Het vorige deel was interessant, en er kwamen wat stevige stellingen naar voren. Er werd gewezen op krachten die bezig zijn het traditionele gezin te verwoesten. Zo valt de jeugd steeds verder buiten de invloed en normen en waarden van de ouders, en krijgen overheid en corporaties steeds meer grip op de opvoeding. Ook over de verdeling tussen man en vrouw kwamen stellingen naar voren, oa dat de vrouw thuis vanachter het aanrecht voor de kinderen zou moeten zorgen.quote:Naar aanleiding van een ander topic was ik een beetje informatie aan het zoeken over feminisme. Toen kwam ik een boel materiaal tegen uit de verschillende hoeken van hoe men tegen feminisme aankijkt. Maar het volgende vond ik wel heel opmerkelijk:
De new age atmosfeer en het jargon zit er goed in. Het aanbidden van het mannelijke en het vrouwelijke, een 'new era' van 'cocreation. mannelijke en vrouwelijke energien, 'consious' zijn, 'awareness', een 'dimension beyond all the dualities'... Persoonlijk vind ik sommige van deze mannen weerzinwekkend overkomen, en kan me ook niet echt voorstellen dat vrouwen hiertoe aangetrokken zijn. Maar wie weet heb ik het helemaal mis, vertel het mij.
In de VS is er een boel debat en lijkt de 'feminisme' of eerder 'antimannen' campagne op volle toeren te draaien.
Ik denk dat het filmpje weergeeft wat, na het verdelen van de seksen en meer animositeit en competitie te creeren via extremere vormen van feminisme, het ridiculiseren van mannen in de media, enzovoorts, de 'synthese' gaat worden van het hegeliaanse dialectiek. En dat ook alle vormen van seksualiteit vrijgegeven en geaccepteerd zullen worden, inclusief pedofilie.
Het jargon in het filmpje van met name de jongere man in het zwart van het begin komt sterk overeen met de esoterische kijk op het universum, waarin de wereld dualistisch is, er 2 energien actief zijn: de mannelijke en vrouwelijke, goede en kwade, negatieve en positieve, yin en yang, enz. Deze twee energien zorgen samen voor creatie. Vernietiging leidt tot creatie. Omdat het universum als bewustzijn wordt gezien, en wij daar allemaal deel van uitmaken, zouden deze krachten in ons allen aanwezig zijn, en dienen we hier een evenwicht in te vinden om 'bewust' te worden, vergoddelijkt. Ik denk dat dit exact is waar de man naar verwijst in zijn betogen, en wanneer hij spreekt over 'conscious' zijn, dwz verlicht, geinitieerd met kennis, en daardoor geevolueerd naar een hogere staat van zijn dan de natuurlijke mens, en daardoor in staat om bijv. vrouwen zo positief te zien etc. In de NWO dient iedereen de Luciferische initiatie te ondergaan aldus prominente occultisten, en het resultaat is dus zoiets als in dit filmpje (voor de mannen).
Dit topic om ideeen hierover te delen, info te plaatsen, enzovoorts.
Ik vind het een goed idee dat de ouderen (oma's, opa's) de kinderen voorlopig opvoeden totdat de moeder meer levenservaring heeft...meisjes/vrouwen krijgen steeds jonger kinderen..totaal geen ervaring, ze hebben zelf niet echt geleefd, ik bedoel de wereld ontdekken..nee, kindjes willen ze..en dan met vallen en opstaan proberen op te voeden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:28 schreef GoedeVraag het volgende:
Ook over de verdeling tussen man en vrouw kwamen stellingen naar voren, oa dat de vrouw thuis vanachter het aanrecht voor de kinderen zou moeten zorgen.
wat kan jou dat schelen man..dat is hun cultuur..of ben je van plan moslim te worden?quote:Ik open een nieuw topic omdat ik onder andere benieuwd ben naar de opvattingen van de Islam (waar de lijn van de vrouw zich soms centreert rond de waslijn) op dit gebied, en de invloed die de NWO al dan niet op dat geloof zou hebben?
dan rijmen we toch niet? je kunt het beste je tv uit het raam gooien..zelf denken en regelen hoe en wat te doen..anders wordt je geleefd..quote:Hoe rijmen we dat met de (vermeende) invloed van de NWO in het Westen en de vernietiging van het gezinsleven?
oh verschrikkelijk..wat erg..quote:En hoe zit het eigenlijk met de conservatieve lijn die ook in Amerika te vinden is waar bijvoorbeeld Romney ook geen voorstander van homo's is?
Probeer je nu mannelijk en stoer te doen? En wat denk je daar dan mee toe te voegen aan het topic?quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:51 schreef badabingie het volgende:
wat kan jou dat schelen man..dat is hun cultuur..of ben je van plan moslim te worden?
Valt wat voor te zeggen. Misschien is Romney er wel enkel voor de illusie van het kiesrecht en heeft hij daarom dit agendapunt..?quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:51 schreef badabingie het volgende:
wie boeit het nou wat die debiele knakker vindt…president wordt ie toch niet..obama moet nog een keer…
de agenda moet worden aangehouden, jeweetoch
juist..het is allemaal schijn..quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:00 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen. Misschien is Romney er wel enkel voor de illusie van het kiesrecht en heeft hij daarom dit agendapunt..?
ok dan..jij weet dan waarschijnlijk hoe en wat..quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:00 schreef cookie-monstaa het volgende:
Ik weet al heel goed hoe ik voor kinderen moet zorgen hoor. Maar dat is omdat ik 6 broertjes en 1 zusje heb
Ten dele natuurlijk wel. "Regeren is doen geloven.¨ Maar dat neemt niet weg dat er altijd plek is voor 'goede krachten'. Op dat punt is de 'standaardcomplotterskijk' denk ik te fatalistisch.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:02 schreef badabingie het volgende:
[..]
juist..het is allemaal schijn..
altijd al geweest sinds er kiesrecht is
jahoor ik weet heel goed hoe ik met kinderen moet omgaanquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:06 schreef badabingie het volgende:
[..]
ok dan..jij weet dan waarschijnlijk hoe en wat..
quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:06 schreef badabingie het volgende:
[..]
ok dan..jij weet dan waarschijnlijk hoe en wat..
quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:07 schreef cookie-monstaa het volgende:
[..]
jahoor ik weet heel goed hoe ik met kinderen moet omgaan
Neem even een kamertje ofzo?quote:
welke goede krachten?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:06 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ten dele natuurlijk wel. "Regeren is doen geloven.¨ Maar dat neemt niet weg dat er altijd plek is voor 'goede krachten'. Op dat punt is de 'standaardcomplotterskijk' denk ik te fatalistisch.
why??quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:09 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
[..]
Neem even een kamertje ofzo?
oh neem me niet kwalijk dat ik aardig doe.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:09 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
[..]
Neem even een kamertje ofzo?
inderdaad..wat was dat een domme opmerkingquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:10 schreef badabingie het volgende:
[..]
oh neem me niet kwalijk dat ik aardig doe.
hogere managementfuncties zijn niet voor vrouwen. Tenzij voor man-wijven.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:52 schreef GoedeVraag het volgende:
Zelf zie ik in het Westen overigens vooral veel promotie van sletterigheid bij vrouwen - bij bijvoorbeeld meisjespopgroepen als de kutjekatpoppen (pussycat dolls) of Rihanna - en homofiel gedrag voor mannen (ongeveer in elk tv programma zitten tegenwoordig een of meerdere homo's).
Vrouwen en managementfuncties wordt via positieve discriminatie/quota ook aangezwengeld, en dat beïnvloedt de man-vrouw-relatie ook.
onze huidige organisaties en bedrijven zijn mannelijk qua cultuur; als de zorg anders zou worden georganiseerd dan zouden vrouwen daar in die sector idd beter tot hun recht komen in zulke coordinerende functies; t.g.v. het welzijn en algemene gezondheid.quote:Aan de andere kant vraag ik me wel af of het nou zo waardevol is de vrouw maar 'thuis op te sluiten'. Ik ken werkende/'ontwikkelde' vrouwen die zonder het door te hebben te hoge eisen aan mannen stelden en/of te carrieregericht waren en daardoor langer single zijn dan misschien goed voor ze is, maar zie ook veel vrouwen die zich volgens mij wel degelijk hebben ontwikkeld/verrijkt door te werken. Bovendien kan wat vrouwelijke input/energie volgens mij nog best positief uitpakken voor veel organisaties.
gezins- en familie-relaties kapotmaken is idd een belangrijk agenda-punt voro de NWO.quote:Voor het 'controleren' van bevolking zou ik denk ik (1) stabiele relaties/saamhorigheid verstoren (en individualisme promoten) , en (2) tegelijkertijd ontwikkeling tegengaan door mensen zoveel mogelijk in een dierlijke/aardse staat van directe bevrediging van - al dan niet aangeprate/aangewakkerde - behoeftes houden. Het verstoren van gezinsrelaties lijkt me bij het eerste passen, het promoten van sletterigheid bij het tweede. Ook het promoten van 'onchristelijke sex' lijkt me bij het tweede horen (zij het met bijkomende effecten op esotherisch vlak). Het promoten van ontwikkeling van de vrouw zou (mogelijk) passen bij het ontwrichten van gezinsvorming, maar tegelijkertijd botsen met het tweede punt. Een wat duale kwestie dus, als we bovenstaand paradigma hanteren (wat wellicht niet juist is).
En het gaat maar over vrouwen, vrouwen en vrouwen....quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:52 schreef GoedeVraag het volgende:
Zelf zie ik in het Westen overigens vooral veel promotie van sletterigheid bij vrouwen - bij bijvoorbeeld meisjespopgroepen als de kutjekatpoppen (pussycat dolls) of Rihanna - en homofiel gedrag voor mannen (ongeveer in elk tv programma zitten tegenwoordig een of meerdere homo's).
Vrouwen en managementfuncties wordt via positieve discriminatie/quota ook aangezwengeld, en dat beïnvloedt de man-vrouw-relatie ook.
Aan de andere kant vraag ik me wel af of het nou zo waardevol is de vrouw maar 'thuis op te sluiten'. Ik ken werkende/'ontwikkelde' vrouwen die zonder het door te hebben te hoge eisen aan mannen stelden en/of te carrieregericht waren en daardoor langer single zijn dan misschien goed voor ze is, maar zie ook veel vrouwen die zich volgens mij wel degelijk hebben ontwikkeld/verrijkt door te werken. Bovendien kan wat vrouwelijke input/energie volgens mij nog best positief uitpakken voor veel organisaties.
Voor het 'controleren' van bevolking zou ik denk ik (1) stabiele relaties/saamhorigheid verstoren (en individualisme promoten) , en (2) tegelijkertijd ontwikkeling tegengaan door mensen zoveel mogelijk in een dierlijke/aardse staat van directe bevrediging van - al dan niet aangeprate/aangewakkerde - behoeftes houden. Het verstoren van gezinsrelaties lijkt me bij het eerste passen, het promoten van sletterigheid bij het tweede. Ook het promoten van 'onchristelijke sex' lijkt me bij het tweede horen (zij het met bijkomende effecten op esotherisch vlak). Het promoten van ontwikkeling van de vrouw zou (mogelijk) passen bij het ontwrichten van gezinsvorming, maar tegelijkertijd botsen met het tweede punt. Een wat duale kwestie dus, als we bovenstaand paradigma hanteren (wat wellicht niet juist is).
Ken je geschiedenis, het is nog niet zo heel lang geleden dat hier vrouwen werden besneden, de oude en gruwelijke vorm van elektrotherapie en andere gruwelijke therapieen kregen omdat ze gewone natuurlijke behoeften hadden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:57 schreef Djeezi het volgende:
ranzig overheersing? ja noem het maar een tiranisch onderdrukking. Het is lekker makkelijk om een boer met een hooivork af te schilderen als een duivel met een drietand
Oh? Want voor homo's gelden in jouw optiek andere maatstaven?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:49 schreef Djeezi het volgende:
helder gezien gaat het me niet om wat je bent, maar wie je bent (of je moet een homo zijn)
Alsof anale seks ook maar iets met seksuele geaardheid te maken heeft, hetero's doen dat nooit en alle homo's wel natuurlijk......quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:56 schreef Djeezi het volgende:
ja persoonlijk gezien vind ik homo's perverse mensen, Toch moet ik zeggen dat ik onderscheid maak tussen homo's en homosexuelen. Ik heb niks tegen homo's maar homosexuelen zijn ranzig
ik ben niet van dat anaal. het is: ACCEPT ACCES EXCEPT EXIT!
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:04 schreef Djeezi het volgende:
niet alle hetero's doen dat en ik hoop ook niet alle homo's
hetero';s die dat doen zijn net zo erg.
Heb medelijden met de homo's die opgescheept zitten met een onnatuurlijk geaardheid. En ik denk dat als ik er 1 zou zijn dan zou ik doodgaan als maagd
of mezelf proberen te genezen met een vrouw (die niet aan anaal doet)
maar neee hoor het goede gebeurt niet want deze samenleving geeft ze het gevoel dat het de normaalste zaak van de wereld is
haha geweldig..hij zou zichzelf proberen te genezen met een vrouw zegt iequote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:04 schreef Djeezi het volgende:
niet alle hetero's doen dat en ik hoop ook niet alle homo's
hetero';s die dat doen zijn net zo erg.
Heb medelijden met de homo's die opgescheept zitten met een onnatuurlijk geaardheid. En ik denk dat als ik er 1 zou zijn dan zou ik doodgaan als maagd
of mezelf proberen te genezen met een vrouw (die niet aan anaal doet)
maar neee hoor het goede gebeurt niet want deze samenleving geeft ze het gevoel dat het de normaalste zaak van de wereld is
Je snapt toch wel dat het maagdelijkheid niet het ziekte is maar dat valse geaardheidquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:15 schreef badabingie het volgende:
[..]
haha geweldig..hij zou zichzelf proberen te genezen met een vrouw zegt ie
Sorry ik begrijp de vraag nietquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:22 schreef badabingie het volgende:
valse geaardheid![]()
waar heb je dat vandaan?
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:19 schreef Djeezi het volgende:
Je snapt toch wel dat het maagdelijkheid niet het ziekte is maar dat valse geaardheid
Valse geaardheid is wanneer je homoseksueel bent, maar jezelf als hetero wil zien door jezelf te 'genezen' met een vrouw.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:19 schreef Djeezi het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat het maagdelijkheid niet het ziekte is maar dat valse geaardheid
zat je in haar poepertje per ongeluk? heb je daarna aan je vinger geroken?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:33 schreef Djeezi het volgende:
valse geaardheid is waneer je homosexueel bent
Zij jullie nu serieus? Jaa ik ben maagd, heb 1 keer een meid gevingert en het viel me al op dat het gaatje wel erg laag zit.
Alleen als je je voordoet als hetero. Je bent dan een nep-hetero, vandaar: valse geaardheid.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:33 schreef Djeezi het volgende:
valse geaardheid is waneer je homosexueel bent
Zij jullie nu serieus? Jaa ik ben maagd, heb 1 keer een meid gevingert en het viel me al op dat het gaatje wel erg laag zit.Maar jullie willen me toch niet vertellen dat die anale shitt normaal is
Op taalgebied zéker.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Come again?
Jij bent nog maagd, gok ik?
Dat klopt, behalve misschien met carnaval.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:37 schreef Djeezi het volgende:
valse geaardheid is waneer je hetero bent maar jezelf als homo wilt zien en je jezelf verziekt met een man
Nou ... ik ken wel wat valse nichten ...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:37 schreef Gray het volgende:
Maar een homo is homo, daar is niets vals aan.
