ultra_ivo | woensdag 9 mei 2012 @ 18:26 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje | |
ultra_ivo | woensdag 9 mei 2012 @ 18:28 |
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit. | |
kanovinnie | woensdag 9 mei 2012 @ 18:29 |
Dat is echt vervelend... Net mijn nieuwe pomp binnen! Superding. Straks proberen ![]() | |
buzz1291 | woensdag 9 mei 2012 @ 19:31 |
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad. | |
kaasplankje | woensdag 9 mei 2012 @ 19:33 |
Hij woont in Limburg, daar gaat alles anders. | |
JohnDDD | woensdag 9 mei 2012 @ 19:37 |
heb je meer info over deze races ivo? ben wel benieuwd geraakt! kaartjes of routebeschrijvingen ofzo | |
nodisch18 | woensdag 9 mei 2012 @ 20:01 |
#150 alweer! ![]() | |
kanovinnie | woensdag 9 mei 2012 @ 21:12 |
Is nu net in 't nieuws. | |
#ANONIEM | woensdag 9 mei 2012 @ 21:17 |
Ze hebben het nu heel erg druk omdat iemand verzonnen heeft dat koters van 1 dag oud ook al een paspoort moeten aanschaffen. | |
Gripper | woensdag 9 mei 2012 @ 21:33 |
Zit m'n km standen op te tellen: vandaag door de 1500 Km gegaan. Minder dan ik wilde door de knie perikelen, heb in april tenslotte alleen maar 300 km gefietst ![]() Maar de 7000 is nog steeds haalbaar! | |
Blik | woensdag 9 mei 2012 @ 22:48 |
Komend weekend kan er weer gefietst worden, het lijkt het hele weekend droog te blijven. Wel een beetje frisjes, zaterdag 11 graden en zondag 13/14 graden | |
ursel | woensdag 9 mei 2012 @ 22:53 |
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken. | |
Ambrosius | woensdag 9 mei 2012 @ 22:53 |
Dat dacht ik ook gehoord te hebben ja. | |
ultra_ivo | woensdag 9 mei 2012 @ 23:14 |
Daar heb ik al over gebeld. Maar de bureaucraten gaan er van uit dat je netjes via een reisbureau boekt en daarvan alle gegevens hebt. Niet malloten die naar een evenement van een plaatselijke wielerclub gaan. Ik schat in dat ik sneller mijn chef kan overtuigen mijn verlof om te gooien dan dat ik zo'n bureaucraat in Den Haag kan overtuigen (toestemming van de plaatselijk ambtenaar is zelfs niet genoeg, moet van het ministerie komen). ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 9 mei 2012 @ 23:22 |
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/ Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden: ![]() | |
ursel | woensdag 9 mei 2012 @ 23:26 |
hmm.. Da's wel zuur dan. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 mei 2012 @ 23:30 |
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer. ![]() | |
Blik | woensdag 9 mei 2012 @ 23:32 |
Kun je wel zeggen ja, hopelijk krijgen we een goede zomer want het voorjaar is tot nu toe weinig soeps | |
ursel | woensdag 9 mei 2012 @ 23:35 |
Ik ben maar dagen aan het vrij nemen om lange tochten te kunnen fietsen. ![]() Met pinksteren Tilff-Bastogne-Tilff de 150km. Maar lig ver achter op m'n schema. ![]() Planning was eigenlijk vrijdag naar Nijmegen te rijden, maar nu valt er daar 's middags ook weer drup. Kijk het op de dag zelf wel, anders ga ik maar gewoon werken. ![]() Voorspellingen wijzigen ook zo'n 2x per dag, dus je kan er geen pijl aan trekken. ![]() | |
mytec | woensdag 9 mei 2012 @ 23:49 |
lijkt me echt geniaal om zo iets te rijden! hoop dat het helemaal goed komt ben benieuwd! | |
#ANONIEM | woensdag 9 mei 2012 @ 23:54 |
Geniale tochten inderdaad alleen ik zou bang zijn om door een Russische truck van de weg te worden geduwd. | |
kaasplankje | donderdag 10 mei 2012 @ 07:29 |
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht. | |
Oksel | donderdag 10 mei 2012 @ 07:38 |
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden? Gisteren dus de Hel van Twente gefietst.. zou om 08:30 met paar snelle jongens vertrekken, maar het hoosde van de regen. 9 uur ging er een 'snelle middengroep' weg, dus daarbij aangehaakt. Eerste 100km met z'n 6'en gefietst, veel kopwerk gedaan. Continue 32 gereden. Rond de 90km had ik 't zwaarder dan ik had verwacht, bij de 100 een 'appeltaartstop' gehouden. Dat werkte. En toen kwamen net wat andere fietsmaten voorbij met een groep van 20-30 man, inclusief een vent uit Groningen (fietst bij 'Goal', met een Isaac fiets) die ongelooflijk hard aan het fietsen was (continue > 40).. aangehaakt, en uiteindelijk alleen de laatste km af moeten haken, met wat sprints. Terug met op de teller 31,3km/h gemiddeld over 160km. Verder in Duitsland een ENORME hoosbui van een half uur op ons hoofd gehad, leek alsof ik door een zwembad aan het fietsen was.. | |
Tommeke | donderdag 10 mei 2012 @ 07:58 |
Dat dus. Wat een gehuil om die regen. Tis helemaal niet koud! @Oksel: Die club heet Gaul! (met uitroepteken ![]() Had ie ook van die mooie FFWD's in z'n fiets? Er zitten idd een paar gasten bij die club die onmeunig hard rijden! | |
Oksel | donderdag 10 mei 2012 @ 08:07 |
Ja, met gele stickers. | |
CyclingGirl | donderdag 10 mei 2012 @ 08:08 |
@Superweber: dat moet bij Garmin ook. Ik heb inmiddels de helpdesk van Garmin gebeld en allebei de banden zijn defect dus ze sturen mij nu gratis een nieuwe op alleen dat duurt 10 dagen. Verder heb ik echt niets te klagen over Garmin. Met Polar heb ik andere ervaringen... | |
CyclingGirl | donderdag 10 mei 2012 @ 08:11 |
Pfff ik ben helemaal klaar met die regen, echt. Alleen maar fiets poetsen, verteerd regenen bah bah. Als het aan mij lag ging ik een weekje naar de zon... Gelukkig is de temperatuur dan nog wel te doen. | |
Tommeke | donderdag 10 mei 2012 @ 08:18 |
Vet gesoigneerd! Weet je die gast z'n naam ook? | |
Oksel | donderdag 10 mei 2012 @ 08:21 |
Geen idee. Blonde krullen, jaartje of 28. Redelijk lang, geen spillebeentjes. Mix van coke en epo gok ik. ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 10 mei 2012 @ 08:22 |
Mix van coke en epo dat kan ik wel gebruiken maar niet voor het fietsen maar voor het werk vandaag ![]() | |
JohnDDD | donderdag 10 mei 2012 @ 09:05 |
cool zeg, ook dat shirtje! Tashkent! Vet.... is dat parcours nou ook nog heuvelachtig? Volgens mij heb je daar alleen maar knoepers van bergen....ben zelf nog niet in staat om een 1200 te rijden maar het lijkt me wel enorm kicken, zeker in Rusland en omstreken. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 mei 2012 @ 09:07 |
Wat voor aanbieding was dat dan, i.c.m. een huisje? En je zal toch ook ergens moeten slapen? ![]() Lijkt me niet leuk om zo'n marathon illegaal te rijden. Je doet het toch ook voor de finishtijd en plaats enzo? En eventueel die gouden/zilveren status. Als je alleen voor het parcours gaat kun je die ook zo van gpsies afhalen en zelf nafietsen.. Buiten dat ik het sowieso al niet vind kunnen om niet te betalen aan toertochten of cyclo's maar wel van de service gebruik maken.. ![]() | |
eentwee | donderdag 10 mei 2012 @ 11:51 |
Ik heb wel eens gelezen dat je de band iets lager moet dragen omdat het klapperen van kleding storingen geeft. Maar kapot kan natuurlijk ook.. mijn hartslagband (Cateye) gaf ook rare waardes toen-ie kapot ging, dan weer 0, dan 250. Had waarschijnlijk te maken met vocht/kortsluiting, hij ging gewoon door met 250 aangeven als ik 'm van de huid af hield. | |
ursel | donderdag 10 mei 2012 @ 14:23 |
Mja, 10-12 graden in de regen sla ik toch echt over. Zeker met harde wind erbij is gevoeltemp nog eens laag als je nat bent. Mijn grens ligt op de 15 minimaal. Daarnaast ben ik niet al te flexibel en moet het fietsen dus ook nog eens min of meer van te voren plannen. ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 10 mei 2012 @ 14:41 |
Wat heuvels zullen erin zitten maar echte bergen liggen in andere regio's van Oezbekistan. En als voordeel, geen Nederlandse ambassade. Ben ik dus verzekerd van betere consulaire bijstand als iets mis gaat. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 mei 2012 @ 14:49 |
Want dan mag je naar de Duitse ofzo? Wel jammer dat er best een stuk over dezelfde wegen gaat? Al ben je dat als PBP fietser wel gewend natuurlijk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 10-05-2012 14:57:44 ] | |
ultra_ivo | donderdag 10 mei 2012 @ 14:51 |
Dan mag je om het even welke andere ambassade van een EU land uitkiezen. Zou ik eerder naar de Britse of de Franse gaan. Die functioneren altijd heel goed. Een heel stuk beter dan om het even welke Nederlandse ambassade. | |
#ANONIEM | donderdag 10 mei 2012 @ 15:32 |
Nou ik vind ook dat je ieder moment dat het weer het toelaat even de fiets moet pakken en in het Noorden is het zo slecht nog niet. Heb deze week zeker 3 keer heerlijk kunnen fietsen. Als er slecht weer op komst is dan is het ergste gelukkig toch al gevallen voordat het hier is. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2012 15:32:30 ] | |
JohnDDD | donderdag 10 mei 2012 @ 15:37 |
In wat voor gevallen zou je behoefte kunnen hebben aan een ambassade, Ivo? | |
CyclingGirl | donderdag 10 mei 2012 @ 16:21 |
Ja dat had ik dus ook typisch dat er 2 banden tegelijk kapot waren ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 10 mei 2012 @ 17:04 |
Afgelopen zomer na een ongeluk in Kiev nog de Japanse ambassade moeten inschakelen voor een Japanse fietsvriend van me. Contact met autoriteiten bij problemen, bemiddeling bij terugkeer e.d. Niet dat ik ooit echt een ambassade heb nodiggehad. Wel vaker ermee contact gehad maar 't altijd zelf opgelost. En mestal was het op voorzorg. | |
JohnDDD | donderdag 10 mei 2012 @ 18:14 |
Tsja in dat soort landen kan er van alles gebeuren inderdaad. | |
kanovinnie | donderdag 10 mei 2012 @ 18:31 |
In Nederland niet dan? | |
the_critic | donderdag 10 mei 2012 @ 21:06 |
Club van de R3?? daar heb ik ook meegereden, totdat zij lekke band kregen. Ben toen doorgereden.. Zeiknat en vies.. Paar sokken kunnen weggooien. Maar wel heerlijk ritje gehad.. | |
Yankee | donderdag 10 mei 2012 @ 21:09 |
Precies, prima te doen ![]() | |
Landgeld | donderdag 10 mei 2012 @ 21:20 |
Ik heb een technische vraag m.b.t. mijn fiets. Zoals sommige wellicht weten ben ik aan het trainen voor La Marmotte. In voorbereiding daarop ben ik vandaag met mijn fiets naar de fietsenmaker gegaan om te kijken naar mijn verzet. Hier kon (helaas) niets aan gedaan worden, tenzij ik het geheel zou vervangen. Het geval is, ik heb een Campagnolo crankstel en derailleur, met voor een duo 50/34 en achter een casette met op het lichtst 29 tandjes. De fietsenmaker gaf aan dat een bergcasette met dit crankstel / deze combi niet mogelijk was. Nu ben ik erg benieuwd naar: - Hoe is dit verzet gemiddeld qua zwaarte? Je kan er een berg mee opkomen, maar het is volgens mij niet écht ideaal? - Zien jullie nog een alternatief, eventueel tweedehands om deze combinatie lichter te maken? Ik wil er niet superveel in investeren. | |
buzz1291 | donderdag 10 mei 2012 @ 21:30 |
Niks aan veranderen, sterven doe je toch wel een paar keer in La Marmotte. Ik heb hem zelf nooit lichter gereden dan met een 39 x 26 (maar had soms wel graag een 28 achter gehad....) | |
Narcotical | donderdag 10 mei 2012 @ 21:31 |
Een 29 achter is toch gewoon een bergcasette? Volgens mij is 34-29 wel een vrij licht verzet. Je hebt ook sites waar je kan kijken hoe hard je met een bepaald verzet en cadans omhoog gaat, ik weet niet of je daar iets aan zou hebben? | |
Landgeld | donderdag 10 mei 2012 @ 21:33 |
Nou, alleen al bij Nederlandse heuvels (Limburg) voelt het soms al 'zwaar' in dit verzet, dan wil ik al lichter schakelen terwijl dit niet kan ![]() | |
Narcotical | donderdag 10 mei 2012 @ 21:39 |
Ja, ik heb zelf geen ervaring met een compact met 34-29 en ook niet met La Marmotte.. Dus als je een specifieker antwoord wil dan zal je op de ervaringsdeskundigen moeten wachten.. ![]() In wat voor trapfrequentie klim je dan? Want ik heb net even gekeken en zag dat je met een 34-29 en 80 rpm nog ongeveer 12 km/h rijdt.. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 mei 2012 @ 21:44 |
Veel lichter gaat het niet worden iig. Behalve een triple dan, maar dat vind je te duur ![]() | |
kanovinnie | donderdag 10 mei 2012 @ 21:56 |
Over dubbel vs tripple...... Vorig jaar zijn vrienden van me naar Limburg gegaan om te fietsen. Volgens de verhalen kon 1 van de jongens langer bergaf doortrappen omdat hij een tripple had. Is het grootste blad op een tripple dan groter dan die op een dubbel? Ik heb bijv. een 53 voor. Veel groter dan dat wordt het toch niet? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 mei 2012 @ 21:59 |
Langer bergaf trappen ![]() Kan nog wel wat groter (grabsch fiets met 55 of 56 oid) maar dat zie je vrijwel nooit. Sterker nog, meeste triples zijn kleiner: 50 of 52. | |
kanovinnie | donderdag 10 mei 2012 @ 22:00 |
Nouja, langer doortrappen zonder dat je zo'n hoge cadans krijgt dat je 't niet meer bijhoudn. En daardoor dus meer snelheid. Maar bedankt voor de wijsheid, kan ik de volgende keer weer doen alsof ik er verstand van heb ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 mei 2012 @ 22:05 |
Ik bedoel meer dat tegen de tijd dat je niet meer kan bijtrappen je al zo hard gaat dat het sowieso meer zin heeft om gewoon te stoppen met trappen en daalhouding aan te nemen ![]() | |
Gripper | donderdag 10 mei 2012 @ 22:15 |
Inderdaad ![]() Want als je met een 34-29 (wat echt licht is, alleen tripel met 30 tanden voor is nog lichter) de Limburgse heuvels niet opkomt, dan ga je op de eerste col van de marmotte al helemaal kapot. Ik zou alle tijd die je nog hebt besteden aan sterker worden ipv er hier over te praten. Je had tijdens de regenbuien van vanavond viaductsprintjes op lage RPM kunnen doen om sterkere poten te krijgen ![]() Je moet natuurlijk vooral de cadans rijden die jij lekker vindt, maar de meeste mensen die op het vlakke in Nederland 90-95 rpm trappen doen in de bergen 70-80. Ik stamp ook graag omhoog, een beetje weerstand op de benen heb je nodig om (letterlijk en figuurlijk) tot grote hoogte te stijgen. Gewoon eens proberen om op lage toeren een klimmetje te doen. je merkt vanzelf of het voor jou werkt. | |
Landgeld | donderdag 10 mei 2012 @ 22:27 |
THX voor de tip ,hier moet ik het mee doen. Kan regelmatig klimmetjes pakken (ook rond Nijmegen, Berg en Dal, korte klims van 6-8%), dus dat is een voordeel. Begrijp ik het goed dat je aangeeft dat ik dit soort klimmetjes in NL bewust op een lage RPM +/-70 (dus een hoog verzet/ buitenblad) i.p.v. licht verzetje, waarmee ik op de Cols ga rijden, moet trainen? Momenteel train ik veel D1: ritten van 4-5 uur met lage hartslag en tussendoor een aantal klimmetjes / viaducten. | |
JohnDDD | donderdag 10 mei 2012 @ 22:30 |
Ik heb met 39-29 de Galibier gedaan, dat was goed te doen hoewel ik op de écht steile stukken wel een tandje terug had willen schakelen...ben inmiddels wel een stukje sterker en fitter, hoop dit jaar terug te gaan... | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 mei 2012 @ 22:34 |
Berg en Dal is wel wat steiler. Zitten stukken van 14% en meer bij. Ik kom als ongetrainde voetballer met 34 27 ook op 22% + boven. Het is echt niet erg om af en toe een wat lagere cadans dan 90+ te hebben imo. | |
ultra_ivo | donderdag 10 mei 2012 @ 22:35 |
Ik heb nog een 54-er buitenblad liggen voor een Stronglight triple. Bewaar ik voor een volgende Trondheim-Oslo. | |
Gripper | donderdag 10 mei 2012 @ 22:40 |
Bij gebrek aan lange klimmen om te trainen is dat wel het beste ja. Af en toe eens richting Duitsland misschien? Je moet niet nu zwaar trappen om straks licht trappend die col op te kunnen: je zult waarschijnlijk op een echte col ook langzamer trappen dan je op het vlakke in NL doet. Daarom kun je je lcihaam er beter nu alvast aan wennen. Probeer niet alleen maar D1 te doen, maar ook D2 en D3 (interval) trainingen. Van alleen maar D1 worden je spieren lui. Bovendien ga je straks in de bergen voortdurend op of over je omslagpunt zitten, dus je lichaam moet ook weten wat dat is. Daarom D2 en D3 trainen. De basis van goede training is een brede D1-basis, die moet in elke week zitten, minstens 1x, 2x is ook goed. Er is veel over te vinden, maar in het kort: je training is een pyramide, met onderin een brede laag D1 als basis, en steeds smaller wordende lagen D2 en D3 en een klein puntje max erbovenop. De complete pyramide (breedte x hoogte) is je trainingsomvang of capaciteit. Haal je de D1 eruit, dan hou je een klein miezerig pyramidetje over. Je kunt dan misschien wel keihard knallen, maar je hebt geen duurvermogen, want de basis mist. (een baanwielrenner dus) De andere 2 of 3 trainingen in de week kun je afwisselen met D2 en D3. Een uur vol tegen de wind in rijden met een HR van 170-175 is bijvoorbeeld mooi D2 materiaal ![]() Viaductsprintjes zijn perfecte intervallen. En t is misschien niet leuk of landschappelijk mooi, maar een steile brug 5x vanaf beide kanten op vol vermogen opknallen is wel heel effectief om spieren te kweken! Als je het moeilijk vindt om een trainingsschema te maken: haal er 1 van zitvlees.nl. Daar staan zelfs kant en klare trainingsschema's voor precies jouw doel: "over x weken vanaf nu een zware cyclo kunnen rijden" | |
Tommeke | donderdag 10 mei 2012 @ 23:50 |
34-29 is echt licht hoor! Kapot ga je toch, met een nog lichter verzet ga je alleen maar langzamer ![]() | |
Oksel | vrijdag 11 mei 2012 @ 00:03 |
Ik heb compact en een of andere standaard cassette achter. Wat heb ik dan? 34-26 ofzo? Zet er voor ik naar Italie ga nog even een berg-cassette op, met een 28 of 29. Maar vorig jaar in de Provence kwam ik ook alles op met m'n compact en normale cassette achter. Zo'n setje ovale bladen + crank = 500 EUR. Slik. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 00:14 |
Waarom zou je die ovale bladen nou weer willen. Zijn al 20 jaar ofzo op de markt maar nog nooit een fatsoenlijk bewijs dat die dingen voordeel op zouden leveren. Als dat echt zo was zou na 20 jaar ieder kettingblad ovaal zijn of op zn minst iedere prof ermee fietsen. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 00:15 |
Hier voor 120 E trouwens, scheelt al weer 380 euro en krijg je er nog een fiets bij ook ![]() http://link.marktplaats.nl/547173927 Of 10tje voor alleen de bladen: http://link.marktplaats.nl/546446964 | |
dop | vrijdag 11 mei 2012 @ 00:28 |
er zijn wel profs die er mee rijden maar weinig. carlos sastre won er een toer mee marianne vos rijd er mee en presteert zeker niet slecht ik vind het zelf ook lekker rijden , dus waarom niet ? | |
kanovinnie | vrijdag 11 mei 2012 @ 06:28 |
70 cm? Is dat voor een reus? | |
Ambrosius | vrijdag 11 mei 2012 @ 06:38 |
Dat heb ik nog nooit gezien nee ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 06:40 |
Nou, bijvoorbeeld omdat ze dus blijkbaar 5 tot 600 E kosten ![]() Maar dat is persoonlijk. Voor sommige mensen is bijgeloof natuurlijk heel belangrijk. | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 07:05 |
Thanks voor je tips ![]() Is het overigens handig daarna nog D1 training te doen? Morgen heb ik best wat tijd, kan dus 5x de brug op sprinten. Is het handig om daarna nog 3 uurtjes D1 te fietsen, of kan dat beter een andere keer? In de komende D1 training zal ik ook klims meepakken... [ Bericht 1% gewijzigd door Landgeld op 11-05-2012 07:14:22 ] | |
dop | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:22 |
je rekent slecht , ketting bladen kosten ook gewoon geld , dat marktplaats setje vor 10 euro is goed koper als welk setje normale bladen je in de winkel koopt. het verschil tussen een tiagra groepje en ultegra is ook nagenoeg 0 in snelheid. of een budget alu frame tegen een duur carbon frame,en ga zo maar door. ![]() heb je zelf wel eens met ovale of elips bladen gefietst? alleen biopace of Q rings? [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 11-05-2012 08:33:06 ] | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:32 |
Ik quote slechts een bedrag.. Die rotor cranks en bladen zijn wel vrij prijzig hoor. Zijn vast goedkopere optie's te verzinnen. Nee en die behoefte heb ik ook niet ![]() Dat dat niet is gebeurd is voor mij voldoende om niet van de standaard af te wijken ![]() | |
Gripper | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:35 |
Reken je hartslag zones uit, google op "pyramide van karvonen" Daarmee kan je bepalen wat jouw zones voor hersteltraining, D,D2,D3 zijn. En dan gaan trainen met een hartslagmeter uiteraard. Ik heb niet genoeg verstand van trainingsleer om te weten of je in 1 training verschillende zones moet combineren en of dat wel effect oplevert. Als je niet zoveel trainingen per week kunt doen, kan het handig zijn om in een lange duurtraining wat stoplichtsprintjes in te bouwen, dan doe je zowel D1 en D3. | |
dop | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:39 |
als je de kans hebt zou ik het toch eens proberen. je claimt nu dat het onzin is zonder ervaring of zelf bewijzen te leveren. http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 11-05-2012 08:46:14 ] | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:18 |
Nee, dat claim ik niet, ik zeg alleen dat ik nooit overtuigend bewijs heb gezien dat het wel werkt en het gegeven dat het na 20 jaar nog amper is opgepikt door het profpeleton mijn gevoel hierin versterkt. Ik vind dan ook niet dat ik moet bewijzen dat het niet werkt maar dat dit andersom zou moeten zijn. Ik zal dus ook zo je linkje eens lezen ![]() | |
CyclingGirl | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:39 |
Gisteren in de regen getraind. Jaja niemand traint in de regen we zijn hele groepen tegen gekomen. De temperatuur was wel goed. Alleen jammer dat eerst mijn man lek had. Even later had ik lek was wel grappig, er kwam een auto voorbij en die reedt door een plas mijn man nog natter dan ie al was en ik lachten en ineens pssssssssss. | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:41 |
![]() | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:46 |
Over 2-3 weken wil ik twee dagen klimmen in de Ardennen. Hotelletje boeken en vanuit daar 2 dagen een tochtje maken van 100-150 km. Zouden jullie aanraden te verblijven in gebied Malmedy - Stavelot -Trois Ponts of meer richting La Roche? Voor 50-60 euro heb je een leuk hotelletje zag ik al ![]() | |
No-P | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:54 |
Malmedy is leuk en ookniet zo ver. La Roche ken ik niet. In de regen trainen vind ik ook niet zo erg, ga dan wel als een miet door de bochten. Wielerbaantraining heeft me wel wat beter gemaakt op dat punt, maar nog verre van optimaal. Als het koud is en het regent of er staat echt harde wind vind ik het minder plezant. | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:03 |
Overigens las ik dat er een klim is van +20% ![]() | |
ursel | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:06 |
Met pinksteren heb je de Tilff-Bastogne-Tilff. Kom je genoeg klimmen tegen. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:31 |
Ach, die 20% klimmetjes in de omgeving fiets je nog vrij makkelijk op hoor. Zijn allemaal zo kort.. Zeker met een 34 - 29. Het wordt pas lastig als je van die kilometers lange cols krijgt voortdurend tegen de 10% en dan af en toe muurtjes van 20% + De angliru bijvoorbeeld, 12 km klimmen tegen 10% gemiddeld en een steilste stuk van 23 % ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:40 |
Q-Ring komt daar niet al te best uit de verf anders: En de "winnaar" is dan weer zo ovaal dat het problemen gaat opleveren bij de voorderailleur. Bovendien is dat volgens mij een theoretisch model wat dus niet eens in productie is... | |
Blik | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:49 |
Train je met een hartslagmeter? | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:57 |
JEP! | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:57 |
Dat is ook een lekkere. Hoe duur zou een Trpple kosten? Als ik echt in de Alpen ga fietsen is dat wellicht een optie? Of is dat niet aan te raden? | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:02 |
Hangt er natuurlijk vanaf welke groep, maar het is best een kostbare grap. Je moet namelijk je shifters, crank en voor en achterderailleur vervangen.. Das zo ongeveer een hele nieuw groep. Je zou kunnen proberen een advertentie te plaatsen op fiets forum ofzo om iemand te zoeken die juist liever een compact wil en nu triple heeft. Er zit er ook 1 op het forum hier met een 105 triple die liever compact of dubbel heeft.. ![]() Maar imo moet je met je huidige set-up het gewoon kunnen redden hoor. Als niet moet je je afvragen of je dit jaar al Marmotte wil fietsen.. | |
Blik | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:05 |
Je kunt redelijk makkelijk je zones bepalen met een hartslagmeter (als je dat nog niet weet). staat ook beschreven op bijvoorbeeld zitvlees.nl. Daar staan ook trainings-schema's op voor bijvoorbeeld een Marmotte. Trainen in D1 is leuk voor je duurtraining, maar daar alleen kom je de berg niet mee op. Je moet ook veel meer op kracht trainen omdat je die berg overheen moet. Besteedt maar eens een complete training aan interval, en niet 5x een bruggetje op en vervolgens 3 uur in D1 trainen. Maar ik zal verder niet teveel in herhaling gaan, het meeste is al gezegd door anderen ![]() | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:06 |
Thx. Geen optie idd ![]() | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:07 |
THX! ga even wat info zoeken over interval. hartslagzones ben ik van op de hoogte. | |
dop | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:13 |
dat klopt maar o.symetric word wel gewoon gebruikt , onder ander door bradly wiggens, en is extremer als Q rings. biopace is verkeerd ontworpen, en duidelijk niet voordelig (kun je wel aanpassen door iets anders e monteren) maar het onderzoek toont dus wel degelijk aan dat er voordelen mee te halen zijn. en dan is dit puur van uit de kracht overbrening gekeken , en zijn meer voordelen zoals zuurstof verbruik dat iets lager is. ik zie niet alle profs dit gaan gebruiken , maar denk dat we het weer vaker gaan tegen komen. als je gaat zoeken is er toch een behoorlijk aantal renners dat hier regelmatig mee rijd. ![]() wie won de proloog van de ronde van italie 2012? | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:18 |
Phinney, maar die rijd niet met een Rotor toch? ![]() | |
dop | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:29 |
ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zeker weet , hij heeft wel vaker met q rings gereden maar of het hier was weet ik niet , de nummer 2 Geraint Thomas rijd met O symetric, en nummer 3 rasmussen weet ik het ook niet van maar bij garmin word het wel gebruikt in elk geval door millar | |
kanovinnie | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:09 |
Traint jouw man altijd met zijn maat? En lukt 't 'm om zelf zijn band te vervangen? | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:28 |
Ik vroeg me ook af hoe die paralympic handbikers enzo dat nou doen als ze een lekke band hebben ![]() | |
Gripper | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:57 |
Doen er nou nog mensen van hier mee aan de Giro Classico a.s. zondag? Ik rij m in ieder geval samen met mn schoonbroer en nog 5000 anderen ![]() | |
Landgeld | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:03 |
Nu nog even een goed (fiets)hotelletje vinden in omgeving Stavelot ![]() | |
Oksel | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:20 |
Ik heb nog spierpijn v/d Hel van Twente. Morgen een of andere suffe kutbeurs, dus kan morgen niet fietsen. Wellicht straks nog ff uurtje rustig rondje lopen. | |
Tommeke | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:26 |
Ik ga zondag de elfmerentocht fietsen. Win ook nog eens een medaille ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:29 |
Te duur. ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:33 |
Was leuk als een eenmalig evenement maar nu veel te duur als je daarbij bedenkt dat ik waarschijnlijk iedere straatsteen uit het parcours wel kan dromen. Zelfs het aanbod van een gratis deelname ( en twee gratis shirts) als voorrijder heb ik maar afgeslagen. | |
kaasplankje | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:38 |
Jij als voorrijder? Op een derny zeker. ![]() | |
eentwee | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:41 |
Idioot en onnodig is ook de overlast die de tocht bezorgt, de hele provincie hangt vol met gele borden. Slecht voor het imago van wielrenners. | |
buzz1291 | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:18 |
Solex, en lange leren jas om het gesoigneerd te houden. ![]() | |
Superher0 | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:20 |
Laat m'n gezicht maar weer eens zien ;-) Huizen zijn verkocht, ben weer in wat rustiger vaarwater. Vind het wel meevallen. Heel veel mensen vinden het leuk en we trekken veel bekijks langs de route. Ik ben dit jaar voor de 3e keer wegkapitein. Mag weer achter de meute aanrijden. Hopelijk hoef ik niet veel te doen want morgen rijd ik een koers in Wijchmond. Denk niet dat de benen heel erg goed zullen zijn. Wel goed voor de kilometers (bijna 8.000 sinds 1-nov-11). Wat slechter is voor ons imago is wat Foek Nijkerk doet. Ik reed woensdag een rondje in de polder en kwam 4 grote groepen tegen die de hele weg in bezit namen. Vermoed een mannetje of 30 per groep. Als je het mij vraagt te groot en zorgt het ook voor gevaarlijke momenten. De Qrotor kun je op 3 manieren instellen als ik mij niet vergis, waarbij de positie van je pedalen bij de elipse vorm aangepast kan worden. Het is psychisch, puur voor je moraal. Als je het prettig vindt en het voelt goed tussen de oren dan kun je er beter mee rijden. | |
Gripper | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:25 |
Jeuj Superhero is er weer! Tot zondag (ik rij ook niet mee voor de fantastische route, maar voor de sfeer en het shirtje) ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 11 mei 2012 @ 17:40 |
Wat ik net meemaakte ![]() Was op de MTB naar mijn werk want slappe achterband op de racefiets en geen zin om vanmorgen te pompen. Dus vanmiddag weer terug en vanaf het pont (zit op 4 van de 14 km's) achter een racefietsers gehaakt. Dus ik 8 km lang achter hem gehangen. Racet hij dwars door het rode licht en riep nog net dat ik een klootzak was. Uiteraard remde ik wel voor 't licht. Dan denk ik, WAAROM? Waarom schelden en door 't rode licht heen fietsen? Toen was het nog 2 km tot het volgende stoplicht. Iedereen moet daar oversteken omdat het fietspad van 2 banen aan 1 kant van de weg, naar 1 baan per kant gaat. Racet meneer over het fietspad rechtdoor (dus spookrijden). Je zal toch maar een minuut later thuis zijn ![]() | |
Oksel | vrijdag 11 mei 2012 @ 23:18 |
Het is weekend! Verkapte tetten! ![]() | |
Gripper | zaterdag 12 mei 2012 @ 00:41 |
Schone tetten ![]() Morgen m'n nieuwe wielen ophalen! | |
mytec | zaterdag 12 mei 2012 @ 01:48 |
Haha mooi toch gewoon achter blijven die gast kon het gewoon niet hebben dat je achter hem bleef zitten ;-) Waarschijnlijk dacht hij grr ik krijg die MTB er niet af. En zo zie je maar wat een doodrijder bijna.. | |
Tommeke | zaterdag 12 mei 2012 @ 11:09 |
Heerlijk zulke frusties! Je rijdt toch voor jezelf? ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 12 mei 2012 @ 11:12 |
Ik heb 't ook wel eens gehad hoor. En dan met 40/45 km uur iemand er af proberen te rijden. Maar bij de volgende kruising waar de ander de andere kant op gaat bedank je elkaar, steek je je hand op en probeer je verder te fietsen? Precies, volgende keer als ik ´m op het pont zie zal ik ´m er wel ff over aanspreken en hem mijn wiel aanbieden. Als hij er tenminste in kan blijven ![]() | |
dop | zaterdag 12 mei 2012 @ 11:38 |
volgende keer eerst een paar kilometer er achter hangen en hem dan uit het wiel rijden ![]() als iemand in mijn wiel gaat hangen vind ik dat ook niet altijd leuk , maar dan zet ik gewoon stevig aan, blijft iemand dan toch hangen dan moet je gewoon respect hebben, iets je inhouden , en grote kans dat ze dan gewoon overnemen. ik had vroeger de van brienenoordbrug in mijn woon werk route, eigenlijk is het dan best tof als je daar omhoog knalt en er is eindelijk eens iemand die een beetje aan je gewaagd is. je komt allemaal wel eens iemand tegen die gewoon rapper is, en als dat te vaak gebeurd , dan weet je gelijk weer dat je wat meer moet trainen ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door dop op 12-05-2012 11:52:06 ] | |
firewirecable | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:33 |
56Km rustig aan gedaan vandaag. Ten eerste vanwege mij knie en ten tweede omdat er een renner mee was van 62 jaar jong, dus deden we het iets kalmer aan dan normaal. Barcelona - Sentmenat - Barcelona (Garmin Connect) | |
ultra_ivo | zaterdag 12 mei 2012 @ 18:57 |
Ticket naar Moskou is geboekt, ticket naar Tashkent lukte niet, daarvoor moet ik nog ff met de bank stoeien (systeem vraagt creditkaartinfo die ik niet heb). | |
the_critic | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:22 |
de info niet of geen creditcard??? Creditcards kun je tegenwoordig ook prepaid aanschaffen he.. erg handig om te hebben, zeker in buitenland | |
vault_tec | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:34 |
net mijn ketting blad erop gezet maar hij blijft kraken, waar kan dit aanliggen. Kan mijn bouten niet vaster aandraaien volgens mij... | |
kaasplankje | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:36 |
Lastig te zeggen zo, wat kraakt er? | |
kanovinnie | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:38 |
Is je ketting goed gesmeerd? | |
kaasplankje | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:39 |
Misschien kraken je knieën wel. | |
Oksel | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:40 |
Of je hersenen! Morgen weer fietsen. Gisteren hardgelopen. Bleh. | |
Life2.0 | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:08 |
of je trapas | |
Oksel | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:27 |
the_critic heeft 'n beetje in m'n wiel gehangen met de Hel van Twente.. ![]() ![]() | |
the_critic | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:51 |
Maaaar.. wel soignee... en daar begint alles mee. Alles staat en valt met soignee... ![]() Heb dus ontdekt dat Oksel een stuk getrainder is, dan dat hij hier altijd doet voorkomen!! Grappig dat we toch bijna uur zelfde groep hebben gereden, zonder het te weten.. ![]() | |
Narcotical | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:54 |
Ben wel benieuwd wie van jullie de ander het eerst opmerkte en waaraan dan eigenlijk ![]() | |
eentwee | zaterdag 12 mei 2012 @ 21:15 |
Ja dat ventje kan aardig fietsen ![]() | |
firewirecable | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:29 |
Nog wat foto's van vandaag:![]() Om 09:00 al 25℃ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ ![]() ![]() ![]() ![]() | |
