abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 22 september 2012 @ 16:15:09 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117117714
Gisteren naar een bruiloft geweest waar er volop gerookt en gedronken werd en ik heb nauwelijks moeite gehad met het niet roken :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_117120295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:15 schreef MaJo het volgende:
Gisteren naar een bruiloft geweest waar er volop gerookt en gedronken werd en ik heb nauwelijks moeite gehad met het niet roken :s)
Ik ontwijk nu al 2 vrijdagen en zaterdagen op rij de kroeg, om niet in de verleiding te komen. Alhoewel ik er nu 0,0 moeite mee heb, zal dat denk ik wel loslopen, maar toch. Just in case :9
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator zaterdag 22 september 2012 @ 17:31:51 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117120382
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:29 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ik ontwijk nu al 2 vrijdagen en zaterdagen op rij de kroeg, om niet in de verleiding te komen. Alhoewel ik er nu 0,0 moeite mee heb, zal dat denk ik wel loslopen, maar toch. Just in case :9
Misschien slim voor in het begin maar het is ook wel goed om er juist aam te gaan wennen, anders kan je nooit meer uit :D ik heb mezelf meteen in het diepe gegooid: gestopt op donderdag en ben vrijdag en zaterdag meteen uitgeweest. Als je de juiste mindset hebt ga je gewoon niet roken, al rookt de hele wereld om je heen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 19:43:31 #254
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_117364848
Vier weken gestopt nu, met hulp van pleisters en kauwgom. Ben dat laatste nu aan het afbouwen maar merk wel dat ik het mis als ik helemaal zonder ga, ik ga dan weer een stuk meer aan roken denken. Maar na 25 jaar gerookt te hebben vind ik het heel erg meevallen en ga ik het zeker volhouden :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbaaf op 28-09-2012 19:55:35 ]
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 21:04:54 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117368402
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:43 schreef Barbaaf het volgende:
Vier weken gestopt nu, met hulp van pleisters en kauwgom. Ben dat laatste nu aan het afbouwen maar merk wel dat ik het mis als ik helemaal zonder ga, ik ga dan weer een stuk meer aan roken denken. Maar na 25 jaar gerookt te hebben vind ik het heel erg meevallen en ga ik het zeker volhouden :Y
Dat je het makkelijk vindt is niet zo gek, je krijgt namelijk nog steeds nicotine binnen en dat is hetgeen waar je aan verslaafd bent, niet het roken op zich. Kappen dus met die zooi want je stelt het alleen maar uit. En lees Allen Carr, dan krijg je inzicht in hoe absurd roken eigenlijk is en waarom de middelen die je nu gebruikt niks helpen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:14:31 #256
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_117368853
Het roken op zich is wel degelijk een verslaving. Die nicotineverslaving ben je vrij snel vanaf, maar dat wil niet zeggen dat je dan geen behoefte meer zult hebben aan een sigaret.

En boeken van Allen Carr zijn niet nodig om te bedenken hoe absurd roken is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_117386310
Ik zit momenteel op 6 weken en 3 dagen zonder te roken. En het gaat mij verrassend makkelijk af. Ik kan gewoon bij mijn rokende klasgenoten staan zonder echt een behoefte te krijgen. Tuurlijk zou het lekker zijn om een sigaretje te roken, maar die behoefte is nooit zo groot geweest om het serieus te overwegen. Ook tijdens het uitgaan vind ik het niet erg om niet te roken. Voordat ik de lokale club binnenstap loop ik ook even de rokersruimte in om die waanzinnige aroma van sigaretten te ruiken, maar dat is dan ook even eenmalig voor de grap.

Ik zeg echter nooit 'ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoudt', maar 'ik ben benieuwd wanneer ik weer begin'. Aangezien ik niet wil pochen met iets als ik misschien een paar weken later opeens weer rook.

Maar so far its going great :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_117404414
Ik ben 3 kg bijgekomen door het stoppen maar ben wel veel gaan sporten. Als resultaat dat ik nu terug 2 kg ben afgevallen :)
pi_117553986
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:37 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik ben 3 kg bijgekomen door het stoppen maar ben wel veel gaan sporten. Als resultaat dat ik nu terug 2 kg ben afgevallen :)
Goed joh! Ik ben ook wat aangekomen, maar niet enorm veel, was over een half jaar zo'n 10 kg kwijt totaal, en nu weer 1.5 erbij, maar maakt mij niet veel meer uit. Ik heb het idee dat ik de 'leegte' opvul met alcohol en niet met eten =p
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 22:16:16 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117607436
Ik ben ook begonnen met sporten, hoop ook wat af te gaan vallen :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_117657087
Gisteren na een epische hoestbui in de middag gestopt met roken. Hoesten tot kotsen aan toe in een rookpauze op het werk. Ik lag s'avond in bed, snotverkouden en alles kraakte en piepte in mijn luchtwegen :')

Dit is nu 24 uur geleden. Dus officieel ben ik nu al 1 dag rookvrij. Ik heb ook het gevoel dat ik nu mijn longen/luchtwegen sneller de kans geef om van een verkoudheid/ontsteking te herstellen.

Ik moest dit even kwijt, zo even douchen om het resterende snot uit mijn hoofd te stomen :P
pi_117660146
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:32 schreef LangeJan het volgende:
Gisteren na een epische hoestbui in de middag gestopt met roken. Hoesten tot kotsen aan toe in een rookpauze op het werk. Ik lag s'avond in bed, snotverkouden en alles kraakte en piepte in mijn luchtwegen :')

Dit is nu 24 uur geleden. Dus officieel ben ik nu al 1 dag rookvrij. Ik heb ook het gevoel dat ik nu mijn longen/luchtwegen sneller de kans geef om van een verkoudheid/ontsteking te herstellen.

Ik moest dit even kwijt, zo even douchen om het resterende snot uit mijn hoofd te stomen :P
Ik ben ook vaak gestopt voor enkele dagen omdat mijn longen zo dicht zaten. Spijtig genoeg begon ik weer als ik genezen was. Laat je er niet aan vangen en hou vol zodat een snotvalling in de toekomst niet meer moet uitgroeien tot een bronchitis.
pi_117661864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:15 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Ik ben ook vaak gestopt voor enkele dagen omdat mijn longen zo dicht zaten. Spijtig genoeg begon ik weer als ik genezen was. Laat je er niet aan vangen en hou vol zodat een snotvalling in de toekomst niet meer moet uitgroeien tot een bronchitis.
Ik ben door de huisarts al meerdere malen gewezen op de gevaren van roken en dat ik al kans heb om chronische bronchitis te ontwikkelen, omdat ik op korte termijn een luchtweginfectie en longontsteking heb gehad in een tijdsbestek van 1 jaar.

Voor veel mensen reden om gelijk te stoppen... maar het is een kutverslaving.

Had van alles geprobeerd. Pillen, pleisters, kauwgom. Nu ga ik het eens op wilskracht alleen proberen en de zin "Gewoon nee zeggen" heel veel waarde meegeven.
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:06:52 #264
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_117684420
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:20 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Had van alles geprobeerd. Pillen, pleisters, kauwgom. Nu ga ik het eens op wilskracht alleen proberen en de zin "Gewoon nee zeggen" heel veel waarde meegeven.
Hier ook pleisters en kauwgom geprobeerd, maar het probleem is dat er nicotine in je lijf blijft zitten, hoe weinig ook. Het enige wat bij mij (en vele anderen) werkt is gewoon stoppen. Ik heb de eerste drie weken niks gedaan. Om 8 uur naar bed want moe en wilde toch alleen maar roken. Niet uitgaan en de godganse dag super sjagerijnig. Nu twee jaar gestopt en al twee jaar geen verkoudheid meer gehad terwijl ik daarvoor 4-5 keer per jaar verkouden was.
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2012 @ 12:24:48 #265
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_117686234
Ik ben nog steeds blij dat ik gestopt ben! Niet meer naar buiten moeten om te roken, niet meer zoeken heb ik mijn peuken in mijn tas, mijn aansteker en geld voor als mijn peuken op zijn *)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:03:23 #266
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_117690015
Komende vrijdag, 1 maand niet gerookt. Soms heb ik echt het gevoel dat ik iets mis, dat ik echt ff een peuk moet hebben, maar al met al, valt het me echt heel erg mee :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117719135
Pffff. diepe zucht. Nu 2 dagen niet gerookt en nu komt het wel heel erg aan op wilskracht zeg. Jeetje, ik ben een vieze junk man! Ik visualiseer mij nu gewoon het wegbranden van de vloe en het roodoplichtende topje en hoe lekker ik dat dan wel vind :')

Zometeen maar lekker slapen en dan denk ik er morgenochtend heel anders over :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 07:20:55 #268
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_117721020
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 01:04 schreef LangeJan het volgende:
Pffff. diepe zucht. Nu 2 dagen niet gerookt en nu komt het wel heel erg aan op wilskracht zeg. Jeetje, ik ben een vieze junk man! Ik visualiseer mij nu gewoon het wegbranden van de vloe en het roodoplichtende topje en hoe lekker ik dat dan wel vind :')

Zometeen maar lekker slapen en dan denk ik er morgenochtend heel anders over :)
op dat soort momenten een groot glas water drinken helpt ook!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_117751692
Probeer ook weer te stoppen maar vandaag toch weer een stuk of 6 gerookt terwijl ik wel dacht dat het zou lukken vandaag.

Maar voelde me gewoon heel suf en moe en na een paar sigaretten kon ik me wel weer focussen op me werk, hopelijk gaat het deze week nog een keer lukken maar dan defenitief.

Beland altijd wel weer in een fase als bijvoorbeeld een verjaardag, al je vrienden gaan buiten roken en daar zit je dan, hoe vullen jullie dat in?
pi_118384278
Mag ik bij jullie horen? Heb vanmiddag besloten dat ik na 6 jaar roken toch wel zou willen stoppen. :)
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:03:34 #271
97745 Thorical
finding a way
pi_118385924
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:39 schreef Crank het volgende:
Probeer ook weer te stoppen maar vandaag toch weer een stuk of 6 gerookt terwijl ik wel dacht dat het zou lukken vandaag.

Maar voelde me gewoon heel suf en moe en na een paar sigaretten kon ik me wel weer focussen op me werk, hopelijk gaat het deze week nog een keer lukken maar dan defenitief.

Beland altijd wel weer in een fase als bijvoorbeeld een verjaardag, al je vrienden gaan buiten roken en daar zit je dan, hoe vullen jullie dat in?
Jammer dat je weer peuken opgestoken hebt.
En als vrienden of of mensen uit mijn gezelschap buiten gaan roken, ik ga gewoon mee. Ik ben geen roker maar wel vriend. Maar ik ben dan ook gestopt met roken, moet je ook eens doen.
pi_118386685
Het is wel vervelend in het begin als je vrienden staan te roken buiten en je gaat er bijstaan zonder te roken. Voor mij was dat toch het geval. Ik bleef dan ook gewoon binnen. Ik begon te babbelen met de rest.. Als je over die eerste paar weken bent, is het niet meer zo moeilijk om niet de hele tijd te denken: "o jammer jij mag roken en ik niet meer". Natuurlijk mag je roken, maar je wilt niet voor niets stoppen.
Het is echt een klote verslaving. Zoek ook een ander alternatief om je "kracht" uit te putten. Voor mij was dit sporten.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:27:53 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_118398855
Allen carr ligt klaar, 28 oktober is het definitief over :7
disclaimer
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:31:12 #274
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_118399038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:27 schreef Stormqueen het volgende:
Allen carr ligt klaar, 28 oktober is het definitief over :7
ik wist het!
Wij waren eens bijna tegelijk gestopt :D

Stormqueen (5 november, 2006)

toevallig gister nog naar zitten zoeken :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:38:22 #275
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118399429
Volgens mij ben ik ook eens rond die datum gestopt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')