Niemand zal dit goedkeuren laat hier geen misverstanden over bestaanquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis, het is nog niet zo heel lang geleden dat hier vrouwen werden besneden, de oude en gruwelijke vorm van elektrotherapie en andere gruwelijke therapieen kregen omdat ze gewone natuurlijke behoeften hadden.
Feminisme in zijn kern heeft niks maar dan ook niks met de rechten van de vrouw te maken . Beide geslachten zijn er bij gebaat om zo puur mogelijk te blijven . Het zijn juist die verschillen die ervoor zorgen dat een relatie gaat werken. Zowel de man als de vrouw hebben bepaalde eigenschappen die de ander mist. In een goede relatie vul je elkaar aan waardoor je als ware een word.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:07 schreef erodome het volgende:
[..]
K
Oh wat een hemelse plekken om vrouw te zijn, echt dat moeten we nastreven, vrouwelijke emancipatie is slecht, de feministische golf heeft alleen ellende gegeven. Voor wie? Voor een paar bange mannetjes die denken dat ze moeten veranderen, die de duivel zien in vrouwen die gewoon zelf hun leven mogen bepalen?
In andere woorden is het streven van feminisme gelijkheid van beide seksen, terwijl gelijkwaardigheid wordt onderbelicht.quote:
Mooie reactie.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niemand zal dit goedkeuren laat hier geen misverstanden over bestaan
[..]
Feminisme in zijn kern heeft niks maar dan ook niks met de rechten van de vrouw te maken . Beide geslachten zijn er bij gebaat om zo puur mogelijk te blijven . Het zijn juist die verschillen die ervoor zorgen dat een relatie gaat werken. Zowel de man als de vrouw hebben bepaalde eigenschappen die de ander mist. In een goede relatie vul je elkaar aan waardoor je als ware een word.
Het feminisme heeft er voor gezorgd achter een facade van gelijke rechten dat die verschillen vandaag de dag minimaal zijn . Een vrouw word geprezen wanneer ze luid, agressief , dominant en onafhankelijk is ( allemaal mannelijke kwaliteiten ). Terwijl de man word opgedragen om goed te luisteren, in contact te zijn met je gevoelens , elke behoefte van de vrouw te bevredigen . Met als resultaat dat de balans helemaal zoek is. En de relatie tussen de man en de vrouw geen fundament heeft om verder op te bouwen . De vrouw is snel uitgekeken op de man omdat die geen ruggengraat heeft . De man snapt niet wat die fout doet want hij doet toch alles wat er van hem verwacht word.
Dus om je vraag te beantwoorden voor wie heeft de feministische beweging nadelig uitgepakt ? Voor iedereen. Beide geslachten zijn zo ver vervreemd van hun eigen kern dat het alleen logisch is dat er zoveel dysfunctional families zijn vandaag de dag .
Dit is slechts een deel van het probleem wil je hier echt uitgebreid op ingaan dan ben je wel even bezig
Ik had meer het idee dat gesteld werd dat mannen en vrouwen hun specifieke (en aanvullende) eigenschappen aan het verliezen zijn dankzij de emancipatie. Denk jij dat de geëmancipeerde vrouw macht over de man uitoefent?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:03 schreef Loppe het volgende:
Nogal makkelijk om de schuld bij de vrouw of de emancipatie te leggen wanneer zij macht uitoefent over een man.
Als je voor mij zou werken ontsloeg ik je op staande voet voor dergelijke uitspraken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:08 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
hogere managementfuncties zijn niet voor vrouwen.
Jij komt echt iets te kort hè? Een "normale" vrouw ..... Een normale man heeft toch echt andere opvattingen.quote:De zorg van een normale vrouw zit in het huishouden en de kinderen en familie;
Zelden zulke baarlijke nonsens gelezenquote:Iedere grote organisatie geleid door vrouwen gaat ten onder; daarom zie je de meeste vrouwen in t management bij de overheid werken. Daar is toch geld over.
neenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik had meer het idee dat gesteld werd dat mannen en vrouwen hun specifieke (en aanvullende) eigenschappen aan het verliezen zijn dankzij de emancipatie. Denk jij dat de geëmancipeerde vrouw macht over de man uitoefent?
op zich geen enkel probleem..... maar niet zonder gouden handruk.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je voor mij zou werken ontsloeg ik je op staande voet voor dergelijke uitspraken.
[..]
Mijn opvattingen zijn weer genormaliseerd: back to basics w.b.t. het sexe-rolpatroon.quote:Jij komt echt iets te kort hè? Een "normale" vrouw ..... Een normale man heeft toch echt andere opvattingen.
[..]
Kun je voorbeelden geven die duurzaam het tegendeel aantonen ?quote:Zelden zulke baarlijke nonsens gelezen
Okay!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Mijn opvattingen zijn weer genormaliseerd: back to basics w.b.t. het sexe-rolpatroon.
Ja dit is goed verwoord vind ik.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Feminisme in zijn kern heeft niks maar dan ook niks met de rechten van de vrouw te maken . Beide geslachten zijn er bij gebaat om zo puur mogelijk te blijven . Het zijn juist die verschillen die ervoor zorgen dat een relatie gaat werken. Zowel de man als de vrouw hebben bepaalde eigenschappen die de ander mist. In een goede relatie vul je elkaar aan waardoor je als ware een word.
Het feminisme heeft er voor gezorgd achter een facade van gelijke rechten dat die verschillen vandaag de dag minimaal zijn . Een vrouw word geprezen wanneer ze luid, agressief , dominant en onafhankelijk is ( allemaal mannelijke kwaliteiten ). Terwijl de man word opgedragen om goed te luisteren, in contact te zijn met je gevoelens , elke behoefte van de vrouw te bevredigen . Met als resultaat dat de balans helemaal zoek is. En de relatie tussen de man en de vrouw geen fundament heeft om verder op te bouwen . De vrouw is snel uitgekeken op de man omdat die geen ruggengraat heeft . De man snapt niet wat die fout doet want hij doet toch alles wat er van hem verwacht word.
Dus om je vraag te beantwoorden voor wie heeft de feministische beweging nadelig uitgepakt ? Voor iedereen. Beide geslachten zijn zo ver vervreemd van hun eigen kern dat het alleen logisch is dat er zoveel dysfunctional families zijn vandaag de dag .
Dit is slechts een deel van het probleem wil je hier echt uitgebreid op ingaan dan ben je wel even bezig
Oh, toch is het zo, dagelijkse kost, heel lang zo geweest en op veel plekken nogsteeds zo, vooral op plekken waar met de bijbel of ander geloofsboek onder de arm wordt gepreekt dat vrouwen hun plaats moeten kennen en de man het hoofd van het gezin is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De grote vraag is wat puur blijven is, feit blijft dat waar vrouwen ook maar de kans krijgen ze zich loswerken van dat beeld van de man is het hoofd van het gezin en moet gehoorzaamd worden. Dat is dus niet puur, want als dat zo was zouden vrouwen zich daar heerlijk bij voelen. Dat doen ze niet, het is een gevangenis, een neerslaan van de vrouwelijke kracht.quote:Feminisme in zijn kern heeft niks maar dan ook niks met de rechten van de vrouw te maken . Beide geslachten zijn er bij gebaat om zo puur mogelijk te blijven . Het zijn juist die verschillen die ervoor zorgen dat een relatie gaat werken. Zowel de man als de vrouw hebben bepaalde eigenschappen die de ander mist. In een goede relatie vul je elkaar aan waardoor je als ware een word.
Je beseft dat dit grote onzin is he, dat in de vrouwelijke kracht ook luidruchtigheid zit en in de mannelijke kracht ook gevoeligheid zit? Wist je bv dat voor de christelijke overheersing hier koningen bij priesteressen advies gingen vragen over oorlogsvoering, dat er heel wat krijgsgodinnen zijn in de oude tijd?(in het zuiden wat minder, maar ook daar heb je athene bv)quote:Het feminisme heeft er voor gezorgd achter een facade van gelijke rechten dat die verschillen vandaag de dag minimaal zijn . Een vrouw word geprezen wanneer ze luid, agressief , dominant en onafhankelijk is ( allemaal mannelijke kwaliteiten ). Terwijl de man word opgedragen om goed te luisteren, in contact te zijn met je gevoelens , elke behoefte van de vrouw te bevredigen . Met als resultaat dat de balans helemaal zoek is. En de relatie tussen de man en de vrouw geen fundament heeft om verder op te bouwen . De vrouw is snel uitgekeken op de man omdat die geen ruggengraat heeft . De man snapt niet wat die fout doet want hij doet toch alles wat er van hem verwacht word.
De disfunctionaliteit ligt niet in emancipatie of feminisme(alhoewel die laatste wel wat doorgeslagen is, dat moet ik toegeven), maar in het geld tot een doel maken ipv ee middel en in het individualisme, want dat laatste gaat zo zwaar tegen de natuur van welk groepsdier dan ook in dat vervreemding en onbalans de enige reactie kunnen zijn.quote:Dus om je vraag te beantwoorden voor wie heeft de feministische beweging nadelig uitgepakt ? Voor iedereen. Beide geslachten zijn zo ver vervreemd van hun eigen kern dat het alleen logisch is dat er zoveel dysfunctional families zijn vandaag de dag .
In die discussies gaat het altijd over de lastige tegenstelling. Nooit eens over vrouwen die uit zichzelf graag voor het thuisfront/kinderen willen zorgen. Die heb je namelijk ook. Ik ken zo'n meisje (klasgenootje van de lagere school). Zij vindt het heerlijk en je hebt er een hele dagtaak aan zegt ze. Voelt zich er totaal niet rot onder op een periode na in haar leven, na haar tweede bevalling. Zij begrijpt heus wel dat vrouwen worden onderdrukt op meerdere manieren maar ziet zichzelf niet als een van hen. Dit is wat zij eigenlijk altijd al wilde namelijk van jongs af aan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:52 schreef GoedeVraag het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me wel af of het nou zo waardevol is de vrouw maar 'thuis op te sluiten'.
De bijbel zegt dat man en vrouw geschapen zijn in Gods evenbeeld.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
In die discussies gaat het altijd over de lastige tegenstelling. Nooit eens over vrouwen die uit zichzelf graag voor het thuisfront/kinderen willen zorgen. Die heb je namelijk ook. Ik ken zo'n meisje (klasgenootje van de lagere school). Zij vindt het heerlijk en je hebt er een hele dagtaak aan zegt ze. Voelt zich er totaal niet rot onder op een periode na in haar leven, na haar tweede bevalling. Zij begrijpt heus wel dat vrouwen worden onderdrukt op meerdere manieren maar ziet zichzelf niet als een van hen. Dit is wat zij eigenlijk altijd al wilde namelijk van jongs af aan.
Wat ik zelf vind is dat vrouwen doen wat zij willen. Als een meisje/vrouw iets wilt doen doet ze dat. Als ze iets niet wil dan moet je haar bij wijze dwingen en dan krijg je andere problemen. Wat ik wil zeggen is dat in de zakenwereld veel vrouwen afhaken niet omdat het oneerlijk is maar omdat ze gewoon niet willen. In die cultuur en vechten met mannen kunnen zij geen vrouw meer zijn.
Als een meisje of vrouw iets niet wilt dan moet je haar dus bwv. dwingen en dan krijg je andere problemen. Maw. een meisje doet eigenlijk wat zij wilt wanneer het haar uitkomt. Ik denk dat in veel geloven men hiervoor bang is. Namelijk de kennis dat wanneer je het meisje laat doen wat zij wil dat je er (nog meer dan bij jongens geen) vat meer op kunt krijgen en de controle verliest. Dan is de hek van de dam. Vrouwen en het vechten om vrouwen hebben zo hele beschavingen kapotgemaakt volgens mij. Mischien is men daarom zo bang voor de vrouw in verschillende religies. En niet alleen de Islam. De bijbel spreekt ook kwaad over 'de vrouw'.
De uitwassen van het christendom zijn net zo goed meer dan gruwelijk en zijn vele malen systematischer geweest dan wat die oude geloven ooit hebben gedaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De bijbel zegt dat man en vrouw geschapen zijn in Gods evenbeeld.
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
De vrouw is net als de man een expressie, een beeld van God.
Ik vind je posts een beetje onevenwichtig eigenlijk.
Als je naar de oude culturen kijkt kom je daar niet alleen maar rozengeur en manenschijn tegen maar ook dingen als kannibalisme, het offeren van kinderen (meestal de eerstgeborene), allerlei vormen van seksuele uitspattingen gelieerd aan die religie, dronkenschap en drugsgebruik, enzovoorts. Die culturen hadden ook meestal absolute monarchen die samen met de priesters heersten als goden terwijl het gewone volk het allemaal niet zo breed had. Om nu te doen alsof dat allemaal van zeer hoge morele en beschaafde spirituele cultuur getuigt en de bijbel het meest verderfelijke wat er is lijkt me onnauwkeurig en oneerlijk.
Andersom geld dat net zo hard, alleen op andere vlakken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind daarnaast dat vrouwen vooral gevoelig zijn voor trends. Dat zie ik de laatste drie decennia (zolang ik al leef dus). trends via de media en maatschappij. Ik denk dat media en maatschappij de vrouw kan hypen tot dingen om mannen te stangen.
Datgene doen waar je beide goed in bent. Elke geslacht heeft zijn voor en nadelen , De een is niet superieur aan de ander. Dat gezegd te hebben beide heb je een rol opgelegd gekregen .Eentje waar je natuurlijk goed in bent . Helaas zijn we zo vervreemd van de kern wie we echt zijn dat we elkaar niet meer kunnen bieden. Het zijn die verschillen die ervoor zorgen dat we tot elkaar aangetrokken worden. Als je dit aspect wegneemt blijft er heel weinig om op verder te bouwen, De Feministische aganda heeft ervoor gezorgd dat mannelijke kwaliteiten geprezen worden in een vrouw en vrouwelijke kwaliteiten in een man . Dit heeft nadelige gevolgen voor iedereen, Uiteraard voor de man maar ook de vrouwen die het claimt te beschermen van de grote duivel . DE MANquote:
De behoefte om controle te nemen en aanwezig te zijn zal je eerder bij mannen aantrekken dan bij vrouwen . Het wil niet zeggen dat dit exlusief besteed is aan de man maar het komt wel natuurlijker . Hij is zo op deze wereld gekomen. Je kan hem niet oordelen op dingen waar die niks aan kan doen, Je kan hem zijn identiteit niet ontnemen omdat jij een andere beeld hebt van wie die hoort te zijn dan te kijken wie die werkelijk is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:53 schreef erodome het volgende:
Je beseft dat dit grote onzin is he, dat in de vrouwelijke kracht ook luidruchtigheid zit en in de mannelijke kracht ook gevoeligheid zit?
Grappig dat je de woord vrijheid telkens in je mond neemt. De ''moderne vrouw'' is vandaag de dag veel meer slaaf dan toen de rollen nog duidelijk waren . De takenpakket wat ze nu op zich moet nemen is veel groter dan vroeger . Ooit was het voldoende om het huishouden te doen en voor de kinderen te zorgen echter zijn de tijden veranderd. Nu moet je het allemaal hebben .quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:57 schreef erodome het volgende:
Euhm nee, ik ben gewoon huismoeder he, ik ben wat jij wil van vrouwen. Maar ik ben het vanuit mezelf, ik zie de variatie die ontstaat als er vrijheid is, ik zie overal waar vrouwen een keuze krijgen vrouwen ook anders kiezen.
