abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111273798
Drie jaar geleden werd ik verliefd op een jongen, maar hij niet op mij. Hij was toen al bezig verliefd te worden op wat een half jaar later zijn vriendin zou worden. Voordat het zijn vriendin werd, scharrelden we. Volgens hem waren we friends with benefits, maar ik wilde eigenlijk een relatie.

Hij wilde erg duidelijk zijn tegenover mij, omdat hij me geen valse hoop wilde geven en niet wilde kwetsen. Maar daardoor heeft ie me wel veel de grond in geboord. Gezegd dat ik veels te onzeker ben, geen pit heb, geen passie heb, en slecht ben in bed. Daar ben ik toen best boos over geweest.

Vervolgens had hij dus een relatie met dat andere meisje. In die tijd hadden we geen seks meer en probeerden we als vrienden met elkaar om te gaan. Het duurde ongeveer een jaar voordat ik over hem heen was. Ik voelde me erg klein door de dingen die hij zei. Ook was ik jaloers en vond ik het onterecht dat dat andere meisje zijn vriendin was en ik niet, mede omdat zijn vriendin veel onzekerder is dan ik.

Maar uiteindelijk lukte het me om over hem heen te komen en echt vrienden met hem te zijn, iets waar ik best trots op ben. De afgelopen twee jaar ofzo gaan we als goeie vrienden met elkaar om (aangezien dit FOK! is: zonder seks dus). Voor hem ben ik zijn beste vriendin en hij is een van mijn beste vrienden. We hebben geen seks, want ik was bang dat ik anders weer hopeloos verliefd op hem zou kunnen worden. Hij respecteert dit en vond het niet moeilijk om geen seks met me te hebben omdat ik volgens hem toch slecht in bed ben. Het is een erg fijne vriendschap waarbij we veel tegen elkaar durven te zeggen en veel knuffelen.

Echter was ik op een lange reis geweest. Sinds ik terug ben, ben ik gelukkiger en zit ik beter in mijn vel. Nu lijkt het erop dat hij gevoelens voor me aan het ontwikkelen is. Hij zegt dat zijn gedrag naar mij het gedrag is wat hij alleen bij vriendinnetjes vertoont. Ook zegt hij dat hij de neiging heeft me te zoenen enzo. Hij vroeg wat ik hiervan vond, ik zei: "zolang je maar niet verliefd op me wordt." Toen bleef hij maar vragen waarom ie niet verliefd op me mag worden...

Binnenkort zie ik hem weer, en we hebben afgesproken om het hier dan verder over te hebben. Stel hij heeft inderdaad gevoelens voor me of is verliefd op me, wat moet ik daar dan mee? Hoe zouden jullie hierop reageren?

Samenvatting: TS was verliefd op A. TS en A waren friends with benefits. Daarna goeie vrienden zonder de benefits, TS niet meer verliefd. Nu heeft A gevoelens voor TS. Hoe moet TS hierop reageren?
Raak en plezierig.
pi_111273932
Wtf? :') Hij zegt dat hij geen moeite heeft om geen sex met je te hebben omdat je toch slecht in bed bent? :') Nee, leuke vriend.
pi_111273945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:13 schreef erikkll het volgende:
Wtf? :') Hij zegt dat hij geen moeite heeft om geen sex met je te hebben omdat je toch slecht in bed bent? :') Nee, leuke vriend.
Gelukkig wel 1tje met benefits :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 00:14:23 ]
pi_111273965
Ik zou hem de indruk geven dat je hem leuk vindt, hem verliefd laten worden, met hem naar bed gaan en vervolgens keihard dumpen omdat ie slecht in bed is.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:14:58 #5
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111273977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:09 schreef AnnaTralala het volgende:

en vond het niet moeilijk om geen seks met me te hebben omdat ik volgens hem toch slecht in bed ben. Het is een erg fijne vriendschap
Uiteraard!
Dit, dus.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:15:40 #6
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_111273998
Wth? Dit kan niet echt waar zijn!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_111274031
Zelfrespect verloren op je reis? Dat je uberhaupt omgaat met zo'n kerel.
pi_111274103
- opzouten -

[ Bericht 94% gewijzigd door Crutch op 08-05-2012 18:25:16 ]
pi_111274120
Met wat voor gasten ga jij om, wtf :')
pi_111274128
Haha het is toch goed mogelijk om een goeie vriendschap te hebben met iemand die niet ALLES aan je helemaal geweldig vindt? Als een vriendin vindt dat ik mijn haar eens moet knippen, lekker boeiend.

En misschien had ie ergens ook wel gelijk dat ik onzeker deed tijdens de seks met hem.
Raak en plezierig.
pi_111274159
Die vriend is een mafkees. Een grote mafkees.

Het ergste is nog dat je door hem laat palen, terwijl er genoeg jongens rondlopen die wel met je normaal kunnen omgaan.
pi_111274163
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:19 schreef AnnaTralala het volgende:
Haha het is toch goed mogelijk om een goeie vriendschap te hebben met iemand die niet ALLES aan je helemaal geweldig vindt? Als een vriendin vindt dat ik mijn haar eens moet knippen, lekker boeiend.

En misschien had ie ergens ook wel gelijk dat ik onzeker deed tijdens de seks met hem.
Ehm. Een vriendin die zegt dat het tijd wordt voor de kapper vind ik heel wat anders dan een jongen die zegt dat je te onzeker voor hem bent en dat je te slecht in bed bent.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 00:22:03 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111274202
Wow, dus hij boort je de grond in etc etc, maar je rekent hem wel tot je hele goede vrienden? Misschien tijd voor je om jouw definitie van goede vrienden eens te herzien.

Overigens, hij zei dat je slecht was in bed. Maar daar had ie zeker wel (veel) vaker voor nodig dan 1x om tot die conclusie te komen? :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111274310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:22 schreef CoolGuy het volgende:
Wow, dus hij boort je de grond in etc etc, maar je rekent hem wel tot je hele goede vrienden? Misschien tijd voor je om jouw definitie van goede vrienden eens te herzien.
Hij boorde me de grond in toen ik nog verliefd op hem was. Omdat hij niet bepaald een ster is in iets tactvol brengen. Laatste twee jaar zegt ie zulke dingen niet meer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:22 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, hij zei dat je slecht was in bed. Maar daar had ie zeker wel (veel) vaker voor nodig dan 1x om tot die conclusie te komen? :')
Tot die conclusie kwam hij redelijk snel. Het was mijn eigen keuze om dan toch nog seks met hem te hebben.
Raak en plezierig.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 00:26:51 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_111274383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:25 schreef AnnaTralala het volgende:

Tot die conclusie kwam hij redelijk snel. Het was mijn eigen keuze om dan toch nog seks met hem te hebben.
Ow ja, en toen jij besloot toch nog seks met hem te hebben toen wilde hij dat eigenlijk helemaal niet wou je zeggen? :') Hoe vaak is er nog sex geweest tussen jullie nádat hij tot die conclusie was gekomen?
pi_111274398
Besef je dat er nog vele andere jongens zijn, waarmee je wel een goede basis voor een relatie hebt?

Met zo'n vervelende voorgeschiedenis ga je niet met zo'n jongen oud worden, dat is 1 ding wat zeker is. En uiteindelijk gaat het om je lange termijn in je leven. Niet dit soort bullshit, waarin je je waardevolle jonge jaren aan verspilt.
pi_111274453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ow ja, en toen jij besloot toch nog seks met hem te hebben toen wilde hij dat eigenlijk helemaal niet wou je zeggen? :') Hoe vaak is er nog sex geweest tussen jullie nádat hij tot die conclusie was gekomen?
Nee zo bedoelde ik het niet. Hij vond het toen wel leuk, maar de laatste twee jaar vindt ie het ook wel prima dat we geen seks meer hebben.
Raak en plezierig.
pi_111274499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:27 schreef KeimpeHart het volgende:
Besef je dat er nog vele andere jongens zijn, waarmee je wel een goede basis voor een relatie hebt?

Met zo'n vervelende voorgeschiedenis ga je niet met zo'n jongen oud worden, dat is 1 ding wat zeker is. En uiteindelijk gaat het om je lange termijn in je leven. Niet dit soort bullshit, waarin je je waardevolle jonge jaren aan verspilt.
Ja besef ik :) Ik wil ook niet "met hem oud worden". Maar wil wel vrienden blijven. En weet niet hoe ik nu hierop moet/wil reageren.
Raak en plezierig.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 00:30:20 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_111274501
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:28 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Nee zo bedoelde ik het niet. Hij vond het toen wel leuk, maar de laatste twee jaar vindt ie het ook wel prima dat we geen seks meer hebben.
Hmm.... wat me overigens ook niet duidelijk wordt uit je OP is wat zijn relatiestatus nu is? Heeft hij nog een vriendin, of niet meer?
pi_111274530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:30 schreef AnnaTralala het volgende:
Ja besef ik :) Ik wil ook niet "met hem oud worden". Maar wil wel vrienden blijven. En weet niet hoe ik nu hierop moet/wil reageren.
Dat zal moeilijk gaan, als hij op je valt en je in bed probeert te krijgen. Daarvan wordt het alleen maar vervelend en gecompliceerd. En daarvoor is vriendschap niet. Het moet leuk blijven, er zijn nog vele andere vrienden.

Even afstand nemen helpt veel.
pi_111274538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hmm.... wat me overigens ook niet duidelijk wordt uit je OP is wat zijn relatiestatus nu is? Heeft hij nog een vriendin, of niet meer?
Al zo'n anderhalf jaar ofzo niet meer.
Raak en plezierig.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 00:33:16 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_111274586
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:31 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Al zo'n anderhalf jaar ofzo niet meer.
Oke, dus, hij wilde niks van je in de tijd dat hij bezig was een vriendin te krijgen. Jij was slecht in bed en je deed onzeker en blablabla. Toen ging jij weg, en in die tijd is zijn relatie weer uit gegaan.

Nu ben jij terug van je reis, en nu zoekt ie weer toenadering en zit ie zoete broodjes te bakken want hey, slechte seks is beter dan geen seks nietwaar?

Ik denk dat ie je keihard probeert te playen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:33:25 #23
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_111274598
Dit verhaal rammelt.

Jij schijnt te onzeker te zijn met sex... maar wel zeker genoeg beste vrienden te zijn met iemand die je gezegd heeft dat sex met jou waardeloos is??

Conclusie: of trollllll of dodelijk naïef of bizar dom of...alle3
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_111274616
Wat mij betreft heb je nog steeds een gruwelijk minderwaardigheidscomplex; zo'n zeikstraal laat je toch gelijk keihard doodvallen, in plaats van dat je er 'vrienden' mee blijft? Vrienden stampen elkaar niet de grond in.
pi_111274806
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, dus, hij wilde niks van je in de tijd dat hij bezig was een vriendin te krijgen. Jij was slecht in bed en je deed onzeker en blablabla. Toen ging jij weg, en in die tijd is zijn relatie weer uit gegaan.

Nu ben jij terug van je reis, en nu zoekt ie weer toenadering en zit ie zoete broodjes te bakken want hey, slechte seks is beter dan geen seks nietwaar?

Ik denk dat ie je keihard probeert te playen.
Nee het tijdsverloop is anders. Eerst had ie nog een vriendin. Toen was het uit en waren we iets van anderhalf jaar goeie vrienden. Toen ging ik een half jaar weg. En nu wil hij iets.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:34 schreef TimMer1981 het volgende:
Wat mij betreft heb je nog steeds een gruwelijk minderwaardigheidscomplex; zo'n zeikstraal laat je toch gelijk keihard doodvallen, in plaats van dat je er 'vrienden' mee blijft? Vrienden stampen elkaar niet de grond in.
Er valt iets voor te zeggen dat ik dat in die tijd nodig had. Ik was verschrikkelijk verliefd, en als hij het in het midden had gelaten of het wederzijds was, was ik uiteindelijk nog veel harder gekwetst.

Ook is zijn karakter zo dat hij nogal slecht is in een negatieve mening over iets op een tactvolle manier brengen. Zijn vorige vriendin heeft het daardoor uitgemaakt.
Raak en plezierig.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 00:42:50 #26
16180 crew  CoolGuy
pi_111274909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:39 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Nee het tijdsverloop is anders. Eerst had ie nog een vriendin. Toen was het uit en waren we iets van anderhalf jaar goeie vrienden. Toen ging ik een half jaar weg. En nu wil hij iets.

[..]

Er valt iets voor te zeggen dat ik dat in die tijd nodig had. Ik was verschrikkelijk verliefd, en als hij het in het midden had gelaten of het wederzijds was, was ik uiteindelijk nog veel harder gekwetst.

Ook is zijn karakter zo dat hij nogal slecht is in een negatieve mening over iets op een tactvolle manier brengen. Zijn vorige vriendin heeft het daardoor uitgemaakt.
Dat strookt niet met je OP. In de OP stel je dat hij bezig was met het krijgen van een vriendin, dat zit dan nog voor dat ie een vriendin HAD. En in die tijd -voor dat hij daadwerkelijk wat met zn ex kreeg- had jij seks met hem en zei hij tegen jou dat je waardeloos was in bed. Zo begrijp ik 't.
pi_111274934
Volg je kloppende vagina.
pi_111275008
Ik gok gewoon dat je in bed belandt met hem, even een geweldige tijd hebt en hij je net zo hard weer dumpt. En dan heb je weer een jaar nodig om te herstellen. Of misschien langer zelfs.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 01:53:00 (jij -> hij.) ]
pi_111275056
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:30 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

En weet niet hoe ik nu hierop moet/wil reageren.
Volgens mij weet je best hoe je hierop wil reageren en hoop je dat van ons te horen.
pi_111275139
zG. Met z'n mensenkennis. [14.gif].
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:59:55 #31
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111275348
Gewoon eerlijk zijn.

In het OP stel je dat hij neigt verliefd te worden op jou. Als jij die gevoelens niet deelt dan gebeurd dat niet lijkt mij. Daarom krijg ik de indruk dat jij het eigenlijk graag wilt, maar twijfelt vanwege ..... de eerdere ervaringen?

Is hij veel zekerder dan jij en maakt dat hem aantrekkelijk in jou ogen? In dat geval moet je oppassen. Hoe betrouwbaar is hij tegenwoordig naar jou toe?

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 08-05-2012 01:13:54 ]
The view from nowhere.
pi_111275585
quote:

[..]

[..]

Kortom: een lompe hork die alleen oog heeft voor zichzelf. Wederom: lekker laten doodvallen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 01:17:37 #33
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_111275696
Ik deed gewoon een fysieke facepalm bij het lezen van deze OP en dat op dit tijdstip. Dat wil wat zeggen.
pi_111275845
Laat hem weten dat je niet meer op hem zit te wachten na hoe hij jou behandeld heeft. Daarmee laat je ook zien dat je echt wat zelfverzekerde bent geworden en je niet meer laat gebruiken zoals je eerst deed.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 01:38:27 #35
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_111276086
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef erikkll het volgende:
Ik zou hem de indruk geven dat je hem leuk vindt, hem verliefd laten worden, met hem naar bed gaan en vervolgens keihard dumpen omdat ie slecht in bed is.
Deze is zo gruwelijk. Dit is inderdaad de manier om 'die vriend' van je eens goed onder handen te nemen.

Laat ons weten of het is gelukt.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 02:31:43 #36
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_111276640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:09 schreef AnnaTralala het volgende:
Drie jaar geleden werd ik verliefd op een jongen, maar hij niet op mij. Hij was toen al bezig verliefd te worden op wat een half jaar later zijn vriendin zou worden. Voordat het zijn vriendin werd, scharrelden we. Volgens hem waren we friends with benefits, maar ik wilde eigenlijk een relatie.

Hij wilde erg duidelijk zijn tegenover mij, omdat hij me geen valse hoop wilde geven en niet wilde kwetsen. Maar daardoor heeft ie me wel veel de grond in geboord. Gezegd dat ik veels te onzeker ben, geen pit heb, geen passie heb, en slecht ben in bed. Daar ben ik toen best boos over geweest.

Vervolgens had hij dus een relatie met dat andere meisje. In die tijd hadden we geen seks meer en probeerden we als vrienden met elkaar om te gaan. Het duurde ongeveer een jaar voordat ik over hem heen was. Ik voelde me erg klein door de dingen die hij zei. Ook was ik jaloers en vond ik het onterecht dat dat andere meisje zijn vriendin was en ik niet, mede omdat zijn vriendin veel onzekerder is dan ik.

Maar uiteindelijk lukte het me om over hem heen te komen en echt vrienden met hem te zijn, iets waar ik best trots op ben. De afgelopen twee jaar ofzo gaan we als goeie vrienden met elkaar om (aangezien dit FOK! is: zonder seks dus). Voor hem ben ik zijn beste vriendin en hij is een van mijn beste vrienden. We hebben geen seks, want ik was bang dat ik anders weer hopeloos verliefd op hem zou kunnen worden. Hij respecteert dit en vond het niet moeilijk om geen seks met me te hebben omdat ik volgens hem toch slecht in bed ben. Het is een erg fijne vriendschap waarbij we veel tegen elkaar durven te zeggen en veel knuffelen.

Echter was ik op een lange reis geweest. Sinds ik terug ben, ben ik gelukkiger en zit ik beter in mijn vel. Nu lijkt het erop dat hij gevoelens voor me aan het ontwikkelen is. Hij zegt dat zijn gedrag naar mij het gedrag is wat hij alleen bij vriendinnetjes vertoont. Ook zegt hij dat hij de neiging heeft me te zoenen enzo. Hij vroeg wat ik hiervan vond, ik zei: "zolang je maar niet verliefd op me wordt." Toen bleef hij maar vragen waarom ie niet verliefd op me mag worden...

Binnenkort zie ik hem weer, en we hebben afgesproken om het hier dan verder over te hebben. Stel hij heeft inderdaad gevoelens voor me of is verliefd op me, wat moet ik daar dan mee? Hoe zouden jullie hierop reageren?

Samenvatting: TS was verliefd op A. TS en A waren friends with benefits. Daarna goeie vrienden zonder de benefits, TS niet meer verliefd. Nu heeft A gevoelens voor TS. Hoe moet TS hierop reageren?
Ik denk dat je moet doen wat jouw echte gevoel ingeeft... en als jouw gevoel naar hem veranderd is... dan is dat zo.

Maar laat je in elk geval niet weerhouden doordat hij je woordelijk gekwetst heeft.
Grote kans dat hij je toen niet wilde beledigen op het ene vlak (uiterlijk? Of wat dan ook)... en dat hij wat andere dingen er met de haren heeft bij gesleept.

Dat heb ik ook wel eens gedaan, als ik de echte reden niet wilde vertellen (om te voorkomen dat iemand zich wilde veranderen tegenover mij, terwijl het toch niet zou gaan werken).
Mannen zeggen domme dingen, vooral als we het goed bedoelen.

Een ex wilde ik niet laten weten dat ik op een depressie afstevende, en ik wilde al helemaal niet dat zij mij zou proberen hier bovenop te helpen omdat ik haar eerder hierin zou meeslepen dan dat zij mij hier bovenop zou kunnen helpen.

Allerlei idiote redenen genoemd zodat ze zou zien dat het zinloos was en ze me los zou laten.
In werkelijkheid heb ik haar helaas nog onzekerder gemaakt... Zelden tot nooit heb ik het zelf zo moeilijk gehad om die liefde "te dumpen" en tegelijkertijd niet meer degene te zijn (zoals normaal) die haar kon troosten.
Het brak mijn hart, om haar hart te zien breken... en terwijl ik haar daarmee probeerde te redden van mijn val... zei ik al het verkeerde.

Kortom ik ken jullie situatie niet. Maar als je nu echt niets meer voor hem voelt (of te weinig)... dan mag je dat gerust zeggen...
Maar het vooral is omdat je je gekwetst voelt... ga dan eerst goed met hem praten. En doe het eerst even per e-mail... zodat jullie de juiste woorden kunnen vinden.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_111280408
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:19 schreef AnnaTralala het volgende:

Maar daar had ie natuurlijk ook wel opbouwende kritiek van kunnen maken. 'je hebt geen pit, je bent saai in bed.. etc'
Daar heb je helemaal niks aan. Juist als fwb kan je toch wel met elkaar over zulke dingen praten. Alleen maar kritiek geven is zo lekker makkelijk :') .

Persoonlijk zou ik niet (meer) voor hem kiezen, ook al heeft hij nu wel gevoelens voor jou gekregen. Nu is het jouw beurt om eerlijk te doen :)
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:32:05 #38
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111280555
quote:

[..]

Tijden veranderen, en jij bent kennelijk meeveranderd en aantrekkelijker geworden door je zelfverzekerdheid. Ik denk dat er een hele goede relatie uit kan komen, omdat jullie zo relaxed met elkaar kunnen omgaan. Maar voor een relatie is natuurlijk wel lekkere rauwe aantrekkingskracht nodig. Is dat er bij jou? D.w.z. heb je echt zin om met hem weer het bed in te duiken?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111287369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat strookt niet met je OP. In de OP stel je dat hij bezig was met het krijgen van een vriendin, dat zit dan nog voor dat ie een vriendin HAD. En in die tijd -voor dat hij daadwerkelijk wat met zn ex kreeg- had jij seks met hem en zei hij tegen jou dat je waardeloos was in bed. Zo begrijp ik 't.
Ja klopt, we hadden seks in de tijd voordat hij die vriendin kreeg. Maar er zat nog een jaar of wat tussen de tijd dat het tussen hun uit ging en dat ik op reis ging.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:59 schreef deelnemer het volgende:
Gewoon eerlijk zijn.

In het OP stel je dat hij neigt verliefd te worden op jou. Als jij die gevoelens niet deelt dan gebeurd dat niet lijkt mij. Daarom krijg ik de indruk dat jij het eigenlijk graag wilt, maar twijfelt vanwege ..... de eerdere ervaringen?

Is hij veel zekerder dan jij en maakt dat hem aantrekkelijk in jou ogen? In dat geval moet je oppassen. Hoe betrouwbaar is hij tegenwoordig naar jou toe?
Zijn zelfvertrouwen maakte hem in het verleden inderdaad aantrekkelijk voor mij, goed gezien. Nu heb ik die gevoelens niet meer voor hem. De laatste jaren is hij erg betrouwbaar, is er altijd voor me, laat me op zijn schouder uithuilen over andere jongens enzo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:25 schreef Sekhmet het volgende:
Laat hem weten dat je niet meer op hem zit te wachten na hoe hij jou behandeld heeft. Daarmee laat je ook zien dat je echt wat zelfverzekerde bent geworden en je niet meer laat gebruiken zoals je eerst deed.
Dat zou ook mijn eerste neiging zijn. Hem lekker laten voelen hoe ik me voelde.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef erikkll het volgende:
Het grote verschil is dat hij mij juist niet onterecht de indruk wilde geven dat hij me leuk vond.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 02:31 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Ik denk dat je moet doen wat jouw echte gevoel ingeeft... en als jouw gevoel naar hem veranderd is... dan is dat zo.

Maar laat je in elk geval niet weerhouden doordat hij je woordelijk gekwetst heeft.
Grote kans dat hij je toen niet wilde beledigen op het ene vlak (uiterlijk? Of wat dan ook)... en dat hij wat andere dingen er met de haren heeft bij gesleept.

Dat heb ik ook wel eens gedaan, als ik de echte reden niet wilde vertellen (om te voorkomen dat iemand zich wilde veranderen tegenover mij, terwijl het toch niet zou gaan werken).
Mannen zeggen domme dingen, vooral als we het goed bedoelen.

Een ex wilde ik niet laten weten dat ik op een depressie afstevende, en ik wilde al helemaal niet dat zij mij zou proberen hier bovenop te helpen omdat ik haar eerder hierin zou meeslepen dan dat zij mij hier bovenop zou kunnen helpen.

Allerlei idiote redenen genoemd zodat ze zou zien dat het zinloos was en ze me los zou laten.
In werkelijkheid heb ik haar helaas nog onzekerder gemaakt... Zelden tot nooit heb ik het zelf zo moeilijk gehad om die liefde "te dumpen" en tegelijkertijd niet meer degene te zijn (zoals normaal) die haar kon troosten.
Het brak mijn hart, om haar hart te zien breken... en terwijl ik haar daarmee probeerde te redden van mijn val... zei ik al het verkeerde.

Kortom ik ken jullie situatie niet. Maar als je nu echt niets meer voor hem voelt (of te weinig)... dan mag je dat gerust zeggen...
Maar het vooral is omdat je je gekwetst voelt... ga dan eerst goed met hem praten. En doe het eerst even per e-mail... zodat jullie de juiste woorden kunnen vinden.
Zit wel enige overeenkomst in het verhaal. Maar vrijwel alles wat hij me verweet, had te maken met het feit dat hij me te onzeker vond, dus dat was waarschijnlijk ook echt de reden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Tijden veranderen, en jij bent kennelijk meeveranderd en aantrekkelijker geworden door je zelfverzekerdheid. Ik denk dat er een hele goede relatie uit kan komen, omdat jullie zo relaxed met elkaar kunnen omgaan. Maar voor een relatie is natuurlijk wel lekkere rauwe aantrekkingskracht nodig. Is dat er bij jou? D.w.z. heb je echt zin om met hem weer het bed in te duiken?
Nee, niet meer.
Raak en plezierig.
pi_111287522
Ik wil niet meer met hem naar bed, vind dat hij dat niet verdient en ik zou verschrikkelijk zelfbewust/onzeker zijn door alles wat hij in het verleden heeft gezegd.

Ook een relatie zou ik niet meer zien zitten met hem. Om de simpele reden dat ik nu niet verliefd op hem ben. Ook val ik tegenwoordig (gelukkig) op een andere soort jongens.

Wat ik wel wil, is de vriendschap voortzetten. Aan de ene kant wil ik dat hij net zo lijdt als ik toen en eindelijk beseft dat hij fout zat, maar aan de andere kant vind ik niet dat ik dit soort gedachten zou moeten hebben tegenover een goeie vriend. Weet ook niet hoe eerlijk ik hierover tegen hem moet zijn.
Raak en plezierig.
pi_111287619
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:51 schreef AnnaTralala het volgende:
--knip--
Aan de ene kant wil ik dat hij net zo lijdt als ik toen en eindelijk beseft dat hij fout zat, maar aan de andere kant vind ik niet dat ik dit soort gedachten zou moeten hebben tegenover een goeie vriend. Weet ook niet hoe eerlijk ik hierover tegen hem moet zijn.
Oh je wilt wraak en vraagt hier tips over hoe je dat het beste kan doen!

Meisje meisje, ga buiten spelen, andere jongens op zoeken en flirt je rot. Steek er geen energie meer in wat dat betreft en hou alsjeblieft op met wraak halen. Tijd van de MAVO is nu echt voorbij.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:56:25 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_111287679
quote:
Ik wil niet meer met hem naar bed, vind dat hij dat niet verdient en ik zou verschrikkelijk zelfbewust/onzeker zijn door alles wat hij in het verleden heeft gezegd.
Hm, dus als je vond dat hij dat wel verdiende wilde je wel met hem naar bed? Volgens mij is het zo dat je het stiekem gewoon wel wil, maar dat je hem dat niet gunt, dus eigenlijk ben je uit op een soort wraakactie lijkt 't wel bijna.
pi_111287748
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:31 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Dat zal moeilijk gaan, als hij op je valt en je in bed probeert te krijgen. Daarvan wordt het alleen maar vervelend en gecompliceerd. En daarvoor is vriendschap niet. Het moet leuk blijven, er zijn nog vele andere vrienden.

Even afstand nemen helpt veel.
pi_111287994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:17 schreef rozecroc het volgende:
Ik deed gewoon een fysieke facepalm bij het lezen van deze OP en dat op dit tijdstip. Dat wil wat zeggen.
Ik ook en dat wil wat zeggen..

Serieus.. als hij nog eens van dat soort dingen zegt. Dan vertel je hem toch gewoon dat je daar absoluut niet op zit te wachten omdat je hem totaal niet aantrekkelijk vind?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:49:51 #45
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111289719
quote:
Dan is het toch klaar? Je originele vraag:
quote:
Antwoord: niet op reageren, gewoon verdergaan met vriendschap.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:35:08 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_111291502
Gewoon zeggen dat jij hem niet wilt, want niet verliefd enzo. Klaar is kees toch?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:47:20 #47
365231 Fera
Fire & Blood
pi_111291989
Het lijkt me niet zo moeilijk, toch? Ik neem aan dat jij zijn gevoelens niet deelt, dus mocht hij richting jou bekennen dat hij verliefd op je is, wijs je hem gewoon af. Je hoeft hem de grond niet in te stampen, maar je kan wel gewoon duidelijk en eerlijk tegen hem zijn. Hij was dat immers ook tegen jou, dus dan neem ik aan dat hij dat ook kan incasseren. :)

Mocht je de gevoelens wel delen, dan wil ik je eraan herinneren dat hij onder andere heeft gezegd dat je heel erg onzeker bent en slecht presteert in bed. Meer zou ik niet hoeven weten ... ;)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_111294316
'Mannen en vrouwen kunnen niet bevriend zijn'

http://www.nu.nl/man/2804(...)t-bevriend-zijn.html
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_111295946
Mooie vriend.
pi_111298227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:16 schreef Franknfurter het volgende:
Zelfrespect verloren op je reis? Dat je uberhaupt omgaat met zo'n kerel.
pi_111298775
quote:

Ook een relatie zou ik niet meer zien zitten met hem. Om de simpele reden dat ik nu niet verliefd op hem ben. Ook val ik tegenwoordig (gelukkig) op een andere soort jongens.

Wat ik wel wil, is de vriendschap voortzetten. Aan de ene kant wil ik dat hij net zo lijdt als ik toen en eindelijk beseft dat hij fout zat, maar aan de andere kant vind ik niet dat ik dit soort gedachten zou moeten hebben tegenover een goeie vriend. Weet ook niet hoe eerlijk ik hierover tegen hem moet zijn.
zeg dat dan, ipv moeilijk doen en denken. :')
pi_111304540
Wat een kutvent serieus. Ik zou niet eens een woord met die gozer willen wisselen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:41:15 #53
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111305551
Eerlijk? :{

Eerst was je een scharrel, toen hij ergens anders seks kon krijgen boorde hij je de grond in en nu hij ziet dat je zelfverzekerder (lees: onafhankelijker van hem) bent geworden heeft hij ineens zin je te zoenen, natuurlijk in de hoop dat jij weer bewust verliefd op hem wordt.

Hij behandelt je al jaren als vuil, maar jij ziet het niet omdat je (je zegt wel van niet, de OP doet je toch echt anders overkomen...) al die tijd verliefd op hem bent geweest.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:45:02 #54
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111305786
quote:
Maar dan vertrouw je hem nog steeds niet. Zijn oordeel is (in jouw ogen) onredelijk / bedreigend.

quote:
Dat is een antwoord op je vraag uit het OP.

quote:
Daar kun je het over hebben als hij een goede vriend is. De wens hem net zo te laten lijden, geeft aan dat je het hem niet vergeven hebt en dat staat nog in de weg (ook in vriendschap).

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 09-05-2012 15:37:17 ]
The view from nowhere.
pi_111448983
Het klinkt een beetje alsof je niet weet hoe je erop moet reageren omdat je een opvulling van leegte zoek? Je twijfelt nog of je hem wilt, lijkt het. Maar trap er niet in! Weet je, mensen willen niet graag alleen zijn, dat is een feit. Misschien lijkt het alsof hij je nu leuk vindt omdat hij aandacht wil/zich alleen voelt. Maar er is duidelijk geen echte liefde tussen jullie, na hoe hij je heeft behandeld. Waarom zou hij 3 jaar geleden niet met je willen zijn en nu wel- als hij echt iets om de persoon gaf die jij bent ipv jouw image/zelfverzekerdheid? Dat is geen oprechte liefde.. Laat hem gaan.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 03:54:33 #56
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_111450699
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef AnnaTralala het volgende:

Zit wel enige overeenkomst in het verhaal. Maar vrijwel alles wat hij me verweet, had te maken met het feit dat hij me te onzeker vond, dus dat was waarschijnlijk ook echt de reden.

Als hij dat zo duidelijk heeft uitgesproken... dan mag je hem dit ook verwijten als je dit ook zo ziet.

Maar hey...! Jij bent ook veranderd, jij bent sterker geworden.
Je bent minder onzeker als eerder.. het is aan jou om te beslissen wat dit tussen jullie heeft gedaan.
Maar jij bent sterker geworden, en als hij echt een sterkere versie van jou wilde hebben, dan zou hij teleurgesteld moeten zijn als je direct voor hem zou kiezen.

Kortom, laat hem even bungelen, laat hem veel doen om jouw liefde terug te winnen...
Misschien werkt het, maar je bent nu een volwassen vis, en niet langer een bakvisje!

Nostalgie is altijd een goede reden om iemand terug te nemen... maar nu je veel volwassener bent zal hij aan jouw vereisten moeten voldoen!

De eerste vraag die jij je moet stellen is; wat wil ik van iemand met wie ik tientallen jaren samen wil zijn. Is hij al zover, of is dit zijn zoveelste verliefdheid... en wat moet hij doen jou te overtuigen?

Weet dat hij nu even zwak is... maar hoe sterk is hij nu alsnog? Laat hem maar even zijn woordje doen over hoe hij jullie toekomst ziet...Kijk hem goed in zijn ogen... dan zie je wel of hij de waarheid spreekt. Ontwijkt hij jouw ogen... laat hem dan gaan.

Kijkt hij jou in jouw ogen (grotendeels)... hey, dan hebben jullie misschien wel een toekomst samen!

Ik wens je in elk geval alle geluk toe... ^O^
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_111486610
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:29 schreef just_agirl het volgende:
Het klinkt een beetje alsof je niet weet hoe je erop moet reageren omdat je een opvulling van leegte zoek? Je twijfelt nog of je hem wilt, lijkt het. Maar trap er niet in! Weet je, mensen willen niet graag alleen zijn, dat is een feit. Misschien lijkt het alsof hij je nu leuk vindt omdat hij aandacht wil/zich alleen voelt. Maar er is duidelijk geen echte liefde tussen jullie, na hoe hij je heeft behandeld. Waarom zou hij 3 jaar geleden niet met je willen zijn en nu wel- als hij echt iets om de persoon gaf die jij bent ipv jouw image/zelfverzekerdheid? Dat is geen oprechte liefde.. Laat hem gaan.
Helemaal mee eens
pi_111486688
Als ie zo eikelig was vraag ik me af wat de benefits dan zijn...

Mocht je in zijn Tanden Gaaf-verzekering?
  zondag 13 mei 2012 @ 15:06:46 #59
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_111492526
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:20 schreef KeimpeHart het volgende:
Die vriend is een mafkees. Een grote mafkees.

Het ergste is nog dat je door hem laat palen, terwijl er genoeg jongens rondlopen die wel met je normaal kunnen omgaan.
Dit vat het wel mooi samen :)
geen.
pi_111514960
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:41 schreef CruellaDeVil het volgende:
Eerlijk? :{

Eerst was je een scharrel, toen hij ergens anders seks kon krijgen boorde hij je de grond in en nu hij ziet dat je zelfverzekerder (lees: onafhankelijker van hem) bent geworden heeft hij ineens zin je te zoenen, natuurlijk in de hoop dat jij weer bewust verliefd op hem wordt.

Hij behandelt je al jaren als vuil, maar jij ziet het niet omdat je (je zegt wel van niet, de OP doet je toch echt anders overkomen...) al die tijd verliefd op hem bent geweest.
Hij boorde me al de grond in/was al eerlijk op een lompe manier toen ik nog zijn scharrel was. Ik ben niet al die tijd verliefd op hem geweest, ben bewust bezig geweest om over hem heen te komen. Dat is een paar jaar geleden gelukt. Sindsdien ben ik op een paar jongens verliefd geweest, die uiteindelijk ook beter bij me passen dan hij. Dus verliefd op hem ben ik gelukkig allang niet meer :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:45 schreef deelnemer het volgende:

Daar kun je het over hebben als hij een goede vriend is. De wens hem net zo te laten lijden, geeft aan dat je het hem niet vergeven hebt en dat staat nog in de weg (ook in vriendschap).
Daar ben ik ook een beetje bang voor, dat ik ergens nog steeds boos op hem ben. Op sommige gebieden (seks) wil ik hem niet meer toelaten om me te kwetsen, maar dat hoeft volgens mij geen belemmering te zijn voor vriendschap.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:29 schreef just_agirl het volgende:
Ik twijfel niet, wil die kant niet meer met hem op. Je hebt denk ik gelijk dat het voor hem belangrijker is of iemand zelfvertrouwen uitstraalt dan welk karakter iemand heeft. Hij zegt zelf altijd dat hij op uitstraling valt. (ik ben zelf meer van het vallen op iemands karakter)
quote:
15s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:08 schreef Gray het volgende:
Als ie zo eikelig was vraag ik me af wat de benefits dan zijn...

Mocht je in zijn Tanden Gaaf-verzekering?
Bijna. Hij wordt hier een beetje als een duivel beschouwd, maar leek mij niet echt nuttig om het te hebben over zijn positieve eigenschappen. Hij is dus erg eerlijk, wil oprecht dat het goed met mij gaat, begrijpt welke kant ik op wil met mijn leven en steunt me daar ook in. Toen ik tegen hem zeurde dat ik meer vrienden wil hebben, zorgde hij dat we leuke dingen gingen doen met zijn vrienden. Ook heeft ie me een maand in zijn huis laten wonen toen hij op vakantie was. Toen hij me probeerde duidelijk te maken waarom ik het niet was voor hem, zodat ik niet meer onder mijn verliefdheid zou lijden, was zijn hele punt eigenlijk dat ik te onzeker was (en dat klopte ook).

Ik had toentertijd inderdaad beter niet met hem in bed kunnen liggen, maar dat is nou eenmaal gebeurd.

Morgen gaan we praten. Hoop dat de vriendschap dan weer verder kan gaan, misschien zelfs dat mijn onderliggende boosheid/grudge wat minder kan worden.
Raak en plezierig.
pi_111516106
Maar te onzeker? Als reden dat iemand niet bij je past?
  maandag 14 mei 2012 @ 02:38:02 #62
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_111521495
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:42 schreef mighty_myte het volgende:
'Mannen en vrouwen kunnen niet bevriend zijn'

http://www.nu.nl/man/2804(...)t-bevriend-zijn.html
Bullshit!

Als de titel zou luiden; mannen kunnen vrouwen die ze aantrekkelijk vinden niet als vrienden zien' dan komt het al heel wat dichter tot de waarheid.

Maar ik zeg je... ik heb heel wat vrouwen ontmoet waar ik totaal niet seksueel op viel, maar die ik op intellectueel en gevoelsniveau erg hoog had zitten.

Vrouwen met wie ik het sowieso kon vinden... en zelfs als ze voor de gemiddelde man lelijk waren, toch voor mij als goede vriendin fantastisch waren...
Kamerolifantjes (zoals ze bij de studentenverenigingen hen zouden noemen)... maar met zoveel wijsheid en liefde... dat ik met toch met hun verbonden voelde, behalve op het seksuele niveau.

Kortom; vriendschap tussen mannen en vrouwen is ook mogelijk... het probleem ontstaat pas als een van beiden verliefd wordt.
  maandag 14 mei 2012 @ 03:12:11 #63
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111521621
Je bent gewoon een vriendin waarop hij het af en toe kan doen.

Weersta je zwak voor hem dus! Bij je vriend moet je onzeker kunnen zijn.
pi_111524109
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:45 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Hij boorde me al de grond in/was al eerlijk op een lompe manier toen ik nog zijn scharrel was. Ik ben niet al die tijd verliefd op hem geweest, ben bewust bezig geweest om over hem heen te komen. Dat is een paar jaar geleden gelukt. Sindsdien ben ik op een paar jongens verliefd geweest, die uiteindelijk ook beter bij me passen dan hij. Dus verliefd op hem ben ik gelukkig allang niet meer :)

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor, dat ik ergens nog steeds boos op hem ben. Op sommige gebieden (seks) wil ik hem niet meer toelaten om me te kwetsen, maar dat hoeft volgens mij geen belemmering te zijn voor vriendschap.

[..]

Ik twijfel niet, wil die kant niet meer met hem op. Je hebt denk ik gelijk dat het voor hem belangrijker is of iemand zelfvertrouwen uitstraalt dan welk karakter iemand heeft. Hij zegt zelf altijd dat hij op uitstraling valt. (ik ben zelf meer van het vallen op iemands karakter)

[..]

Bijna. Hij wordt hier een beetje als een duivel beschouwd, maar leek mij niet echt nuttig om het te hebben over zijn positieve eigenschappen. Hij is dus erg eerlijk, wil oprecht dat het goed met mij gaat, begrijpt welke kant ik op wil met mijn leven en steunt me daar ook in. Toen ik tegen hem zeurde dat ik meer vrienden wil hebben, zorgde hij dat we leuke dingen gingen doen met zijn vrienden. Ook heeft ie me een maand in zijn huis laten wonen toen hij op vakantie was. Toen hij me probeerde duidelijk te maken waarom ik het niet was voor hem, zodat ik niet meer onder mijn verliefdheid zou lijden, was zijn hele punt eigenlijk dat ik te onzeker was (en dat klopte ook).

Ik had toentertijd inderdaad beter niet met hem in bed kunnen liggen, maar dat is nou eenmaal gebeurd.

Morgen gaan we praten. Hoop dat de vriendschap dan weer verder kan gaan, misschien zelfs dat mijn onderliggende boosheid/grudge wat minder kan worden.
waar slaat dat op, als iemand alleen om je uitstraling geeft en niet om jouw persoonlijkheid, terwijl jullie "vrienden" zijn? Lijkt me niet echt goed... Jouw persoonlijkheid is namelijk wie jij bent. Uitstraling is wat oppervlakkiger, als je iemand nog niet goed kent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')