Ja. Zelfs oorlogsmisdadigers en bisschoppelijke kindermisbruikers hebben recht op iemand die hen verdedigt.quote:Op zondag 13 april 2014 02:29 schreef Drxx het volgende:
[..]
Praat jij het verdedigen van zwavelzuur gooiende mensen maar goed hoorEcht zo typisch
![]()
En nee, mij zou zij niet hoeven te verdedigen want ik gooi geen zuur op mensen. En ik heb het nu specifiek over deze klootzak
Tijden veranderen.quote:Op zondag 13 april 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:
In onze tijd doen we niet meer aan lynchpartijen of volksgerichten.
Ehhh... Hij is al schuldig bevondenquote:Op zondag 13 april 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja. Zelfs oorlogsmisdadigers en bisschoppelijke kindermisbruikers hebben recht op iemand die hen verdedigt.
Je bent immers onschuldig tot je schuld wettig en overtuigend bewezen is.
In onze tijd doen we niet meer aan lynchpartijen of volksgerichten.
Echt zo typisch. :")
God's wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op zondag 13 april 2014 02:53 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ehhh... Hij is al schuldig bevondenDaarom vind ik haar een naar mens omdat ze hem alsnog verdedigt. Wat snap je niet?
16 jaar is gewoon een forse straf en wat mij betreft terecht voor deze vreselijke daad. En de boete? Ach, waarschijnlijk kan de dader dat al niet betalen dus een hogere boete is nutteloos. Daarnaast doet het Nederlands rechtssysteem niet aan het uitdelen van exorbitant hoge boetes, die dan enkel ter vergelding dienen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)zuur-overgoten.dhtml
16 jaar cel met tbs, dat heeft het nederlandse rechtssysteem weer eens mooi geregeld!![]()
![]()
262,000 euro...wat een fucking kleingeld...
quote:Op vrijdag 11 april 2014 01:09 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk kutwijf die Ayse (dat is haar eigenlijke naam, Aysa is foutief) om zo iemand te durven verdedigenMaar ja, advocaten hè; het is hun beroep om mensen te naaien
Jij begrijp helemaal niks van het Nederlands rechtssysteem hè.quote:Op vrijdag 11 april 2014 01:09 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk kutwijf die Ayse (dat is haar eigenlijke naam, Aysa is foutief) om zo iemand te durven verdedigenMaar ja, advocaten hè; het is hun beroep om mensen te naaien
quote:
quote:Op zondag 13 april 2014 10:43 schreef Justinn het volgende:
[..]
Jij begrijp helemaal niks van het Nederlands rechtssysteem hè.Iedereen heeft recht op een advocaat om een eerlijke rechtsgang te bevorderen en daar is iedereen in principe bij gebaat (incl. slachtoffer). Als de dader schuldig is bevonden (zoals ook in dit geval) krijgt hij echt wel een straf, proportioneel met het Nederlandse strafsysteem.
Advocaten naaien niemand. Als je dan toch iemand wel noemen zou het hooguit de OvJ zijn, maar die kunnen er meestal -in tegenstelling tot jij- wel met nuance mee omgaan.
Ik weet niet hoe je zo'n standpunt nog kan verdedigen. Iemand die zoieta verschrikkelijks heeft gedaan, bewezen geacht door de rechters, maar toch strafvermindering proberen te regelen door te zeggen dat haar zelfmoord niet door zijn mishandeling komt... Een onmogelijke claim, iedere psycholoog zal beweren dat het WEL met elkaar te maken heeft.quote:Volgens de rechters was de zelfmoord een direct gevolg van het ''ondraaglijk en uitzichtloos lijden'' van de vrouw na de aanval.
K.'s advocate Aysa Cimen is het niet eens met de rechters. ''Er speelden meer factoren bij de beslissing van de vrouw. Bovendien gaat het om het beginsel dat redelijke toerekening heet. Is zij komen te overlijden als gevolg van een handeling van mijn cliënt? Wij zeggen van niet. Er was geen opzet om haar te doden.
Jij bent psycholoog, zelfs iedere psycholoog, begrijp ik.quote:Op zondag 13 april 2014 11:08 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik weet niet hoe je zo'n standpunt nog kan verdedigen. Iemand die zoieta verschrikkelijks heeft gedaan, bewezen geacht door de rechters, maar toch strafvermindering proberen te regelen door te zeggen dat haar zelfmoord niet door zijn mishandeling komt... Een onmogelijke claim, iedere psycholoog zal beweren dat het WEL met elkaar te maken heeft.
Maar ja, op de man spelen is naruurlijk zoveel makkelijker![]()
Alle feiten moeten afgewogen worden, wanneer je wilt dat het goed gebeurd, dan gaat men zoeken naar iemand met verstand ervan..quote:Op maandag 14 april 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jij bent psycholoog, zelfs iedere psycholoog, begrijp ik.
Die advocate doet gewoon haar werk. Op de vrouw spelen, dus haar persoonlijk aanvallen, snap ik niet.
Je begrijpt kennelijk haar redenering niet. Zij verdedigt het gooien met zuur niet, maar betwijfelt wel dat dit gooien met zuur en de daaruit resulterende verminking noodzakelijk tot haar zelfmoord heeft geleid.
Op zichzelf een heel legitiem standpunt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |