abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:41:43 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111442387
M'n hele leven ben ik omringd met mensen die ondanks allerlei tegenslagen toch sterk in het leven staan. Ik weet niet of het hierdoor komt, dat denk ik wel, maar hierdoor ben ik dus waarschijnlijk zo geworden als ik nu ben. Ik kan niet omgaan met mensen die veel zwakker in het leven staan dan ikzelf.
Op de 1 of andere manier kan ik voor zulke mensen geen respect opbrengen. Hun denkraam is gewoon anders. Meelij heb ik dan wel, maar ik kijk dan echt op ze neer. En da's ook iets wat zij niet verdiend hebben.
Hoe kan ik dit leren te verbeteren?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111442437
Jij was toch diegene met al die psychische stoornissen? nogal hypocriet van je dan
pi_111442487
Door je in te leven in een ander. Niet door jezelf in hun schoenen te plaatsen en te bedenken hoe jij het allemaal beter had aangepakt. Iedereen is anders.
pi_111442488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:41 schreef Maanvis het volgende:

Hoe kan ik dit leren te verbeteren?
Wat? Leren om ze nog harder de grond in te trappen?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:44:00 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111442496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef hlmllp het volgende:
Jij was toch diegene met al die psychische stoornissen? nogal hypocriet van je dan
ik heb borderline, asperges, adhd, schizofrenie, psychosie en narcissen. en daarnaast ben ik lesbisch.
maar nee.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:44:41 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111442530
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Door je in te leven in een ander. Niet door jezelf in hun schoenen te plaatsen en te bedenken hoe jij het allemaal beter had aangepakt. Iedereen is anders.
ja dat vind ik dus lastig aangezien ik hun denkwijze vaak niet kan volgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_111442586
Daarnaast zou je kunnen focussen op de pluspunten van labielere mensen, wat ze wel kunnen en voor elkaar hebben gekregen, in plaats van de minpunten.
pi_111442645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb borderline, asperges, adhd, schizofrenie, psychosie en narcissen. en daarnaast ben ik lesbisch.
maar nee.
Narcissen zijn mooie bloemen, en asperges zijn vies. :9
pi_111442659
Je moet iig niet tegen ze zeggen dat je ze zielig vind, want dan worden ze depressiever
pi_111442920
Het maakt niet uit waarop je een ander veroordeelt want de behoefte/impuls/dwang om een ander op wat voor manier dan ook omlaag te halen komt uit jezelf en heeft niks te maken met degene of hetgeen waarop je reageert; het draait om het afkraken van een ander op iets waarvan je vind dat je zelf beter bent en je zo dus beter te vinden dan de ander. Het is gedrag wat een functie heeft; je over jezelf (heel) even beter voelen ten koste van een ander. Het mag duidelijk zijn dat je aan zoiets alleen behoefte hebt wanneer je, hoe subtiel dit ook is, negatief over jezelf bent en dat niet wilt voelen. Het is stukje ongezonde coping. Iemand die werkelijk blij is met zichzelf, van zichzelf houdt en zichzelf heeft aan zoiets bijv geen behoefte want die heeft op zo'n kromme manier zichzelf een 'complimentje' geven niet nodig.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:54:41 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111442937
Fok zal niet makkelijk voor je wezen dan. :D
reset
pi_111442963
Ben jij dan ook niet zwak, TS?
Omdat je je niet in kan leven in een ander?
Twiddel
pi_111443043
Daar komt bij; je geeft alleen af op mensen waarin je iets waar je van jezelf negatief over bent in terug ziet maar wat je niet onder ogen wilt en je frustratie dan maar op die ander projecteert, die afkraken geeft rijdelijk verlichting van de zelfverwijten.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:59:26 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111443141
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:57 schreef Canillas het volgende:
Daar komt bij; je geeft alleen af op mensen waarin je iets waar je van jezelf negatief over bent in terug ziet maar wat je niet onder ogen wilt en je frustratie dan maar op die ander projecteert, die afkraken geeft rijdelijk verlichting van de zelfverwijten.
Ik moet nu ineens weer terugdenken aan jouw verhaal over de universele waarheid ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:04:03 #15
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111443351
Je kan je denk ik beter gewoon verkneukelen ten koste van de zwakkelingen. Kost minder moeite.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111443538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik moet nu ineens weer terugdenken aan jouw verhaal over de universele waarheid ;).
Omdat je liever wil geloven dat werkelijk een reden is voor het neerkijken op bepaalde personen behalve je eigen frustratie?

Je kijkt op hen neer dus in die redenering plaats je jezelf boven hen als zijnde beter, dat is het principe van veroordelen, of dat nou 'gewoon' af kraken is, of pesten of rasisme. Waarom doen die mensen dat? Om zichzelf groter te voelen. Waarom willen ze dat? Omdat ze zich klein voelen.

Je stelt een vraag maar je hoeft daar alleen maar zelt over na te denken; wat is de reden dar jij op bepaalde mensen neer kijkt? Waarom doe je dat? Wat levert het je op?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:09:51 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111443621
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Canillas het volgende:
Waarom doen die mensen dat? Om zichzelf groter te voelen. Waarom willen ze dat? Omdat ze zich klein voelen.
Is dit nou zo'n universele waarheid waarvan je afgelopen week nog verkondigde dat zoiets niet kan bestaan?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:13:25 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111443776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:57 schreef Canillas het volgende:
Eens. Je zou niet zo'n klootzak zijn als je zelf niet onzeker was.

Maar Maanvis, ben jij gewoon geen psychopaat? Hoe je jezelf voordoet hier op fok zou ik eerder raden dat jij gewoon geen gevoel kent.

Waarom post je hier zo vaak als jij geen psychische problemen hebt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_111443820
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:09 schreef Maanvis het volgende:
Is dit nou zo'n universele waarheid waarvan je afgelopen week nog verkondigde dat zoiets niet kan bestaan?
Nee, meer een logisch principe.

Maar omdat je dit verder ontwijkt (waarom toch, je staat sterk in het leven dus kijken of dit voor jou op gaat zou geen bedreiging moeten zijn) kan ik het nog wat verder aan/invullen:

Jij kraakt mensen af om je beter te voelen of jezelf, dat is zwak, je zou het geestelijk zwak kunnen noemen en op wat voor mensen kijk jij op neer?

Antwoord; jezelf.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:18:23 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111443998
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:14 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee, meer een logisch principe.
Afgelopen week heb je logische principes nog om die reden die ik aandroeg lopen afkraken.

quote:
Maar omdat je dit verder ontwijkt (waarom toch, je staat sterk in het leven dus kijken of dit voor jou op gaat zou geen bedreiging moeten zijn) kan ik het nog wat verder aan/invullen:

Jij kraakt mensen af om je beter te voelen of jezelf, dat is zwak, je zou het geestelijk zwak kunnen noemen en op wat voor mensen kijk jij op neer?

Antwoord; jezelf.
Niet echt, en ik kraak ze ook niet af. tenminste niet in hun gezicht. Het is meer dat ik moeite heb met hun mentale weerbaarheid. Ik en mijn familie hebben veel meegemaakt (maar niet zoveel als sommige mensen hier) maar we zijn toch altijd op beide benen blijven staan. Op den één of den andere manier ga ik er dan vanuit dat andere mensen ook op beide benen blijven staan, en kan ik er niet mee omgaan als ze dat niet doen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:20:35 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111444099
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Eens. Je zou niet zo'n klootzak zijn als je zelf niet onzeker was.

Maar Maanvis, ben jij gewoon geen psychopaat? Hoe je jezelf voordoet hier op fok zou ik eerder raden dat jij gewoon geen gevoel kent.

Waarom post je hier zo vaak als jij geen psychische problemen hebt?
Als je me kende dan zou je weten dat ik weldegelijk gevoel heb. Maar ik heb ook weldegelijk issues waarmee ik worstel. Echter, ik heb verder wel een erg leuk leven dus echt dringend op te lossen zijn ze niet. Door dit soort topiques probeer ik ook meer over mezelf te weten te komen, en als je mijn postgeschiedenis analyseert dan zul je merken dat ik meer over mezelf vertel dan je zo uit mijn posts kan lezen.
Een gedicht over Maanvis
pi_111444246
Hetzelfde als hoe andere mensen met je omgaan.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:23:38 #23
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111444257
Ik denk dat mensen kennis daar bij misschien jou een handje kan helpen. Als jij denkt dat mensen die het even minder hebben en anders met problemen omgaan dan jij dat ze gelijk zwakker zijn is het misschien is een goed idee om meer open te staan voor de mensen die in jou ogen zwak zijn. Oefening baart kunst hé!
Daarnaast vind ik het een zwakte als je niet met kwetsbaarheden van een ander om kan gaan.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_111444264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:18 schreef Maanvis het volgende:
en kan ik er niet mee omgaan als ze dat niet doen.
Wat geloof je dan dat er daarin is voor jou om te gaan? Wat heb jij daarvan te vinden? Wat zet je ertoe aan er iets te vinden en er een mening over te hebben?

Je hebt eigenlijk niks te vinden van een ander toch, waarom hou je je bijv niet met iets anders wat je wel leuk vind bezig op zo'n moment?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:24:07 #25
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111444277
En zoals derakker zegt; behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')