No-P | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:40 |
Morgen TTT in Enschede als onderdeel van een teamtriathlon. Zal zwaar worden voor mij om bij te blijven. Mooie plaatjes fw | |
Narcotical | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:41 |
Mooie foto's en nog mooier weer! ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:41 |
Tof! | |
dop | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:42 |
hoe oud is de ketting ? misschien opgerekt en daar door niet passend op een nieuw setje kettingbladen ? over het algemeen is het niet onverstandig gelijk een nieuwe ketting te monteren (misschien lul ik nu in de ruimte , heb niet helemaal gevolgd wat je nu vervangen hebt en wat niet) | |
firewirecable | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:43 |
Dank je! Het was warm vandaag.... Avg Temperature: 31,1 °C Min Temperature: 26,0 °C Max Temperature: 37,0 °C http://connect.garmin.com/activity/177247638 | |
Oksel | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:45 |
Hij stuurt bericht; ik fietste ook de Hel van T. met een groepje van jullie club mee. Ik: Oh, ik fietste in een groepje van 6. Antwoord; ja, daar fietste ik achter! Oh, die vent met die tijdritfiets? Nee, een zwarte fiets, met hoge carbon velgen. Ik: Oh, die vent met die gladde beentjes, mooi fietsje, die niet op kop ging? Hij; ja die ![]() | |
Narcotical | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:47 |
Hahaha, opzich wel jammer dat je het niet tijdens de rit al wist natuurlijk.. ![]() | |
Oksel | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:47 |
Wordt weer moeilijk kleden morgen.. morgenvroeg 2-5 graden, maar 's middags zonnetje + 13 graden. Ik denk beenstukken, geen overschoenen, shirtje, jackie. Zoiets. Sowieso zou het nu de tijd van 't jaar moeten zijn voor shorts + shirt + armstukken, die rond 10'en uitgaan. ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:48 |
Ik vroor bijna van mn fiets het eerste half uur hier ![]() | |
Oksel | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:48 |
Hij had 't kunnen weten! Maar 1 iemand hier in Twente op een volledig celeste Bianchi ![]() ![]() | |
No-P | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:49 |
Ach stel jullie aan, ik moet morgen rechtstreeks uit het zwembad in een nat trisuit op de fiets. | |
Oksel | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:49 |
Ik zat z'n fiets nog te bekijken, en z'n benen, en dacht; tering, mooi spul + echte fietsbenen = kopwerk. Maar dat gebeurde dus niet. ![]() | |
marcodej | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:51 |
Ik ben nog niet in het kort geweest dit jaar. ![]() Wil morgen een flink rondje maken, hopelijk is mn klauw weet wat beter. Kon gisteren nog steeds niet volledig kracht zetten met een hand en elke oneffenheid in de weg voelde ik. | |
Oksel | zaterdag 12 mei 2012 @ 23:02 |
Ik ben 1 keer in kort/kort geweest.. maand geleden hadden we een 21 graden dagje + zon hier in Twente. Heb dit jaar nog geen 1x geBBQ'ed, dat vind ik pas kudt. M'n gras groeit wel hard. Maarja, wat heb je daar aan.. | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 00:27 |
Ziet er bekend uit! In de buurt van St. Celoni en de Turo? | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 00:34 |
Ik ga morgen 100k toeren met Patroon. Hij heeft de hele week al niet getraind en ik ben de halve week ziek geweest. Genoeg ingedekt dus! ![]() | |
ultra_ivo | zondag 13 mei 2012 @ 00:38 |
Een creditcad heb ik, dag is geen probleem. Maar op sommige sites moet je ook info invullen die je alleen krijgt via een 'random reader' die je gebruikt bij internetbankieren. Maar dat ding heb ik niet, ik bankier nog tradtioneel. | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 00:46 |
Idd lastig kleden. Ik zat ook al te denken. Trek 2 craft shirtjes (lang en kort) aan met shirt en arm + beenstukken. Zo warm is 13 graden nou ook weer niet. | |
nodisch18 | zondag 13 mei 2012 @ 01:07 |
ik had vandaag een lange broek, kort shirt en 2 lange shirts aan... ![]() | |
CyclingGirl | zondag 13 mei 2012 @ 09:38 |
Ik heb gisteren voor het eerst over de Amerongseberg getraind. Ik had mij er wat meer van voorgesteld. Maar is wel een erg mooie omgeving!!! Vandaag zou ik naar nieuw vossermeer gaan (criterium) maar ik heb al 3 dagen een hoge rustpols dus ik doe rustig aan. | |
Captain_Fabulous | zondag 13 mei 2012 @ 10:23 |
Zometeen naar huis, hele dag treinen om van Regenburg naar <Hilversum te komen, ga toch eens nadenken over vliegen met de feost volgende keer! Paar hele warme dagen gehad, waar ik zeker een liter of 5 water in me gooide, en in män nek, en op mn hoofd...met al de bagage achterop in de heuvels van Wachau, is het hard werken! Gisteren in een Hotel gezeten, was s ochtends totaal nat geregend, al mn kleren waren zon beetje vies, nat, twee keer warm gedouched savonds, gewoon omdat het kon, geen campingdouche maar een schone, ruime hotelkamer...het IBIS voelde qals het Hilton. Ze hebben hier dit weekend een soort van Oktoberfest, maar dan in mei en niet in Munchen, allemaal meiden in drindls enzo, tettenzeit!!! Heb er een emmertje bier gedronken in de feesttent, best leuk, foto volgt.... Gisteren het laatste stuk gedaan met de trein, nauwelijks gefietst, het was te koud, te nat, mmn knieen deden na een paar kilometer naar de bahnhoff rijden al pijn...na 6 dagen zonder pijn en problemen hadd ik geen zin weer te forceren en de hele zomer weer te moeten revalideren! Heb niet super veel kilometers gedaan, tussen 50 en 80 per dag, maar op een vakantiefiets met al je zopoi achterop moet je anders gaan denken, merkte ik weer....mn as was trouwens niet kapot, maar de lagers waren helemaal los gaan zitten, dus goed dat ik bij de fietsendokter ben geweest, anders had ik het wel helemaal kapot getrapt op den duur. | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 10:32 |
Ja het is natuurlijk geen steile bult. Je hebt hem toch wel van de moeilijke kant bedwongen he? ![]() | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 12:40 |
Net 100km elfmerentocht gefietst met Patroon! Gesoigneerde gast, ondanks z'n Campagnolo-sokken ![]() Lekker weertje en lekker doorgetrapt! | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 12:53 |
Als er iets gesoigneerd is dan zijn het wel Campagnolo sokken. Moet je wel Campagnolo op je racer hebben natuurlijk. | |
buzz1291 | zondag 13 mei 2012 @ 12:59 |
Met die kleding sta ik dan wel eens verlekkerd in mijn hand tot ik mij weer realiseer dat ik tegenwoordig met Sram rij, en dan hang ik het maar weer terug. ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 13:14 |
Gdverdgvdr. Voorderailleur gebroken. Crank kreunt als de pest. En m'n schakeldingen zijn ook versleten vind ik. Kortom; ik wil eigenlijk alles nieuw op m'n frame & wielen na. Kan nu losse onderdelen kopen, of gewoon een nieuwe fiets en de groep overzetten. Hebben jullie tips? | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 13:15 |
Of optie 3: gewoon deze kopen: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=14367&catid=4054 | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 13:18 |
Ik vind die Androni teamfiets mooier eigenlijk, daar zit ook een beetje rood in. Je kan gewoon een nieuwe groep kopen hoor Oksel. Dan kan je alles overzetten. Pies of keek. | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 13:20 |
Juist ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 13:21 |
Ergens een leuke groep in de aanbieding dan? | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 13:22 |
Moet je ook geen Campa rijden, kitscherige rommel ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 13:24 |
http://www.hopmansfietsgi(...)2711a9e08/index.html die zijn wel goedkoop, Salden ook. Tja op = op hé? Het is maar goed dat je geen Shimanko rijdt Okkie, die plastieke imitatie zooi zou al afbreken bij 1x flink trainen. | |
buzz1291 | zondag 13 mei 2012 @ 13:25 |
Zelf even lekker op internet zoeken naar een Campa-Chorus Shitmano-Ultegra of een Sram-Force complete groep en dan ben je heus niet zoveel geld kwijt. Kijk b.v. eerst eens op die Webshop van Rose en dan weet je ongeveer wat de bruto prijs van zo'n groep is. En wil je een overjarige groep, kijk dan eens bij die dozenschuivers met Oekrainse FM's in Zwanenburg. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 13:29 |
Oekrainse FM's in Zwanenburg.. whut!? Campa Chorus groepje lijkt me wel wat. Aan de andere kant lijkt het wel of het goedkoper is een fiets erbij te kopen. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 13:35 |
Ik wil het wel voor je monteren hoor Oksel, dan gooi ik die oude spullen wel weg. ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 13:37 |
Hm, ja. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 13:48 |
Grr. Dit is dus geen complete fiets: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=14367&catid=4054 Alleen een frameset ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 13:50 |
![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 13:54 |
![]() | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 13:59 |
Terwijl Tommeke hier alweer uitgebreid zat te posten moest ik nog 25km naar huis fietsen. Uiteindelijk 154km. Was mooi Tom! Genoten van al die toerders die dachten dat ze in een wedstrijd zaten ![]() Het is dat ik je wees op mijn campa sokken terwijl ik shimano rij ![]() ![]() ![]() Ik kwam in Sneek de "brommer" nog tegen. Hij zei dat hij niet met ons mee ging omdat hij bijna even wilde stoppen, haha jaja. Net ervoor plakkers uit het wiel rijden en dan op eens willen stoppen ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:04 |
Ik was met een paar andere snelle jongens met een langzamere groep mee. Was niet zo'n succes. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:05 |
Mijn crank kraakt en er zit speling op. Wat moet ik dan nieuw kopen? | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 14:08 |
@Patroon: Hahaha wat een held. Was een mooi tochtje! Thnx! | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:08 |
homo's! | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:08 |
![]() | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 14:09 |
Vooral in de bosjes, toen je schoen niet goed zat! | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 14:10 |
Vastdraaien | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 14:12 |
Ja dat was lekker! | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:15 |
Weet je, ik koop wel gewoon een nieuwe voorderrailleur eerst. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:17 |
Cups, lagers, cranksets.. ik begrijp d'r geen zak van. Wat verslijt er in zo'n crankding? Kun je dat vervangen? | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:19 |
Ik moet trouwens ook een cassette hebben met een 28 of 29 erop.. Gdvrdegdvr wat een gezeik allemaal. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 14:19 |
Want m'n ene shifter is wat 'traag'. Of kun je dat aanpassen? | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 14:22 |
Wat bedoel je met traag? | |
firewirecable | zondag 13 mei 2012 @ 14:46 |
70Km vandaag Barcelona-Terassa-Barcelona 902 hoogte meters gemaakt, dus lekker veel afgedaald vandaag ![]() | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 14:59 |
46 km hier. Maar weer eens alleen een rondje gereden omdat er verder niemand wilde fietsen. | |
Gripper | zondag 13 mei 2012 @ 15:59 |
Utrecht Giro was leuk maar druk! Veel stilstaan bij obstakels, das elk jaar een groter nadeel. Zo gaat het aan zn succes ten onder. Ach, wel weer een mooi shirtje erbij ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 17:25 |
Nieuwe kabels Okkie, en een setje bracketlagers waarschjinlijk. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 18:18 |
Deze Kaas? http://www.derks-wielersp(...)english-p-12703.html | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 18:21 |
Deze is zo te zien voor de campa centaur met carbon cranks. Heb je die? | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 18:23 |
Uhhm.. ik heb een Campa Centaur carbon groep, maar een FSA trapper. Zal ff foto maken. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 18:37 |
Aardig afgerost. ![]() ![]() | |
buzz1291 | zondag 13 mei 2012 @ 18:51 |
Gokje, maar heeft een italiaans frame BSA (engelse) draad...? Ik denk het niet. Het is werkelijk het enige onderdeel, en vroeger die geperste balhoofdcups, waar ik zelf nog nooit aan gesleuteld heb. | |
SuperWeber | zondag 13 mei 2012 @ 18:55 |
Ik heb ergens in mijn "drivetrain" een irritant getik zitten. Ik kan nog niet echt lokaliseren waar dat vandaan komt... Het wordt ook erger op slecht wegdek. Iemand nog suggesties? Vanavond nog maar eens even aan knutselen... | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 19:16 |
Hoe ga je nu fietsen dan? Lijkt dat het in je wielen zit als ik 't zo hoor? | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 19:18 |
Kan best bsa zijn, want die Bianchi's komen tenslotte ook uit Taiwan. Het staat erop in kleine lettertjes op je Bracket ergens. BSA-draad (1.37" x 24 TPI) ITA-draad (36 x 24F) Okkie heeft dan een FSA bracket nodig. Beter bestelt hij dat bij een FM. Dit er wel vanuit gaand dat de kraak en speling door de verrotte bracketlagers veroorzaakt wordt.Maar dat ligt wel voor de hand. [ Bericht 7% gewijzigd door kaasplankje op 13-05-2012 19:24:04 ] | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 19:23 |
![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 19:24 |
BSA dus met externe lagercups. En dan voor een FSA crankset. Want de bracketlagers moeten op je crank passen. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 19:27 |
Heb je ze nu helemaal uit elkaar gesloopt Oksel? Waarom? | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 19:32 |
Alles kraakt, is vies.. alles uit elkaar gehaald, zodat ik het schoon kan maken, en kan smeren. Vervolgens alles weer netjes monteren. Maareh, wat moet ik nu hebben? Graag van deze website: http://www.derks-wielersport.nl/ Hebben echt fucking veel, en de prijs lijkt erg goed. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 19:33 |
Ik had zelfs water in m'n banden zitten na de Hel v. Twente. | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 19:34 |
Het was dus een echte hel! | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 19:34 |
En bestel vandaag nieuwe onderdelen, morgen breng ik het naar m'n 'mannetje', dan zit het binnen een paar dagen weer netjes en strak in elkaar. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 19:36 |
Ja, het is een van die mega exo types waarschijnlijk. Maar welke precies moet je mij niet vragen. Ik ben geen eentwee. ![]() | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 19:38 |
Ik had water in mijn frame. De liggende framebuizen hebben een gaatje bij de achterkant (waar 't achterwiel zit). Toen ik na de rvnh mijn fiets rechtop zetten kwam er een straal water uit ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 19:38 |
Wie / wat is een van die 'mega exo types'? Eentwee! Ja, dat is de man die we zoeken.. ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 19:39 |
Zie je trouwens die scheur in m'n lak op de laatste foto? Zit er al vanaf 't begin in. Lijkt alleen de lak te zijn ![]() | |
buzz1291 | zondag 13 mei 2012 @ 19:41 |
Ik wilde het niet zeggen om niet al te lullig te doen, maar wilde nog vragen of je niet bang bent dat die hele bracketpot er straks afvalt. | |
JohnDDD | zondag 13 mei 2012 @ 19:43 |
nou op de stadsfiets kan ik inmiddels weer zonder pijn fietsen, lopen gaat ook bijna pijnloos, wellicht kan ik deze week weer op de tacx kijken of dat lukt, km of 20, 30 en dan stukjes buiten fietsen. rotknie!!! | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 19:43 |
Hij's tot nu toe niet groter geworden.. ![]() | |
buzz1291 | zondag 13 mei 2012 @ 19:50 |
Het is zo niet te zeggen welke je nodig hebt. Er is een hele range van, en allemaal net even anders. Haal die linker crank er nu maar af en dan zul je wel een type nummer tegenkomen zoiets als BB-8000 of BB-8060 om maar eens iets te noemen. En dan weet je precies wat je nodig hebt. Want zelfs met de type naam van je crank kun je nog verschillende lengtes hebben waarbij slechts één FSA type bottom bracket bij past. En als je pech hebt, hebben ze die alleen in een ceramics uitvoering en moet je diep in de portemonee of een alternatief merk zoeken. Maar als ik nog eens goed naar die detail foto kijk zie je op de BB nog net iets van de type aanduiding Mega..... Exo dus. En dan zal er nog wel wat achter staan zoals BB-4000 oid. Dat type moet je dus hebben. Ik gok op een BB-4000 Omega van Euro 26,50. [ Bericht 5% gewijzigd door buzz1291 op 13-05-2012 20:08:06 ] | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 20:09 |
1.50 ![]() | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 20:13 |
Haha ik ken hem, oude ploeggenoot! ![]() | |
dop | zondag 13 mei 2012 @ 20:28 |
http://www.derks-wielersport.nl/fsa-trapas-megaexo-cartridge-bsa-bb-4000-omega-p-9702522.html 90% dat het deze is maar er is zoveel verschillende zooi dat ik het niet 100% zeker durf te zeggen | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 20:29 |
Maatje van mij heeft pas een Campagnolo shirt gekocht, normale prijs 100¤ ofzo. Daar zitten drie zakjes in waarvan de buitenste twee schuin aflopen naar buiten. Bij de eerste rit verloor hij twee bananen. Hoe kun je als fabrikant zoiets elementairs en oersimpels als een shirtje ontwerpen zo verkloten.. Okkie wil nieuwe spullen maar is als-ie niet oppast straks voor een paar tientjes klaar. ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 20:32 |
Daar heb ik nou nooit last van. | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 20:36 |
Zou kunnen. Als deze het is passen Shimano BBs in elk geval niet, want die hebben een dikkere as. Je kunt natuurlijk ook een Campa crankstel kopen om de groep weer compleet te maken ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 20:49 |
Ja, ik zou zeggen 172.5mm. Enne, hij kan volgens mij 't beste óf een nieuwe groep kopen, óf repareren wat kapot gaat en verders niet. Spareparts zijn toch relatief duur. | |
Landgeld | zondag 13 mei 2012 @ 20:52 |
Vraagje m.b.t. herstel: op dit moment train ik bijna dagelijks, in verschillende vormen. Vaak met max. 1 dag rust. Nu heb ik komende week een klimclassic op het programma staan. 110 (of 130 in mijn geval) km met +1000 hoogtemeters. Is het na zo'n tocht verstandig om 2 i.p.v. 1 dag rust te houden? Hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk wel dat ik soms nog heel licht spierpijn voel als ik weer ga trainen na 1 dag rust. Ben benieuwd ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 20:56 |
Doe dan eerst een rustdag en daags voor de afspraak een hersteltraining. Een uurtje rustig fietsen is dat. Als ik echt een zware trainingsperiode afsluit doe ik soms wel een week rustig aan als ik fit moet zijn voor een wedstrijd oid. Ik doe dan in die rustweek 2/3x een hersteltraining van een of twee uur. | |
marcodej | zondag 13 mei 2012 @ 20:57 |
Je wordt beter van rust, niet van trainen. | |
Gripper | zondag 13 mei 2012 @ 20:58 |
Hier zijn de nieuwe wielen! Vandaag al even kort getest tijdens de Giro Classico, en ze zijn in ieder geval lekker stijf in de bochten, en snel bij het aanzetten. De echte test volgt donderdag in de Ardennen wel (De Klimclassic, Landgeld jij dus ook?) Ook leuk: m'n fiets weegt nu 7,4 kg ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JohnDDD | zondag 13 mei 2012 @ 20:59 |
Ik ben op mijn best na een week hard trainen en dan een week rust. Ben in Mallorca geweest, ben toen teruggekomen en merkte dat ik na precies een week de racefiets echt als een beest ronddraaide. Maar na een klimclassic lijkt t me sowieso geen overbodige luxe je lichaam wat rust te gunnen. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:01 |
Oh, dat wist ik niet, ik blijf dit seizoen gewoon op de bank liggen! ![]() | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:01 |
Ziet er goed uit gripper! | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:01 |
Jammer dat je niet die gouden naven hebt genomen. | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:06 |
Wat ik jammer vind is het vuil op zijn frame ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:09 |
De buurman is handig, die heeft m'n crank eraf gesloopt en mijn frame professioneel gepoetst. Glimt weer als nieuw. Ik heb 2 van die nieuwe bussen nodig, meer niet. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:11 |
Ik heb alleen nu ook aan de andere kant van m'n frame een scheur in de lak gevonden.. ga Bianchi er over mailen. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:12 |
Je moet ook op staal gaan rijden. | |
Gripper | zondag 13 mei 2012 @ 21:13 |
Haha, is zo opgelost met een spuitbusje ![]() Zag vandaag tijdens de giro classico een erg leuk fietsmeisje met een pinarello met lawaaieriger wielen dan mijn hoge, gouden remmen, bekabeling en ketting. maar toch... op zo'n pooierding wil ik niet rijden hoor ![]() @ Kano: welk vuil? Wat je op de foto van de snelspanner ziet zijn in ieder geval krasjes. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:14 |
Grip, ik vinzieniezomooi ![]() | |
Tommeke | zondag 13 mei 2012 @ 21:14 |
Ik rij het weekend na de klimclassic gewoon een criterium hoor ![]() | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:15 |
Ja, dat bedoelde ik. Maar ik heb weinig te zeggen over vuil hoor, er zit bij mij ook altijd een hoop vuil op. | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 21:17 |
Zulke handgespaakte wielen zijn nu eenmaal niet zo flashy, al heb met die witte spaken en rode nippels toch opvallende accenten. Heb je er nou 25mm banden op zitten of lijkt dat maar zo? | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:19 |
Dit ding moet ik nieuw hebben: En dit ding moet er doorheen: En paintcracks (zal Bianchi niets aan doen vrees is..): Welke moet ik bestellen Eentwee? Of heb je meer info nodig? | |
Gripper | zondag 13 mei 2012 @ 21:22 |
Mijn fiets rijdt tenminste ![]() En met die spekpens kan ik elk grammetje winst op de fiets goed gebruiken. 2 eentwee: nee, maar flashy wielen heb ik ook al ![]() Er zitten michelin pro3 bandjes op, gewone 23 mm. Maar de velg is zo laag dat de band misschien groter lijkt dan ie is? | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:23 |
Die scheuren zien er niet best uit Okkie. | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:23 |
Ik heb geen idee wat mijn fiets weegt, wat gebruiken jullie om 'm te wegen? | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:23 |
Ik hang 'm aan mijn lul. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:24 |
Die ene zit er al heel lang in.. die andere zie ik nu net. Maarja, wat doe je er aan. Bianchi gaf destijds 3 jaar garantie volgens mij. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:24 |
wat heb jij vandaag.. ![]() | |
Yankee | zondag 13 mei 2012 @ 21:24 |
hehe, held ![]() | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:26 |
Heb je 'm toen nieuw gekocht? | |
Yankee | zondag 13 mei 2012 @ 21:27 |
Waarschijnlijk valt daar weinig aan te doen. Mijn vorige frame ging na 2 jaar en een paar maandjes kapot. Garantie was 2 jaar, kut dus ![]() | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 21:27 |
Ik heb ook van die paintcracks op een alu frame bij balhoofd en onder zadelpen. Is het zo erg? | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 21:27 |
@Oksel: Omega dus je moet inderdaad die hebben uit de link van Dop. @Gripper: ah ok. Lijkt gewoon een boel band ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:27 |
Demo-model, was alleen opgebouwd geweest. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:28 |
Thanks Eentwee ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:28 |
Er is maar 1 oplossing: Tommasini tecno kopen. ![]() | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 21:29 |
Dat zijn ook typische stressposities. Een framebreuk wil je daar niet hebben. Als het echt paintcracks zijn is het niet erg maar sommige fabrikanten zijn wel coulant hoor. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:30 |
Je kan er wellicht nog jaren mee rijden maar ineens is het "krak". | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 21:32 |
Staal is ook niet alles, kan roesten ![]() In België staat deze: ![]() Helaas ff geen geld voor. ![]() | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 21:32 |
Ik heb de fiets 2e hands bij een erkende FM gekocht. Zijn er dan nog mogelijkheden voor mij? Het betreft een Koga, die wel als zeer coulant bekent staat. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:35 |
Fabrieksarantie is toch alleen voor de 1e eigenaar? Op staal was dat meestal 5 of 10 jaar, op alu meestal maar 3. | |
Yankee | zondag 13 mei 2012 @ 21:35 |
Geen idee, bel ze. Lijkt me sterk op een tweedehands fiets | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 21:35 |
Zou goed kunnen. Ik vroeg het mij af. Ik dacht dat paintcracks echt alleen in de verf zitten maar kan dus ook een scheur in het alu zijn? | |
Yankee | zondag 13 mei 2012 @ 21:36 |
Soepele wieltjes Gripper, maar ben persoonlijk meer een fan van hoge velgen en andere patseronzin ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:37 |
Ik ook. Die vent met wie ik pas fietste uit Groningen, van Gaul!, fietste trouwens bij de Elite's. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:38 |
Ja, dat kan. Stel zoals bij Osel de scheur zit bij het bracket. Je gaat met 2 personen kijken. Een gaat op 't pedaal staan met vol lichaamsgewicht. De ander kijkt bij de scheur. Wijkt deze dan is 't einde verhaal. | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 21:38 |
Duidelijk, dankje! | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:38 |
Of jij legt je penis erop, de ander kijkt bij de scheur. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:39 |
![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:39 |
Toch? Of niet dan! | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:40 |
Leg jij je penis erop dan kijk ik wel bij de scheur. | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 21:41 |
Zou 't wel proberen om garantie te claimen. Kans is klein dat een alu frame daar scheurt maar als je de boel (balhoofdlagers, zadelstrop) te hard aandraait kan het wel. Paintcracks komen vaak voor bij witte lak, zit het bij jou ook in een wit gedeelte? | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:42 |
't Lijkt mij stug dat als ik een keer aanzet dat ik m'n hele crank d'r uit ram. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:46 |
Vandaag ruzie gemaakt op de fiets. Zoals jullie misschien wel in kunnen schatten, ben ik niet echt de makkelijkste, en moet je mij geen grote bek geven oid. Wij met 2 andere snellere jongens met een langzamere groep mee. Beetje kopwerk, meteen gezeik dat 't te hard ging, te hard door de bochten, etc. etc. Hier had ik niets mee te maken, maar 't speelt al een paar weken (had ik ook niets mee te maken overigens), dus er was al wat ergenis. Goed, ouwere vent fietst voor me, en in plaats van gewoon de bocht door te sturen, gaattie remmen. Ja, vind je het gek dat je dan weer hard moet trappen. Ik dus ook hard moeten remmen, dus ik zeg: 'als je nou eens niet remt, en gewoon doorrolt, kunnen we tenminste beetje tempo houden'. Die vent over de zeik, laat zich naast me afzakken, en gaat in m'n arm zitten knijpen! En sneed me nog af ook! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:46 |
Toch lijkt het me slecht voor de zaadproductie, Als je staand in de pendalen opeens 20 naar beneden valt met je zak/piemel vol op je zadel en/of bovenbuis. En ik denk dat je ook smerig hard op je bek zal gaan. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:47 |
Nee man, slooping frame. En carbon, dat veert. En vouwt, in mijn geval. | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:47 |
Kan hoor, een oud collega van me stond zo letterlijk met cranks en al op straat tijdens aanzetten. Ook ken ik meerdere verhalen van cranks die finaal afbreken in de sprint. Zowel van Campagnolo als Shimano. Ik reed ooit in Utrecht een criterium, volgens mij op de Utrechtsebaan oid, met zo'n viaduct en 2 rechte stukken. Brak er in de sprint voor mij iemand zijn stuur. Ik kon er nog net omheen. | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:49 |
Kan me wel voorstellen dat als je al jarenlang met je vaste groepie relaxt een rondje fietst, je niet zit te wachten op zo'n boerenjongen die ergens een krakende demofiets op de kop heeft getikt voor een paar tientjes die de hele groep uit elkaar trapt. En misschien vind hij het te eng om hard door de bocht te gaan? Met de jaren worden mensen ook wat brozer ![]() Ik zou vast een carbon sloping tok gaan kopen ![]() | |
marcodej | zondag 13 mei 2012 @ 21:49 |
Inderdaad, daar hoor je ook niet thuis. Of je moet je aanpassen. | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:50 |
Ik heb 1 keer iemand gezien bij wie zijn stuur afbrak. Gelukkig voor hem stonden we bij het stoplicht. Was een toerfiets. Hij ging wel mooi op zijn snavel ondanks dat we uit stilstand wegreden. | |
Yankee | zondag 13 mei 2012 @ 21:50 |
![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:50 |
Toerders, Okkie moet gewoon gaan koersen. ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:51 |
Alleen dat boerenjongen klopt niet ![]() En ze willen wel dat je op kop fietst, en dat je meegaat, want zelf willen ze niet op kop ![]() ![]() En 't was wat opgekropte ergenis, waarvan ik (verbazingwekkend) de druppel was. | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 21:52 |
Ja witte gedeelte. Ik zal morgen eens foto's maken. | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 21:53 |
Pendalen en slooping ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:53 |
Eentwee, lopende fietsonderdelen-encyclopedie & taalpurist. ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:53 |
Mét Bref Campenolo! | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:53 |
Het is bijna bedtijd, mijn hersenen staan alweer op standby. | |
Gripper | zondag 13 mei 2012 @ 21:54 |
En als ie dan fier tegen je navel omhoog blijft staan is je fiets < 7,0 kg, als ie onder 45 graden komt 7 < fiets < 8, en als ie knakt en droevig naar beneden wijst is de fiets > 8 ? | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 21:54 |
Jij gaat er vanuit dat Kaas 'm uberhaupt nog fier omhoog krijgt ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 21:55 |
Vraag maar aan Oksel. ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 21:58 |
Nee, vraag maar aan Ninja Robin ![]() | |
Gripper | zondag 13 mei 2012 @ 21:58 |
Heb ik ook, met een ratel zoals vroeger wanneer je kaarten in je achterwiel stak ![]() Patserwielen voor snoeien op de dijk in Nederland, deze zijn voor in de bergen. ![]() De Supra's zijn gisteren bij Wheel-Tec trouwens meteen even nagespannen en van een (hele kleine) hoogtespeling ontdaan. Vooral aan de driveside stonden ze een beetje slap, dus die zouden nu ook beter moeten aanvoelen. Verder vond ie ze voor fabriekswielen helemaal niet zo slecht, zeker in die prijsklasse en na een jaar stevig gebruik! | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 22:01 |
Wat kost een beetje 50 mm wiel nou? En hoeveel heb je eraan? | |
kaasplankje | zondag 13 mei 2012 @ 22:01 |
Vloekt wel een beetje met die smerige gordijnen op de achtergrond vind je ook niet? ![]() | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 22:01 |
Werd er nog een beetje gevallen in de Giro classico? | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 22:01 |
Ah, kaas soigneert verder dan alleen de fiets en kledij. Ook het huis van een renner dient volledig volgens de soigneeregels ingericht te worden! | |
ultra_ivo | zondag 13 mei 2012 @ 22:03 |
![]() | |
Yankee | zondag 13 mei 2012 @ 22:08 |
Ik verdiep me nooit zo in dat soort dingen, qua snelheid heb je er wel wat aan geloof ik. Kan niet zeggen dat ik dat zelf bewust merk, vind het vooral mooi staan | |
Gripper | zondag 13 mei 2012 @ 22:09 |
The usual bij de vele opstoppingen, links uitklikken en naar rechts vallen. 1 domino-rijtje van 4 fietsers ![]() Verder een gast gezien met een kapot gescheurd shirtje en wat schrammen op 1 schouder, maar hij fietste wel vrolijk door. En diverse pannekoeken die hun kans om voor 1 keer op de openbare weg te racen aangrijpen om zonder over hun schouder te kijken de gekste links-rechts slingers te maken. Net zoals file malloten die links en rechts in elk gaatje inhalan wat er valt, en uiteindelijk bij de afslag 1 auto voor me staan. ![]() Ik heb me weer goed vermaakt met kijken naar al dat zootje ongeregeld. Fietsen die piepen en kraken (soigneren = ketting smeren) , 1 meisje met een loshangend en heel groot zadeltasje ("Hee kijk, die chick heeft een bungelzak!" ) en vooral veel "mannetjes" | |
kanovinnie | zondag 13 mei 2012 @ 22:11 |
Ik vind 't inderdaad ook wel vet. Niet dat ik er aan zit te denken om een nieuwe wielenset te kopen. Heb nu fulcrum racing 3, dat zijn ook geen verkeerde wieltjes. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 22:19 |
Mooie gordijnen inderdaad. Tijgerprintje ofzo? ![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 22:20 |
Hoge wielen klinken mooi. Verder is het kut op slechte wegen, korte spaak dus stijf als de pik van Kaas. En je waait van de weg bij 't eerste briesje. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 22:22 |
250 EUR. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 22:25 |
![]() | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 22:27 |
![]() | |
eentwee | zondag 13 mei 2012 @ 22:28 |
Kan goedkoper ![]() ![]() Waarom neem je trouwens een Mirage derailleur? Centaur hebbie ook voor een tientje. | |
Oksel | zondag 13 mei 2012 @ 22:45 |
Is een Centaur een stuk beter? Het scheelt me precies 10 EUR namelijk. Om nou daar al die moeite voor te doen.. | |
buzz1291 | zondag 13 mei 2012 @ 22:48 |
Wat denk je van die Alan of Vitus frames vroeger. Daar schoten de buizen spontaan uit de lugs. Ik heb er eens iemand mee op z'zn knieen zien belanden toen de onderbuis spontaan uit de balhoofdlug schoot. | |
buzz1291 | zondag 13 mei 2012 @ 22:51 |
Zo te zien meer aandacht aan de fiets dan aan het interieur besteed...... | |
Patroon | zondag 13 mei 2012 @ 23:03 |
http://www.koga.com/koga/assets/File/KOGA-GUARANTEE.pdf Hier staat, frames gemaakt tussen 2007 en 2009. Unsuspended alu, scandium en cro-moly frames. Design of fabrieksfouten. Levenslange garantie. ![]() Alleen voor de eerste eigenaar... ![]() |