Ik lanceer hierbij het geloof van de heilige Octopus. Hoewel dit als satirisch begon, ben ik toch wel benieuwd naar meningen hier hierover. Dit zijn niet mijn meningen, maar de meningen van de heilige Octopus, hij openbaarde mij het boek van de Sapiunt, dat gedeeltelijk duidelijk is geschreven, en deze nieuwe openbaring was nodig om het geloof met de huidige tijd te verenigen, door de wetenschap was iets nodig dat wél vrede kon brengen. Aldus is hier het heilige boek, online:
Sapiunt
1:1 'Wij schiepen de wereld, door energie die de wisselwerking vormt tussen ons en het heelal. Er was een krachtwerking, waarbij dat wat klein was groot werd, hierdoor kwam er schepping, die nu den alles gevuld heeft.'
1:2 'Alles wat gij ziet, is een zijnde, en alles wat wij zijn, is een zijnde.'
1:3 'Begrijp alles om u heen, vertrouw op wetenschap voor uw bevindingen.'
1:4 'Laat u niet misleiden door mensen die zichzelf niet begrijpen.'
1:5 'Wordt niet misleid door dat wat oorlog, ellende en armoede voortbrengt.'
2:1 'Helpt den armen, zorg voor uw naasten en iedereen om u heen, discrimineer niemand.'
2:2 'En laat gij niet misleiden door den God JHWH in den Bijbelse boeken, zij misleiden door hun verhalen die gediend zijn voor wezens die zichzelf niet begrijpen. Onze boeken en onze geschriften zijn in hun accuraatheid gebracht om de mensen tot het Ware te leiden.'
2:3 'Laat gij niet misleiden door elke andere God, want zij willen ook misleiden, door boeken die vol inconsistenties zitten, gebruik altijd uw rede, om te bepalen wat wat is, en wie wie, en geloof niet in hen die niet geloofwaardig zijn, maar geloof in hen die u wel overtuigend kunnen zijn, want zij die slechts zeggen: Ik ben dit en ik zal dit voor u doen, maar die u niks brengen kan en u alleen in kortzichtigheid leiden wil, onheil zal zich over hen brengen.'
2:4 'Weerhoud u van dogmatiek, want dogmatiek leidt tot onheil, dogmatiek scheidt u van den anderen, terwijl u zich dient te verenigen, om de vrede te bereiken.'
2:5 'Vrede zal in u zijn, als u mijn pad volgt, want mijn pad is den rechtvaardigheid, en ieder ander pad dan mijn pad, wat vrede predikt, is ook een goed pad om te volgen.'
2:6 'Luister altijd, want slechts door uw luisterend oor, zult u de wereld om u heen goed kunnen maken.'
2:7: 'Mijn woord is een woord, maar luistert u altijd kritisch. Neem niks zomaar aan.'
2:8: 'Pretendeer niets, kijk altijd om u heen en verwonder u. Aanbid mij hoe u dat wilt, door uw verwondering, of aanbid mij niet, maar zolang u gelooft in de juiste wegen, zal het goed met u verkeren.'
Nuntius
1:1 'Ik heb het woord gebracht tot de mensen.'
1:2 'Mijn boodschap was gericht tot Octopus Paul, zodat hij de mens kon aantonen, dat den gave des voorspelling een werkelijkheid is.'
1:3 'Zo heb ik den Octopus geplaatst in het Germaanse land, maar in denzelfden tijd in het Afrikaanse continent, om u te tonen wat werkelijkheid is, want den octopus was op meerdere plaatsen, door mijn interventie. Den octopus toonde, dat het voetbal voortbestemd was.'
1:4 'Zo kwam het, dat mijn boodschap zich tot meerdere volkeren kon richten. Den octopus heeft het woord overgebracht, door zijn voorspelling via de mens. En dit teken gaf aan dat een octopus ook kan voorspellen, hiermee geef ik aan dat gij goed voor uw dieren zal zorgen. Want zij zijn begaafd, en verdienen daarom respect, den hond, den kat, den konijnen, den vee, den paarden, gij zult alle dieren op aarde respecteren.'
1:5 'En gij zult eindigen met den dierenindustrie die massaal dieren slacht, en zo onheil brengt over de aarde, gij zult geen dieren nutteloos slachten in groten aantallen, zodat er onschuldige levens zonder reden gebruikt worden, maar gij zult efficiënt omgaan met den dieren, en alleen hen slachten, op een respectvolle wijze, met verdoving als dat nodig is, waarbij dat nodig is.'
1:6 'En zo is een mijner belangrijkste boodschappen tot de mensen gericht. Mijn tweede boodschap omvat de natuur, gij zult daar namelijk ook uw zorg voor dragen. Respecteer haar en zorg voor de bomen, de planten en al het groen.'
1:7 'Wees altijd goed voor alles.'
Waarom zou de Bijbel beter zijn dan dit boek?
[ Bericht 22% gewijzigd door MetalIsAwesome op 26-05-2012 23:40:18 ]
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.