abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:15:01 #1
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_111281945
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_111282319
Donderagochtend ga ik naar de dokter. Heb een (denk ik althans) abces in mijn oksel :') Twee weken terug (misschien langer) begonnen als een klein, rood, geïrriteerd pukkelachtig dingetje. Dus uiteraard heb ik 'm genegeerd. Ook toen 'ie groter werd.

Maar sinds gisteren laat hij (zij?) zich niet meer negeren :') Ding is echt groot (als ik het moet vergelijken met iets dan zit er een middelgrote aardbei in mijn oksel :+) en ik kan mijn arm niet meer recht langs mn lijf houden zonder dat 't pijn doet. Dus. Goed bezig weer :')

En nu ben ik bang dat de dokter 'm gaat opensnijden :X Wat me vrij reëel lijkt eerlijk gezegd. Maar ik vind het geen prettig idee ofzo.

Naja. Volgende keer toch maar eerder gaan ofzo :P :s)
pi_111282387
Mja, dan hadden ze er niets aan gedaan :) Misschien wanneer je een ouderwetse HA hebt, had hij je trekzalf meegegeven maar meer ook niet...

Oh! En niet zelf uitdrukken!
Voor als dat niet al vrij duidelijk was
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:27:17 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111282388
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Sterkte. Laatst 2 weken last van gehad. ;( :')
Optimist :P.

Iew Coco, goed dat je langsgaat :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_111282446
:D moet je even op youtube zoeken ter voorbereiding. :Y zijn mooie filmpjes van. :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:30:55 #6
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_111282540
I googled it... brrrrr
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_111282836
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:27 schreef V1z0R het volgende:
Mja, dan hadden ze er niets aan gedaan :) Misschien wanneer je een ouderwetse HA hebt, had hij je trekzalf meegegeven maar meer ook niet...

Oh! En niet zelf uitdrukken!Voor als dat niet al vrij duidelijk was
Ik heb een heeeeeel voorzichtige poging gedaan, maar grosste mezelf teveel uit dus toen durfde ik niet meer :')
pi_111282912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:30 schreef slacker_nl het volgende:
I googled it... brrrrr
Ai. Dat wil je niet googlen nee :P

Vrijdag bruiloft en dat wil ik mijn nieuwe übermooie jurkje aan. Moet ik mijn linkerarm maar niet in de lucht steken :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:28 schreef ElDinosaur het volgende:
:D moet je even op youtube zoeken ter voorbereiding. :Y zijn mooie filmpjes van. :')
Nou, eigenlijk ben ik normaal best gefascineerd van vieze dingen :+ Alleen, één van de weinige dingen waar ik 'last' van heb (sinds ik zwanger ben) is dat ik heel snel kokhals tegenwoordig :') Dus ik durf niet te kijken :+
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 11:41:17 #9
70532 loveli
N
pi_111282958
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 11:42:13 #10
70532 loveli
N
pi_111283002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb een heeeeeel voorzichtige poging gedaan, maar grosste mezelf teveel uit dus toen durfde ik niet meer :')
Oi, dan is het wel heel erg bad ;)
crap in = crap out
pi_111283015
Cococakes, zo kun je de infectie je bloedstroom indrukken, moet erg slecht zijn heb ik gehoord :{

Regelmatig even deppen met koud/nat doekje, trekt de roodheid weg en krimpt 'ie iets ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:28 schreef ElDinosaur het volgende:
Ooit last gehad van een Sinus Pilonidalis, assistente die nog vrij nieuw was bleef niet lang in de kamer toen dat ding besloot te knappen toen ik op de onderzoekstafel ging liggen :')
Die stank :X
Mocht wel dezelfde dag nog op de operatietafel :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:44:05 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111283089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:42 schreef V1z0R het volgende:
Cococakes, zo kun je de infectie je bloedstroom indrukken, moet erg slecht zijn heb ik gehoord :{

Regelmatig even deppen met koud/nat doekje, trekt de roodheid weg en krimpt 'ie iets ;)

[..]

Ooit last gehad van een Sinus Pilonidalis, assistente die nog vrij nieuw was bleef niet lang in de kamer toen dat ding besloot te knappen toen ik op de onderzoekstafel ging liggen :')
Ik moest lachen en tegelijk keek ik vertwijfeld naar mijn boterham met kaas :')

G'luck @ zeh dokteur, Cocoface! Begone, aardbei!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111283139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:42 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Bahaha, nice :D

Ik heb alleen een behoorlijk groot abces in mijn keel gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:47:48 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_111283243
Zo, deze reeks gaat vanaf nu Boulimia nervosa reeks heten, de kotsneigingen worden steeds heftiger.
pi_111283390
Ha, topic titel :D ^O^
pi_111283424
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Donderagochtend ga ik naar de dokter. Heb een (denk ik althans) abces in mijn oksel :') Twee weken terug (misschien langer) begonnen als een klein, rood, geïrriteerd pukkelachtig dingetje. Dus uiteraard heb ik 'm genegeerd. Ook toen 'ie groter werd.

Maar sinds gisteren laat hij (zij?) zich niet meer negeren :') Ding is echt groot (als ik het moet vergelijken met iets dan zit er een middelgrote aardbei in mijn oksel :+) en ik kan mijn arm niet meer recht langs mn lijf houden zonder dat 't pijn doet. Dus. Goed bezig weer :')

En nu ben ik bang dat de dokter 'm gaat opensnijden :X Wat me vrij reëel lijkt eerlijk gezegd. Maar ik vind het geen prettig idee ofzo.

Naja. Volgende keer toch maar eerder gaan ofzo :P :s)
Auw gatverdamme zeg, dat klinkt wel alsof het een doktersbezoek waard is inderdaad.. :{
pi_111283673
Ik kijk geen spoilers, ik zoek geen plaatjes! *mantra
pi_111283699
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik moest lachen en tegelijk keek ik vertwijfeld naar mijn boterham met kaas :')

G'luck @ zeh dokteur, Cocoface! Begone, aardbei!
Succes met het opeten van je boterham! :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Bahaha, nice :D

Ik heb alleen een behoorlijk groot abces in mijn keel gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o In je keel?! Wut!? Lekker ook natuurlijk die ranzige geur en smaak zo in je mond :')

SPOILER
Oh, en plak er gewoon even een pleister overheen, irriteert het veel minder!
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 11:58:53 #19
70532 loveli
N
pi_111283710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef anna82 het volgende:
Filmpjes?
crap in = crap out
pi_111283711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef anna82 het volgende:
Dat dus :X
pi_111283814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Filmpjes?
Ja, tekst en plaatjes zijn gewoon niet beeldend genoeg :P
pi_111284124
What has been seen cannot be unseen. Onder dit motto klik ik nergens meer op in dit topic..
pi_111284378
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:09 schreef the85mc het volgende:
What has been seen cannot be unseen. Onder dit motto klik ik nergens meer op in dit topic..
Kwestie van gewenning. Na verloop van tijd is niets meer shockerend. :D
pi_111284383
Zo mijn boterham komt mooi niet op de terugweg.

Ik ben wel van het soort dat heel veel zelf "doodmaakt" met alcohol enz.
Dat wil niet zeggen dat het een aanrader is.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111284821
Gatver :')

Edit: mijn broodje hummus is meteen wat minder aantrekkelijk *ril*
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:42:41 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111285167
Selectief lezen ftw *).
Niet meer actief op Fok!
pi_111285321
Net lijstje trouwens Nallie! Al helemaal gesettelt?

Vandaag:

O - overnight oats met griekse yoghurt, een pruim, honing
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - banaan
S - 30 min poweryoga
D - 1 kip fajita(dus 1 wrap) met veel kip, paprika, tomaat en mais, avocado
T - koffie verkeerd
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:50:22 #28
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111285468
Planning

O: 2 boterhammen worst
L: kop tomatensoep
T: salade zoete aardappel, gegrilde aubergine + paprika
T: stuk meloen
D: pasta bolognese
T: yoghurt
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:54:58 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111285632
Lijstje
o. wit hard duits broodje met varkensfilet
t. appel
l. wit hard duits broodje met rookvlees + salade van sla, kwart avocado, 3 gehaktballetjes in hete saus, sperziebonen en kaasblokjes + yoghurt met citroensmaak
t. harzerkaasje en als ik er echt heel veel zin in heb m&M's of een cracker met kaasspread
d. nog geen idee, want ben weer op reis
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 12:55:59 #30
70532 loveli
N
pi_111285670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:54 schreef Tinkepink het volgende:
harzerkaasje
Die dingen zijn geniaal.
crap in = crap out
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:57:10 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111285706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Die dingen zijn geniaal.
Ja. Geen vet, geen koolhydraten, niet te veel eiwit en ze vullen geweldig. Ik heb alleen geen idee waar ze wel uit bestaan :')
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 12:59:19 #32
70532 loveli
N
pi_111285780
Laat er eentje aan de lucht drogen, als er niks overblijft, is het water.
crap in = crap out
pi_111285869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja. Geen vet, geen koolhydraten, niet te veel eiwit en ze vullen geweldig. Ik heb alleen geen idee waar ze wel uit bestaan :')
Van deze website het recept:

quote:
• 1 Kilogramm Magerquark
• 30 Gramm Salz
• wer es mag 1 TL Kümmel
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111286234
Wat een lekker gespreksonderwerp weer hier. :D

Ik drop even een lijstje.
O: 1 snee brood met kipgrillworst/mayo, 1 met kip-pestosalade
T: snee brood met kaas, bekertje Optimel
L: 2 sneeën brood met leverworst
T: 1 snee brood met kaas, banaan
S: 40 minuten fietsen
D: wraps met heel veel groente, wat gehakt en avocado of sour cream
T: kiwi, vruchtensap
Know that while you sleep
Everything has changed
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:15:52 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111286237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Van deze website het recept:

[..]

Je vergeet de doeken met azijn :P

Heb nog even verder gelezen op de website en het schijnt bizar moeilijk te zijn om zelf harzer kase te maken.
pi_111286535
Lijstjes update:
O: 2 crackers aardbeien, glas kefir
L: 300 ml kippensoep met 2 sneden brood, 350 gr salade (sla, komkommer, courgette, broccoli, mozzarella, olijven, dressing)
T: peer, mandarijn (yoghurt is op), Vifit
B: Ikea
D: Dubbele bth kaas en nog iets groens, misschien broccolisoep
T: banancencake!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:25:53 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111286556
Overigens begint mijn strengere trainingsregime dat ik nu een week of 3 aanhoud zijn resultaten af te werpen: mijn buik is weer strakker, mijn benen gespierder en ik zie mijn schouderbotjes weer in plaats van een vetlaagje *O*

En zoveel doe ik niet eens: 2 - 3 x per week jillian, 2 - 3 x per week kwartiertje hardlopen, 1x per week sport (= vergelijkbaar met ongeveer een uur lang jillian op een iets lager niveau) en soms een rondje om. En minder ijs eten natuurlijk.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:26:20 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111286572
Even iets heel anders: ik moet spellchecken, maar krijg elke keer de melding dat het document al gecheckt is, ook al is dat niet zo. Weet iemand toevallig hoe ik dit weer goed krijg? :P. Heb al afgesloten, geswitcht tussen talen, pc opnieuw opgestart en ik zie ook niks geks bij de opties.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 13:27:33 #39
70532 loveli
N
pi_111286613
Stuk selecteren en dan die selectie checken?
/noob
crap in = crap out
pi_111286623
Bij de opties er van staat volgens mij een knop met Opnieuw controleren o.i.d...

[ Bericht 65% gewijzigd door V1z0R op 08-05-2012 13:33:47 ]
pi_111286878
Gisteren

O: gebakken rijst/groenten/ei
T: stroopwafel
L: 1x geroosterd volkoren met pindakaas/sambal/komkommer
T: verse ananas met wat volle kwark
T: glas mandarijnsap
T: wodka, katjanggerookte makreel
D: vegetarische lasagne
T: verse ananas
T: 1 blokje witte kitkat

Vandaag:
O: gekookt eitje, 2 rozemarijncrackers met mayo en tomaat en 1 beschuitje met boter en xtra pure hagelslag
L: 3 wasa roggecrackers, 1 met een gekookt ei, 1 met mayo, sambal, komkommer en zoete paprika en 1 met pindakaas, sambal, komkommer
T: witte druiven
T: wodka, katjang
D: Die hartige kaneeltaart van Minilot, maar dan met groenten ipv kip. Even het recept terugzoeken.

De logé eet geen vlees, alleen vis, dus ik heb ook nauwelijks vlees gegeten de afgelopen weken en ik mis het niet moet ik zeggen. De groentenlasagne van gisteren bv, vond ik lekkerder en lichter dan de variant met gehakt. Dus ik ga nog wat meer minderen met vlees in de toekomst. (Behalve als ik moet lowcarben, maar ik hoop nog steeds dat dat dit jaar niet nodig is. :P )
pi_111287183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:25 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens begint mijn strengere trainingsregime dat ik nu een week of 3 aanhoud zijn resultaten af te werpen: mijn buik is weer strakker, mijn benen gespierder en ik zie mijn schouderbotjes weer in plaats van een vetlaagje *O*

En zoveel doe ik niet eens: 2 - 3 x per week jillian, 2 - 3 x per week kwartiertje hardlopen, 1x per week sport (= vergelijkbaar met ongeveer een uur lang jillian op een iets lager niveau) en soms een rondje om. En minder ijs eten natuurlijk.
Fijn dat je zo snel weer resultaat merkt. :)
Dat geeft toch weer hoop voor mensen zoals ik die er nog mee moeten beginnen. :P

Voor de Jillianners: hoe groot is het deel van de oefeningen dat je niet kunt doen in een gehorig huis?
Heeft het zin om eraan te beginnen en die over te slaan/te vervangen door iets anders, of kun je dan beter losse oefeningen met gewichtjes zoeken en zelf een programmaatje in elkaar draaien?
Everything has changed
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:43:43 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111287221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:27 schreef V1z0R het volgende:
Bij de opties er van staat volgens mij een knop met Opnieuw controleren o.i.d...

Ja, al geprobeerd, helpt niet :P. Maar heb nu een bestand waarbij alles weer normaal is, dus miss wat het bestand in kwestie corrupt ofzo.
Niet meer actief op Fok!
pi_111287271
Gatver, ik word naar van al die uitknijp en pus verhalen :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111287308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, al geprobeerd, helpt niet :P. Maar heb nu een bestand waarbij alles weer normaal is, dus miss wat het bestand in kwestie corrupt ofzo.
Alles kopiëren naar nieuw bestand? Of wat loveli zei...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:50:12 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111287474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:34 schreef conleche het volgende:
Gisteren

O: gebakken rijst/groenten/ei
L: 1x geroosterd volkoren met pindakaas/sambal/komkommer
T: verse ananas met wat volle kwark
T: glas mandarijnsap
T: wodka, katjanggerookte makreel
D: vegetarische lasagne
T: verse ananas
T: 1 blokje witte kitkat

Vandaag:
O: gekookt eitje, 2 rozemarijncrackers met mayo en tomaat en 1 beschuitje met boter en xtra pure hagelslag
L: 3 wasa roggecrackers, 1 met een gekookt ei, 1 met mayo, sambal, komkommer en zoete paprika en 1 met pindakaas, sambal, komkommer
T: witte druiven
T: wodka, katjang
D: Die hartige kaneeltaart van Minilot, maar dan met groenten ipv kip. Even het recept terugzoeken.

De logé eet geen vlees, alleen vis, dus ik heb ook nauwelijks vlees gegeten de afgelopen weken en ik mis het niet moet ik zeggen. De groentenlasagne van gisteren bv, vond ik lekkerder en lichter dan de variant met gehakt. Dus ik ga nog wat meer minderen met vlees in de toekomst. (Behalve als ik moet lowcarben, maar ik hoop nog steeds dat dat dit jaar niet nodig is. :P )
Vleesloos ^O^.

Hebben jullie trouwens die poster van Wakker Dier gezien? Over de plofkip? Aangrijpend!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:53:03 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111287566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Alles kopiëren naar nieuw bestand? Of wat loveli zei...
Ook al gedaan :P. Het mag gewoon niet.
Niet meer actief op Fok!
pi_111287624
En ik heb mij. Goede daad weer gedaan, puber geholpen uit zijn over de kop geslagen auto te klimmen. Kijken of ik mijn pumps kan reanimeren :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111287629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vleesloos ^O^.

Hebben jullie trouwens die poster van Wakker Dier gezien? Over de plofkip? Aangrijpend!
Nee, foto/linkje?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:54:52 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111287633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef _aurum_ het volgende:
En ik heb mij. Goede daad weer gedaan, puber geholpen uit zijn over de kop geslagen auto te klimmen. Kijken of ik mijn pumps kan reanimeren :')
:o. What happened?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:56:12 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111287672
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee, foto/linkje?

Nu eet ik al zelden kip, maar zo'n poster vind ik wel een eye opener (tuurlijk je wéét het wel, maar het ook echt elke dag zíen is weer wat anders).
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 13:57:25 #52
70532 loveli
N
pi_111287723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef _aurum_ het volgende:
En ik heb mijn goede daad weer gedaan, puber geholpen uit zijn over de kop geslagen auto te klimmen. Kijken of ik mijn pumps kan reanimeren :')
^O^

Hoop dat je pumps herstellen en dat de puber er wat van geleerd heeft.
crap in = crap out
pi_111287734
Zo zag ik gisteren ook een artikel waar ik wel van schrok: http://www.nrcnext.nl/blo(...)e-haantjes-per-jaar/
Everything has changed
pi_111287831
Ik kocht pas kip bij de poelier en ging er eigenlijk wel van uit dat dat dus allemaal wel duurzame kip was, maar dat viel dus ook tegen. -O-
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:03:47 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111287983
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik kocht pas kip bij de poelier en ging er eigenlijk wel van uit dat dat dus allemaal wel duurzame kip was, maar dat viel dus ook tegen. -O-
Hoe merkte jij het verschil dan HPKW? Ik merk alleen het verschil tussen waterkip en kip zonder toegevoegd vocht.
pi_111287993
Wakker Dier :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:04:54 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111288042
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:03 schreef V1z0R het volgende:
Wakker Dier :')
Hoezo :') ? Je kan het niet met hun methoden eens zijn, maar :') snap ik niet helemaal
pi_111288056
Ik vind en dat heb ik hier al vaker geroepen, dat niet scharrel/biologisch vlees/kip verboden zou moeten worden. Dan eten we met z'n allen maar wat minder vlees, daar ga je niet dood van.

En die eendagskuikens die vermoord worden: kan het idioter? :{
pi_111288058
Sjoemelen met de cijfers...

Zal me niet verbazen dat ze gewoon alle vleeskuikens als plofkip bestempelen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:06:33 #60
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111288105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef V1z0R het volgende:
De overheid, je telecomprovider, europese unie, de VN :')
Je baas, je moeder :')

Moet ik doorgaan? :')
Fok :')
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_111288122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef conleche het volgende:
Ik vind en dat heb ik hier al vaker geroepen, dat niet scharrel/biologisch vlees/kip verboden zou moeten worden. Dan eten we met z'n allen maar wat minder vlees, daar ga je niet dood van.

Inderdaad ja. :{ Ik snap dat hanen geen eieren leggen, maar waarom kunnen ze die dan niet voor het vlees gebruiken en de vrouwelijke kippen voor de eieren? Of zeg ik nu iets heel doms? :+

Viz: wat is er mis met Wakker Dier dan? :o Dit heeft NRC-Next dus gecheckt.
Everything has changed
pi_111288158
quote:

Het overgrote deel van de vleeskuikens is dat nog steeds. Dus zelfs al sjoemelen ze met de cijfers, (geen idee of ze dat doen), dan nog is iedere plofkip er 1 te veel.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:08:42 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111288185
Mango papaya kwark :9 om nom nom *muzieknootje*
pi_111288192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:07 schreef Mini. het volgende:

[..]

Inderdaad ja. :{ Ik snap dat hanen geen eieren leggen, maar waarom kunnen ze die dan niet voor het vlees gebruiken en de vrouwelijke kippen voor de eieren? Of zeg ik nu iets heel doms? :+

Viz: wat is er mis met Wakker Dier dan? :o
Ja, van die kleine haantjes, dat is hartstikke lekker! Die hoeven ook helemaal niet zwaar te worden, dan heb je pp gewoon 1 haantje.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:09:18 #65
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111288209
ze sjoemelen inderdaad, en fors ook! :D

quote:
Inzet:
Vorige week woensdag stond in de kop op deze site: ‘Nederland slacht 465 miljoen plofkippen per jaar’. Dat kreeg als oordeel: ‘waar’. Het blijkt een beetje anders te zitten. In de tekst werd uitgelegd dat dierenbeschermingsorganisatie Wakker Dier beweert dat in 2010 465 miljoen vleeskuikens werden geslacht. Dat is waar. Maar niet alle vleeskuikens zijn ‘plofkippen’. Wakker Dier beschouwt een vleeskuiken als een plofkip als het dier in zes weken wordt opgekweekt tot een slachtkip van 2,2 kilo.
Een klein deel van de vleeskuikens bestaat echter uit scharrel- en biologische kippen. Precieze cijfers zijn er niet. Het Productschap Pluimvee en Eieren schat dat 94 procent van de geslachte vleeskuikens in zes weken wordt ‘opgekweekt’ en daarmee dus onder de definitie valt die Wakker Dier aanhoudt voor een ‘plofkip’. Vijf procent zou uit scharrelkippen bestaan en 1 procent uit biologische kippen (die weer meer ruimte hebben dan scharrelkippen). Die scharrelkippen leven acht weken, de biologische kippen 11,5 weken. Het precieze aantal jaarlijks geslachte plofkippen is dus onbekend, maar ligt waarschijnlijk zo’n zes procent lager dan de 465 miljoen vleeskuikens die in 2010 werden geslacht. Dan zou het om zo’n 437 miljoen jaarlijks geslachte plofkippen gaan.
Ecosia
pi_111288216
Vaizor: pleister: check :)

Kreeg net een mail van de studente die mij per ongeluk had gemaild. Het was een 'beetje slordig'. En ze bood haar excuses aan want het was toch wel 'ongeschoft' :+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:10:04 #67
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111288237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

Kreeg net een mail van de studente die mij per ongeluk had gemaild. Het was een 'beetje slordig'. En ze bood haar excuses aan want het was toch wel 'ongeschoft' :+
quotes or it didnt happen ;-)
Ecosia
pi_111288286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:o. What happened?
ik kopieer/plak ff:

Hij haalde in op de snelweg maar kwam links in het gras terecht en wilde terug de weg op maar rukte te hard a/h stuur en dook rechts het gras in, raakte de greppel en sloeg over de kop. Auto is TL, moeders moet voortaan boodschappen op de fiets doen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:11:45 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111288311
quote:

Is ze nou helegaar geschoffeld!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:11:49 #70
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111288315
Ik koop altijd kip met dat logo erop. Die sterren. Ofzo.

En eieren van de kippen van m'n schoonmoeder of m'n eigen moeder :)

Maar dat artikel, ff lezen.
~ Bonito La Risa ~
pi_111288319
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef conleche het volgende:

Is biologisch dan geen plofkip vraag ik me soms wel af :@
Eet overigens wel biologisch.
pi_111288339
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoe merkte jij het verschil dan HPKW? Ik merk alleen het verschil tussen waterkip en kip zonder toegevoegd vocht.
Ik zag het aan de prijs en vooral omdat er bij een andere schaal met kipfilets een andere tekst stond. Iets dat het de meer duurzame variant was.
In mijn onschuld ging ik er van uit dat de poelier alleen maar duurzame kip zou verkopen.
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:12:34 #73
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_111288356
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:57 schreef Mini. het volgende:
Zo zag ik gisteren ook een artikel waar ik wel van schrok: http://www.nrcnext.nl/blo(...)e-haantjes-per-jaar/
Ik gaf die kuikens altijd aan m'n kat.

SPOILER: niet klikken als je geen dood kuiken wilt zien
pi_111288365
quote:

_O-
pi_111288400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik kopieer/plak ff:

Hij haalde in op de snelweg maar kwam links in het gras terecht en wilde terug de weg op maar rukte te hard a/h stuur en dook rechts het gras in, raakte de greppel en sloeg over de kop. Auto is TL, moeders moet voortaan boodschappen op de fiets doen.
Auw! Niks kapot verder?

Maarehh je arme pumps!
pi_111288448
Nee, 437 miljoen kippen i.p.v. 465 miljoen is inderdaad een wereld van verschil! :P
Ik vind Wakker Dier wel een goede organisatie eigenlijk, geef er ook geld aan. Vond die posters ook heel goed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik kopieer/plak ff:

Tjee, eng. :o En zat jij in die auto?
Everything has changed
pi_111288465
Jamie Oliver heeft ook eens een interessant programma gemaakt over plofkipfeiten. Was schokkend. En toch ben ik vaak lui om mijn kippie te checken. Stom eigenlijk.
pi_111288499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nee, biologische kippen leven bijna de helft langer dan een plofkip voor ze even zwaar zijn. En dan heeft het skelet/poten ook de tijd om mee te groeien, neem ik aan.
pi_111288579
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Is ze nou helegaar geschoffeld!
Teehee :+ Ik moest er ook om lachen. En ik snap -serieus- nog altijd niet waarom ze me streng vond :D Of waarom het 'raar is dat ik de hele vakantie niks van me heb laten horen'. VAKANTIE! :+

Ze stuurde ook dat dit haar eerste reactie was (de mail die ik per ongeluk heb gekregen) en dat ze geïrriteerd was (ik snap het echt echt ECHT niet). Dus heb maar een uitgebreide mail gestuurd met de conclusie dat het handig is om wellicht bij dit soort dingen* stil te staan voordat je (voor niks) geïrriteerd over dingen gaat zijn omdat dat zonde is van je energie en tijd. Benieuwd of ik nog wat terug krijg.

* dat het dus helemaal niet zo raar is dat ik in mijn vakantie niks heb teruggestuurd :P :+
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 14:17:55 #80
70532 loveli
N
pi_111288585
quote:

Zo ongeveer alle vleeskuikens zijn plofkippen.

Mensen willen goedkoop vlees. Plofkip is per kilo het goedkoopst. Het voer dat ze krijgen heeft als doel zoveel mogelijk gewicht aan te zetten in zo kort mogelijke tijd. Een niet-plofkip doet er langer over om te groeien en wordt minder zwaar. Filetje kost 2 x zoveel en weegt de helft.
crap in = crap out
pi_111288602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, biologische kippen leven bijna de helft langer dan een plofkip voor ze even zwaar zijn. En dan heeft het skelet/poten ook de tijd om mee te groeien, neem ik aan.
Zal het eens vragen aan de meneer die ons vlees bezorgt.
Kip en aparte stukken vlees bestel ik meestal via de bio boerderij bij ons.
Naast het vleespakket dat ik 1x in de zoveel tijd bij de buren koop.
pi_111288644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Teehee :+ Ik moest er ook om lachen. En ik snap -serieus- nog altijd niet waarom ze me streng vond :D Of waarom het 'raar is dat ik de hele vakantie niks van me heb laten horen'. VAKANTIE! :+

Ze stuurde ook dat dit haar eerste reactie was (de mail die ik per ongeluk heb gekregen) en dat ze geïrriteerd was (ik snap het echt echt ECHT niet). Dus heb maar een uitgebreide mail gestuurd met de conclusie dat het handig is om wellicht bij dit soort dingen* stil te staan voordat je (voor niks) geïrriteerd over dingen gaat zijn omdat dat zonde is van je energie en tijd. Benieuwd of ik nog wat terug krijg.

* dat het dus helemaal niet zo raar is dat ik in mijn vakantie niks heb teruggestuurd :P :+
Vraag me af of ze nu door heeft dat dat niet gek is..
pi_111288683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Zo ongeveer alle vleeskuikens zijn plofkippen.

Mensen willen goedkoop vlees. Plofkip is per kilo het goedkoopst. Het voer dat ze krijgen heeft als doel zoveel mogelijk gewicht aan te zetten in zo kort mogelijke tijd. Een niet-plofkip doet er langer over om te groeien en wordt minder zwaar. Filetje kost 2 x zoveel en weegt de helft.
Ik weet hoe het werkt :)
Heb ook een idee hoe Wakker Dier werkt...
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 14:20:55 #84
70532 loveli
N
pi_111288699
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

*like*
crap in = crap out
pi_111288716
Dat het 6% minder is doet verder niets af aan het feit dat er miljoenen plofkippen aangaan, natuurlijk.

Verder hou ik me buiten de bio/non-bio discussie, raak altijd nogal gefrustreerd van mensen die het welzijn van dieren niet belangrijk vinden. Lalala w/
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 14:22:17 #86
70532 loveli
N
pi_111288753
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Rassen die ze voor plofkip gebruiken groeien vrij snel (zijn gefokt voor opbrengst/watervasthoudend vermogen van het vlees), bio kippen zijn vaak van een ander ras.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 14:23:26 #87
70532 loveli
N
pi_111288795
Paar dagen geleden de "ja maar"-discussie, hier een lijstje opmerkingen die je ipv "ja maar" kunt gebruiken (met het zelfde effect).
http://www.arboonline.nl/(...)ezondheidsmanagement
crap in = crap out
pi_111288824
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:21 schreef Novem het volgende:
Dat het 6% minder is doet verder niets af aan het feit dat er miljoenen plofkippen aangaan, natuurlijk.

Verder hou ik me buiten de bio-non/bio discussie, raak altijd nogal gefrustreerd van mensen die het welzijn van dieren niet belangrijk vinden. Lalala w/
Tja. Ik vind het altijd lastig. Wij eten zoveel mogelijk biologisch, maar we kunnen het ons ook prima veroorloven. Sommige mensen hebben écht heel weinig geld, en als je dan je kinderen wat vlees voor wilt schotelen bijvoorbeeld, kan ik me heel goed voorstellen dat je dan toch voor goedkoper vlees gaat.

Daarbij is het wat kort door de bocht om te zeggen dat mensen die geen biologisch vlees kopen automatisch mensen zijn die niet om het welzijn van dieren geven. Maar dat terzijde.
pi_111288826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Auw! Niks kapot verder?

Maarehh je arme pumps!
zijn hele auto :X

En zijn onderarmen zaten onder het glas en schaafwonden, maar dat was 't. Hij heeft echt veel mazzel gehad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:14 schreef Mini. het volgende:
Nee, 437 miljoen kippen i.p.v. 465 miljoen is inderdaad een wereld van verschil! :P
Ik vind Wakker Dier wel een goede organisatie eigenlijk, geef er ook geld aan. Vond die posters ook heel goed.

[..]

Tjee, eng. :o En zat jij in die auto?
nee joh, ik reed erachter. Anders was ik niet zo relaxed :P
pi_111288839
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:46 schreef Novem het volgende:
Net lijstje trouwens Nallie! Al helemaal gesettelt?

Vandaag:

O - overnight oats met griekse yoghurt, een pruim, honing
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - banaan
S - 30 min poweryoga
D - 1 kip fajita(dus 1 wrap) met veel kip, paprika, tomaat en mais, avocado
T - koffie verkeerd
Thanks! Ja ben wel bijna helemaal gesettled O+ voel me in elk geval thuis!
Er mag nog wel wat bij jouw lijstje denk ik?! Wat noten ofzo?

En ik eet gewoon geen kip :Y) en alleen biologische eitjes met een 0 ^O^
Be someone that makes you happy
pi_111288865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

En zijn onderarmen zaten onder het glas en schaafwonden, maar dat was 't. Hij heeft echt veel mazzel gehad.
Zat je niet stikvol adrenaline toen je het zag?

Oh, ik moet naar overleg. Tot later!
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 14:25:38 #92
70532 loveli
N
pi_111288881
[bekentenis]Ik eet soms plofkip.[/bekentenis]
crap in = crap out
pi_111288925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tja. Ik vind het altijd lastig. Wij eten zoveel mogelijk biologisch, maar we kunnen het ons ook prima veroorloven. Sommige mensen hebben écht heel weinig geld, en als je dan je kinderen wat vlees voor wilt schotelen bijvoorbeeld, kan ik me heel goed voorstellen dat je dan toch voor goedkoper vlees gaat.

Daarbij is het wat kort door de bocht om te zeggen dat mensen die geen biologisch vlees kopen automatisch mensen zijn die niet om het welzijn van dieren geven. Maar dat terzijde.
Ik zei dan ook niet dat mensen die geen biologisch vlees eten niet geven om dierenwelzijn, ik zei alleen dat ik gefrustreerd raak van mensen die niet geven om dierenwelzijn.

Daarnaast snap ik best dat je als je geen geld hebt dat je dan geen bio vlees koopt en dat je als je gewoon niet beter weet dat je dan geen bio vlees koopt. Ik stel het dus niet zo zwartwit als jij denkt.
pi_111288945
Als we nou wat doen aan de prijs van biologische kipshizzle? Zodat ook mensen met minder centjes goede kip kunnen kopen? Dat we geen vliegtuigen kopen voor een oorlog die nooit komt, maar blije kippetjes maken? O+
pi_111288964
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef loveli het volgende:
[bekentenis]Ik eet soms plofkip.[/bekentenis]
De kip die ik vandaag heb gegeten is ook niet biologisch, bedenk ik net. :@ Het zondigen is er weer een beetje in geslopen omdat AH zo weinig keus heeft in biologische dingen. Binnenkort toch maar eens naar de biologische slager want ik vind dit zelf ook helemaal niks.
Van het weekend nog mijn ouders verweten dat zij toch écht geen goede reden hebben om niet biologisch te eten. :@
Everything has changed
pi_111288976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:27 schreef _aurum_ het volgende:
Als we nou wat doen aan de prijs van biologische kipshizzle? Zodat ook mensen met minder centjes goede kip kunnen kopen? Dat we geen vliegtuigen kopen voor een oorlog die nooit komt, maar blije kippetjes maken? O+
Ik stem voor!! w/
Be someone that makes you happy
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:28:51 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111288993
Ik eet ook plofkip :@. Of dat át ik iig, tot ik die poster zag. Als ik weer kip haal, zal ik er eens op letten dat ik de biologische variant meeneem...

En nu ga ik boven eens kijken wat voor lekkere gebakjes de vertrekkende collega heeft meegebracht :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_111289030
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:27 schreef _aurum_ het volgende:
Dat idd, 10 euro voor 2 filets :')

Als ik buiten de deur eet ontwijk ik ook niet de restaurants die geen biovlees hebben hoor.
Eigenlijk kan je bij alle slagers en poeliers en restaurants er wel vanuit gaan dat het niet bio is, tenzij ze het vermelden.
pi_111289062
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:23 schreef loveli het volgende:
Paar dagen geleden de "ja maar"-discussie, hier een lijstje opmerkingen die je ipv "ja maar" kunt gebruiken (met het zelfde effect).
http://www.arboonline.nl/(...)ezondheidsmanagement
:D veel opmerkingen zijn zo herkenbaar. Ook leuk om te zetten in de insights methodiek. Daarin gaat men er vanuit dat type er gedragingen kunnen worden vastgesteld, niet om te etiketteren, maar om te leren hoe je met andere gedragingen om te gaan. Zo ben ik paars, rood, geel: innoverend, het nu willen doen en het samen willen doen. Mensen die veel ja maar zeggen zijn meer groen-blauw: afwachtend, kat uit de boom kijkend, observerend en analyserend. Het is dan een leuke uitdaging om kleurtjes te mengen :Y
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 14:31:28 #100
70532 loveli
N
pi_111289085
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:30 schreef An24 het volgende:

[..]

:D veel opmerkingen zijn zo herkenbaar. Ook leuk om te zetten in de insights methodiek. Daarin gaat men er vanuit dat type er gedragingen kunnen worden vastgesteld, niet om te etiketteren, maar om te leren hoe je met andere gedragingen om te gaan. Zo ben ik paars, rood, geel: innoverend, het nu willen doen en het samen willen doen. Mensen die veel ja maar zeggen zijn meer groen-blauw: afwachtend, kat uit de boom kijkend, observerend en analyserend. Het is dan een leuke uitdaging om kleurtjes te mengen :Y
Bruin :')
crap in = crap out
pi_111289087
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:21 schreef Novem het volgende:

Verder hou ik me buiten de bio/non-bio discussie, raak altijd nogal gefrustreerd van mensen die het welzijn van dieren niet belangrijk vinden. Lalala w/
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:26 schreef Novem het volgende:
Ik stel het dus niet zo zwartwit als jij denkt.
Dan verwoordde je het zwart-witter dan je bedoelde.

En nu naar overleg.
pi_111289095
Wie is hier wel eens op een kippenboerderij geweest dan?

Heb er zelf een zomer gewerkt, en daar werden ze ook met 6 weken weggehaald dus valt het onder plofkippen.

Co, een grote schuur vol hanen gaat trouwens niet werken ;)
pi_111289223
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

" als je aan het einde van je vaste lasten nog 100 a 200 euro per maand overhoudt met 2 kinderen dan is het heel anders.
pi_111289226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Bruin :')
Neeeeee, zwart-wit :')
pi_111289232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

[..]

nee joh, ik reed erachter. Anders was ik niet zo relaxed :P
Gelukkig :Y
pi_111289252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:29 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat idd, 10 euro voor 2 filets :')

Als ik buiten de deur eet ontwijk ik ook niet de restaurants die geen biovlees hebben hoor.
Eigenlijk kan je bij alle slagers en poeliers en restaurants er wel vanuit gaan dat het niet bio is, tenzij ze het vermelden.
Dat laatste vind ik eigenlijk best bizar. Ik verwacht eigenlijk wel gewoon topkwaliteit bij een slager en biologisch lijkt me dan vanzelfsprekend.

Qua rundvlees kan ik overigens de pakketten van www.wildrundvlees.nl erg aanraden. Bijzonder lekker!
Doe wat je niet durft.
pi_111289260
V1z, ik ben nooit op een kippenboerderij geweest, zou dat dan mijn mening veranderen over doorgefokte, genetisch verneukte kippen die door hun poten zakken, denk je? Serieuze vraag.

Ik ben wel eens op een koeienboerderij geweest, melkkoeien. Daar werd ik ook niet blij van, hoewel het schijnt dat die wel een beter leven hebben dan vleeskoeien.
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2012 @ 14:37:06 #108
70532 loveli
N
pi_111289265
Het eerste dat in me opkwam toen ik die lijst las, was "die ga ik op werk gebruiken".
crap in = crap out
pi_111289284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:31 schreef V1z0R het volgende:
Wie is hier wel eens op een kippenboerderij geweest dan?

Heb er zelf een zomer gewerkt, en daar werden ze ook met 6 weken weggehaald dus valt het onder plofkippen.

Co, een grote schuur vol hanen gaat trouwens niet werken ;)
Moi :) maar dat is ook niet gek.
pi_111289291
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

" als je aan het einde van je vaste lasten nog 100 a 200 euro per maand overhoudt met 2 kinderen dan is het heel anders.
Joh! Die denken daar niet eens over na, wel of niet een plofkip. Gewoon alles uit de onderste schappen graaien en hopen op het beste. /ex bijstandkind.
pi_111289323
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik eigenlijk best bizar. Ik verwacht eigenlijk wel gewoon topkwaliteit bij een slager en biologisch lijkt me dan vanzelfsprekend.

Qua rundvlees kan ik overigens de pakketten van www.wildrundvlees.nl erg aanraden. Bijzonder lekker!
Welnee :D onze keurslager is echt niet biologisch.
Ben er wel achter dat veel "goede" restaurants biologisch koken.
pi_111289408
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef An24 het volgende:

[..]

Joh! Die denken daar niet eens over na, wel of niet een plofkip. Gewoon alles uit de onderste schappen graaien en hopen op het beste. /ex bijstandkind.
of ze laten je overleven op appelflappen, knakworsten, broodjes ei en als je mazzel hebt een prefab gehaktbal.
pi_111289431
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef An24 het volgende:

[..]

Jep, euroshopper macaroni enz.

Zo ken ik echt heel veel lipoedeemdames die daardoor alleen maar zieker worden (echt enorm sneu).
Er zitten ook een aantal tussen die gewoon niet beter weten overigens.
pi_111289462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:27 schreef Mini. het volgende:

[..]

De kip die ik vandaag heb gegeten is ook niet biologisch, bedenk ik net. :@ Het zondigen is er weer een beetje in geslopen omdat AH zo weinig keus heeft in biologische dingen. Binnenkort toch maar eens naar de biologische slager want ik vind dit zelf ook helemaal niks.
Van het weekend nog mijn ouders verweten dat zij toch écht geen goede reden hebben om niet biologisch te eten. :@
Ik vind juist dat de AH wel veel keuze heeft? Bijna al het vlees/kip is er wel in een scharrel/biologische variant.

En wat betreft dat mensen met minder geld ook vlees moeten kunnen eten: als al het vlees scharrel zou worden zou de prijs misschien ook omlaag kunnen en anders is het ook niet erg dat ze niet elke dag vlees kunnen eten. Voor je gezondheid heb je het niet iedere dag nodig. Bovendien zouden ze dan misschien extra op de 35% korting stickers kunnen letten en het in de vriezer gooien.
pi_111289521
Toen ik klein was waren wij ook een arm gezin, maar mijn moeder voerde ons echt geen prefab gehaktballen en appelflappen, gewoon iedere dag vlees, rijst of aardappelen, verse groente. Mijn moeder moest er wel heeel veeel voor laten.
Dus het kan ook wel goed uitpakken, arm betekent niet meteen dom :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:44:15 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111289523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik vind biovlees niet per definitie topkwaliteit vlees. Het is wel diervriendelijk, maar niet perse het beste vlees. Overigens worden biokippen wel vaker ziek.
pi_111289539
Dat rare gevoel van 'wel honger maar geen trek' door studiestress.

O: 3 sneedjes wit zuurdesembrood met hummus
L: grote kom yoghurt met een hele banaan, walnoten en honing
T: 2 plakjes friesch roggebrood
T: ?
D: ?
T: ?

Heb vanalles in huis maar nergens trek in en vooral ook geen zin om moeite te doen. Geen tijd ook.

Beweging is vandaag per fiets naar uni (en weer terug). Ik heb nog nóóit zó tegen een deadline aan zitten stressen en ik vind het niet fijn, en het ergste is nog wel dat het niet komt omdat ik het eeuwenlang heb uitgesteld :') ;(
Ja doei.
pi_111289554
Overigens ben ik niet zo kapot van de AH biokippen?
Iemand die ze al eens vergeleken heeft met die van de bio slager?
pi_111289585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind biovlees niet per definitie topkwaliteit vlees. Het is wel diervriendelijk, maar niet perse het beste vlees. Overigens worden biokippen wel vaker ziek.
Ben ik het wel mee eens, het vlees van ah vind ik vele malen slechter dan het vlees dat ik koop bij Marqt, ondanks dat het beide bio is. Binnen bio zullen er ook wel `hogere segmenten` zijn.
pi_111289586
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:36 schreef Novem het volgende:
V1z, ik ben nooit op een kippenboerderij geweest, zou dat dan mijn mening veranderen over doorgefokte, genetisch verneukte kippen die door hun poten zakken, denk je? Serieuze vraag.

Ik ben wel eens op een koeienboerderij geweest, melkkoeien. Daar werd ik ook niet blij van, hoewel het schijnt dat die wel een beter leven hebben dan vleeskoeien.
Dan zou je in ieder geval zien dat jij het nu wel heel erg overdreven brengt.
Echt nog nooit een kip (behalve een zieke) door z'n poten zien zakken... Zou m'n baantje als pluimveevanger ook wel iets makkelijker gemaakt hebben :')

Ik kom nog geregeld bij melkboeren, maar wat vond jij zo storend dan?
pi_111289591
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:44 schreef Novem het volgende:
Toen ik klein was waren wij ook een arm gezin, maar mijn moeder voerde ons echt geen prefab gehaktballen en appelflappen, gewoon iedere dag vlees, rijst of aardappelen, verse groente. Mijn moeder moest er wel heeel veeel voor laten.
Dus het kan ook wel goed uitpakken, arm betekent niet meteen dom :)
wie heeft dit gezegd dan?
pi_111289592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

of ze laten je overleven op appelflappen, knakworsten, broodjes ei en als je mazzel hebt een prefab gehaktbal.
Ik heb periodes gehad dat ik twee weken lang van slap tarwebrood met beleg en thee moest leven :Y God, wat was ik toen slank :')
pi_111289634
Ik lift mee op hoe biologisch de supermarkt is. Dus als er een biologische optie is kies ik daarvoor.
Heb wel vorige week een boerderijwinkel in de buurt ontdekt met biologisch vlees. Daar wil ik nog eens kijken :)
pi_111289644
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb periodes gehad dat ik twee weken lang van slap tarwebrood met beleg en thee moest leven :Y God, wat was ik toen slank :')
Ach de kinderen die bovenstaand menu kregen zijn uiteindelijk uit huis geplaatst. Zegt genoeg denk ik.

Toen mijn ouders niet zoveel geld hadden hebben we een periode heel veel kippenvleugeltjes gegeten op alle mogelijke variaties :+ Die dingen hoef ik nu echt niet meer te eten.
pi_111289654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:41 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jep, euroshopper macaroni enz.

Zo ken ik echt heel veel lipoedeemdames die daardoor alleen maar zieker worden (echt enorm sneu).
Er zitten ook een aantal tussen die gewoon niet beter weten overigens.
Mijn mamsie wist ook niet beter. Maar dat is meer zielig voor haar, dan voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')