abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 9 mei 2012 @ 11:52:17 #1
70532 loveli
N
pi_111328067
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:53:39 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111328115
Co, heb je een receptje voor die lasagne? :)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111328182
Amandelen, check!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111328201
Je hebt gelijk Jag! Het eerste broodje doner werd volgens Wikipedia geserveerd in 1971 in Berlijn.
pi_111328232
:@
quote:
Wer den ersten Döner-Imbiss in Deutschland eröffnete, ist ungewiss, es soll der Legende nach zu Anfang der 1970er Jahre in Berlin am Kottbusser Damm gewesen sein. Doch auch andere reklamieren für sich, als erste Döner angeboten zu haben.
Naja, nergens in Duitsland zoveel Döner tenten gezien als in NRW...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:05:29 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_111328566
:W

Ik zie dat jullie het net over restaurantjes hebben gehad; heeft iemand nog een tip voor een niet te duur tentje tussen Den Haag CS en het conservatorium? :)

Ga straks met wat vrienden naar een eindexamenconcert op het conservatorium in Den Haag, en het plan is om daar eerst nog even wat te eten.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:08:35 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_111328680
Overigens zie ik nu dat het conservatorium op ongeveer een steenworp afstand zit van CS, maargoed :')

Een leuk restaurantje daar in de buurt dus oO<
pi_111328762
Zenuwachtig! Zo sollicitatie + opdracht
Wat kan ik nu nog doen?

Heb wel iets te hoge hakken aan maar wel rok op de knie enz.
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:10:28 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111328766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik geloof dat de döner oorspronkelijk uit Berlijln komt. Tenminste, dat heb ik eens ergens gelezen....
Het concept "broodje döner" ja. Het dönervlees an sich niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:14:25 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111328913
Bleh... goede planning in de war.
Voeg als T maar ene kwart zakje m&m"s toe.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:15:17 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111328953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:10 schreef Probability het volgende:
Zenuwachtig! Zo sollicitatie + opdracht
Wat kan ik nu nog doen?

Heb wel iets te hoge hakken aan maar wel rok op de knie enz.
Succes. En je kan die hakken best hebben als je er verder keurig uitziet (jasje, hoog opgeknoopt bloesje, rok tot de knie).
pi_111328976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:14 schreef Tinkepink het volgende:
Bleh... goede planning in de war.
Voeg als T maar ene kwart zakje m&m"s toe.
Beter een kwart zakje dan een hele :)
Be someone that makes you happy
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:17:19 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111329036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:15 schreef Nallie het volgende:

[..]

Beter een kwart zakje dan een hele :)
zo'n grote zak }:|
  Vis een optie? woensdag 9 mei 2012 @ 12:18:03 #14
70532 loveli
N
pi_111329072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kilozak?
crap in = crap out
pi_111329079
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het concept "broodje döner" ja. Het dönervlees an sich niet.
dat bedoelde ik ook! :)

Goh, wat voel ik me goed over mezelf na het hardlopen. Wat fijn!

Lijstje:

O: havermout met banaan en wat nutella
T: vieze appel
S: 5 km hardlopen
L: 2 of 3 tosti's met ham/kaas en mozerrella/ham/pesto (klein brood)
T: gekookt eitje
T: doperwtensalade met feta
D: gegrilde courgette/aubergine/paprika met feta en misschien wat boekweit.
T: bakje yoghurt.

Wat vinden jullie?
pi_111329091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan geldt het nog steeds :P
pi_111329128
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat bedoelde ik ook! :)

Goh, wat voel ik me goed over mezelf na het hardlopen. Wat fijn!

Lijstje:

O: havermout met banaan en wat nutella
T: vieze appel
S: 5 km hardlopen
L: 2 of 3 tosti's met ham/kaas en mozerrella/ham/pesto (klein brood)
T: gekookt eitje
T: doperwtensalade met feta
D: gegrilde courgette/aubergine/paprika met feta en misschien wat boekweit.
T: bakje yoghurt.

Wat vinden jullie?
Jammer van die vieze appel! :P

Denk dat ik het er verder wel mee eens ben :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111329145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Succes. En je kan die hakken best hebben als je er verder keurig uitziet (jasje, hoog opgeknoopt bloesje, rok tot de knie).
Ja heb ik!
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:21:30 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111329223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:18 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dan geldt het nog steeds :P
Idd :P.

En ik ben m'n post kwijt :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_111329322
Ik moet ook een case maken, heb mij wel ingelezen maar niet alle kennis paraat en geen boeken mee maar dat mag vast ook niet
pi_111329360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:55 schreef Ml-etje het volgende:
Amandelen, check!
*knip*
Ja doei.
pi_111329758
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Idd :P.

En ik ben m'n post kwijt :{w.
}:|

Door jou, he! Door jou zit ik nu aan een pizzabroodje! Jij akelig, akelig persoon jij! :(
pi_111329845
quote:
12s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:36 schreef V1z0R het volgende:

[..]

}:|

Door jou, he! Door jou zit ik nu aan een pizzabroodje! Jij akelig, akelig persoon jij! :(
Heeft Vik m door je strot geduwd dan? :P
pi_111329888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:39 schreef Nallie het volgende:

[..]

Heeft Vik m door je strot geduwd dan? :P
Ja }:|
pi_111329979
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Co, heb je een receptje voor die lasagne? :)
Ja. Maar je kan ook die Aubergine met parmezaanse kaas van Jamie Olivier nemen, die is ook erg lekker. Alleen broodkruim weglaten dan. Ik had er behalve parmezaanse kaas ook nog mozzarella bovenop gedaan.

Maar mijn lasagne van de week was als volgt:

• aubergine
• courgette
• zakje Italiaanse wokgroenten
• blik tomatenblokjes (als je het helemaal goed wilt doen kan je ook zelf tomaten blancheren, ontvellen en in stukjes snijden, maar ik was lui en ik vind die blikken best ok, je kan ook gewone gepelde tomaten uit blik nemen, dan moet je het zelf nog even fijnsnijden)
• 1 teen knoflook
• 1 ui
• geraspte oude kaas
• geraspte parmezaanse kaas
• eventueel ook nog mozzarella
• verse basilicum
• gedroogde oregano (of verse, mag natuurlijk ook)
• Peper
• zout
• scheutje balasamico-azijn

Snij de aubergine en courgette in plakken van ± 1 cm (of ietsje dunner mag ook) bestrooi met wat zout en laat een half uurtje liggen, dan trekt het vocht eruit.
Intussen flinke scheut olijfolie in pan en knoflook en ui fruiten. Als ze glazig zijn zak wokgroenten erbij, na een minuut of 5 ook het blik tomaten, scheut balsamico-azijn (of andere als je die niet hebt) en de oregano + peper en zout. Met het deksel op de pan laten sudderen
Dan de aubergine/courgette deppen met keukenpapier of een schone theedoek en daarna licht bestrijken met olijfolie. Vers gemalen peper erop. In grillpan grillen. Kan niet in 1x, dus iedere keer als een batch klaar is op een bord leggen en verder grillen. Maak dan met boter en een klein beetje bloem, melk of room en geraspte oude kaas een witte saus. (Ik deed 25 gram bloem, 30 gram boter, maar je kan proberen of het met minder bloem ook lukt, vanwege de KH's.)
Verwarm de oven voor op ±200 graden. Doe de verse basilicum in de rode saus en pureer de saus eventueel. Hoeft niet per se. Proef en voeg eventueel nog zout en peper toe. In een ovenschaal doe je eerst een laagje rode saus, dan een laagje courgette, laagje witte kaassaus, laagje tomatensaus, aubergine etc. Tot alles op is. Laatsle laag is flink veel kaas. (Ik deed zowel oude goudse als parmezaanse en ook nog mozzarella en peper, maar dat is maar net wat je in huis hebt of lekker vindt.) Als je niet lowcarbt kan je er ook nog wat broodkruim door het laatste laagje kaas doen en wat klontjes boter, voor wat crisp. Je kan dat nu natuurlijk ook doen en dan niks van het bovenste laagje nemen. Heel goed een dag van te voren te maken ook. En als je niet low carbt kan je er ook nog wat echte lasagnevellen tussen doen. Ik vond het echt heul lekker. In de oven tot het bovenste laagje mooi bruin kleurt. Lekker met een groene salade en voor je gast wat knapperig brood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')