Optimistquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:10 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Sterkte. Laatst 2 weken last van gehad.![]()
Ik heb een heeeeeel voorzichtige poging gedaan, maar grosste mezelf teveel uit dus toen durfde ik niet meerquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:27 schreef V1z0R het volgende:
Mja, dan hadden ze er niets aan gedaanMisschien wanneer je een ouderwetse HA hebt, had hij je trekzalf meegegeven maar meer ook niet...
Oh! En niet zelf uitdrukken!Voor als dat niet al vrij duidelijk was
Ai. Dat wil je niet googlen neequote:
Nou, eigenlijk ben ik normaal best gefascineerd van vieze dingenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:28 schreef ElDinosaur het volgende:
moet je even op youtube zoeken ter voorbereiding.
zijn mooie filmpjes van.
Oi, dan is het wel heel erg badquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb een heeeeeel voorzichtige poging gedaan, maar grosste mezelf teveel uit dus toen durfde ik niet meer
Ooit last gehad van een Sinus Pilonidalis, assistente die nog vrij nieuw was bleef niet lang in de kamer toen dat ding besloot te knappen toen ik op de onderzoekstafel ging liggenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:28 schreef ElDinosaur het volgende:
moet je even op youtube zoeken ter voorbereiding.
zijn mooie filmpjes van.
Ik moest lachen en tegelijk keek ik vertwijfeld naar mijn boterham met kaasquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:42 schreef V1z0R het volgende:
Cococakes, zo kun je de infectie je bloedstroom indrukken, moet erg slecht zijn heb ik gehoord
Regelmatig even deppen met koud/nat doekje, trekt de roodheid weg en krimpt 'ie iets
[..]
Ooit last gehad van een Sinus Pilonidalis, assistente die nog vrij nieuw was bleef niet lang in de kamer toen dat ding besloot te knappen toen ik op de onderzoekstafel ging liggen
Die stank
Mocht wel dezelfde dag nog op de operatietafel
Bahaha, nicequote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:42 schreef V1z0R het volgende:
Cococakes, zo kun je de infectie je bloedstroom indrukken, moet erg slecht zijn heb ik gehoord
Regelmatig even deppen met koud/nat doekje, trekt de roodheid weg en krimpt 'ie iets
[..]
Ooit last gehad van een Sinus Pilonidalis, assistente die nog vrij nieuw was bleef niet lang in de kamer toen dat ding besloot te knappen toen ik op de onderzoekstafel ging liggen
Die stank
Mocht wel dezelfde dag nog op de operatietafel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auw gatverdamme zeg, dat klinkt wel alsof het een doktersbezoek waard is inderdaad..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Donderagochtend ga ik naar de dokter. Heb een (denk ik althans) abces in mijn okselTwee weken terug (misschien langer) begonnen als een klein, rood, geïrriteerd pukkelachtig dingetje. Dus uiteraard heb ik 'm genegeerd. Ook toen 'ie groter werd.
Maar sinds gisteren laat hij (zij?) zich niet meer negerenDing is echt groot (als ik het moet vergelijken met iets dan zit er een middelgrote aardbei in mijn oksel
) en ik kan mijn arm niet meer recht langs mn lijf houden zonder dat 't pijn doet. Dus. Goed bezig weer
![]()
En nu ben ik bang dat de dokter 'm gaat opensnijdenWat me vrij reëel lijkt eerlijk gezegd. Maar ik vind het geen prettig idee ofzo.
Naja. Volgende keer toch maar eerder gaan ofzo![]()
Succes met het opeten van je boterham!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik moest lachen en tegelijk keek ik vertwijfeld naar mijn boterham met kaas![]()
G'luck @ zeh dokteur, Cocoface! Begone, aardbei!
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bahaha, nice
Ik heb alleen een behoorlijk groot abces in mijn keel gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In je keel?! Wut!? Lekker ook natuurlijk die ranzige geur en smaak zo in je mond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en plak er gewoon even een pleister overheen, irriteert het veel minder!Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Filmpjes?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef anna82 het volgende:
Ik kijk geen spoilers, ik zoek geen plaatjes! *mantra
Dat dusquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef anna82 het volgende:
Ik kijk geen spoilers, ik zoek geen plaatjes! *mantra
Kwestie van gewenning. Na verloop van tijd is niets meer shockerend.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:09 schreef the85mc het volgende:
What has been seen cannot be unseen. Onder dit motto klik ik nergens meer op in dit topic..
Ja. Geen vet, geen koolhydraten, niet te veel eiwit en ze vullen geweldig. Ik heb alleen geen idee waar ze wel uit bestaanquote:
Van deze website het recept:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Geen vet, geen koolhydraten, niet te veel eiwit en ze vullen geweldig. Ik heb alleen geen idee waar ze wel uit bestaan
quote:• 1 Kilogramm Magerquark
• 30 Gramm Salz
• wer es mag 1 TL Kümmel
Je vergeet de doeken met azijnquote:
Fijn dat je zo snel weer resultaat merkt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:25 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens begint mijn strengere trainingsregime dat ik nu een week of 3 aanhoud zijn resultaten af te werpen: mijn buik is weer strakker, mijn benen gespierder en ik zie mijn schouderbotjes weer in plaats van een vetlaagje![]()
En zoveel doe ik niet eens: 2 - 3 x per week jillian, 2 - 3 x per week kwartiertje hardlopen, 1x per week sport (= vergelijkbaar met ongeveer een uur lang jillian op een iets lager niveau) en soms een rondje om. En minder ijs eten natuurlijk.
Ja, al geprobeerd, helpt nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:27 schreef V1z0R het volgende:
Bij de opties er van staat volgens mij een knop met Opnieuw controleren o.i.d...
Alles kopiëren naar nieuw bestand? Of wat loveli zei...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, al geprobeerd, helpt niet. Maar heb nu een bestand waarbij alles weer normaal is, dus miss wat het bestand in kwestie corrupt ofzo.
Vleesloosquote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:34 schreef conleche het volgende:
Gisteren
O: gebakken rijst/groenten/ei
T: stroopwafel
L: 1x geroosterd volkoren met pindakaas/sambal/komkommer
T: verse ananas met wat volle kwark
T: glas mandarijnsap
T: wodka, katjanggerookte makreel
D: vegetarische lasagne
T: verse ananas
T: 1 blokje witte kitkat
Vandaag:
O: gekookt eitje, 2 rozemarijncrackers met mayo en tomaat en 1 beschuitje met boter en xtra pure hagelslag
L: 3 wasa roggecrackers, 1 met een gekookt ei, 1 met mayo, sambal, komkommer en zoete paprika en 1 met pindakaas, sambal, komkommer
T: stroopwafel
T: witte druiven
T: wodka, katjang
D: Die hartige kaneeltaart van Minilot, maar dan met groenten ipv kip. Even het recept terugzoeken.
De logé eet geen vlees, alleen vis, dus ik heb ook nauwelijks vlees gegeten de afgelopen weken en ik mis het niet moet ik zeggen. De groentenlasagne van gisteren bv, vond ik lekkerder en lichter dan de variant met gehakt. Dus ik ga nog wat meer minderen met vlees in de toekomst. (Behalve als ik moet lowcarben, maar ik hoop nog steeds dat dat dit jaar niet nodig is.)
Ook al gedaanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Alles kopiëren naar nieuw bestand? Of wat loveli zei...
Nee, foto/linkje?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vleesloos.
Hebben jullie trouwens die poster van Wakker Dier gezien? Over de plofkip? Aangrijpend!
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef _aurum_ het volgende:
En ik heb mij. Goede daad weer gedaan, puber geholpen uit zijn over de kop geslagen auto te klimmen. Kijken of ik mijn pumps kan reanimeren
quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef _aurum_ het volgende:
En ik heb mijn goede daad weer gedaan, puber geholpen uit zijn over de kop geslagen auto te klimmen. Kijken of ik mijn pumps kan reanimeren
Hoe merkte jij het verschil dan HPKW? Ik merk alleen het verschil tussen waterkip en kip zonder toegevoegd vocht.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik kocht pas kip bij de poelier en ging er eigenlijk wel van uit dat dat dus allemaal wel duurzame kip was, maar dat viel dus ook tegen.
Hoezoquote:
De overheid, je telecomprovider, europese unie, de VNquote:
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef conleche het volgende:
Ik vind en dat heb ik hier al vaker geroepen, dat niet scharrel/biologisch vlees/kip verboden zou moeten worden. Dan eten we met z'n allen maar wat minder vlees, daar ga je niet dood van.
En die eendagskuikens die vermoord worden: kan het idioter?
Het overgrote deel van de vleeskuikens is dat nog steeds. Dus zelfs al sjoemelen ze met de cijfers, (geen idee of ze dat doen), dan nog is iedere plofkip er 1 te veel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef V1z0R het volgende:
Sjoemelen met de cijfers...
Zal me niet verbazen dat ze gewoon alle vleeskuikens als plofkip bestempelen.
Ja, van die kleine haantjes, dat is hartstikke lekker! Die hoeven ook helemaal niet zwaar te worden, dan heb je pp gewoon 1 haantje.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:07 schreef Mini. het volgende:
[..]
Inderdaad ja.Ik snap dat hanen geen eieren leggen, maar waarom kunnen ze die dan niet voor het vlees gebruiken en de vrouwelijke kippen voor de eieren? Of zeg ik nu iets heel doms?
Viz: wat is er mis met Wakker Dier dan?
quote:Inzet:
Vorige week woensdag stond in de kop op deze site: ‘Nederland slacht 465 miljoen plofkippen per jaar’. Dat kreeg als oordeel: ‘waar’. Het blijkt een beetje anders te zitten. In de tekst werd uitgelegd dat dierenbeschermingsorganisatie Wakker Dier beweert dat in 2010 465 miljoen vleeskuikens werden geslacht. Dat is waar. Maar niet alle vleeskuikens zijn ‘plofkippen’. Wakker Dier beschouwt een vleeskuiken als een plofkip als het dier in zes weken wordt opgekweekt tot een slachtkip van 2,2 kilo.
Een klein deel van de vleeskuikens bestaat echter uit scharrel- en biologische kippen. Precieze cijfers zijn er niet. Het Productschap Pluimvee en Eieren schat dat 94 procent van de geslachte vleeskuikens in zes weken wordt ‘opgekweekt’ en daarmee dus onder de definitie valt die Wakker Dier aanhoudt voor een ‘plofkip’. Vijf procent zou uit scharrelkippen bestaan en 1 procent uit biologische kippen (die weer meer ruimte hebben dan scharrelkippen). Die scharrelkippen leven acht weken, de biologische kippen 11,5 weken. Het precieze aantal jaarlijks geslachte plofkippen is dus onbekend, maar ligt waarschijnlijk zo’n zes procent lager dan de 465 miljoen vleeskuikens die in 2010 werden geslacht. Dan zou het om zo’n 437 miljoen jaarlijks geslachte plofkippen gaan.
quotes or it didnt happen ;-)quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vaizor: pleister: check
Kreeg net een mail van de studente die mij per ongeluk had gemaild. Het was een 'beetje slordig'. En ze bood haar excuses aan want het was toch wel 'ongeschoft'
ik kopieer/plak ff:quote:
Is ze nou helegaar geschoffeld!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Kreeg net een mail van de studente die mij per ongeluk had gemaild. Het was een 'beetje slordig'. En ze bood haar excuses aan want het was toch wel 'ongeschoft'
Is biologisch dan geen plofkip vraag ik me soms wel afquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef conleche het volgende:
Ik vind en dat heb ik hier al vaker geroepen, dat niet scharrel/biologisch vlees/kip verboden zou moeten worden. Dan eten we met z'n allen maar wat minder vlees, daar ga je niet dood van.
En die eendagskuikens die vermoord worden: kan het idioter?
Ik zag het aan de prijs en vooral omdat er bij een andere schaal met kipfilets een andere tekst stond. Iets dat het de meer duurzame variant was.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe merkte jij het verschil dan HPKW? Ik merk alleen het verschil tussen waterkip en kip zonder toegevoegd vocht.
Ik gaf die kuikens altijd aan m'n kat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:57 schreef Mini. het volgende:
Zo zag ik gisteren ook een artikel waar ik wel van schrok: http://www.nrcnext.nl/blo(...)e-haantjes-per-jaar/
SPOILER: niet klikken als je geen dood kuiken wilt zienOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Auw! Niks kapot verder?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik kopieer/plak ff:
Hij haalde in op de snelweg maar kwam links in het gras terecht en wilde terug de weg op maar rukte te hard a/h stuur en dook rechts het gras in, raakte de greppel en sloeg over de kop. Auto is TL, moeders moet voortaan boodschappen op de fiets doen.
Tjee, eng.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik kopieer/plak ff:
Hij haalde in op de snelweg maar kwam links in het gras terecht en wilde terug de weg op maar rukte te hard a/h stuur en dook rechts het gras in, raakte de greppel en sloeg over de kop. Auto is TL, moeders moet voortaan boodschappen op de fiets doen.
Nee, biologische kippen leven bijna de helft langer dan een plofkip voor ze even zwaar zijn. En dan heeft het skelet/poten ook de tijd om mee te groeien, neem ik aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Is biologisch dan geen plofkip vraag ik me soms wel af
Eet overigens wel biologisch.
Teeheequote:
Zo ongeveer alle vleeskuikens zijn plofkippen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef V1z0R het volgende:
Sjoemelen met de cijfers...
Zal me niet verbazen dat ze gewoon alle vleeskuikens als plofkip bestempelen.
Zal het eens vragen aan de meneer die ons vlees bezorgt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, biologische kippen leven bijna de helft langer dan een plofkip voor ze even zwaar zijn. En dan heeft het skelet/poten ook de tijd om mee te groeien, neem ik aan.
Vraag me af of ze nu door heeft dat dat niet gek is..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
TeeheeIk moest er ook om lachen. En ik snap -serieus- nog altijd niet waarom ze me streng vond
Of waarom het 'raar is dat ik de hele vakantie niks van me heb laten horen'. VAKANTIE!
Ze stuurde ook dat dit haar eerste reactie was (de mail die ik per ongeluk heb gekregen) en dat ze geïrriteerd was (ik snap het echt echt ECHT niet). Dus heb maar een uitgebreide mail gestuurd met de conclusie dat het handig is om wellicht bij dit soort dingen* stil te staan voordat je (voor niks) geïrriteerd over dingen gaat zijn omdat dat zonde is van je energie en tijd. Benieuwd of ik nog wat terug krijg.
* dat het dus helemaal niet zo raar is dat ik in mijn vakantie niks heb teruggestuurd![]()
Ik weet hoe het werktquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Zo ongeveer alle vleeskuikens zijn plofkippen.
Mensen willen goedkoop vlees. Plofkip is per kilo het goedkoopst. Het voer dat ze krijgen heeft als doel zoveel mogelijk gewicht aan te zetten in zo kort mogelijke tijd. Een niet-plofkip doet er langer over om te groeien en wordt minder zwaar. Filetje kost 2 x zoveel en weegt de helft.
*like*quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
TeeheeIk moest er ook om lachen. En ik snap -serieus- nog altijd niet waarom ze me streng vond
Of waarom het 'raar is dat ik de hele vakantie niks van me heb laten horen'. VAKANTIE!
Ze stuurde ook dat dit haar eerste reactie was (de mail die ik per ongeluk heb gekregen) en dat ze geïrriteerd was (ik snap het echt echt ECHT niet). Dus heb maar een uitgebreide mail gestuurd met de conclusie dat het handig is om wellicht bij dit soort dingen* stil te staan voordat je (voor niks) geïrriteerd over dingen gaat zijn omdat dat zonde is van je energie en tijd. Benieuwd of ik nog wat terug krijg.
* dat het dus helemaal niet zo raar is dat ik in mijn vakantie niks heb teruggestuurd![]()
Rassen die ze voor plofkip gebruiken groeien vrij snel (zijn gefokt voor opbrengst/watervasthoudend vermogen van het vlees), bio kippen zijn vaak van een ander ras.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Is biologisch dan geen plofkip vraag ik me soms wel af
Eet overigens wel biologisch.
Tja. Ik vind het altijd lastig. Wij eten zoveel mogelijk biologisch, maar we kunnen het ons ook prima veroorloven. Sommige mensen hebben écht heel weinig geld, en als je dan je kinderen wat vlees voor wilt schotelen bijvoorbeeld, kan ik me heel goed voorstellen dat je dan toch voor goedkoper vlees gaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:21 schreef Novem het volgende:
Dat het 6% minder is doet verder niets af aan het feit dat er miljoenen plofkippen aangaan, natuurlijk.
Verder hou ik me buiten de bio-non/bio discussie, raak altijd nogal gefrustreerd van mensen die het welzijn van dieren niet belangrijk vinden. Lalala
zijn hele autoquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Auw! Niks kapot verder?
Maarehh je arme pumps!
nee joh, ik reed erachter. Anders was ik niet zo relaxedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:14 schreef Mini. het volgende:
Nee, 437 miljoen kippen i.p.v. 465 miljoen is inderdaad een wereld van verschil!
Ik vind Wakker Dier wel een goede organisatie eigenlijk, geef er ook geld aan. Vond die posters ook heel goed.
[..]
Tjee, eng.En zat jij in die auto?
Thanks! Ja ben wel bijna helemaal gesettledquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:46 schreef Novem het volgende:
Net lijstje trouwens Nallie! Al helemaal gesettelt?
Vandaag:
O - overnight oats met griekse yoghurt, een pruim, honing
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - banaan
S - 30 min poweryoga
D - 1 kip fajita(dus 1 wrap) met veel kip, paprika, tomaat en mais, avocado
T - koffie verkeerd
Zat je niet stikvol adrenaline toen je het zag?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
zijn hele auto
En zijn onderarmen zaten onder het glas en schaafwonden, maar dat was 't. Hij heeft echt veel mazzel gehad.
Ik zei dan ook niet dat mensen die geen biologisch vlees eten niet geven om dierenwelzijn, ik zei alleen dat ik gefrustreerd raak van mensen die niet geven om dierenwelzijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het altijd lastig. Wij eten zoveel mogelijk biologisch, maar we kunnen het ons ook prima veroorloven. Sommige mensen hebben écht heel weinig geld, en als je dan je kinderen wat vlees voor wilt schotelen bijvoorbeeld, kan ik me heel goed voorstellen dat je dan toch voor goedkoper vlees gaat.
Daarbij is het wat kort door de bocht om te zeggen dat mensen die geen biologisch vlees kopen automatisch mensen zijn die niet om het welzijn van dieren geven. Maar dat terzijde.
De kip die ik vandaag heb gegeten is ook niet biologisch, bedenk ik net.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef loveli het volgende:
[bekentenis]Ik eet soms plofkip.[/bekentenis]
Ik stem voor!!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:27 schreef _aurum_ het volgende:
Als we nou wat doen aan de prijs van biologische kipshizzle? Zodat ook mensen met minder centjes goede kip kunnen kopen? Dat we geen vliegtuigen kopen voor een oorlog die nooit komt, maar blije kippetjes maken?
Dat idd, 10 euro voor 2 filetsquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:27 schreef _aurum_ het volgende:
Als we nou wat doen aan de prijs van biologische kipshizzle? Zodat ook mensen met minder centjes goede kip kunnen kopen? Dat we geen vliegtuigen kopen voor een oorlog die nooit komt, maar blije kippetjes maken?
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:23 schreef loveli het volgende:
Paar dagen geleden de "ja maar"-discussie, hier een lijstje opmerkingen die je ipv "ja maar" kunt gebruiken (met het zelfde effect).
http://www.arboonline.nl/(...)ezondheidsmanagement
Bruinquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:30 schreef An24 het volgende:
[..]veel opmerkingen zijn zo herkenbaar. Ook leuk om te zetten in de insights methodiek. Daarin gaat men er vanuit dat type er gedragingen kunnen worden vastgesteld, niet om te etiketteren, maar om te leren hoe je met andere gedragingen om te gaan. Zo ben ik paars, rood, geel: innoverend, het nu willen doen en het samen willen doen. Mensen die veel ja maar zeggen zijn meer groen-blauw: afwachtend, kat uit de boom kijkend, observerend en analyserend. Het is dan een leuke uitdaging om kleurtjes te mengen
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:21 schreef Novem het volgende:
Dat het 6% minder is doet verder niets af aan het feit dat er miljoenen plofkippen aangaan, natuurlijk.
Verder hou ik me buiten de bio/non-bio discussie, raak altijd nogal gefrustreerd van mensen die het welzijn van dieren niet belangrijk vinden. Lalala
Dan verwoordde je het zwart-witter dan je bedoelde.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:26 schreef Novem het volgende:
Ik stel het dus niet zo zwartwit als jij denkt.
" als je aan het einde van je vaste lasten nog 100 a 200 euro per maand overhoudt met 2 kinderen dan is het heel anders.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het altijd lastig. Wij eten zoveel mogelijk biologisch, maar we kunnen het ons ook prima veroorloven. Sommige mensen hebben écht heel weinig geld, en als je dan je kinderen wat vlees voor wilt schotelen bijvoorbeeld, kan ik me heel goed voorstellen dat je dan toch voor goedkoper vlees gaat.
Daarbij is het wat kort door de bocht om te zeggen dat mensen die geen biologisch vlees kopen automatisch mensen zijn die niet om het welzijn van dieren geven. Maar dat terzijde.
Gelukkigquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:24 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
zijn hele auto
En zijn onderarmen zaten onder het glas en schaafwonden, maar dat was 't. Hij heeft echt veel mazzel gehad.
[..]
nee joh, ik reed erachter. Anders was ik niet zo relaxed
Dat laatste vind ik eigenlijk best bizar. Ik verwacht eigenlijk wel gewoon topkwaliteit bij een slager en biologisch lijkt me dan vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:29 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat idd, 10 euro voor 2 filets![]()
Als ik buiten de deur eet ontwijk ik ook niet de restaurants die geen biovlees hebben hoor.
Eigenlijk kan je bij alle slagers en poeliers en restaurants er wel vanuit gaan dat het niet bio is, tenzij ze het vermelden.
Moiquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:31 schreef V1z0R het volgende:
Wie is hier wel eens op een kippenboerderij geweest dan?
Heb er zelf een zomer gewerkt, en daar werden ze ook met 6 weken weggehaald dus valt het onder plofkippen.
Co, een grote schuur vol hanen gaat trouwens niet werken
Joh! Die denken daar niet eens over na, wel of niet een plofkip. Gewoon alles uit de onderste schappen graaien en hopen op het beste. /ex bijstandkind.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
" als je aan het einde van je vaste lasten nog 100 a 200 euro per maand overhoudt met 2 kinderen dan is het heel anders.
Welneequote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik eigenlijk best bizar. Ik verwacht eigenlijk wel gewoon topkwaliteit bij een slager en biologisch lijkt me dan vanzelfsprekend.
Qua rundvlees kan ik overigens de pakketten van www.wildrundvlees.nl erg aanraden. Bijzonder lekker!
of ze laten je overleven op appelflappen, knakworsten, broodjes ei en als je mazzel hebt een prefab gehaktbal.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Joh! Die denken daar niet eens over na, wel of niet een plofkip. Gewoon alles uit de onderste schappen graaien en hopen op het beste. /ex bijstandkind.
Jep, euroshopper macaroni enz.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Joh! Die denken daar niet eens over na, wel of niet een plofkip. Gewoon alles uit de onderste schappen graaien en hopen op het beste. /ex bijstandkind.
Ik vind juist dat de AH wel veel keuze heeft? Bijna al het vlees/kip is er wel in een scharrel/biologische variant.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:27 schreef Mini. het volgende:
[..]
De kip die ik vandaag heb gegeten is ook niet biologisch, bedenk ik net.Het zondigen is er weer een beetje in geslopen omdat AH zo weinig keus heeft in biologische dingen. Binnenkort toch maar eens naar de biologische slager want ik vind dit zelf ook helemaal niks.
Van het weekend nog mijn ouders verweten dat zij toch écht geen goede reden hebben om niet biologisch te eten.
Ik vind biovlees niet per definitie topkwaliteit vlees. Het is wel diervriendelijk, maar niet perse het beste vlees. Overigens worden biokippen wel vaker ziek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik eigenlijk best bizar. Ik verwacht eigenlijk wel gewoon topkwaliteit bij een slager en biologisch lijkt me dan vanzelfsprekend.
Qua rundvlees kan ik overigens de pakketten van www.wildrundvlees.nl erg aanraden. Bijzonder lekker!
Ben ik het wel mee eens, het vlees van ah vind ik vele malen slechter dan het vlees dat ik koop bij Marqt, ondanks dat het beide bio is. Binnen bio zullen er ook wel `hogere segmenten` zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind biovlees niet per definitie topkwaliteit vlees. Het is wel diervriendelijk, maar niet perse het beste vlees. Overigens worden biokippen wel vaker ziek.
Dan zou je in ieder geval zien dat jij het nu wel heel erg overdreven brengt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:36 schreef Novem het volgende:
V1z, ik ben nooit op een kippenboerderij geweest, zou dat dan mijn mening veranderen over doorgefokte, genetisch verneukte kippen die door hun poten zakken, denk je? Serieuze vraag.
Ik ben wel eens op een koeienboerderij geweest, melkkoeien. Daar werd ik ook niet blij van, hoewel het schijnt dat die wel een beter leven hebben dan vleeskoeien.
wie heeft dit gezegd dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:44 schreef Novem het volgende:
Toen ik klein was waren wij ook een arm gezin, maar mijn moeder voerde ons echt geen prefab gehaktballen en appelflappen, gewoon iedere dag vlees, rijst of aardappelen, verse groente. Mijn moeder moest er wel heeel veeel voor laten.
Dus het kan ook wel goed uitpakken, arm betekent niet meteen dom
Ik heb periodes gehad dat ik twee weken lang van slap tarwebrood met beleg en thee moest levenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:40 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
of ze laten je overleven op appelflappen, knakworsten, broodjes ei en als je mazzel hebt een prefab gehaktbal.
Ach de kinderen die bovenstaand menu kregen zijn uiteindelijk uit huis geplaatst. Zegt genoeg denk ik.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb periodes gehad dat ik twee weken lang van slap tarwebrood met beleg en thee moest levenGod, wat was ik toen slank
Mijn mamsie wist ook niet beter. Maar dat is meer zielig voor haar, dan voor mij.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jep, euroshopper macaroni enz.
Zo ken ik echt heel veel lipoedeemdames die daardoor alleen maar zieker worden (echt enorm sneu).
Er zitten ook een aantal tussen die gewoon niet beter weten overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |