abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111291334
Een huisgenoot van ons heeft de laatste tijd een erg serieuze relatie. Haar vriend blijft erg vaak hier slapen. Zo vaak zelfs dat je wel kan zeggen dat die vriend als extra huisgenoot kunt beschouwen.

En dat plaatst ons in een lastig parket, want buiten het feit dat de regels gewoon niet toestaan dat er meer dan een persoon per kamer woont, maakt hij ook op dagelijkse basis gebruik van de algemene voorzieningen (biervoorraad, voedsel, water en huishoudelijke artikelen) waar de rest voor betaald en helpt hij ook niet in het huishouden.

Het probleem is, wanneer kunnen we eigenlijk zeggen dat het te ver gaat? Dit is een studentenhuis, het is niet abnormaal dat je vriend of vriendin hier een avondje, of zelfs meerdere avonden per week blijft slapen. Ik ken ook mensen met een redelijk serieuze relatie die inderdaad bijna iedere avond van de week met hun vriendin doorbrengen (maar dat is meestal omstebeurt op elkaars kamer) en daar hebben we ook niets op tegen.

Maar waar wij ons vooral aan ergeren is dat deze persoon gewoon echt hier iedere doordeweekse dag doorbrengt terwijl zijn officiële adres bij zijn ouders thuis is in een stad verderop, dat hij een huissleutel heeft (reservesleutel van zijn vriendin) waarmee hij ook in en uit loopt wanneer het hem uit komt, dat hij ook gewoon zijn vrienden hier over heeft terwijl zijn vriendin niet thuis is en dat hij hier zelfs post ontvangt.

We hebben onze bezwaren met het gelukkige stelletje besproken en ook met de conciërge. Maar de twee ontkennen dat ze samen wonen en we kunnen dit ook moeilijk bewijzen (ook omdat dit officieel niet zo is). Extra vervelend is dat door deze situatie er ook een gespannen sfeertje is komen hangen in het huis.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?
Wanneer kan je zeggen dat iemand hier TE VAAK verblijft?
En wat kunnen we het beste doen om deze situatie op te lossen (dus of, dat die twee een stapje terug doen, of dat ze ergens anders gaan wonen waar ze WEL samen kunnen wonen)?
pi_111291394
Schopje R&P.
pi_111291404
Je kunt zeggen dat iemand niet jullie spullen mag gebruiken als die er niet woont toch? :)
Rustig aan.
pi_111291411
En geef die gozer collectief een schop onder zijn kloten en dat wijf een schop onder d`r kut.
pi_111291452
En als hij post ontvangt op jullie adres kan je hem dan niet gewoon aangeven als fraudeur want uitwonende student?
pi_111291479
Ik kan dit:
quote:
en dat hij hier zelfs post ontvangt.
Niet rijmen met dit:

quote:
Maar de twee ontkennen dat ze samen wonen en we kunnen dit ook moeilijk bewijzen (ook omdat dit officieel niet zo is).
Als je ergens post ontvangt dan sta je ingeschreven op dat adres en dus woon je er.

Althans dat lijkt mij zo.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111291514
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:34 schreef vosss het volgende:
Ik kan dit:

[..]

Niet rijmen met dit:

[..]

Als je ergens post ontvangt dan sta je ingeschreven op dat adres en dus woon je er.

Hup, NSB-eren die gozer. Keihard aangeven die smeerlap.
pi_111291549
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hup, NSB-eren die gozer. Keihard aangeven die smeerlap.
en dat dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:37:27 #9
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_111291589
In- en uitlopen wanneer het hem uitkomt, vrienden over hebben zonder zijn vriendin en post ontvangen is, wanneer het geen uitzondering maar regel is, echt te ver.
pi_111291650
quote:
Ik kan dit:

[..]

Niet rijmen met dit:

[..]

Het niet gezien wat voor post het was, maar het zijn in ieder geval geen officiële brieven van bijv. de belastingdienst of rekeningafschriften die op je officiële adres afgeleverd worden, maar het laat wel wat zien dat aan hem geadresseerde post hier aan komt.
pi_111291664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:39 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

Het niet gezien wat voor post het was, maar het zijn in ieder geval geen officiële brieven van bijv. de belastingdienst of rekeningafschriften die op je officiële adres afgeleverd worden, maar het laat wel wat zien dat aan hem geadresseerde post hier aan komt.
Toon eens wat ballen dan.
pi_111291698
En kunnen we hem inderdaad dreigen aan te geven voor fraude? hier heb ik zelf ook aan zitten denken, maar fraude is meestal wanneer je geld ontvangt voor uitwonend zijn, terwijl je dit niet bent (of op wat voor manier dan ook er financiële baten uit haalt).
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:40:51 #13
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_111291738
Huis regels wat betreft overnachtingen opstellen.

Zoiets van max 3 dagen in de week blijven slapen.
Wordt het vaker moet dat in overleg.

Sowieso zou ik de dame in kwestie voor 1,5 persoon aanslaan voor de lasten zoals water en Electra en vrienden van vrienden worden niet in het studentenhuis geaccepteerd zonder dat de hoofdbewoner er zelf is.

Die regels gelden dan voor het hele huis en daar heeft iedereen zich aan te houden.

Doet men dat niet volgen er sancties.
En die kun je nemen omdat inprincipe het niet is toegestaan samen te Wonen in jullie huis.
pi_111291832
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:40 schreef Joe-Momma het volgende:
Huis regels wat betreft overnachtingen opstellen.

Zoiets van max 3 dagen in de week blijven slapen.
Wordt het vaker moet dat in overleg.

Sowieso zou ik de dame in kwestie voor 1,5 persoon aanslaan voor de lasten zoals water en Electra en vrienden van vrienden worden niet in het studentengrap geaccepteerd zonder dat de hoofdbewoner er zelf is.

Die regels gelden dan voor het hele huis en daar heeft iedereen zich aan te houden.

Doet men dat niet volgen er sancties.
En die kun je nemen omdat inprincipe het niet is toegestaan samen te Wonen in jullie huis.
Dankje, hier kan ik wel wat mee, gooi het gelijk op de mail :)
pi_111291892
Dit zie je zo vaak voorkomen in studentenhuizen.

Probeer regels op te stellen samen met het stel, zodat jullie ook geen hinder en of last en kosten hebben van die jongen.

Plus, laat hem anders gewoon betalen voor zijn verblijf en verbruik van producten.
Willen ze niet luisteren, verdere stappen ondernemen, woningbouw vereniging/studie vereniging benaderen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_111291924
Nog 1 x vriendelijk een gesprek beginnen, daarna actie.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:46:16 #17
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_111291950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:42 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

Dankje, hier kan ik wel wat mee, gooi het gelijk op de mail :)
Tis maar een rode draad zou het aanpassen na je eigen ideeën.

Succes ermee.

Oja en die huissleutel kan echt niet. Hij heeft daar geen recht op.

[ Bericht 5% gewijzigd door Joe-Momma op 08-05-2012 15:52:09 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:47:41 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_111292002
Wat is het werkelijke probleem? Je hebt het over fraude, maar daar is geen sprake van aangezien dit gaat om een regel (niet samenwonen) die naar alle waarschijnlijkheid is opgesteld door jouw - sociale - verhuurder. Deze kunnen hier over het algemeen ook vrij weinig mee, behalve dan dat deze regel er voor zorgt dat er niet meer mensen per kamer ingeschreven kunnen worden (best belangrijk!) bij de gemeente.

Zeker binnen studentenhuizen is dit geen ongebruikelijke situatie die je met elkaar dient op te lossen door met elkaar te praten of afspraken te maken. Door met quasi-juridische dingen te gaan dreigen (fraude!) maak je de sfeer ongemakkelijker, en dan verliest iedereen want jij kan het ook niet winnne.

Als het probleem is dat hij zonder te betalen meeprofiteert laat hem dan mee betalen of laat dat meisje meer betalen. Rooster die jongen ook in, of rooster het meisje dubbel in bij het schoonmaken. Geef aan - in een normale conversatie - dat het niet de bedoeling is dat haar vriendje met zijn vriendjes in jullie huis verblijft als zij daar niet is. Dat dit erg druk is en dat mensen daar last van hebben.

Als je tot redelijke afspraken komt - en beide kanten niet op de vierkante millimeter gaan mierenneuken over dingen - dan kan de sfeer weer terugkomen, anders blijft het ellende.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_111292026
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:46 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Tis maar een rode draad zou het aanpassen na je eigen ideeën.

Succes ermee.
Ja ik en de overige huisgenoten (de twee in kwestie wilde overigens zelf niet meer in discussie) houden hier vanavond beraad over, ik zal dit ook gewoon als imput gebruiken ;)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:50:55 #20
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_111292137
Klinkt vergelijkbaar met een situatie in het huis waar ik woon. Woon in een woonvereniging met in totaal (op het moment) 11 leden, waarvan 3 heren (Mijzelf inclusief). Een van de andere heren had regelmatig zijn vriendin over de vloer. Prima, maar ook hier werd het steeds vaker. Uiteindelijk begon er post voor haar te komen (Zonder de andere bewoners te informeren, waardoor ik in het begin eens een bezorger heb weggestuurd met de mededeling 'die woont hier niet'), en uiteindelijk werd er zelfs een extra naambord met haar naam op 'hun' deur bevestigd. Dit allemaal zonder overleg met de rest, of zelfs zonder het te melden. Deze situatie heeft een tijd geduurd, waarin ze ook geen cent extra 'servicekosten' (Voor o.a extra energieverbruik) hebben betaald. Gewoon niet netjes. Is het zo moeilijk om te overleggen met je medebewoners, of het zelfs alleen al te vertellen?
Inmiddels zijn ze samen ergens anders gaan wonen en is de kamer in onderhuur. Dus probleem opgelost.
Op het moment heb ik met mijn vriendin samenwoon plannen. Het idee is dat ze bij mij erbij komt. Maar ik ga het dus wél netjes aanpakken door eerst met de rest te overleggen, en extra servicekosten is ook bespreekbaar. En dan ben ik de autist? Hm...
You know, I've learned something today
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:04:33 #21
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111292761
Zoals Ryon ook aangeeft is het verstandig om eerst met de overige huisgenoten helder te krijgen wat het precieze probleem is.

Wat ik zelf het meest vervelende aan de situatie zou vinden zou als eerste zijn dat die kerel daar met zijn eigen vrienden is als de huisgenote er niet is. Ten tweede dat hij niet mee betaalt.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:24:39 #22
16715 Mylene
*schatje*
pi_111293599
R&P
pi_111293663
het is zowiezo not done om aan andermans spullen te komen, daar mogen jullie hen best op aanspreken, cq een rekening voor geven
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:26:31 #24
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111293689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:24 schreef Mylene het volgende:
R&P
Waarom niet WGR?
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:31:06 #25
16715 Mylene
*schatje*
pi_111293873
Je hebt gelijk ja, wat zijn rechten enzo zijn. Bij deze opnieuw een schopje.
pi_111293988
Ik zou zeker zorgen dat hij geen huissleutel meer heeft. Het zijn ook jullie spullen die daar in huis staan. En nog eens een gesprek aangaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111294101
quote:
En dat plaatst ons in een lastig parket, want buiten het feit dat de regels gewoon niet toestaan dat er meer dan een persoon per kamer woont, maakt hij ook op dagelijkse basis gebruik van de algemene voorzieningen (biervoorraad, voedsel, water en huishoudelijke artikelen) waar de rest voor betaald en helpt hij ook niet in het huishouden.
Wij hadden altijd een bierlijst waarop je een kruisje zette als je een biertje pakte, dus die gast zou dan gewoon bij zijn vriendin een kruisje moeten zetten, idem voor het avondeten, groepskoken ging voor de einzelgangers en als een vriend/vriendin wilt mee-eten dan werd er een extra kruisje gezet en ook gewoon die kosten dan weer doorgerekend naar de huisgenoot. Bij het opstellen van een poetsschema zou ik die nieuwe persoon dan gewoon erbij zetten. :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:41:01 #28
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_111294252
Hoezo kun je niet bewijzen dat ze samenwonen ? De belastingdienst heeft heldere normen om te bepalen waar iemand nu daadwerkelijk woonachtig is hoor. De sociale dienst hanteert die ook vrolijk. Waarom zou je als eerlijke student niet de normen van de overheid kunnen gaan hanteren, de overheid, dat ben jij immers :)

Je moet het zelf maar even nakijken, maar als iemand meer dan x nachten per week ergens verblijft word dat geacht zijn woonverblijf te zijn. Ik meen dat x=3.

Ik kan me je ergernis wel voorstellen. Dat iemand vaak, of HEUL vaak bij zijn partner is, ok. Mara dat iemand er ook gewoon in en uitloopt als die partner zelf niet aanwezig is, dat zou voor mij ook een brug te ver zijn.

Opzouten met die kladloper!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_111297488
Is ze geefbaar? :9~
pi_111297602
Heb je geen huisbaas of iets dergelijks? Vraag me af hoe dat zit als er bijvoorbeeld brand uitbreekt en de brandweer komt en die heeft doorgekregen dat er 5 mensen op dit adres zitten maar er zitten 6. Lijkt me dat je huisbaas hiervoor verantwoordelijk is, misschien kun je dat tegen hem zeggen?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:57:57 #31
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111302989
Ik vind dat hij niet de beschikking over een sleutel hoort te hebben, hij woont immers niet in jullie huis.
En als hij er is en mee-eet en drinkt, laat hem dan lappen voor wat hij verbruikt.

Dat jullie die gewoon al zolang geslikt hebben. Als je zoiets te lang laat bestaan of gedoogd is het lastig het weer terug te draaien.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:28:38 #32
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111304790
Bij ons was het vroeger ook gebruikelijk dat vriendjes/vriendinnetjes een sleutel hadden, hoor. Is toch makkelijk?

Aan de andere kant, die mensen betaalden ook gewoon, en ontvingen geen bezoek of zoiets achterlijks. Wij deelden maaltijden, en dan werden er twee porties gerekend voor die persoon.

En daar zou ik het ook op gooien. Je bent in principe welkom, maar je deelt wel in de lasten en plichten. Door bot te zeggen; dude je mag niks hier, dan creeer je een fuck-sfeer. Die hebben ze zelf veroorzaakt, maar toch moet je de verstandigste zijn.

Kun je bijhouden met wiebetaaltwat.nl echt uberhandig.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111312803
Het is inderdaad niet toegestaan om met twee personen op een kamer te wonen.

Maar goed, ik denk dat je je belangen goed moet afwegen: de sfeer in huis goed houden tegenover het stoppen van de overlast die dat vriendje van je huisgenoot veroorzaakt.

Zijn er niet gewoon heldere afspraken te maken met je huisgenoot (dan kan zij het later wel oplossen met haar vriendje)? Zij zal toch ook snappen dat als hij er zo vaak is, dat zij (of ze speelt het door aan hem, dat is haar keuze) extra moet gaan bijdragen, omdat zij voor twee verbruikt nu? En dat zij (of haar vriendje) meer moet gaan doen in het huishouden?

Ook over het vrienden ontvangen en de post zou je afspraken kunnen maken, maar ik zou dat stelletje niet alleen maar met verwijten bestoken - je hebt er immers ook niets aan als de sfeer in huis slecht wordt en daarnaast heb je dan de kans dat ze zich uberhaupt nergens van aantrekken. Mocht er echt nergens over te praten zijn zou ik pas dreigen met melding aan de huisbaas en/of andere instanties (als laatste redmiddel). Lastige situatie, succes ermee!
pi_111321164
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:57 schreef DroogDok het volgende:
Ik vind dat hij niet de beschikking over een sleutel hoort te hebben, hij woont immers niet in jullie huis.

Lol, inderdaad. Straks heeft hij geen relatie meer en gebruikt hij zijn toegang tot jullie huis voor andere doeleinden :P
derpina my love
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:23:57 #35
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_111322424
Op het gebruik van het adres voor post zou voor mij iig een brug te ver zijn. Straks krijg je een deurwaarder die post voor hem gaat sturen ... dan heb je echt feest.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_111322498
De tering, ik had gewild dat de huisgenoten van mn vriendin zo tolerant waren als jullie. Die lopen nu al te mekkeren dat ik tijdelijk (maximaal een maand, totdat we samen iets hebben) zo'n twee nachten in de week en de helft van de weekenden bij haar slaap, omdat ik 2 uur reizen van mijn werk woon en vanaf haar is het maar een half uur. Ze vinden dat ik ook moet meedokken aan GWE en in het schoonmaakrooster moet worden opgenomen.
pi_111322640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:30 schreef Don_Vanelli het volgende:
De tering, ik had gewild dat de huisgenoten van mn vriendin zo tolerant waren als jullie. Die lopen nu al te mekkeren dat ik tijdelijk (maximaal een maand, totdat we samen iets hebben) zo'n twee nachten in de week en de helft van de weekenden bij haar slaap, omdat ik 2 uur reizen van mijn werk woon en vanaf haar is het maar een half uur. Ze vinden dat ik ook moet meedokken aan GWE en in het schoonmaakrooster moet worden opgenomen.
Dan betaal je toch 10 euro gwe en poets je een paar keer klaar. :')
pi_111322738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan betaal je toch 10 euro gwe en poets je een paar keer klaar. :')
Het gaat mij niet om die 10 euro, het gaat mij meer om het feit dat het kinderachtig en triest is. Bovendien trash ik gemeenschappelijke ruimten bij lange na niet zoveel als de vrienden van sommige gasten daar die daar elk weekend komen zuipen.

Overigens staat het in geen verhouding met de situatie van de TS, want daar gaat het een aantal stappen verder dan in mijn situatie. Ik zou hem (en haar) duidelijk maken dat de situatie niet werkt op deze manier. Bovendien kun je zijn post retour sturen met de mededeling dat deze persoon niet woonachtig is op het aangeschreven adres. Dat soort geintjes zijn vaak best motiverend om de verhoudingen te normaliseren ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:54:13 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_111322823
Benieuwd hoe dit afloopt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_111322856
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:54 schreef SEMTEX het volgende:
Benieuwd hoe dit afloopt.
Je was vandaag nog in het nieuws.
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:59:27 #41
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111322912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:28 schreef Hallmark het volgende:
Bij ons was het vroeger ook gebruikelijk dat vriendjes/vriendinnetjes een sleutel hadden, hoor. Is toch makkelijk?

Aan de andere kant, die mensen betaalden ook gewoon, en ontvingen geen bezoek of zoiets achterlijks. Wij deelden maaltijden, en dan werden er twee porties gerekend voor die persoon.

Ik denk dat TS het geen probleem vindt als die kerel een sleutel heeft, mits hij zich sociaal gedraagt.
Ok stelletje hokboeren
pi_111322941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:30 schreef stephano_mc het volgende:
Wanneer kan je zeggen dat iemand hier TE VAAK verblijft?
Wat is vaker dan iedere dag? Als dat al niet te vaak is, dan weet ik niet wat wel.
Verder is het natuurlijk belachelijk dat hij niks betaalt. Waarom zou jij gaan betalen voor de vrienden/vriendinnen van anderen? Het is niet meer dan normaal dat hij gewoon z'n eigen steentje bijdraagt en daar kan je hem/haar zeker op aanspreken.
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:02:40 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111322969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:47 schreef Ryon het volgende:
Wat is het werkelijke probleem? Je hebt het over fraude, maar daar is geen sprake van aangezien dit gaat om een regel (niet samenwonen) die naar alle waarschijnlijkheid is opgesteld door jouw - sociale - verhuurder.
Ook vanwege (brand)veiligheid wordt het aantal bewoners gelimiteerd.
censuur :O
pi_111323004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:01 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Wat is vaker dan iedere dag? Als dat al niet te vaak is, dan weet ik niet wat wel.
Verder is het natuurlijk belachelijk dat hij niks betaalt. Waarom zou jij gaan betalen voor de vrienden/vriendinnen van anderen? Het is niet meer dan normaal dat hij gewoon voor z'n eigen steentje bijdraagt en daar kan je hem/haar zeker op aanspreken.
Vanaf welke slaapfrequentie vind jij het noodzakelijk dat de ander ook betaalt? En dan heb ik het niet over eten, want dat is vrij normaal dat je voor de huisgenote in kwestie een dubbele portie op de eetlijst (o.i.d.) opschrijft.
pi_111323146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:04 schreef Don_Vanelli het volgende:

[..]

Vanaf welke slaapfrequentie vind jij het noodzakelijk dat de ander ook betaalt? En dan heb ik het niet over eten, want dat is vrij normaal dat je voor de huisgenote in kwestie een dubbele portie op de eetlijst (o.i.d.) opschrijft.
Ik heb het hier vooral over eten/drinken, wat ik uit het verhaal van TS begrijp is dat er niks wordt bijgedragen? Dat gaat natuurlijk nergens over. Gas/water/licht ligt wat anders, maar zeker als iemand er praktisch iedere dag is. Dan kan je het gewoon als een extra huisgenoot beschouwen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:15:36 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_111323260
Was er al niet eerder zo'n topic?

Ik meen dat 4 v/d 7 dagen ergens slapen als bewoning telde. TS kan sowieso beginnen met hem gewoon de toegang tot de gezamelijke ruimtes te ontzeggen, desnoods sommeren te vertrekken en de politie bellen om hem weg te laten halen.

Je kan een huisgast _alle_ gebruik van _alle_ gezamelijke/gedeelde faciliteiten ontzeggen. Jullie hebben zeggenschap over het gehuurde, en kunnen bepalen welke gast wat mag gebruiken. Ookal zegt vriendin lief dat het wel mag, nee weegt zwaarder dan ja hier (qua stemmen maar ook qua recht).

Dattie in de koelkast spullen op eet en zuipt van anderen is al helemaal pauper.Post kan je gewoon retour afzender sturen, geadresseerde onbekend op dit adres. Tevens hem direct verzoeken niet het huis tot postadres te maken.
Dum de dum
pi_111323477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:48 schreef Don_Vanelli het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om die 10 euro, het gaat mij meer om het feit dat het kinderachtig en triest is. Bovendien trash ik gemeenschappelijke ruimten bij lange na niet zoveel als de vrienden van sommige gasten daar die daar elk weekend komen zuipen.

Wat is daar kinderachtig aan?
Zij hoeven toch jouw rotzooi niet te poetsen?
quote:
Nou, dat is niet waar.

Maar zoals ik het lees heeft de bewuste jongen wel z'n intrek genomen in dat studentenhuis :D
  Redactie Frontpage woensdag 9 mei 2012 @ 09:29:39 #48
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111323623
Als je ergens post ontvangt dan ben je er ook woonachtig in mijn ogen. Maar zet eerst met zijn allen op een rijtje wat iedereen irriteert en of jullie hetzelfde probleem hebben met de aanwezigheid van deze persoon.

Verder moet je hem natuurlijk gewoon een gelijk deel laten betalen, dus laten bijdragen aan de huishoudpot. zo niet, dan gewoon naar de huisbaas stappen en zeggen dat deze persoon illegaal in een kamer is getrokken.

Het zichzelf binnenlaten met zijn vrienden erbij is te achterlijk voor woorden trouwens...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_111323651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:48 schreef Don_Vanelli het volgende:

[..]

Mwah, schoonmaakrooster gaat wellicht wat ver voor 2 dagen in de week. Ze zouden het kunnen accepteren, maar als ze graag een bijdrage in de kosten willen dan is dat hun goed recht.
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:31:34 #50
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_111323674
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
Als je ergens post ontvangt dan ben je er ook woonachtig in mijn ogen. Maar zet eerst met zijn allen op een rijtje wat iedereen irriteert en of jullie hetzelfde probleem hebben met de aanwezigheid van deze persoon.

Verder moet je hem natuurlijk gewoon een gelijk deel laten betalen, dus laten bijdragen aan de huishoudpot. zo niet, dan gewoon naar de huisbaas stappen en zeggen dat deze persoon illegaal in een kamer is getrokken.

Het zichzelf binnenlaten met zijn vrienden erbij is te achterlijk voor woorden trouwens...
Het gaat veel verder dan 'meebetalen en accepteren'

In R'dam bijv. gaat de toko gewoon dicht als DS+V erachter komt (= teveel mensen op 1 kamer + boete huisbaas)
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')