abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111383567
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

En waarschijnlijk ben je niet eens aan het trollen. _O-
Huh? :P Wat is je punt?
pi_111383616
Trouwens voor de geïnteresseerden: de maximumstraf die deze verdachte had kunnen krijgen is 26 jaar en 8 maanden :') Dan is 16 jaar best wel een lachertje.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:12:56 #153
236046 NotYou
tigerblood
pi_111383630
Ik denk - maar heb er geen bewijs voor - dat de lucht paars is met groene stippen en bevolkt wordt door als adelaars gevleugelde eekhoorns die luid mauwen en een grote bedreiging voor de mens vormen. Dit is geen willekeurig dingen roepen maar een extreem zorgvuldig opgezette post met "ik denk", waarbij ik expliciet stel dat ik er geen bewijs van heb. (En het dus fout zou kunnen zijn.)
Je suis Charlie Sheen
pi_111383700
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:12 schreef NotYou het volgende:
Ik denk - maar heb er geen bewijs voor - dat de luhct paars is met groene stippen en bevolkt wordt door als adelaars gevleugelde eekhoorns die luid miauwen en een grote bedrijging voor de mens vormen. Dit is geen willekeurige dingen roepen maar een extreem zorgvuldig opgezette post met "ik denk", waarbij ik expliciet stel dat ik er geen bewijs van heb. (En het dus fout zou kunnen zijn.)
Dat vind ik dus stukken beter dan (bijvoorbeeld)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vind het risico gewoon te groot. Als een TBS arts verantwoordelijk zou zijn voor het gedrag van de TBSer die hij vrijlaat dan zou er iets voor te zeggen zijn, maar TBS artsen mogen gewoon lekker gokken en experimenteren ten koste van de maatschappij. Maar goed, daar verschillen we inderdaad van mening.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 17:14:56 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_111383726
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je ziet niet dat er een verschil is tussen willekeurige dingen roepen en mijn post, die extreem voorzichtig opgezet is met 'ik dénk' waar ik expliciet bij stel dat ik er geen bewijs van heb (en het dus fout zou kunnen zijn)
Wat ik zie is iemand die nogal gewichtig doet en suggereert dat hij alle in's en out's van het TBS-systeem kent .
pi_111383755
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat ik zie is iemand die nogal gewichtig doet en suggereert dat hij alle in's en out's van het TBS-systeem kent .
Gewichtig? Hoezo dat? :P En dat laatste is gewoon niet waar. Was het maar zo, vind het behoorlijk interessant :)
pi_111383757
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ga eens de nieuwsberichten van mannen die vrouwen met zuur overgieten nakijken.
Je bent je van bewust dat er maar een heel klein gedeelte van (zware) misdrijven in het nieuws komt?

O.a. om copycats te voorkomen, dat heb ik me laten vertellen door een rechercheur.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_111383769
Tja heel zielig en alles, maar meestal komen dit soort dingen niet uit de lucht vallen.
pi_111383796
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:15 schreef TripleS het volgende:

[..]

Je bent je van bewust dat er maar een heel klein gedeelte van (zware) misdrijven in het nieuws komt?

O.a. om copycats te voorkomen, dat heb ik me laten vertellen door een rechercheur.
Dat verhaal heb ik ook wel eens gehoord ja :Y Hoewel er ook een dagblad is (het AD, dacht ik?) dat een archief bij houdt van alle moorden die in Nederland gepleegd worden.
pi_111383831
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:16 schreef Travel. het volgende:
Tja heel zielig en alles, maar meestal komen dit soort dingen niet uit de lucht vallen.
Er is wat mij betreft geen enkele actie op de hele wereld die die vrouw gedaan had kunnen hebben om dit te rechtvaardigen. Of bedoel je dat die man al eerder hulp had moeten krijgen?
pi_111383909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is wat mij betreft geen enkele actie op de hele wereld die die vrouw gedaan had kunnen hebben om dit te rechtvaardigen. Of bedoel je dat die man al eerder hulp had moeten krijgen?
Die man komt heus niet zomaar op het idee om dit te doen. Ze had al veeel eerder bij hem moeten zijn weg gegaan. Maar ik ken de precieze situatie ook niet. En 16 jaaar is heel veel.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:19:33 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_111383922
Mensen die levenslang willen voor een niet-moord :').

Het gaat weer goed met sadistisch onderbuik Nederland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111383956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef speknek het volgende:

Geen zorgen, de meesten branden liever ledematen weg met grote hoeveelheden zuur :') _O-
pi_111383963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:16 schreef Travel. het volgende:
Letterlijk gezien wel natuurlijk.
pi_111384031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geen zorgen, de meesten branden liever ledematen weg met grote hoeveelheden zuur :') _O-
Succes joh die tbs

Er is discussie over de daadwerkelijke effectiviteit van de toegepaste therapieën.Veel verdachten vrezen tbs omdat deze telkens verlengd kan worden. De meesten zouden liever tot een langere gevangenisstraf worden veroordeeld die tenminste zekerheid geeft, dan tot een tbs die jaren kan voortduren. Tot voor kort was de capaciteit van de klinieken beperkt, waardoor de veroordeelden in voorlopige hechtenis moesten blijven. Soms duurde deze wel één of twee jaar. In sommige gevallen is hierdoor aan gedetineerdenschadevergoeding toegekend.Een aantal incidenten leiden tot discussie over de effectiviteit van de tbs-maatregel en het proefverlof:In augustus 2004 keerde een patiënt niet terug van zijn verlof. Hij ontvoerde en misbruikte een 13-jarig meisje uit Eibergen. Hij werd na vier dagen in Duitslandgearresteerd.De tbs-er Michel Stokx was vanwege hetverkrachten van kinderen tot tbs veroordeeld. In 1992, enkele jaren nadat hij zijn tbs-behandeling had afgerond, werd hij veroordeeld voor de moord op drie kinderen.In 1996, stak een tbs'er, wiens behandeling volgens de kliniek voorspoedig verliep, tijdens proefverlof een garagehouder dood.Een voormalige tbs'er vermoordde een vrouw in 1994 en een andere vrouw in 1997.In 1997 ontsnapten twee tbs'ers via een ventilatiekanaal uit de zwaar beveiligde Van Mesdagkliniek.In 1999 stak een tbs'er willekeurig de Groninger Tjirk van Wijk dood.Eveneens in 1999, kwam de Van Mesdagkliniek in het nieuws vanwege een onderzoek door Rijksrecherche en Inspectie voor de Gezondheidszorg. Vijf vrouwelijke personeelsleden hadden seksuele relaties met tbs'ers onderhouden.In diezelfde periode verkrachtte een tbs'er tijdens verlof zijn begeleidster.Tussen 2000 en 2004 werden in Twenteverscheidene dieren zwaar mishandeld door een ex-tbs'er, die ook de moord op een zwerver bekende, die hij pleegde in 2003.In 2002 werd een voormalig tbs'er veroordeeld voor een drievoudige moord.In juni 2005 onttrok een tbs'er op verlof zich aan het toezicht van zijn begeleiders. Hij werd na ruim een week aangetroffen in de tuin van een vermoorde bejaarde man en is inmiddels veroordeeld voor deze moord. Aan deze laatste situatie wordt sindsdien gerefereerd als de affaire Wilhelm Schippers. Deze zaak leidde tot hernieuwde discussie over de veiligheid van het systeem van proefverloven.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111384065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom alleen opzettelijk? Dat valt natuurlijk nooit te bewijzen.

Ook bij gewone incompetentie zouden er sancties moeten volgen, al was het slechts de sanctie dat die arts nooit meer een TBSer mag vrijlaten.
Wat hebben we er in godsnaam voor belang bij dat het fout gaat?
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:22:45 #167
373564 Sylkexlovesyou
Home is where the heart is
pi_111384084
jammer dat de doodstraf er niet is in nederland, voor zulke gevallen mag wel de doodstraf op staan.
en daar buiten om ben je psychisch dan niet helemaal in orde, en dat ben je over 16 jaar ook nog niet.
pi_111384098
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Succes joh die tbs

-knip-.
Ik kan ook Wikipedia lezen, hoor. Maar er is dus één moord gepleegd sinds 1996 door een TBS'er die op verlof was. Dat is betreurenswaardig en natuurlijk een enorme fout van die artsen.
pi_111384204
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Succes joh die tbs
TBS is over het algemeen best een succes te noemen, ja.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:25:18 #170
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111384206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef speknek het volgende:

Een tik op de vingers en even bestraffend toespreken is inderdaad meer dan voldoende voor deze deugniet.

Moord of niet, hij heeft het leven van die vrouw compleet verwoest. En wie is eigenlijk de sadist in dit verhaal? De dader of de mensen die hem liever niet de kans geven nog een leven te verwoesten?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:26:04 #171
236046 NotYou
tigerblood
pi_111384248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gewichtig? Hoezo dat? :P En dat laatste is gewoon niet waar. Was het maar zo, vind het behoorlijk interessant :)
Heb je dat zelf nou echt niet door? :D

Verder mag eenieder best vinden dat een tbs-arts die besluit een tbs'er op de maatschappij los te laten hoofdelijk aansprakelijk zou moeten zijn voor eventuele gevolgen van dat verlof. Sterker nog, ik kan mij best in die opvatting vinden.

Het is makkelijk het leven van andermans geliefden in de waagschaal te leggen uit eigen idealisme maar zou zo'n arts die tbs'er ook laten verblijven naast het huis waarin zijn eigen vrouw en kinderen leven? Ook wanneer het een ('voormalige') agressieve (al dan niet pedoseksuele) verkrachter betreft met een veroordeling voor (een zeer gewelddadige) moord op diens naam...?
Je suis Charlie Sheen
pi_111384267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Een tik op de vingers en even bestraffend toespreken is inderdaad meer dan voldoende voor deze deugniet.
Haha, troll.
pi_111384286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan ook Wikipedia lezen, hoor. Maar er is dus één moord gepleegd sinds 1996 door een TBS'er die op verlof was. Dat is betreurenswaardig en natuurlijk een enorme fout van die artsen.
Semantisch gemiep want je houdt daarmee bewust de voormalige en ontsnapte buiten het zicht terwijl dat uiteraard hetzelfde is. Pas geleden ook nog die vent op die boot.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111384299
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

TBS is over het algemeen best een succes te noemen, ja.
Voor de daders ja.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:27:59 #175
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111384318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat hebben we er in godsnaam voor belang bij dat het fout gaat?
Wie is 'we'?

En er is geen direct belang, maar ook geen direct risico. Dus kan je best in de naam der wetenschap eens gaan testen of jouw experimentele behandeling heeft gewerkt of niet bijvoorbeeld.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')