Nog niet zo heel lang geleden had moeders de vrouw het thuis rete druk, geen wasmachine, 10 kinderen aan de rokken hangend en voor iedereen moeten zorgen, dat was een dagtaak te noemen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Grappig dat je de woord vrijheid telkens in je mond neemt. De ''moderne vrouw'' is vandaag de dag veel meer slaaf dan toen de rollen nog duidelijk waren . De takenpakket wat ze nu op zich moet nemen is veel groter dan vroeger . Ooit was het voldoende om het huishouden te doen en voor de kinderen te zorgen echter zijn de tijden veranderd. Nu moet je het allemaal hebben .
Ik geloof niet dat je begrijpt hoe ongelukkig veel vrouwen zouden worden als ze niet mochten werken.quote:Te beginnen met de carrière: Om uit de gevangenschap van de man te komen is het noodzakelijk om als loonslaaf aan de slag te gaan.Een slaaf zijn voor een baas stelt je in staat om je eigen rekening te betalen en je eigen drankjes. En we weten beide dat daar het leven echt om draait. Eenmaal in het bezit van een loonstrook ben je in staat te blèren hoe sterk, vrij en onafhankelijk wel je wel niet bent .
Je kijkt niet naar de tijd en energie waar je van beroofd bent
Je kijkt niet naar het feit hoe je werk je relatie met je kinderen/man/vrienden beinvloed
Of het op lange termijn iets toevoegt aan je emotionele/mentale welzijn .
Om de illusie van vrijheid in stand te houden is het noodzakelijk om een selectieve geheugen te hebben . Dus kijk je alleen naar de hoeveelheid drankjes en rekeningen die je nu wel kan betalen. De rest negeer je omdat het je beter uitkomt
Ooit leefde we in een tijd waar een vrouw een rol moest spelen, het breekbare, naieve en schattige poppetje. Weet je wat het is, die rol past heel erg veel vrouwen niet, is niet hun pure zelf, maar een rol die ze moesten dragen, die ze af hebben geschud zodra ze konden.quote:Ooit leefden we in een tijd wanneer een vrouw lief/puur en onschuldig was dit als aantrekkelijk werd bestempeld . Nu als een zwakheid waar je zo snel mogelijk van af moet komen . Je kan niet lief zijn tegen andere want voor je het weet worden je gevoelens gekwetst
Je moet als vrouw zijnde jezelf bewaren, de man is een wezen dat zich niet kan beheersen, als vrouw ben je gedwongen de grensen te bewaken, die arme mannen niet te verleiden met je aanwezigheid. Als ze toch aan je zitten buiten het huwelijk dan is het jouw schuld en dien je gestrafd te worden, ook al ben je met zwaar geweld verkracht.quote:Je kan niet puur zijn en jezelf bewaren voor een iemand . Dit is een achterlijk idee uit de prehistorie . Om jezelf hiervan te bevrijden ben je verplicht aan jezelf om de innerlijke hoer in je naar boven te halen . Jouw pussy is niet gereserveerd voor een man , nee daar ben je veel te goed voor. Het is gereserveerd voor iedereen die financieel in staat is een breezer voor je te halen . Dit staat gelijk aan vrijheid. Dit staat gelijk aan je eigen leven leven. Hoe meer mannen je in je leven hebt gehad meer meer bewijs je hebt dat je echt geleefd hebt. Trouwens dit gedrag mag niet veroordeeld worden . Je hebt mensen die dit bestempelen als een gebrek aan zelfwaarde/normen/waarden . Maar die weten niet waar ze het over hebben . Het zijn juist dappere zieltjes , die een standbeeld verdienen omdat ze zichzelf durven te zijn ondanks alle oordelen van de buitenwereld. Want als een man dit doet is hij cool en wanneer een vrouw bla bla bla / NOT FAIR!!!!!
Soms is buiten komen erg handig, dan kan je zien dat je nogal overdrijft.quote:Daarnaast is het verplicht om mee te gaan met de nieuweste treds, mode , om elke weekend helemaal uit je dak te gaan , om zoveel mogelijk materiële troep te hebben die op lange termijn niet veel zal toevoegen aan je inner happyness , ten alle tijde de touwtjes in handen te hebben in een relatie, een false sence of entitelment te ontwikkelen. om zo lang mogelijk jong te blijven, om aan de onrealistische beeld te voldoen hoe een vrouw kwa uiterlijk moet uitzien , het imago van succes ten alle tijde te projecteren ,je als een man voordoen, de illusie wekken dat je het druk druk druk hebt ect
Dwang is wanneer je geen andere keuze mag maken. Dus nee, het vragen om een glas water is geen dwang, het is wel dwang als je iemand strafd als ze het niet doet, bv omdat je zelf naast de kraan staat en zij op zolder de was aan het ophangen is.quote:Kan je me uitleggen wat je onder dwang verstaat?
Is het vragen of je een glas water voor me wilt halen dwang?
Of een verzoek iets te eten te maken ?
Vragen of je zorgzame kanten wil laten zien ? Is hier sprake van enige dwang?
Gut gut gut, in al je, nogal ernstig gechargeerde stukjes, kom je behoorlijk verbitterd over. Geniet je eigenlijk wel van het leven? Al dan niet met je onderdanige vrouw?quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
..........uw bla bla bla / NOT FAIR!!!!!
nu staat de werkende vrouw ook nog eens 2u per dag in de file; en gaat ze 2u per dag winkelen, het zuurverdiende geld van haar hardwerkende man erbij wegsmijten ook.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang geleden had moeders de vrouw het thuis rete druk, geen wasmachine, 10 kinderen aan de rokken hangend en voor iedereen moeten zorgen, dat was een dagtaak te noemen.
Zo simpel was dat niet.
Nu hebben we moderne middelen en nemen we ee stuk minder kinderen, het huishouden stelt niet zo veel meer voor om te bestieren, dat kan ik als huisvrouw zo zeggen, want ik weet het heel zeker.
Het takenpakket is niet groter, het is veranderd.
Bij het aanrecht komt de ware vrouw idd goed tot haar recht.quote:Ik geloof niet dat je begrijpt hoe ongelukkig veel vrouwen zouden worden als ze niet mochten werken.
Dat jij het niet leuk vindt om te werken betekend niet dat dat voor iedereen geld.
Uiteindelijk heeft alles voor en nadelen, alleen jij kijkt bij dit alleen naar de nadelen en bij de vrouw thuis alleen naar de voordelen en dan vooral de voordelen voor jou als man zijnde, want jij die dan maar thuis moet zitten hebben we het natuurlijk maar niet over, dat is aaaaaaaaaanders.
Een vrouw moet zich kunnen ontplooien, ben ik mee eens.quote:[..]
Ooit leefde we in een tijd waar een vrouw een rol moest spelen, het breekbare, naieve en schattige poppetje. Weet je wat het is, die rol past heel erg veel vrouwen niet, is niet hun pure zelf, maar een rol die ze moesten dragen, die ze af hebben geschud zodra ze konden.
Ooit en zelfs nu nog mochten meisjes niet leren, geen "mannenbanen" hebben, eigenlijk helemaal geen baan hebben en ga zo maar door, dat is de tijd waar je over spreekt, een tijd van nare onderdrukking van de vrouw, waarin de vrouw veel mocht zijn, maar niet zichzelf.
Wat een onzin, beetje zitten generaliseren over mannen.quote:[..]
Je moet als vrouw zijnde jezelf bewaren, de man is een wezen dat zich niet kan beheersen, als vrouw ben je gedwongen de grensen te bewaken, die arme mannen niet te verleiden met je aanwezigheid. Als ze toch aan je zitten buiten het huwelijk dan is het jouw schuld en dien je gestrafd te worden, ook al ben je met zwaar geweld verkracht.
Tjonge jonge, we leven echt niet meer in de de middeleeuwen.quote:Je eer is gestolen dan, je bent dan niets meer waard, want de enige waarde die je hebt is je seksualiteit, die niet van jou is, maar overgaat van vader op echtgenoot, nooit van jezelf, altijd van een ander.
Volg de bijbelse boodschap; vrouwen mogen trouwen met wie ze willen.quote:Je mag niet anders kiezen, je mag zelf niet willen, je mag niet eens bepalen met wie je wel en niet wil trouwen, dat is de wereld die jij verheerlijkt.
[..]
Soms is buiten komen erg handig, dan kan je zien dat je nogal overdrijft.
[..]
Alsof je manager moet worden omdat je een vagina hebt ....quote:Dwang is wanneer je geen andere keuze mag maken. Dus nee, het vragen om een glas water is geen dwang, het is wel dwang als je iemand strafd als ze het niet doet, bv omdat je zelf naast de kraan staat en zij op zolder de was aan het ophangen is.
Dwang is in een keurslijf te moeten leven, toesteming te moeten vragen als volwassenne om gewoon je ergens te bewegen, dwang is geen zeggenschap hebben over je eigen lichaam, dwang is thuis moeten blijven terwijl je ervan droomt bv arts te worden, dat je niet naar de universiteit mag alleen omdat je geen wormvormig aanhangsel hebt.
Mijn ideale vrouw past goed op het huishouden en op de gezellige sfeer.quote:Jij die zo graag de vrouw weer in die rol wilt hebben, ik daag je uit, loop een mijl in die schoenen, van het perfecte beeld dat jij voor de vrouw wil bepalen. Leef een jaar zo, 1 enkel jaar maar.
Generalisatie, de vrouw die jij beschrijft is alleen maar jouw misinterpretatie van hoe vrouwen een carriere en hun leven zouden bestieren. De waarheid is heel andersquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
nu staat de werkende vrouw ook nog eens 2u per dag in de file; en gaat ze 2u per dag winkelen, het zuurverdiende geld van haar hardwerkende man erbij wegsmijten ook.![]()
Ik ben bang dat de spoeling voor jou zeer dun zal blijken als je dergelijke statements doet aan vrouwen.quote:Bij het aanrecht komt de ware vrouw idd goed tot haar recht.
Dit is een statement uit respect voor de vrouw.
Dat bepaal ik toch godverdomme zeker zelf wel! Mijn man strijkt ook, net als ik, en ik sla spijkers in de muur, net als mijn man, en mijn man kookt, net als ik, en ik was de auto, dat doet hij ook regelmatig. Heel normaal..quote:Een vrouw moet zich kunnen ontplooien, ben ik mee eens.
Maar niet door een mannenrol op zich te nemen.
Nee, je voelt je gewoon in je mannelijkheid aangetast, die blijkbaar alleen naar boven komt als je je macho kunt gedragen.quote:Wat een onzin, beetje zitten generaliseren over mannen.
Een beetje man HOEFT zich helemaal niet te beheersen, omdat ie zich van nature al niet laat gaanquote:Een beetje man weet zich makkelijk te beheersen.
Heel veel mannen ook niet.quote:Trouwens de meeste zichzelf moderne noemende vrouwen van tegenwoordig zien er helemaal niet meer verleidelijk uit.![]()
Waarom predik je dan middeleeuwse voorschriften voor vrouwen??quote:Tjonge jonge, we leven echt niet meer in de de middeleeuwen.
De huidige vrouw IS gewoon vrouw, en doet derhalve heel normaal, het zijn de bekrompen achterlijke mannen die zich op hun pik getrapt voelen, en bang zijn dat ze niet meer kunnen overheersenquote:Waarom kan de huidge moderne vrouw niet eens normaal doen, en gewoon vrouw zijn ?![]()
Alsof je manager moet worden omdat je een lul hebt ....quote:Alsof je manager moet worden omdat je een vagina hebt ....
Succet met zoeken, ze zijn zeer dun gezaaid zoals jij ze voor ogen hebt. Als je mijn zoon was legde ik je over de knie en kreeg je een flinnk pak rammel voor alle onzin die je uitkraamtquote:Mijn ideale vrouw past goed op het huishouden en op de gezellige sfeer.
Nah wat jij noemt is eigenlijk van alle tijden. Maar de oude feministen bijvoorbeeld. Die staan haaks op de feministische ideeën van vandaag. Allemaal het gevolg van trends vind ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Andersom geld dat net zo hard, alleen op andere vlakken.
Waarom denk je dat zoveel jongens dromen van een dikke auto later bv? Waarom denk je dat bepaalde dingen als "cool" worden gezien en andere dingen als "lozerachtig"?
Ik praat veel met vrienden die wel vriendinnen kunnen krijgen. En dan hoor ik de meest frappante verhalen die eigenlijk wel logisch klinken voor mij.quote:Op donderdag 17 mei 2012 01:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Generalisatie, de vrouw die jij beschrijft is alleen maar jouw misinterpretatie van hoe vrouwen een carriere en hun leven zouden bestieren. De waarheid is heel anders
[..]
Ik ben bang dat de spoeling voor jou zeer dun zal blijken als je dergelijke statements doet aan vrouwen.
[..]
Dat bepaal ik toch godverdomme zeker zelf wel! Mijn man strijkt ook, net als ik, en ik sla spijkers in de muur, net als mijn man, en mijn man kookt, net als ik, en ik was de auto, dat doet hij ook regelmatig. Heel normaal..
[..]
Nee, je voelt je gewoon in je mannelijkheid aangetast, die blijkbaar alleen naar boven komt als je je macho kunt gedragen.
[..]
Een beetje man HOEFT zich helemaal niet te beheersen, omdat ie zich van nature al niet laat gaan
[..]
Heel veel mannen ook niet.
[..]
Waarom predik je dan middeleeuwse voorschriften voor vrouwen??
[..]
De huidige vrouw IS gewoon vrouw, en doet derhalve heel normaal, het zijn de bekrompen achterlijke mannen die zich op hun pik getrapt voelen, en bang zijn dat ze niet meer kunnen overheersen
[..]
Alsof je manager moet worden omdat je een lul hebt ....
[..]
Succet met zoeken, ze zijn zeer dun gezaaid zoals jij ze voor ogen hebt. Als je mijn zoon was legde ik je over de knie en kreeg je een flinnk pak rammel voor alle onzin die je uitkraamt
En dit voorbeeld bewijst wat? Niets over traditionele rollen hoor. Voor mij bewijst het dat hij sowieso een betere kok was. De beste koks zijn altijd mannen. Zij zal gewoon heel realistisch beseffen dat hij een betere kok is, en natuurlijk is ze dan blij dat hij haar gewrochte onsmakelijkheden ook wil vreten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 01:48 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Zo was een dude uit Amsterdam dat alles deed voor zijn nieuwe vlam Gevolg: vlam niet voelt zich niet blij. Dus op een gegeven moment dacht hij weetjewat ik probeer het eens op een traditionele manier zonder bot te zijn daarover. Dus niet op een botte toon. Hé kook jij eens een keer voor mij, dan doe ik zus en zo voor je. Dus zij koken voor hem, was niet te vreten. Maar zij werd wel héél blij![]()
Ja joh, en varkens kunnen vliegen.quote:En er is een goede reden voor die rubbish. In Amerika werd het feminisme gesponsord door De Rockfeller Foundation. Niet omdat zij vonden dat vrouwen gelijke rechten moesten krijgen. Een gelijke dit en dat nee, tot dan toe kon de overheid maar de helft van de bevolking belasten op het inkomen.
Onzin, geen idee waar je het vandaan haalt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
nu staat de werkende vrouw ook nog eens 2u per dag in de file; en gaat ze 2u per dag winkelen, het zuurverdiende geld van haar hardwerkende man erbij wegsmijten ook.![]()
Verbetering, jij komt beter tot je recht met een vrouw die het aanrecht prefereerd. Dan heb je geen last van mannenangstenquote:Bij het aanrecht komt de ware vrouw idd goed tot haar recht.
Dit is een statement uit respect voor de vrouw.
Wat is een mannenrol dan? Is het niet zo dat bij zo'n beetje iedere baan er vrouwelijke waarden en mannelijke waarden zijn die juist in samenwerking zo geweldig zijn?quote:Een vrouw moet zich kunnen ontplooien, ben ik mee eens.
Maar niet door een mannenrol op zich te nemen.
Let op waar ik op reageer met dat stukje, het is idd een extreem uiterste wat ik pak, net zoals het vb van de moderne vrouw was.quote:Wat een onzin, beetje zitten generaliseren over mannen.
Een beetje man weet zich makkelijk te beheersen.
Trouwens de meeste zichzelf moderne noemende vrouwen van tegenwoordig zien er helemaal niet meer verleidelijk uit.![]()
Waarom kan jij niet inzien dat jouw droombeeld van de vrouw niets te maken heeft met echt een vrouw zijn, dat dat gewoon niet meer dan jouw beeld is en niet van de vrouw?quote:Tjonge jonge, we leven echt niet meer in de de middeleeuwen.
Waarom kan de huidge moderne vrouw niet eens normaal doen, en gewoon vrouw zijn ?![]()
Ja, alle streng christelijke gebieden laten zoveel vrijwilligheid zien en de geschiedenis staat bol van de geweldige vrije keuze voor vrouwen onder het juk van de kerk.quote:Volg de bijbelse boodschap; vrouwen mogen trouwen met wie ze willen.
Alsof je dat alleen kan met een lul....quote:Alsof je manager moet worden omdat je een vagina hebt ....![]()
Nou, ga je gang een jaartje, doe alles wat je verwacht van die vrouw, inc jezelf in die rol drukken, ook al bevalt het niet zo goed.quote:Mijn ideale vrouw past goed op het huishouden en op de gezellige sfeer.
Wat je hier omschrijft is band met een narcist. Waar de een meester is en de ander slaaf. De slachtoffer word verwacht alles te geven zonder maar iets voor terug te krijgen . Het is de totale controle over de ander hebben . Een wereld waar je geen eigen mening mag hebben, geen grenzen, geen voorkeuren, geen emoties . Voeg daarbij toe sociale controle, financiele controle, het devalueren, projecteren,manipulatie, gaslighting en je hebt een compleet beeld hoe het is om te leven met een narcist.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:09 schreef erodome het volgende:
Dwang is wanneer je geen andere keuze mag maken. Dus nee, het vragen om een glas water is geen dwang, het is wel dwang als je iemand strafd als ze het niet doet, bv omdat je zelf naast de kraan staat en zij op zolder de was aan het ophangen is.
Dwang is in een keurslijf te moeten leven, toesteming te moeten vragen als volwassenne om gewoon je ergens te bewegen, dwang is geen zeggenschap hebben over je eigen lichaam, dwang is thuis moeten blijven terwijl je ervan droomt bv arts te worden, dat je niet naar de universiteit mag alleen omdat je geen wormvormig aanhangsel hebt.
Jij die zo graag de vrouw weer in die rol wilt hebben, ik daag je uit, loop een mijl in die schoenen, van het perfecte beeld dat jij voor de vrouw wil bepalen. Leef een jaar zo, 1 enkel jaar maar.
Nogmaals ik heb behoefte aan een partner , geen slaafquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:09 schreef erodome het volgende:
Je moet als vrouw zijnde jezelf bewaren, de man is een wezen dat zich niet kan beheersen, als vrouw ben je gedwongen de grensen te bewaken, die arme mannen niet te verleiden met je aanwezigheid. Als ze toch aan je zitten buiten het huwelijk dan is het jouw schuld en dien je gestrafd te worden, ook al ben je met zwaar geweld verkracht.
Je eer is gestolen dan, je bent dan niets meer waard, want de enige waarde die je hebt is je seksualiteit, die niet van jou is, maar overgaat van vader op echtgenoot, nooit van jezelf, altijd van een ander.
Je mag niet anders kiezen, je mag zelf niet willen, je mag niet eens bepalen met wie je wel en niet wil trouwen, dat is de wereld die jij verheerlijkt.
Ik denk dat je de rol van een baan overschat. Het hebben van een baan staat niet gelijk aan het gelukkig zijn . Ook al word de ilussie gewekt dat het wel zo is. Ben je ooit in een situatie geweest waar je echt gemaakt hebt op het gebied van carriere? Zo ja welke toevoeging had dit op je leven? Was het datgene waar je altijd van gedroomd hebt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:09 schreef erodome het volgende:
Ik geloof niet dat je begrijpt hoe ongelukkig veel vrouwen zouden worden als ze niet mochten werken.
Dat jij het niet leuk vindt om te werken betekend niet dat dat voor iedereen geld.
Uiteindelijk heeft alles voor en nadelen, alleen jij kijkt bij dit alleen naar de nadelen en bij de vrouw thuis alleen naar de voordelen en dan vooral de voordelen voor jou als man zijnde, want jij die dan maar thuis moet zitten hebben we het natuurlijk maar niet over, dat is aaaaaaaaaanders.
Wat ik al een tijd duidelijk probeer te maken is dat er druk op de vrouwen gezet word om het geluk overal te zoeken behalve in de familie. Iemand die er bewust voor kiest om een huisvrouw te zijn daar word minachtend over gedaan . Want hoe kan je jezelf zo tekort doen ? Wil je niet meer uit het leven halen ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang geleden had moeders de vrouw het thuis rete druk, geen wasmachine, 10 kinderen aan de rokken hangend en voor iedereen moeten zorgen, dat was een dagtaak te noemen.
Zo simpel was dat niet.
Nu hebben we moderne middelen en nemen we ee stuk minder kinderen, het huishouden stelt niet zo veel meer voor om te bestieren, dat kan ik als huisvrouw zo zeggen, want ik weet het heel zeker.
Het takenpakket is niet groter, het is veranderd.
Hey ik mag jou wel je hebt gelijk. Want immers als je alles maar best vind en niemand haat. Alles kan relativeren tot er niets overblijft en alles maar accepteert. Wat voor mening heeft een persoon dan nog en waar staat hij of zij in het leven. Dit is wat vrouwen proberen optedringen aan de maatschappij. Het hele schoolsysteem vind ik ook heel vrouwelijk en zacht en daar begint het mee. Maar zo werkt de wereld niet. Het leven is niet eerlijk. De wereld wordt steeds vrouwelijker zodat het denkt afhankelijk te kunnen zijn van een overheid dat voor haar zal zorgen. Dit is het plan van een totalitaire staat denk'.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat je hier omschrijft is band met een narcist. Waar de een meester is en de ander slaaf. De slachtoffer word verwacht alles te geven zonder maar iets voor terug te krijgen . Het is de totale controle over de ander hebben . Een wereld waar je geen eigen mening mag hebben, geen grenzen, geen voorkeuren, geen emoties . Voeg daarbij toe sociale controle, financiele controle, het devalueren, projecteren,manipulatie, gaslighting en je hebt een compleet beeld hoe het is om te leven met een narcist.
Ik heb behoefte aan een partner. Geen slaaf . Ik zal de vrij wil van de ander ten alle tijden respecteren. Laat ik er ook meteen erbij vermelden dat ik voor persoonlijke ontwikkeling van de vrouw ben . Als ik zie dat mijn partner ergens aanleg voor heeft zal ik het alleen aanmoedigen om hier meer mee te doen
[..]
Nogmaals ik heb behoefte aan een partner , geen slaaf
[..]
Ik denk dat je de rol van een baan overschat. Het hebben van een baan staat niet gelijk aan het gelukkig zijn . Ook al word de ilussie gewekt dat het wel zo is. Ben je ooit in een situatie geweest waar je echt gemaakt hebt op het gebied van carriere? Zo ja welke toevoeging had dit op je leven? Was het datgene waar je altijd van gedroomd hebt?
[..]
Wat ik al een tijd duidelijk probeer te maken is dat er druk op de vrouwen gezet word om het geluk overal te zoeken behalve in de familie. Iemand die er bewust voor kiest om een huisvrouw te zijn daar word minachtend over gedaan . Want hoe kan je jezelf zo tekort doen ? Wil je niet meer uit het leven halen ?
Het geluk kan je overzal zoeken bv in de vorm van een baan, het uitgaan, mode, reizen, sex , design kleding dragen , drugs, een groot huis/auto/,sociale status. Zolang het niet de familie is
Die fase heb ik al lang achter me gelaten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, geen idee waar je het vandaan haalt.
[..]
Verbetering, jij komt beter tot je recht met een vrouw die het aanrecht prefereerd. Dan heb je geen last van mannenangstenDat laatste niet te zwaar nemen aub.
[..]
De mannen rol is actief en creatief;de vrouwenrol is passief en vormend.quote:Wat is een mannenrol dan? Is het niet zo dat bij zo'n beetje iedere baan er vrouwelijke waarden en mannelijke waarden zijn die juist in samenwerking zo geweldig zijn?
Een baas die alleen maar steriotype mannelijke waarde aanhangt zal geen prettige baas zijn, hij zal overheersend en agressief zijn, een bullebak, zijn personeel zal op hun tenen lopen en niet optimaal presteren.
Een baas die ook de vrouwelijke steriotype waarden erbij in zich draagt kan alle kanten op, die is vriendelijk genoeg voor zijn personeel, maar tegelijkertijd ook daadkrachtig. Het is een baas waar mensen graag voor werken, waar mensen net dat beetje extra willen geven.
Iemand met alleen de steriotype vrouwelijke waarde zal een baas zijn waar overheen gelopen wordt, die niet daadkrachtig genoeg is.
Kortom, wie bepaald wat dan die mannenrol is, ben jij dat, is de bijbel dat, hoe bepaal je dat en hoe pas je alle mannen en vrouwen in hun voorgeschreven rol?
Heb nu al vele posts eraan besteed om duidelijk te maken dat het zo simpel niet werkt, je gaat niet alle mannen en vrouwen in die beschreven rol gedrukt krijgen, dat past mensen gewoon niet.
[..]
Een vrouw is pas zichzelf als zij zich gedraagt als vrouw, CAPITO ?quote:Let op waar ik op reageer met dat stukje, het is idd een extreem uiterste wat ik pak, net zoals het vb van de moderne vrouw was.
Maar dit ligt wel ten grondslag aan die prachtige vrouwelijke rol die jij zo aanhangt, dat is beheersing van het lichaam en de geest van de vrouw, die nooit zichzelf mag zijn, nooit van zichzelf mag zijn.
[..]
Waarom kan jij niet inzien dat jouw droombeeld van de vrouw niets te maken heeft met echt een
vrouw zijn, dat dat gewoon niet meer dan jouw beeld is en niet van de vrouw?
[..]
Je hebt idd christenen en huichelaars.quote:Ja, alle streng christelijke gebieden laten zoveel vrijwilligheid zien en de geschiedenis staat bol van de geweldige vrije keuze voor vrouwen onder het juk van de kerk.
Hier is dat wel zo ja, dankzij de emancipatie
[..]
Handen af van de mannenrol, die is namelijk alleen voor echte mannen bedoeld.quote:Alsof je dat alleen kan met een lul....
Je moet helemaal niets worden, maar als je het wil worden, waarom niet?
[..]
Nou, ga je gang een jaartje, doe alles wat je verwacht van die vrouw, inc jezelf in die rol drukken, ook al bevalt het niet zo goed.
Fokking pardon me? Ben je hondje niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:43 schreef Bankfurt het volgende:
Een vrouw is pas zichzelf als zij zich gedraagt als vrouw, CAPITO ?
Wil je het echt maken als een progressieve moderne geciviliseerde man betekend dat je grote zelfopoffering zal moeten maken . Je eigen natuurlijke behoeftes onderdrukken en dat worden wat de maatschappij van je vraagt. Slaag je hierin dan zal je wellicht ooit een lesbische relatie hebben met je partner . Is dit niet datgene waar iedereen van droomt?quote:Op maandag 21 mei 2012 18:14 schreef Kees.van.Loon het volgende:
[..]
. Want immers als je alles maar best vind en niemand haat. Alles kan relativeren tot er niets overblijft en alles maar accepteert. Wat voor mening heeft een persoon dan nog en waar staat hij of zij in het leven. Dit is wat vrouwen proberen optedringen aan de maatschappij.
Als je je in je mannelijkheid laat aantasten door verwachtingen van anderen ben je sowieso geen echte man. Een echte man staat sterk in zijn schoenen, zelfs al zouden het naaldhakken zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wil je het echt maken als een progressieve moderne geciviliseerde man betekend dat je grote zelfopoffering zal moeten maken . Je eigen natuurlijke behoeftes onderdrukken en dat worden wat de maatschappij van je vraagt. Slaag je hierin dan zal je wellicht ooit een lesbische relatie hebben met je partner . Is dit niet datgene waar iedereen van droomt?
Binnen loop ik op pantoffeltjes.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je je in je mannelijkheid laat aantasten door verwachtingen van anderen ben je sowieso geen echte man. Een echte man staat sterk in zijn schoenen, zelfs al zouden het naaldhakken zijn.
Het ondersteunen van de 'strijd' tegen homoseksuele huwelijken, of zelfs moderne rolverdelingen, maakt mensen tot een hypocriet en simpelweg een mens dat anderen niet lief heeft, ondanks hun verschillen.quote:The people voting to take away people’s rights like we saw in North Carolina this week, and idiots like Rush Limbaugh who are going on about Obama’s War on Marriage while he’s on his 4th wife.
Einstein zei het mooi (ook gelovig!):quote:Gay people are no different than you and I, and they deserve the same rights as anyone else.
bronmateriaalquote:What a sad era when it is easier to smash an atom than a prejudice. - Albert Einstein
Het is toch nergens voor homofiele mannen verboden om met een vrouw te trouwen?quote:Gay people are no different than you and I, and they deserve the same rights as anyone else.
Waarom zouden ze met een vrouw willen trouwen?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:25 schreef GoedeVraag het volgende:
Het is toch nergens voor homofiele mannen verboden om met een vrouw te trouwen?
Interessante these.Morgen even verder lezen, nu slapen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:14 schreef GoedeVraag het volgende:
Stukje van Henry Makow. Hij stelt dat de illuminati de vrouw via feminisme hebben hergeprogrammeerd en dan als gevolg de noodzakelijke band tussen man en vrouw verbroken wordt.
http://www.savethemales.ca/001904.html
Een vertaling is er ook: http://zaplog.nl/zaplog/a(...)e_vrouw_herontworpen
Zijn stuk sluit goed aan bij wat hier ook geopperd werd.
Misschien moet de vrouw toch wat meer terug naar het aanrecht voor haar eigen (uiteindelijke) geluk?
Bedankt voor de verwijzing, uitermate interessant stuk. Stof tot nadenken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:14 schreef GoedeVraag het volgende:
Stukje van Henry Makow. Hij stelt dat de illuminati de vrouw via feminisme hebben hergeprogrammeerd en dan als gevolg de noodzakelijke band tussen man en vrouw verbroken wordt.
http://www.savethemales.ca/001904.html
Een vertaling is er ook: http://zaplog.nl/zaplog/a(...)e_vrouw_herontworpen
Zijn stuk sluit goed aan bij wat hier ook geopperd werd.
Misschien moet de vrouw toch wat meer terug naar het aanrecht voor haar eigen (uiteindelijke) geluk?
Ik vind het zelf interessant, maar niet zonder kritiek..quote:
quote:Victim hood is a form of arrested development. Caring about other peoples' needs is the basis of morality. It is synonymous with personal and social development.
Victims don't care about objective truth either. They feel their suffering gives them the right to manipulate the truth or even deny that it exists.
http://www.savethemales.ca/000159.htmlquote:Victims are also passive aggressive. Sanctimoniously, they pretend they are merely seeking "equal rights" when obviously they are attacking someone else. Before they complained about persecution. Now they are the persecutor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |