Ik ga even wat frustratie van me afschrijven, waarbij ik bij het begin ga beginnen...
Vorig jaar in Februari ben ik begonnen met m'n masteronderzoek, waarbij ik vanaf Juni t/m September in Sydney de tweede helft daarvan zou doen. Tijdens mijn periode hier in Nederland kwam ik er al achter dat ik niet zo veel gemeen heb met mijn begeleider, ook sociaal gezien is hij niet heel handig. Dat is allemaal prima, mits er wel normale begeleiding komt. Dat was ook wel het geval in Nederland...
En toen ging ik naar Sydney. Toen ik daar aan kwam wisten mijn begeleiders daar niet wat ik precies zou gaan doen. Daar was dus nog geen overleg over gevoerd. Ook waren de materialen waar ik in Sydney mee zou werken nog niet opgestuurd vanuit Nederland. Fuckin' A... Na 2-3 weken was dat er eindelijk en had ik met mijn begeleiders in Sydney een onderzoeksplan opgesteld. Dit naar Nederland gemailed, vonden ze prima.
In Sydney maakten ze allemaal gebruik van Dropbox, dus dit heb ik ook geinstalleerd. Mijn begeleider in Nederland gemailed of hij dat ook wil installeren, zodat ik mijn data direct met hem kan delen en hij zo enigszins kan volgen wat ik doe. Geen direct antwoord... Eerste dataset dan maar naar hem toe gemailed, waarop er wel wat vragen kwamen.
Begin Augustus. Veel data binnen en ik wil een andere kant op. Ik hiervoor mijn begeleider hier (en zijn begeleider) gemailed met vragen hierover. Krijg ik 2 Out Of Office replies... Allebei een maand op vakantie, zonder dat ze mij daarvan op de hoogte hadden gesteld. Zit je dan, andere kant van de wereld en geen mogelijkheid om contact te leggen met je begeleider. Uiteindelijk zelf een keuze gemaakt (die goed uitpakte gelukkig). September, ze zijn terug en ik krijg geen reactie van ze op mijn mail van Augustus. Zelf weer gemailed dat ik een andere kant op ben gegaan, dat mijn volledige dataset in Dropbox staat en of hij er naar kan kijken met eventuele adviezen/kritieken. Weer een korte reactie.
December, na 2 maanden reizen ben ik terug in Nederland en ik mail hem dat ik af wil spreken om samen mijn data te bekijken. Zijn antwoord: "Schrijf je eerste versie maar gewoon, gaan we er daarna wel naar kijken."
Dat dus gedaan, we gaan mijn verslag bespreken waarbij we uiteindelijk niet heel kritisch naar mijn data kijken. Ik had ook nog wat vragen gemailed waar ook niet echt antwoord op kwam in die bespreking.
Had diezelfde versie in m'n dropbox gedaan en gezegd dat hij op die manier de digitale versie kon vinden. Wist hij niet hoe Dropbox werkte. Kerel heeft dus gewoon tussendoor ook niet met Dropbox gewerkt en niet naar mijn data gekeken

.
Maand later, ik stuur mijn 2e versie naar mijn begeleiders in Sydney op. Binnen 3 dagen een reactie, redelijk kritisch. Enige irritante: Alles wat ik nav mijn eerste bespreking had aangepast (alles uitgebreider etc) vonden zij te uitgebreid en moest korter. Fuck yeah

Derde en laatste versie 2 weken terug ingeleverd (druk met vakken eromheen). In die 2 maanden die daartussen zaten geen interesse gekregen vanuit mijn begeleider hier, geen mailtje hoe het gaat of dat ik vast loop of nog vragen heb. En nu, 2 weken na het inleveren van mijn laatste versie ben ik langs gegaan om een afspraak te maken om dat ding na te bespreken.
"Ja, ik moet nog beginnen met nakijken, dus volgende week wordt krap. De week erop? 1 Juni?"
Echt, die vent kan mij totaal niet meer motiveren, toont weinig interesse en neemt zelf ook zijn tijd. Dit frustreert me zo hard op het moment. Ik zit in de stress over dat verslag, over een begeleider die je eigenlijk niet interessant lijkt te vinden.
Zo, dit moest even snel van me af.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>