quote:Op maandag 7 mei 2012 22:11 schreef Nightanimal het volgende:
per 4 weken is beter dan heb je een 13e maand. =52/4=13
Dit is WGR; niet ONZ.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:11 schreef Nightanimal het volgende:
inderdaad, als ik nu in plaats van per maand per 4 weken betaald krijg en mn baas stort hetzelfde, dan ben ik blij..quote:
Klopt. Het eerste deel slaat echter als een Breuls op FOK! downtime,quote:
Je krijgt 13 maanden salaris want immers 4 x 7 dagen = 28.quote:
Nee, je krijgt 13 keer vierwekelijks salaris.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je krijgt 13 maanden salaris want immers 4 x 7 dagen = 28.
Dat heeft 'ie... makkelijker inplannen qua werk en uitbetalen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:09 schreef Montelly het volgende:
Jongens even een vraag.
Ik kan voor een detacheerder gaan werken. Deze zou me dan per 4 weken uitbetalen. Wat voor voor/nadelen heeft dat voor detacheerder en mij?
Heeft detacheerder een bepaalde belang bij het uitbetalen per 4 weken?
Of je nu een jaarsalaris zonder vakantiegeld door 13 of door 12 deelt, dan ga je nog niet meer per jaar verdienen hoor....quote:Op maandag 7 mei 2012 22:11 schreef Nightanimal het volgende:
Dat is inderdaad een nadeel: het scheeflopen, voor je gevoel krijg je je geld steeds later.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:41 schreef mighty_myte het volgende:
[Ik heb dit ook lang gehad. Echt superirritant vond ik het.
Halverwege het jaar gaat het echt scheef lopen en weet je eigenlijk nooit 1-2-3 hoeveel geld je nou eigenlijk nog kunt uitgeven.
quote:Op maandag 7 mei 2012 22:41 schreef mighty_myte het volgende:
Halverwege het jaar gaat het echt scheef lopen en weet je eigenlijk nooit 1-2-3 hoeveel geld je nou eigenlijk nog kunt uitgeven.
Ja, 3 centquote:Op maandag 7 mei 2012 22:44 schreef Montelly het volgende:
even een fictieve rekensom...
4000 x 12 = 48000 euro
of
3692,31 x 13 = 48000 euro
Qua jaarsalaris blijft het gelijk...betaaldata zij dan anders. Mijn vraag is of er nog andere voor/nadelen zijn die ik over het hoofd zie.
Huh?quote:Op maandag 7 mei 2012 23:02 schreef Basp1 het volgende:
En als je pech hebt zitten er in dat jaar 53 weken en werk je de laatste periode 5 weken voor de prijs van 4.
wellus, enkele jaren komt het voor dat er een 53ste week is. Heb hier zelf een hoop discussies en gedoe mee gehad (uitleggen aan de werknemers dat ze hiervoor niet extra uitbetaald krijgen etc.)quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Huh?
Er zitten in een jaar 13 perioden van 4 weken, en soms loopt zo'n periode tot in januari.
Er zitten volgens mij geen 53 weken in een jaar.
Maar dat is bij een maand net zo, al valt het minder op.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:40 schreef Essebes het volgende:
[..]
wellus, enkele jaren komt het voor dat er een 53ste week is. Heb hier zelf een hoop discussies en gedoe mee gehad (uitleggen aan de werknemers dat ze hiervoor niet extra uitbetaald krijgen etc.)
Ik heb 2 jaar geleden mijn 53 week gewoon netjes uitbetaald gekregen. Zou ook niet weten waarom niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:40 schreef Essebes het volgende:
[..]
wellus, enkele jaren komt het voor dat er een 53ste week is. Heb hier zelf een hoop discussies en gedoe mee gehad (uitleggen aan de werknemers dat ze hiervoor niet extra uitbetaald krijgen etc.)
Omdat het CAO afhankelijk is. Sommige CAO's gaan uit van jaarlonen en werken met een bepaalde factor waardoor je juist dat ene jaar met 53 weken dan 5 weken mag werken en dan toch het loon voor de 4 weekse periode betaald krijgt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:22 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar geleden mijn 53 week gewoon netjes uitbetaald gekregen. Zou ook niet weten waarom niet.
52 weken van 7 dagen is 364 dagen. Elk jaar schieten er dus 1 of 2 dagen over. Week 53 fungeert als een schrikkelweek, anders gaan je weeknummers nogal uit de pas lopen na een aantal jaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Huh?
Er zitten in een jaar 13 perioden van 4 weken, en soms loopt zo'n periode tot in januari.
Er zitten volgens mij geen 53 weken in een jaar.
hee, dat is nog niet zo'n gek ideequote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:48 schreef sanger het volgende:
Het voordeel voor de detacheerder is dat hij nu een makkelijkere aansluiting kunt maken tussen zijn opbrengsten en kosten. Hij zal waarschijnlijk al zijn financiele rapporten ook per 4 weken doen. Anders hou je altijd dat er stukje overloop van de ene week in deze maand en rest van de week in andere maand zit etc.
Voor jou is er geen echt voordeel. Heb het zelf lang gehad, en mijn vrouw heeft het nog steeds. Risico bestaat dat je gaat rekenen naar het eerstvolgende salaris, terwijl dat eigenlijk bestemd is voor de vaste lasten van de maand erop. Op een gegeven moment ga je voorlopen en ontvang je je salaris aan het begin van de maand.
Wat wij op een gegeven moment gedaan hebben is het salaris op een aparte rekening binnen laten komen, en dan aan het eind van iedere maand overschrijven naar de betaalrekening. En we behandelden het als een maandsalaris, waardoor we ieder jaar een keer een periode hadden dat we een compleet salaris overhielden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |