abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111299861
TS is een tijdje aan het werk in een fabriek.... Dit omdat ik vroegtijdig gestopt ben met school.
Het werk staat me echter voor geen meter aan, de hele dag op de zelfde plek aan de lopende band, producten in dozen pakken.
Het is er mega-benauwd op de werkplek.
En het volk wat er rondloopt is nog het meest verschrikkelijk, wat een stel staatsmongolen onder 1 dak zeg.\
De 1 nog dommer als de andere, allemaal met hun eigen ''persoonlijke trekjes'' (Lees: Persoonlijkheden) Knettergek!
Maar wie van jullie heeft nog meer ervaring met het (tijdelijk) werken in een fabriek?
Beviel het je? Of net zoals mij, helemaal niet?
Digo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:02:10 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111299974
Het was leuk. Een dag. Na minder dan een week ben ik gestopt.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:02:30 #3
374247 Cigarette
Smoking Hot
pi_111299994
Mij bevalt het wel, maar dat komt dan ook alleen door mijn collega's.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:09:20 #4
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111300357
Heb met elkaar zo`n 5 jaar in fabrieken gewerkt (2 verschillende). Bij de ene aan de lopende band verlichting voor kwekerijen maken (heel eentonig) en bij de nadere wordt in 2tallen LED verlichting voor lantaarnpalen gemaakt. Bij de 2e moest ik HELAAS weg omdat ik al 8 maanden gedetacheerd was en dat werd te duur. Vanaf 4 juni mag ik terug en ben er blij mee :) Zeer nauwkeurig werken op een hoog tempo want ieder 2tal MOET z`n planning af hebben aan het eind van de week. Maar ontzettend leuk werk, altijd veel lol met elkaar.

Ik heb de opleiding verkoopchef detailhandel gedaan maar wil nooit meer in een winkel aan het werk. Het werken in een fabriek bevalt me stukken beter. Ook totaal geen last van "domme" mensen daar. Werken genoeg die hoog opgeleid zijn maar geen baan op hun niveau konden vinden.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:58:35 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111303022
ik heb wel in een fabriek gewerkt maar dat was productie ondersteunend en op HBO niveau. Hartsikke leuk :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:57:14 #6
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_111313737
heb het ook 2 jaar gedaan bij gebrek aan beter. Het heerlijke was verstand op nul en blik op oneindig en daardoor vlogen de weken voorbij. Een ander positief punt vond ik de discipline en oog voor kwaliteit krijgen, hier heb ik de rest van mijn carrière wat aan gehad (nu ben ik internationaal inkoop planner). Het mindere vond ik slecht betaald en de wisseldiensten (vooral 's-nachts :r hier voelde ik me echt niet lekker bij). Voor tijdelijk is productiewerk zeker aan te raden!
pi_111315527
heb het een halfjaar gedaan. was erg zwaar. toen later ook nog erg veel last gehad van mijn rug. en er lopen idd hele vreemde types rond.. en je moet samenwerken met polen waarvan sommige knettergek zijn (maar ook een paar aardige) maar vooral: ze spreken geen engels of nederlands..
There are only 151 Pokémon.
pi_111316065
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:59 schreef Tropanzia het volgende:
TS is een tijdje aan het werk in een fabriek.... Dit omdat ik vroegtijdig gestopt ben met school.
Het werk staat me echter voor geen meter aan, de hele dag op de zelfde plek aan de lopende band, producten in dozen pakken.
En het volk wat er rondloopt is nog het meest verschrikkelijk, wat een stel staatsmongolen onder 1 dak zeg.\
De 1 nog dommer als de andere, allemaal met hun eigen ''persoonlijke trekjes'' (Lees: Persoonlijkheden) Knettergek!
Maar wie van jullie heeft nog meer ervaring met het (tijdelijk) werken in een fabriek?
En nu?
Terug naar school, of ga je voor nog veel ergere kansloze banen?
Btw vrijwel iedere baan maak jezelf leuk of minder leuk.
pi_111316438
Bestaan er nog fabrieken in w/ dan?
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:20:16 #10
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_111317586
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:53 schreef MCH het volgende:
Bestaan er nog fabrieken in w/ dan?
Staalindustrie?
Levensmiddelenindustrie?
Petrochemische industrie?

Te veel om op te noemen.
Tics van je petten.
pi_111317960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:20 schreef nattermann het volgende:

[..]

Staalindustrie?
Levensmiddelenindustrie?
Petrochemische industrie?

Te veel om op te noemen.
Hij is dan ook een echte fokker.
pi_111322576
quote:
Heb 35 jaar geleden via een UZB in een staalconstructiebedrijf gewerkt, benzinetanks lassen. Ik zat daarvóór af en toe flink te vitten op school (VWO examen), maar ging toch een stuk enthousiaster m'n eindexamenperiode in.

Heb wel veel meer respect voor gastarbeiders (zo heete dat toen) gekregen. Doen hier het vuile zware werk waar Hollanders blijkbaar niet voor te porren zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:42:43 #13
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_111322655
Ik heb vakantiewerk gedaan in een frisdrankfabriek: de hele dag de herrie van lopende banden en grote machines. Na een week ben ik vertrokken en heb nog 5 weken in een autofabriek gaan werken en dat was eigenlijk heel leuk omdat je meer verschillende dingen moest per model / kleur / uitvoering auto.

Voor mij was productiewerk een supermotivator om door te gaan met school.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_111322685
1 dag. Ik was 15, en mijn eerste echte baantje (na krantjes lopen). Letterlijk gasten met 1 tand in hun bek die niet konden schrijven. Buiten 32 graden, binnen was het 50. En je mocht niet zitten. Niet zozeer fabriek, maar een grote wasserij voor bedrijven enzo.

Daarna gelukkig een geweldige bakkerscarriere gehad, voor/tijdensdat ik echt academisch doorbrak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111323041
Heb het een zomer gedaan als bijbaantje. Het werk was redelijk zaaddodend, maar de vergoeding van 15 euro per uur stond mij destijds wel aan.
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:57:22 #16
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111324316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:42 schreef MetalMessiah het volgende:
Ik heb vakantiewerk gedaan in een frisdrankfabriek: de hele dag de herrie van lopende banden en grote machines. Na een week ben ik vertrokken en heb nog 5 weken in een autofabriek gaan werken en dat was eigenlijk heel leuk omdat je meer verschillende dingen moest per model / kleur / uitvoering auto.

Het was voor mij juist een supermotivator om niet weer terug te gaan naar school. Deed eerst een BBL opleiding verkoopchef, werkte mega slecht betaald in een supermarkt. Toen ik opleiding gehaald had moest ik weg uit de supermarkt en kon geen werk in winkel meer vinden. Dus maar ander werk gaan zoeken. Assemblagemedewerkster in een fabriek werd het dus, perfecte baan voor mij. Beetje elektro technisch, van alles in elkaar schroeven. Als zo`n verlichtingsarmatuur het niet doet uitzoeken werk onderdeel defect is of wat er niet goed aangesloten is.
pi_111324935
Ik heb bij een farmaceutische fabriek gewerkt en werk sinds kort bij een tweede. Bij de eerste werd minimaal MBO gevraagd, aangezien het productieproces daar vrij complex is en dan ook nog in een paar verschillende smaken. Daarnaast werd het doen van verbeterprojecten en je eigen persoonlijke ontwikkeling ook erg gestimuleerd en er was genoeg "gereedschap" om je hierbij te ondersteunen. Ook werd het prima betaald. Over het algemeen werkten daar vrij jonge mensen, tussen de 20 en 30 jaar en er liepen niet veel mensen rond die dom over kwamen.

Daarna ben ik in een fabriek terecht gekomen met een compleet andere cultuur. Efficiency staat niet hoog in het vaandel, het productieproces is een stuk eenvoudiger en doorgroeien is een stuk moeilijker. Ook is het vele malen moeilijker de status quo uit te dagen. Ook is hier eigenlijk geen vooropleiding vereist en de leeftijd en achtergrond is veel gevarieerder. Ironisch genoeg betaalt deze fabriek beter dan de vorige, die toch al prima betaalde voor mijn leeftijd en ervaring.
pi_111325978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:42 schreef MetalMessiah het volgende:
Same here :Y
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 12:11:39 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111328805
twee weken, ik dacht dat er geen eind aan zou komen. Rond Kerst paaseitjes inpakken, na 8 uur boven de advocaateitjes kon ik niet meer rechtdoor lopen :')
pi_111333534
quote:
Ja ik werk in een fabriek.
Ja dat bevalt goed, maar ik zit in dagdienst op de staf afdeling. Dat is het resultaat van een opleiding.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111365055
Ik heb een tijdje in een steenfabriek gewerkt toen ik gestopt was met school en ik vond het fantastisch :P
Het was heerlijk om eens de hele dag bezig te zijn met niets, minimale verantwoordelijkheden en prima salaris. Ik had een eigen stoel, een eigen radio en ik mocht onbeperkt koffie drinken en roken (ja dat deden we binnen). Ik werkte als invaller voor twee langdurig zieken, de ene week in de nachtdienst van ploeg 1, de andere week in de nachtdienst van ploeg 2. Maximaal 5 man en het laatste uur van de dienst was standaard bier drinken. Mooie tijd.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_111376912
Ik heb dat soort werk wel gedaan als vakantiebaantjes, toen ik nog op school zat laaaaang geleden.

Het werk op zich vond ik niet zo'n ramp, lekker simpel, je hoefde er niet bij na te denken en dus kon ik in mijn hoofd hele fantasiewerelden opbouwen, maar de mensen inderdaad. Minder.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')