abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:22:56 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111408598
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111408618
Feli Nallie!

En sterkte Jagar!

En goedemorgen allemaal!
Ja doei.
pi_111408622
Gefeliciteerd Nallie!
pi_111408717
Gefeliciteerd Nallie! *O* fijne dag vandaag!
pi_111408745
Ik ga maar eens boodschappen doen en verder met kokenn! 9 man/vrouw aan tafel vanavond :%
pi_111408756
gezellig en leuk! Wat ga je maken? :9
Ja doei.
pi_111408765
En sterkte vandaag Jagar.

Zo eens kijken of Evy les 20 gaat lukken. Vorige keer ging het naadje dus ben benieuwd!
pi_111408806
Naamtopic O+
Door jullie voel ik me echt jarig! Sta nu een appeltaart te bakken :P
Be someone that makes you happy
pi_111408828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:33 schreef motorbloempje het volgende:
gezellig en leuk! Wat ga je maken? :9
Vooraf bruschetta's, met tomaat/basilicum, doperwt/munt en artisjokhart. Plakje parmaham erbij.
Dan ravioli, met ricotta/spinazie en met paddestoelen/truffelolie, sausje van boter met salie
Vervolgens paddestoelenrisotto, venkel-sinaasappelsalade en ribeye (heb een enorm stuk, gaat straks uren op 70 graden de oven in) en een portobello met een kruiden/broodkruim mengseltje voor de vegetariër.
Als toetje een klein glaasje koffiepannacotta en een stukje citroentaart met wat aardbei en een meringueschuimpje.
Bij de koffie nog wat kaneelkoekjes.
pi_111408938
Gefeliciteerd Nallster! *O*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111408945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:46 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Be someone that makes you happy
pi_111409067
Mijn computer is vergrendeld. Nu hang ik al 10 minuten aan de telefoon met de helpdesk. -O-
So far voor mijn goede voornemens. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111409092
Morning!

*O* Nallster happy b-day!
pi_111409102
Planning, ik wil wel trek hebben vanavond!

O: dubbele bth mosterd/grillworst, glas kefir
T: mandarijn
L: dubbele bth notenpasta/sambal/komkommer, 1 groene paprika, kopje cup a soup
T: 125 ml griekse yoghurt met hand walnoten/kokos/lijnzaad
T: appel
D: 10 gangen genieten :9
pi_111409129
10 gangen? :o wut?!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111409131
Gefeliciteerd Nallie *O*
pi_111409133
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:59 schreef V1z0R het volgende:
10 gangen? :o wut?!
Proeverij bij een restaurant :)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:01:49 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111409156
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:46 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ]
_O-.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:02:35 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111409168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn computer is vergrendeld. Nu hang ik al 10 minuten aan de telefoon met de helpdesk. -O-
So far voor mijn goede voornemens. :P
Wel lekker rustig :P.

Als ik nu eens inlog op m'n foon, ontploft 'ie ws door de duizenden gemiste oproepen :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:02:59 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111409174
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:38 schreef LieLie het volgende:

[..]

Vooraf bruschetta's, met tomaat/basilicum, doperwt/munt en artisjokhart. Plakje parmaham erbij.
Dan ravioli, met ricotta/spinazie en met paddestoelen/truffelolie, sausje van boter met salie
Vervolgens paddestoelenrisotto, venkel-sinaasappelsalade en ribeye (heb een enorm stuk, gaat straks uren op 70 graden de oven in) en een portobello met een kruiden/broodkruim mengseltje voor de vegetariër.
Als toetje een klein glaasje koffiepannacotta en een stukje citroentaart met wat aardbei en een meringueschuimpje.
Bij de koffie nog wat kaneelkoekjes.
Klinkt erg lekker! Als er mensen afzeggen wil ik ook wel komen eten! :Y :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_111409218
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:00 schreef Perruche het volgende:

[..]

Proeverij bij een restaurant :)
Hoe lang duurt dat dan wel niet :? Lijkt me dat je van zoiets juist gigantisch honger krijgt... :@
pi_111409272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoe lang duurt dat dan wel niet :? Lijkt me dat je van zoiets juist gigantisch honger krijgt... :@
Avondvullend is ons beloofd!
Doe wat je niet durft.
pi_111409365
Tralalalalalala......
Ik verveel me. :{
Doe wat je niet durft.
pi_111409386
Heerlijk 10-gangen! Wij zijn laatst met vrienden bij Le Restaurant geweest, was ook zo'n feestje. Geniet ervan vanavond!

Ik ben het hardlopen aan het uitstellen en nu krijg ik hongerrrrrr.
pi_111409400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Het doel is dan ook niet volstouwen, maar genieten van lekker eten. En ik denk niet dat ik met honger weg zal gaan ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')