abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111299292
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_111299359
Ik vind het een mooi lijstje jagar! Lekker, gezond en afwisselend.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:49:28 #3
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111299438
Over vlees gesproken: deze week is de scharrelkipfilet in de aanbieding bij AH.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_111299507
De mijne:

O: geroosterd volkorenbrood met boter en kaas en thee met melk
T: niets
L: een wrap met tomaten, courgette, champignons, ham en kaas.
T: pure chocolade en thee met melk, kruidenthee
B: 36 min. Yoga
D: oosterse soep met mihoen, oesterzwammen, tauge en paksoi. Cassavechips erbij.
T: griesmeelpudding
pi_111299585
Pff, drukke dagen steeds zeg. Wel even zin in het hemelvaartsweekend!

Wie heeft nog briljante italiaanse toetjes? Kook dit weekend voor 9 mensen, een italiaans menu. Maar eigenlijk is er qua toetjes teveel keuze! :D
pi_111299592
Dad, orchideeën hebben speciale grond nodig. Maar daar zit hij nu al in.
1x per 2 jaar vernieuwen werkt het beste en het potje moet groot genoeg zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111299692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:52 schreef Ml-etje het volgende:
Dad, orchideeën hebben speciale grond nodig. Maar daar zit hij nu al in.
1x per 2 jaar vernieuwen werkt het beste en het potje moet groot genoeg zijn.
De orchideeën van mijn moeder zijn het bewijs dat bovenstaande niet waar is! *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111299781
Hai!
Ben best druk en ik wen wel een beetje. Maar echt leuk vind ik het nog niet, wellicht komt dat nog.
pi_111299947
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:50 schreef An24 het volgende:
De mijne:

O: geroosterd volkorenbrood met boter en kaas en thee met melk
T: niets
L: een wrap met tomaten, courgette, champignons, ham en kaas.
T: pure chocolade en thee met melk, kruidenthee
B: 36 min. Yoga
D: oosterse soep met mihoen, oesterzwammen, tauge en paksoi. Cassavechips erbij.
T: griesmeelpudding
Ik vind het altijd zo grappig dat jij vaak een T tussen ontbijt en lunch zet, terwijl je dan niks hebt gehad. Kan je toch net zo goed gelijk van de O naar de L gaan? :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_111300178
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hai!
Ben best druk en ik wen wel een beetje. Maar echt leuk vind ik het nog niet, wellicht komt dat nog.
Wat doe je nu eigenlijk, en waar?
pi_111300365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:01 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo grappig dat jij vaak een T tussen ontbijt en lunch zet, terwijl je dan niks hebt gehad. Kan je toch net zo goed gelijk van de O naar de L gaan? :P
Dat :D + het lijkt me heel weinig, maar ik heb me weer volgestopt vandaag dus misschien lijkt het maar zo.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:10:22 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111300412
An en Sarabi, nog wat fruit? Een volk.beschuitje met kaas?

Jeager, vind je lijstje ook erg mooi.

LIjst:
O: Kwark en vla (mager en optimel 1/liter)
T's: 2 appeltjes, 250 rauwe wortel, tomaat, cup a soup kerrie, peer
L: 3 boterhammen met tartaar en mosterd, kom aspergeroomsoep met achterham, beker melk
T's: minneola, paar dropjes, kom cassavechips, gekookt eitje
L: sperziebonen (waren erg goed te doen!), gebakken kipfilet, gebakken champignons/ui/knoflook, salade, koude rode bieten
T: kommetje yoghurt met rabarber
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111300452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:10 schreef uniekhoorn het volgende:
An en Sarabi, nog wat fruit? Een volk.beschuitje met kaas?

Oja fruit, goed idee! Heb nog kiwi's liggen.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 19:15:14 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111300671
:W Maar weer eens een lijstje posten:

O: pistolet met filet american en ei
T: eierkoek en koffie verkeerd
L: 2 boterhammen met philidelphia en komkommer, 1 boterham met eiersalade en een tomaat
T: 2 kaassnacks en 2 kleine saucijzenbroodjes
D: Kip ( :') ) met aardappelen en bietjes

Het is niet heel veel maar heb morgen sollicitatiegesprek (tweede ronde) en ik heb gewoon geen honger door de zenuwen :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 19:15:46 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111300704
En wie/wat is nou Jillian? Kan het nergens vinden :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:16:32 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111300739
Zo, 4 km hardgelopen met ietsje harder dan 10 km/u. Daarna kreeg ik een steek en toen ben ik gestopt, want zonde om m'n tempo te drukken, vind ik :@. Vind dit wel een prettig, goed vol te houden tempo waar toch ook nog wat uitdaging in zit. Alleen jammer dat de pace op m'n Garmin alle kanten op vliegt tijdens het lopen en je niet altijd even goed weet waar je aan toe bent :P.

Dodag eens proberen of ik dan wel weer de 5 vol kan maken :Y. Volgende week de Golden Tenloop lopen en daarna zet ik m'n 20 km per week even op een lager pitje en ga ik mijn natural running-schoenen eens inwijden :). Ben nu toch een beetje uit de roulatie door Madrid en ziek zijn, dus dit is wel het moment :).
Niet meer actief op Fok!
pi_111300779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:15 schreef MaJo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
pi_111300780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:15 schreef MaJo het volgende:

Vandaag even overgeslagen anders gaat de buikdanstraining van vanavond volgens mij niet goed.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 19:17:17 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111300786
En ik las dat iemand hier deze week naar Young the Giant gaat? Ik ga er donderdag heen *O*
pi_111300859
Majo, ik denk dat wij op dezelfde baggerheid zitten, qua lijstje!

O: 2 cackers aardbei, glas kefir
T: bth grillworst
L: grote kom kip kerriesoep, dikke bth, 350 gr salade
T: dubbele bth kaas
T: 2 plakken bananencake :@
D: tomatensoep (even licht ivm voorgaande T :D)

Geen fruit, te weinig zuivel. Misschien neem ik nog een griekse yoghurt met rabarber, misschien niet.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 19:19:09 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111300889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vandaag even overgeslagen anders gaat de buikdanstraining van vanavond volgens mij niet goed.
Ah dat ziet er wel goed uit ^O^ En ook wel iets voor mij eigenlijk :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:19:18 #22
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111300899
Ik was vandaag thuis en had de hele dag door trek. Al met al vind ik m'n lijstje wel prima, maar kan beter.

O: 3 volk. crackers eiersalade, sinaasappel
T: 2 volk. crackers eiersalade (zo'n bakje overleeft het nooit lang in huize Gb, gelukkig had m'n vriend er ook wat van gegeten!), appel
L: 2 volk. boterhammen met een gebakken ei met wat ketchup
T: vier plakjes ontbijtkoek met halvarine :')
T: halve banaan, 2 eetlepels kwark en 3 walnoten :9
D: ovenschoteltje kip (ben al vergeten wat precies, maar in ieder geval zonder bot/vel), broccoli
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 19:20:29 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111300957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:18 schreef Perruche het volgende:
Majo, ik denk dat wij op dezelfde baggerheid zitten, qua lijstje!

O: 2 cackers aardbei, glas kefir
T: bth grillworst
L: grote kom kip kerriesoep, dikke bth, 350 gr salade
T: dubbele bth kaas
T: 2 plakken bananencake :@
D: tomatensoep (even licht ivm voorgaande T :D)

Geen fruit, te weinig zuivel. Misschien neem ik nog een griekse yoghurt met rabarber, misschien niet.
Ik ga ook nog proberen na het avondeten wat fruit te eten. Ik heb trouwens wel een glas karnemelk op dus wel wat aan zuivel binnengekregen :)

Morgen dus sollicitatie dus dan ga ik waarschijnlijk een broodje op het station halen. Dat schiet lekker op deze week :') Maar met de cola mindering gaat het goed *O*
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:29:27 #24
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_111301414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:12 schreef Sjaapje het volgende:

Lijstje:
O: Pruim (lepel vergeten op de trein)
T: Kwark met appel
L: Canneloni met ricotta, bladspinazie en italiaanse kaassaus. Pas om 15 uur ofzo.
T: Kwark met fruit, beetje havermout. Stuk cake
D: Rest salade van gisteren met extra rauwkost. 2 boterhammen met filet de saxe en kruidenkaas
T: ? Kwark met fruit
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_111301553
Majo, spannend hoor!
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:06 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat doe je nu eigenlijk, en waar?
Cardiologie.
Ben er denk ik nu wel al achter dat de chronische zorg me meer ligt en ik het leuker vind.
Nog even denken of ik me wil aanmelden voor de opleiding september.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')