abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111666969
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 02:52 schreef Nemephis het volgende:
Zou je een ritje in de Octopus op de kermis dan ook als een religieuze ervaring moeten beschouwing?
Moeten, moeten...... Hij is niet zo van het dwingen.
Maar mogen beslist wel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111667361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 02:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik voorzie Octopus Paul's ideologie geen lang leven te leiden.
Overigens snap ik niet waarom mijn antwoord op jouw vraag je dat doet voorzien.
In mijn heilige boek komen moord en verkrachting niet voor, waarom zou dat de levensduur van het geloof in Hem bekorten? Ik geef toe, als je afgaat op de bijbel, en dan vooral het oude testament - dat immers bol staat van moord en doodslag, list en bedrog, verkrachting en vernedering - zou je bijna zeggen dat die onderwerpen en de opdracht van de aanbeden god om je er aan over te geven, een lang voortleven en uitbundig bloeien van de religie garanderen.

Overigens durf ik niet te beweren dat alle heilige boeken, geschreven met Zijn heilige inkt, moord en verkrachting uitsluiten of verbieden. Een orthodox jood of christen kan misschien na zijn bekering graag op vertrouwde voet door willen gaan. En dan naast het hoofdstuk "Gij zult niet doden" een hoofdstuk "Vermoord alle anderen" schrijven. Het wordt alleen moeilijk om te beweren dat dat tweede hoofdstuk in Zijn opdracht geschreven is, want zoals ik al vertelde: Hij heeft geen spreek- en geen gehoororgaan.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:36:48 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_111668853
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ideologie? Niet zo ontkennend: het is een godsdienst! Het is zelfs dé godsdienst, namelijk de enige met een godsbewijs.
En over dat lange leven mag je gerust zijn: er is een bedevaartcentrum in Duitsland en Ahmadinejad heeft al gezegd dat Octopus Paul heel slecht is. En je weet: als Ahmadinejad ergens een hekel aan heeft of iets ontkent, dan is dat een extra bewijs van het wel bestaan ervan.

En dan is er nog de school met de Octopus:
[ afbeelding ]

In Aalten, veelzeggend genoeg!

Uitleg daarvan: ik dacht altijd dat in de Achterhoek het katholicisme overheersend was, maar toen we vorig jaar door Aalten kwamen, bleek het dorp verscheurd te worden door een religieuze twist. Tot het jaar daarvoor moest de kermis altijd de zondagsrust eerbiedigen en dus dicht blijven op zondag. Vorig jaar was ongeveer de helft van het dorp voor openstelling op zondag, wat uiteraard tot heftige debatten leidde.

Enkele wezenskenmerken van Octopus Paul, Zijn tolerantie en veelzijdigheid, zouden inderdaad de bloei van het geloof in Hem kunnen afremmen. Gelovigen lijken behoefte te hebben aan houvast en regels, zodat ze zelf minder hoeven te beslissen.
Ik vind het dan heel mooi om te zien hoe Hij nou juist in een verscheurd dorp als Aalten tentakel aan de grond krijgt en Zijn weldadige invloed kan doen gelden. Via een school, zodat jong geleerd hopelijk oud gedaan is.
Als je al zo blij bent dat ze in Aalten staan: het teken komt uit Vlaanderen, waar vrijwel iedere basisschool er een heeft. Er is zelfs een hele organisatie van: http://www.octopusplan.be/art/rubriek/art1
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:44:29 #54
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111669153
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is zelfs een hele organisatie van: http://www.octopusplan.be/art/rubriek/art1
Oh My God, weer een nieuwe sekte.
The view from nowhere.
pi_111670030
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je al zo blij bent dat ze in Aalten staan: het teken komt uit Vlaanderen, waar vrijwel iedere basisschool er een heeft. Er is zelfs een hele organisatie van: http://www.octopusplan.be/art/rubriek/art1
_O- ^O^ :Y)
Te gek! Die ga ik een paar mensen mailen!

Nou ja, dan lopen ze in Aalten achter op België, maar voor op de rest van Nederland.

Vuvuzela!
pi_111670095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Oh My God, weer een nieuwe sekte.
Uhuh! o|O
Het is Oh mijn Paulus, eindelijk en waar geloof! :Y O-) *O*
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:36:29 #57
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112071406
Deze boeken heeft de octopus schepper geopenbaard:

Sapiunt

1:1 'Wij schiepen de wereld, door energie die de wisselwerking vormt tussen ons en het heelal. Er was een krachtwerking, waarbij dat wat klein was groot werd, hierdoor kwam er schepping, die nu den alles gevuld heeft.'
1:2 'Alles wat gij ziet, is een zijnde, en alles wat wij zijn, is een zijnde.'
1:3 'Begrijp alles om u heen, vertrouw op wetenschap voor uw bevindingen.'
1:4 'Laat u niet misleiden door mensen die zichzelf niet begrijpen.'
1:5 'Wordt niet misleid door dat wat oorlog, ellende en armoede voortbrengt.'

2:1 'Helpt den armen, zorg voor uw naasten en iedereen om u heen, discrimineer niemand.'
2:2 'En laat gij niet misleiden door den God JHWH in den Bijbelse boeken, zij misleiden door hun verhalen die gediend zijn voor wezens die zichzelf niet begrijpen. Onze boeken en onze geschriften zijn in hun accuraatheid gebracht om de mensen tot het Ware te leiden.'
2:3 'Laat gij niet misleiden door elke andere God, want zij willen ook misleiden, door boeken die vol inconsistenties zitten, gebruik altijd uw rede, om te bepalen wat wat is, en wie wie, en geloof niet in hen die niet geloofwaardig zijn, maar geloof in hen die u wel overtuigend kunnen zijn, want zij die slechts zeggen: Ik ben dit en ik zal dit voor u doen, maar die u niks brengen kan en u alleen in kortzichtigheid leiden wil, onheil zal zich over hen brengen.'
2:4 'Weerhoud u van dogmatiek, want dogmatiek leidt tot onheil, dogmatiek scheidt u van den anderen, terwijl u zich dient te verenigen, om de vrede te bereiken.'
2:5 'Vrede zal in u zijn, als u mijn pad volgt, want mijn pad is den rechtvaardigheid, en ieder ander pad dan mijn pad, wat vrede predikt, is ook een goed pad om te volgen.'
2:6 'Luister altijd, want slechts door uw luisterend oor, zult u de wereld om u heen goed kunnen maken.'
2:7: 'Mijn woord is een woord, maar luistert u altijd kritisch. Neem niks zomaar aan.'
2:8: 'Pretendeer niets, kijk altijd om u heen en verwonder u. Aanbid mij hoe u dat wilt, door uw verwondering, of aanbid mij niet, maar zolang u gelooft in de juiste wegen, zal het goed met u verkeren.'

Nuntius

1:1 'Ik heb het woord gebracht tot de mensen.'
1:2 'Mijn boodschap was gericht tot Octopus Paul, zodat hij de mens kon aantonen, dat den gave des voorspelling een werkelijkheid is.'
1:3 'Zo heb ik den Octopus geplaatst in het Germaanse land, maar in denzelfden tijd in het Afrikaanse continent, om u te tonen wat werkelijkheid is, want den octopus was op meerdere plaatsen, door mijn interventie. Den octopus toonde, dat het voetbal voortbestemd was.'
1:4 'Zo kwam het, dat mijn boodschap zich tot meerdere volkeren kon richten. Den octopus heeft het woord overgebracht, door zijn voorspelling via de mens. En dit teken gaf aan dat een octopus ook kan voorspellen, hiermee geef ik aan dat gij goed voor uw dieren zal zorgen. Want zij zijn begaafd, en verdienen daarom respect, den hond, den kat, den konijnen, den vee, den paarden, gij zult alle dieren op aarde respecteren.'
1:5 'En gij zult eindigen met den dierenindustrie die massaal dieren slacht, en zo onheil brengt over de aarde, gij zult geen dieren nutteloos slachten in groten aantallen, zodat er onschuldige levens zonder reden gebruikt worden, maar gij zult efficiënt omgaan met den dieren, en alleen hen slachten, op een respectvolle wijze, met verdoving als dat nodig is, waarbij dat nodig is.'
1:6 'En zo is een mijner belangrijkste boodschappen tot de mensen gericht. Mijn tweede boodschap omvat de natuur, gij zult daar namelijk ook uw zorg voor dragen. Respecteer haar en zorg voor de bomen, de planten en al het groen.'
1:7 'Wees altijd goed voor alles.'
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:39:56 #58
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112071598
1:7 'Wees altijd goed voor alles.'

BAM
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_112073364
Sorry, dat was dubbel.

Ook verder: Polypus collectio

[ Bericht 41% gewijzigd door Kees22 op 27-05-2012 00:12:28 (Kuttoetsenbordverandering) ]
pi_112587604
Nederland 3: kijken allemaal!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')