik kon bekomen. De stadswachter droop af en een andere stadswachter nam zijn plek in.
Deze meneer (met de toepasselijke achternaam 'De Held') was vriendelijk, rustig en ook nog eens behulpzaam. Hij heeft ons geholpen met het invullen van de schade formulieren, mijn vriendin gerust gesteld en kortom was het eigenlijk gewoon fijn om hem erbij te hebben in een situatie als deze.

Het viel me op dat de schreeuwende stadswachter eigenlijk gelijk weg ging en nergens meer te bespeuren was. Sterker nog, van al die kibbelende stadswachters waren er nog maar 2 overgebleven: meneer De Held en zijn collega. Het verkeer op dat drukke kruispunt moest vanaf toen weer gewoon vertrouwen op de stoplichten want kennelijk was het ineens niet meer nodig om het verkeer te regelen.

Kortom, gemeente Schiedam moet maar eens goed gaan bekijken of alle personen bij de stadswacht wel gekwalificeerd zijn voor het werk en nog belangrijker, of er eigenlijk wel plek is voor die schreeuwende, ruzie makende, onrust stokende paardenlul binnen deze organisatie.

En voor meneer De Held, bedankt! U doet uw naam eer aan! ;)
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:38:15 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_111454274
Samenvatting: TS heeft een cursus van een dag gedaan en voelt zich nu een superieure dokter.
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 mei 2012 @ 11:43:29 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_111454404
Stadswachten zijn 'werklozen' met een uitkering.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:45:37 #4
302853 themole
graaft totaal door.
pi_111454451
Zou de EHBO hulpverlening aan mijn vriendin ook niet zo graag uitgevoerd zien worden door een stadswacht. :')
Niet altijd serieus
pi_111454471
Wat verwacht je dan in Schiedam, paupergat dat het is. Ga lekker naar _O_ Vlaardingen _O_ als je toch in die buurt bent
  Moderator zaterdag 12 mei 2012 @ 12:04:52 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111455006
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:45 schreef themole het volgende:
Zou de EHBO hulpverlening aan mijn vriendin ook niet zo graag uitgevoerd zien worden door een stadswacht. :')
Dat dus :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_111459110
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:45 schreef themole het volgende:
Als ik er niets van zou weten en die stadswacht is iemand die weet waar hij mee bezig is, dan zou ik het niet erg vinden. Ze moet toch geholpen worden!
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_111459365
Kwaliteitstopic in klaagbaak. Het kan blijkbaar.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:43:42 #9
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_111460984
Tip, zet de OP ook ff hier neer ;)
http://www.schiedam.nl/De(...)lding-doorgeven.html
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:47:13 #10
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_111461073
Een stadswacht is toch wel het kuste beroep dat afgelopen decennium is verzonnen :').
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:53:23 #11
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111461246
Merendeel van die lui zijn mannetjes die gefaald hebben om agent te worden (hoe is het mogelijk vraag je je af) en nu dit werk maar doen. Hij wilde gewoon even laten zien (compenseren voor het feit dat hij gefaald heeft om agent te worden) wie de 'baas' was. Helaas wijst empirisch onderzoek keer op keer uit dat stadswachten compleet incapabel zijn.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:55:27 #12
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_111461298
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
Merendeel van die lui zijn mannetjes die gefaald hebben om agent te worden (hoe is het mogelijk vraag je je af) en nu dit werk maar doen. Hij wilde gewoon even laten zien (compenseren voor het feit dat hij gefaald heeft om agent te worden) wie de 'baas' was. Helaas wijst empirisch onderzoek keer op keer uit dat stadswachten compleet incapabel zijn.
Klopt.
Hier een leuk voorbeeld van die halve garen:
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:06:08 #13
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111461617
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:55 schreef o.us het volgende:

[..]

Klopt.
_O-
Ze komen amper uit hun woorden en begrijpen er helemaal niets van. Vind die man wel een held trouwens dat hij zo voet bij stuk blijft houden. En dan politie met van 4 man sterk komen ze er naartoe. _O-

Maar dit is wel een goed voorbeeld hoe incapabel die stadswacht is.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_111463366
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:43 schreef FF het volgende:
Tip, zet de OP ook ff hier neer ;)
http://www.schiedam.nl/De(...)lding-doorgeven.html
Ik heb al een klacht ingediend! Nog voordat ik dit topic opende ;)
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:02:56 #15
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_111463409
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:47 schreef o.us het volgende:
Een stadswacht is toch wel het kuste beroep dat afgelopen decennium is verzonnen :').
Ja je bent een homowout zonder de authoriteit :')

Soort voorbind-juut _O-
pi_111463639
quote:

[..]

Klopt.
Ik word hier enorm treurig van.

Schitterend filmpje overigens. Ik ging stuk toen het over dat kinbandje ging. :')
pi_111463755
Stadswachten zijn sowieso kneuzen. Ik word nog liever vuilnisman.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_111464179
quote:

[..]

Klopt.
_O-
"Je mag het zien ja" _O-
pi_115600642
Even een kick, want er is een update.

De betreffende stadswacht en zijn leidinggevende zijn zojuist bij ons thuis geweest om mijn vriendin een bos bloemen aan te bieden en excuses aan te bieden.

Want een klachtentopic is leuk, maar je hoort bijna nooit hoe het afloopt. Dus bij deze! ;)
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_115602440
Dat is toch netjes, dus hij gaf wel toe dat hij fout zat met z'n geschreeuw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')