quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:49 schreef Leandra het volgende:
Het blijft me eigenlijk verbazen dat er zelfs reclame is waarin je een moeder met een pak opvolgmelk een kinderdagverblijf ziet binnenwandelen, om een lesje "het immuunsysteem is in ontwikkeling" te geven, en het dus kennelijk normaal is dat kinderen van 2/3/4 nog aanmaakspul krijgen omdat dat zogenaamd goed is voor het immuunsysteem, maar dat het vreemd is als een kind van diezelfde leeftijd het beste product krijgt voor dat in ontwikkeling zijnde immuunsysteem.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef Morretje het volgende:
Oh, ik word altijd zo opgefokt van die reclame Leandra, precies dat wat jij opschrijft bedenk ik me ook iedere keer weer.
CS, je hebt het over je gevoel dat de integriteit van je lichaam in het geding komt. Eigenlijk begrijp ik die zin niet zo goed, en is mijn vraag een beetje raar daarop aangehaakt
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef Clubsoda het volgende:
Doe ik ook Pessie. Het begon met: proberen hoe het gaat. Moeizaam, dus toen besloot 2 weken te proberen in ieder geval. Dat lukte, toen het voornemen om te blijven voeden tijdens mijn verlof. Toen ging meneer flesweigeren dus voorlopig voed ik door totdat hij aan bijvoeding genoeg heeft. Maar nog steeds blijft mijn voornemen staan om geen lopend en pratend kind aan mijn borst te hebben. Daar ligt voor mij echt de grens.
Ik vond het maar een rare quiz. Parttime gaan werken toen er een kind kwam? Nee, dat deed ik al? Schema's vermeden? Nee, maar ook niet opgezocht. Langer dan 6 maanden gevoed? Nee, hij is er pas drie
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik erger me aan die reclame. Ik denk dan gewoon, geef je kind koemelk en een multivitamine, kost een flinke klap minder en heeft hetzelfde resultaat. Maar he, ik ben een krent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn oudste probleemloos 6 maanden gevoed (in een tijd dat dat helemaal niet zo logisch was; 1991/1992) dus ik wilde de jongste ook minimaal 6 maanden voeden, maar ik heb wat lopen janken dat ik het niet meer trok en er over dacht om te stoppen enz.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat ze zegt over de tweedeling tussen conventioneel opvoeden en AP en hoe jammer dat is, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dan direct weer in het artikel waarnaar doorgelinkt wordt, in de tweede regel: "cry it out vs. co-sleeping, stroller vs. sling". Nee, want er zit natuurlijk geen middenweg tussen laten huilen en jarenlang co-sleepenIn wiens belang is dit nou toch, dat eindeloze zwart-wit denken?
Spring, wat ik lees is langvoeden voor jou een hele rationele keuze. Terwijl voor mij (mijn zoon is 3 maanden dus het is nog even toekomstmuziek, maar ik denk natuurlijk wel na over het moment waarop ik zou willen stoppen) juist erg het gevoel telt dat de integriteit van mijn eigen lichaam in het geding komt. Dus dan weet ik misschien wel dat moedermelk natuurlijk zou zijn maar het gevoel dat ik erbij krijg zou voor mij doorslaggevend zijn.
Ik vind het helemaal niet "natuurlijk", logisch, dat je nadenkt over wanneer je wilt stoppen. Vanuit mijn eigen referentiekader in elk geval. Ten eerste is je kind pas 3 maanden, dus voorlopig nog afhankelijk van melk en ten tweede, waarom ben jij degene die die keuze mag maken?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
Spring, wat ik lees is langvoeden voor jou een hele rationele keuze. Terwijl voor mij (mijn zoon is 3 maanden dus het is nog even toekomstmuziek, maar ik denk natuurlijk wel na over het moment waarop ik zou willen stoppen)
Die reclame is tenenkrommend ja.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef Morretje het volgende:
Oh, ik word altijd zo opgefokt van die reclame Leandra, precies dat wat jij opschrijft bedenk ik me ook iedere keer weer.
CS, je hebt het over je gevoel dat de integriteit van je lichaam in het geding komt. Eigenlijk begrijp ik die zin niet zo goed, en is mijn vraag een beetje raar daarop aangehaakt
het is mij ook pas bij de derde gelukt (langer dan een jaar voeden bedoel ik)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:26 schreef mignonne het volgende:
ik hoop zo om ooit nog es langer dan een jaar te voeden. Ik baal er een beetje van dat het zo abrupt stopte beide keren. Ook al was het laatste kind voeden niet zo'n succes en twijfel ik nog wel ns aan of de bv wel 'gelukt' ismaar hey, nieuwe ronde nieuwe kansen hoop ik
Ik denk dat we daarover fundamenteel van mening verschillen. Ik vind het mijn beslissing om te stoppen met borstvoeding en niet uitsluitend die van mijn kind. Natuurlijk niet als dat onoverkomelijk bezwaren zou geven (wat bijvoorbeeld zou gebeuren als ik nu zou stoppen omdat hij niet uit de fles drinkt). Onoverkomelijk bezwaren zijn voor mij niet dat borstvoeding gezonder is dan koemelk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:54 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet "natuurlijk", logisch, dat je nadenkt over wanneer je wilt stoppen. Vanuit mijn eigen referentiekader in elk geval. Ten eerste is je kind pas 3 maanden, dus voorlopig nog afhankelijk van melk en ten tweede, waarom ben jij degene die die keuze mag maken?
Mijn schoonzusje vroeg eens hoe lang ik nog wilde voeden (kind was nog geen jaar volgens mij). Toen ik zei dat ik daar geen besluit over ging nemen en wel ging zien wat er gebeurde, zei ze: Als ze straks naar school gaat wil ze vast niet meer..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:06 schreef Leandra het volgende:
Toevallig vroeg N me van de week hoelang ik nog wilde blijven voeden (ik heb nog best last van hormonen enz. en dat is voor hem ook niet altijd even leuk, voor mij ook niet trouwens...) en toen ik zei dat ik wilde voeden tot Soneal het genoeg vond was hij bang dat dat nog 4 jaar zou zijn
Daarom zeg ik dus ook bewust "fysiek" in dienst van mijn kind en heb ik dat nog eens extra benadrukt. En dat kan, dat je dat niet zo voelt. Ik voel dat wel zo. En ik vind ook dat ik recht heb op die emoties en ik wil ze ook even kunnen ventileren dan. Voor mij is borstvoeden niet rozengeur en maneschijn allemaal. Daar lijkt soms zo weinig ruimte voor. De maatschappij lijkt wel verdeeld in langvoeden en "he bah nee, geef mij maar kunstvoeding". Ik mis vaak die middengroep.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:27 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind de opmerking 'niet meer in dienst van je kind willen staan zo raar'![]()
Vanaf dat je zwanger bent, sta je gewoon in dienst van je kind m.i. Ten slotte is je kind afhankelijk van je.
Ik heb Harry 21 maanden gevoed maar ik heb me nooit 'in dienst van hem' gevoeld. Sterker nog hoe ouder hij werd, hoe meer je ook kan zeggen dat hij eventjes moet wachten of dat je eens nee kan zeggen...
As we speak heb ik de Duplo olifant aan de borst![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |