abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111298775
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:51 schreef AnnaTralala het volgende:
Ik wil niet meer met hem naar bed, vind dat hij dat niet verdient en ik zou verschrikkelijk zelfbewust/onzeker zijn door alles wat hij in het verleden heeft gezegd.

Ook een relatie zou ik niet meer zien zitten met hem. Om de simpele reden dat ik nu niet verliefd op hem ben. Ook val ik tegenwoordig (gelukkig) op een andere soort jongens.

Wat ik wel wil, is de vriendschap voortzetten. Aan de ene kant wil ik dat hij net zo lijdt als ik toen en eindelijk beseft dat hij fout zat, maar aan de andere kant vind ik niet dat ik dit soort gedachten zou moeten hebben tegenover een goeie vriend. Weet ook niet hoe eerlijk ik hierover tegen hem moet zijn.
zeg dat dan, ipv moeilijk doen en denken. :')
pi_111304540
Wat een kutvent serieus. Ik zou niet eens een woord met die gozer willen wisselen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:41:15 #53
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111305551
Eerlijk? :{

Eerst was je een scharrel, toen hij ergens anders seks kon krijgen boorde hij je de grond in en nu hij ziet dat je zelfverzekerder (lees: onafhankelijker van hem) bent geworden heeft hij ineens zin je te zoenen, natuurlijk in de hoop dat jij weer bewust verliefd op hem wordt.

Hij behandelt je al jaren als vuil, maar jij ziet het niet omdat je (je zegt wel van niet, de OP doet je toch echt anders overkomen...) al die tijd verliefd op hem bent geweest.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:45:02 #54
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111305786
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:51 schreef AnnaTralala het volgende:
Ik wil niet meer met hem naar bed, vind dat hij dat niet verdient en ik zou verschrikkelijk zelfbewust/onzeker zijn door alles wat hij in het verleden heeft gezegd.
Maar dan vertrouw je hem nog steeds niet. Zijn oordeel is (in jouw ogen) onredelijk / bedreigend.

quote:
Ook een relatie zou ik niet meer zien zitten met hem. Om de simpele reden dat ik nu niet verliefd op hem ben. Ook val ik tegenwoordig (gelukkig) op een andere soort jongens.
Dat is een antwoord op je vraag uit het OP.

quote:
Wat ik wel wil, is de vriendschap voortzetten. Aan de ene kant wil ik dat hij net zo lijdt als ik toen en eindelijk beseft dat hij fout zat, maar aan de andere kant vind ik niet dat ik dit soort gedachten zou moeten hebben tegenover een goeie vriend. Weet ook niet hoe eerlijk ik hierover tegen hem moet zijn.
Daar kun je het over hebben als hij een goede vriend is. De wens hem net zo te laten lijden, geeft aan dat je het hem niet vergeven hebt en dat staat nog in de weg (ook in vriendschap).

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 09-05-2012 15:37:17 ]
The view from nowhere.
pi_111448983
Het klinkt een beetje alsof je niet weet hoe je erop moet reageren omdat je een opvulling van leegte zoek? Je twijfelt nog of je hem wilt, lijkt het. Maar trap er niet in! Weet je, mensen willen niet graag alleen zijn, dat is een feit. Misschien lijkt het alsof hij je nu leuk vindt omdat hij aandacht wil/zich alleen voelt. Maar er is duidelijk geen echte liefde tussen jullie, na hoe hij je heeft behandeld. Waarom zou hij 3 jaar geleden niet met je willen zijn en nu wel- als hij echt iets om de persoon gaf die jij bent ipv jouw image/zelfverzekerdheid? Dat is geen oprechte liefde.. Laat hem gaan.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 03:54:33 #56
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_111450699
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef AnnaTralala het volgende:

Zit wel enige overeenkomst in het verhaal. Maar vrijwel alles wat hij me verweet, had te maken met het feit dat hij me te onzeker vond, dus dat was waarschijnlijk ook echt de reden.

Als hij dat zo duidelijk heeft uitgesproken... dan mag je hem dit ook verwijten als je dit ook zo ziet.

Maar hey...! Jij bent ook veranderd, jij bent sterker geworden.
Je bent minder onzeker als eerder.. het is aan jou om te beslissen wat dit tussen jullie heeft gedaan.
Maar jij bent sterker geworden, en als hij echt een sterkere versie van jou wilde hebben, dan zou hij teleurgesteld moeten zijn als je direct voor hem zou kiezen.

Kortom, laat hem even bungelen, laat hem veel doen om jouw liefde terug te winnen...
Misschien werkt het, maar je bent nu een volwassen vis, en niet langer een bakvisje!

Nostalgie is altijd een goede reden om iemand terug te nemen... maar nu je veel volwassener bent zal hij aan jouw vereisten moeten voldoen!

De eerste vraag die jij je moet stellen is; wat wil ik van iemand met wie ik tientallen jaren samen wil zijn. Is hij al zover, of is dit zijn zoveelste verliefdheid... en wat moet hij doen jou te overtuigen?

Weet dat hij nu even zwak is... maar hoe sterk is hij nu alsnog? Laat hem maar even zijn woordje doen over hoe hij jullie toekomst ziet...Kijk hem goed in zijn ogen... dan zie je wel of hij de waarheid spreekt. Ontwijkt hij jouw ogen... laat hem dan gaan.

Kijkt hij jou in jouw ogen (grotendeels)... hey, dan hebben jullie misschien wel een toekomst samen!

Ik wens je in elk geval alle geluk toe... ^O^
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_111486610
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:29 schreef just_agirl het volgende:
Het klinkt een beetje alsof je niet weet hoe je erop moet reageren omdat je een opvulling van leegte zoek? Je twijfelt nog of je hem wilt, lijkt het. Maar trap er niet in! Weet je, mensen willen niet graag alleen zijn, dat is een feit. Misschien lijkt het alsof hij je nu leuk vindt omdat hij aandacht wil/zich alleen voelt. Maar er is duidelijk geen echte liefde tussen jullie, na hoe hij je heeft behandeld. Waarom zou hij 3 jaar geleden niet met je willen zijn en nu wel- als hij echt iets om de persoon gaf die jij bent ipv jouw image/zelfverzekerdheid? Dat is geen oprechte liefde.. Laat hem gaan.
Helemaal mee eens
pi_111486688
Als ie zo eikelig was vraag ik me af wat de benefits dan zijn...

Mocht je in zijn Tanden Gaaf-verzekering?
  zondag 13 mei 2012 @ 15:06:46 #59
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_111492526
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:20 schreef KeimpeHart het volgende:
Die vriend is een mafkees. Een grote mafkees.

Het ergste is nog dat je door hem laat palen, terwijl er genoeg jongens rondlopen die wel met je normaal kunnen omgaan.
Dit vat het wel mooi samen :)
geen.
pi_111514960
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:41 schreef CruellaDeVil het volgende:
Eerlijk? :{

Eerst was je een scharrel, toen hij ergens anders seks kon krijgen boorde hij je de grond in en nu hij ziet dat je zelfverzekerder (lees: onafhankelijker van hem) bent geworden heeft hij ineens zin je te zoenen, natuurlijk in de hoop dat jij weer bewust verliefd op hem wordt.

Hij behandelt je al jaren als vuil, maar jij ziet het niet omdat je (je zegt wel van niet, de OP doet je toch echt anders overkomen...) al die tijd verliefd op hem bent geweest.
Hij boorde me al de grond in/was al eerlijk op een lompe manier toen ik nog zijn scharrel was. Ik ben niet al die tijd verliefd op hem geweest, ben bewust bezig geweest om over hem heen te komen. Dat is een paar jaar geleden gelukt. Sindsdien ben ik op een paar jongens verliefd geweest, die uiteindelijk ook beter bij me passen dan hij. Dus verliefd op hem ben ik gelukkig allang niet meer :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:45 schreef deelnemer het volgende:

Daar kun je het over hebben als hij een goede vriend is. De wens hem net zo te laten lijden, geeft aan dat je het hem niet vergeven hebt en dat staat nog in de weg (ook in vriendschap).
Daar ben ik ook een beetje bang voor, dat ik ergens nog steeds boos op hem ben. Op sommige gebieden (seks) wil ik hem niet meer toelaten om me te kwetsen, maar dat hoeft volgens mij geen belemmering te zijn voor vriendschap.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:29 schreef just_agirl het volgende:
Ik twijfel niet, wil die kant niet meer met hem op. Je hebt denk ik gelijk dat het voor hem belangrijker is of iemand zelfvertrouwen uitstraalt dan welk karakter iemand heeft. Hij zegt zelf altijd dat hij op uitstraling valt. (ik ben zelf meer van het vallen op iemands karakter)
quote:
15s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:08 schreef Gray het volgende:
Als ie zo eikelig was vraag ik me af wat de benefits dan zijn...

Mocht je in zijn Tanden Gaaf-verzekering?
Bijna. Hij wordt hier een beetje als een duivel beschouwd, maar leek mij niet echt nuttig om het te hebben over zijn positieve eigenschappen. Hij is dus erg eerlijk, wil oprecht dat het goed met mij gaat, begrijpt welke kant ik op wil met mijn leven en steunt me daar ook in. Toen ik tegen hem zeurde dat ik meer vrienden wil hebben, zorgde hij dat we leuke dingen gingen doen met zijn vrienden. Ook heeft ie me een maand in zijn huis laten wonen toen hij op vakantie was. Toen hij me probeerde duidelijk te maken waarom ik het niet was voor hem, zodat ik niet meer onder mijn verliefdheid zou lijden, was zijn hele punt eigenlijk dat ik te onzeker was (en dat klopte ook).

Ik had toentertijd inderdaad beter niet met hem in bed kunnen liggen, maar dat is nou eenmaal gebeurd.

Morgen gaan we praten. Hoop dat de vriendschap dan weer verder kan gaan, misschien zelfs dat mijn onderliggende boosheid/grudge wat minder kan worden.
Raak en plezierig.
pi_111516106
Maar te onzeker? Als reden dat iemand niet bij je past?
  maandag 14 mei 2012 @ 02:38:02 #62
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_111521495
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:42 schreef mighty_myte het volgende:
'Mannen en vrouwen kunnen niet bevriend zijn'

http://www.nu.nl/man/2804(...)t-bevriend-zijn.html
Bullshit!

Als de titel zou luiden; mannen kunnen vrouwen die ze aantrekkelijk vinden niet als vrienden zien' dan komt het al heel wat dichter tot de waarheid.

Maar ik zeg je... ik heb heel wat vrouwen ontmoet waar ik totaal niet seksueel op viel, maar die ik op intellectueel en gevoelsniveau erg hoog had zitten.

Vrouwen met wie ik het sowieso kon vinden... en zelfs als ze voor de gemiddelde man lelijk waren, toch voor mij als goede vriendin fantastisch waren...
Kamerolifantjes (zoals ze bij de studentenverenigingen hen zouden noemen)... maar met zoveel wijsheid en liefde... dat ik met toch met hun verbonden voelde, behalve op het seksuele niveau.

Kortom; vriendschap tussen mannen en vrouwen is ook mogelijk... het probleem ontstaat pas als een van beiden verliefd wordt.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  maandag 14 mei 2012 @ 03:12:11 #63
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111521621
Je bent gewoon een vriendin waarop hij het af en toe kan doen.

Weersta je zwak voor hem dus! Bij je vriend moet je onzeker kunnen zijn.
pi_111524109
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:45 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Hij boorde me al de grond in/was al eerlijk op een lompe manier toen ik nog zijn scharrel was. Ik ben niet al die tijd verliefd op hem geweest, ben bewust bezig geweest om over hem heen te komen. Dat is een paar jaar geleden gelukt. Sindsdien ben ik op een paar jongens verliefd geweest, die uiteindelijk ook beter bij me passen dan hij. Dus verliefd op hem ben ik gelukkig allang niet meer :)

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor, dat ik ergens nog steeds boos op hem ben. Op sommige gebieden (seks) wil ik hem niet meer toelaten om me te kwetsen, maar dat hoeft volgens mij geen belemmering te zijn voor vriendschap.

[..]

Ik twijfel niet, wil die kant niet meer met hem op. Je hebt denk ik gelijk dat het voor hem belangrijker is of iemand zelfvertrouwen uitstraalt dan welk karakter iemand heeft. Hij zegt zelf altijd dat hij op uitstraling valt. (ik ben zelf meer van het vallen op iemands karakter)

[..]

Bijna. Hij wordt hier een beetje als een duivel beschouwd, maar leek mij niet echt nuttig om het te hebben over zijn positieve eigenschappen. Hij is dus erg eerlijk, wil oprecht dat het goed met mij gaat, begrijpt welke kant ik op wil met mijn leven en steunt me daar ook in. Toen ik tegen hem zeurde dat ik meer vrienden wil hebben, zorgde hij dat we leuke dingen gingen doen met zijn vrienden. Ook heeft ie me een maand in zijn huis laten wonen toen hij op vakantie was. Toen hij me probeerde duidelijk te maken waarom ik het niet was voor hem, zodat ik niet meer onder mijn verliefdheid zou lijden, was zijn hele punt eigenlijk dat ik te onzeker was (en dat klopte ook).

Ik had toentertijd inderdaad beter niet met hem in bed kunnen liggen, maar dat is nou eenmaal gebeurd.

Morgen gaan we praten. Hoop dat de vriendschap dan weer verder kan gaan, misschien zelfs dat mijn onderliggende boosheid/grudge wat minder kan worden.
waar slaat dat op, als iemand alleen om je uitstraling geeft en niet om jouw persoonlijkheid, terwijl jullie "vrienden" zijn? Lijkt me niet echt goed... Jouw persoonlijkheid is namelijk wie jij bent. Uitstraling is wat oppervlakkiger, als je iemand nog niet goed kent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')