Niet rijmen met dit:quote:en dat hij hier zelfs post ontvangt.
Als je ergens post ontvangt dan sta je ingeschreven op dat adres en dus woon je er.quote:Maar de twee ontkennen dat ze samen wonen en we kunnen dit ook moeilijk bewijzen (ook omdat dit officieel niet zo is).
Hup, NSB-eren die gozer. Keihard aangeven die smeerlap.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:34 schreef vosss het volgende:
Ik kan dit:
[..]
Niet rijmen met dit:
[..]
Als je ergens post ontvangt dan sta je ingeschreven op dat adres en dus woon je er.
Althans dat lijkt mij zo.
en dat dus.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hup, NSB-eren die gozer. Keihard aangeven die smeerlap.
Het niet gezien wat voor post het was, maar het zijn in ieder geval geen officiële brieven van bijv. de belastingdienst of rekeningafschriften die op je officiële adres afgeleverd worden, maar het laat wel wat zien dat aan hem geadresseerde post hier aan komt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:34 schreef vosss het volgende:
Ik kan dit:
[..]
Niet rijmen met dit:
[..]
Als je ergens post ontvangt dan sta je ingeschreven op dat adres en dus woon je er.
Althans dat lijkt mij zo.
Toon eens wat ballen dan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
Het niet gezien wat voor post het was, maar het zijn in ieder geval geen officiële brieven van bijv. de belastingdienst of rekeningafschriften die op je officiële adres afgeleverd worden, maar het laat wel wat zien dat aan hem geadresseerde post hier aan komt.
Dankje, hier kan ik wel wat mee, gooi het gelijk op de mailquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:40 schreef Joe-Momma het volgende:
Huis regels wat betreft overnachtingen opstellen.
Zoiets van max 3 dagen in de week blijven slapen.
Wordt het vaker moet dat in overleg.
Sowieso zou ik de dame in kwestie voor 1,5 persoon aanslaan voor de lasten zoals water en Electra en vrienden van vrienden worden niet in het studentengrap geaccepteerd zonder dat de hoofdbewoner er zelf is.
Die regels gelden dan voor het hele huis en daar heeft iedereen zich aan te houden.
Doet men dat niet volgen er sancties.
En die kun je nemen omdat inprincipe het niet is toegestaan samen te Wonen in jullie huis.
Tis maar een rode draad zou het aanpassen na je eigen ideeën.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:42 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
Dankje, hier kan ik wel wat mee, gooi het gelijk op de mail
Ja ik en de overige huisgenoten (de twee in kwestie wilde overigens zelf niet meer in discussie) houden hier vanavond beraad over, ik zal dit ook gewoon als imput gebruikenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:46 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Tis maar een rode draad zou het aanpassen na je eigen ideeën.
Succes ermee.
Wij hadden altijd een bierlijst waarop je een kruisje zette als je een biertje pakte, dus die gast zou dan gewoon bij zijn vriendin een kruisje moeten zetten, idem voor het avondeten, groepskoken ging voor de einzelgangers en als een vriend/vriendin wilt mee-eten dan werd er een extra kruisje gezet en ook gewoon die kosten dan weer doorgerekend naar de huisgenoot. Bij het opstellen van een poetsschema zou ik die nieuwe persoon dan gewoon erbij zetten.quote:En dat plaatst ons in een lastig parket, want buiten het feit dat de regels gewoon niet toestaan dat er meer dan een persoon per kamer woont, maakt hij ook op dagelijkse basis gebruik van de algemene voorzieningen (biervoorraad, voedsel, water en huishoudelijke artikelen) waar de rest voor betaald en helpt hij ook niet in het huishouden.
Lol, inderdaad. Straks heeft hij geen relatie meer en gebruikt hij zijn toegang tot jullie huis voor andere doeleindenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:57 schreef DroogDok het volgende:
Ik vind dat hij niet de beschikking over een sleutel hoort te hebben, hij woont immers niet in jullie huis.
Dan betaal je toch 10 euro gwe en poets je een paar keer klaar.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:30 schreef Don_Vanelli het volgende:
De tering, ik had gewild dat de huisgenoten van mn vriendin zo tolerant waren als jullie. Die lopen nu al te mekkeren dat ik tijdelijk (maximaal een maand, totdat we samen iets hebben) zo'n twee nachten in de week en de helft van de weekenden bij haar slaap, omdat ik 2 uur reizen van mijn werk woon en vanaf haar is het maar een half uur. Ze vinden dat ik ook moet meedokken aan GWE en in het schoonmaakrooster moet worden opgenomen.
Het gaat mij niet om die 10 euro, het gaat mij meer om het feit dat het kinderachtig en triest is. Bovendien trash ik gemeenschappelijke ruimten bij lange na niet zoveel als de vrienden van sommige gasten daar die daar elk weekend komen zuipen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan betaal je toch 10 euro gwe en poets je een paar keer klaar.
Ik denk dat TS het geen probleem vindt als die kerel een sleutel heeft, mits hij zich sociaal gedraagt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:28 schreef Hallmark het volgende:
Bij ons was het vroeger ook gebruikelijk dat vriendjes/vriendinnetjes een sleutel hadden, hoor. Is toch makkelijk?
Aan de andere kant, die mensen betaalden ook gewoon, en ontvingen geen bezoek of zoiets achterlijks. Wij deelden maaltijden, en dan werden er twee porties gerekend voor die persoon.
Wat is vaker dan iedere dag? Als dat al niet te vaak is, dan weet ik niet wat wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:30 schreef stephano_mc het volgende:
Wanneer kan je zeggen dat iemand hier TE VAAK verblijft?
Ook vanwege (brand)veiligheid wordt het aantal bewoners gelimiteerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:47 schreef Ryon het volgende:
Wat is het werkelijke probleem? Je hebt het over fraude, maar daar is geen sprake van aangezien dit gaat om een regel (niet samenwonen) die naar alle waarschijnlijkheid is opgesteld door jouw - sociale - verhuurder.
Vanaf welke slaapfrequentie vind jij het noodzakelijk dat de ander ook betaalt? En dan heb ik het niet over eten, want dat is vrij normaal dat je voor de huisgenote in kwestie een dubbele portie op de eetlijst (o.i.d.) opschrijft.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:01 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat is vaker dan iedere dag? Als dat al niet te vaak is, dan weet ik niet wat wel.
Verder is het natuurlijk belachelijk dat hij niks betaalt. Waarom zou jij gaan betalen voor de vrienden/vriendinnen van anderen? Het is niet meer dan normaal dat hij gewoon voor z'n eigen steentje bijdraagt en daar kan je hem/haar zeker op aanspreken.
Ik heb het hier vooral over eten/drinken, wat ik uit het verhaal van TS begrijp is dat er niks wordt bijgedragen? Dat gaat natuurlijk nergens over. Gas/water/licht ligt wat anders, maar zeker als iemand er praktisch iedere dag is. Dan kan je het gewoon als een extra huisgenoot beschouwen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:04 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Vanaf welke slaapfrequentie vind jij het noodzakelijk dat de ander ook betaalt? En dan heb ik het niet over eten, want dat is vrij normaal dat je voor de huisgenote in kwestie een dubbele portie op de eetlijst (o.i.d.) opschrijft.
Wat is daar kinderachtig aan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:48 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om die 10 euro, het gaat mij meer om het feit dat het kinderachtig en triest is. Bovendien trash ik gemeenschappelijke ruimten bij lange na niet zoveel als de vrienden van sommige gasten daar die daar elk weekend komen zuipen.
Nou, dat is niet waar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:34 schreef vosss het volgende:
Mwah, schoonmaakrooster gaat wellicht wat ver voor 2 dagen in de week. Ze zouden het kunnen accepteren, maar als ze graag een bijdrage in de kosten willen dan is dat hun goed recht.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:48 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om die 10 euro, het gaat mij meer om het feit dat het kinderachtig en triest is. Bovendien trash ik gemeenschappelijke ruimten bij lange na niet zoveel als de vrienden van sommige gasten daar die daar elk weekend komen zuipen.
Het gaat veel verder dan 'meebetalen en accepteren'quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
Als je ergens post ontvangt dan ben je er ook woonachtig in mijn ogen. Maar zet eerst met zijn allen op een rijtje wat iedereen irriteert en of jullie hetzelfde probleem hebben met de aanwezigheid van deze persoon.
Verder moet je hem natuurlijk gewoon een gelijk deel laten betalen, dus laten bijdragen aan de huishoudpot. zo niet, dan gewoon naar de huisbaas stappen en zeggen dat deze persoon illegaal in een kamer is getrokken.
Het zichzelf binnenlaten met zijn vrienden erbij is te achterlijk voor woorden trouwens...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |