Inderdaad, het had ook kunnen zijn dat ze nog meer in haar onderdanige rol zou kruipen en er niks mee zou gebeuren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je zegt dat het een set-up is voor wat er later komt. Dat wist ik niet omdat ik het boek niet heb gelezen, dat weet jij wel omdat je het boek wel hebt gelezen. Dat zegt toch genoeg. Je kan wel krom blijven praten wat recht is, maar dat is gewoon een spoiler.
Als je nog 1 keer Tyrion zijn naam fout spelt kom ik met een hele grote spoiler aanlopen hoor, dan zal je zo hard janken dat je nooit meer hier je gezicht durft te vertonen...quote:Op maandag 7 mei 2012 23:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tyrrion en Tywin zijn nu eigenlijk gewoon good guys terwijl dat eerst heel dubbel was. Ok, ze zitten aan de andere kant van de oorlog, maar alsnog vind ik het veel makkelijker om over hun daden te oordelen dan in seizoen 1.
Van wat ik heb begrepen hebben zijn ze wel vaker voorbij de muur geweest. Dan zou je verwachten dat ze na 1x al door hebben dat je camouflage moet hebben. Dat is zo essentieel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Voorbij The Wall is kleding denk ik wel meer dan een modekeuze, maar ik moet toegeven dat het groepje Rangers waarschijnlijk een select gezelschap is. Alleen snap ik niet dat dat groepje niet betere kleding kiest om zich onopvallend door de sneeuw te kunnen bewegen. Als ranger in een klein groepje heb je er niets aan om zo op te vallen. Tenzij ze alleen 's nachts reizen ofzo.
Nouja, ik vind het gewoon een raar iets in het verhaal. Maar daar zet mijn suspension of disbelief zich wel overheen
Ik deed copy/paste van HiZ, excuses.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Als je nog 1 keer Tyrion zijn naam fout spelt kom ik met een hele grote spoiler aanlopen hoor, dan zal je zo hard janken dat je nooit meer hier je gezicht durft te vertonen...![]()
Zeg dan gewoon dwerg/kobolt/miniman als de naam te moeilijk is...
Zwart.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik kan me idd een scene herinneren, al van 1e aflevering al volgens mij waar een verkenner en enkele soldaten achter de muur zijn gaan kijken en uiteindelijk dood worden gemaakt door de ondoden. Ik kan me alleen niet meer herinneren of die ook camouflagepakken aanhadden of ook in het zwart gekleed waren?
Cersei kwam inderdaad best sympathiek over toen ze zo boos en verdrietig was over haar dochter. Alleen Joffrey is en blijft een eikel tot nu toe.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Pure nonsens; is het ook een spoiler als ik je vertel dat er dingen in eerdere afleveringen zijn gebeurd die maken dat karakters zich nu gedragen zoals ze zich gedragen? Cersei haat haar broer meer omdat hij haar kind naar het buitenland verkocht heeft. Wat is er bijzonder nobel aan zijn gedrag en wat is er zo vreselijk aan haar haat voor hem? Er is niks zwart-wit te vinden in die serie, in seizoen 2 nog minder dan in seizoen 1.
Oh god zeg wat ben jij een domme kut. Ga een serie met losse afleveringen kijken, dan heb je dit probleem helemaal nooit meer. Game of Thrones is een serie met een seizoenen-overspannende verhaalboog. Alles is een set up voor alles, als je dat niet begrijpt moet je gewoon de Donald Duck gaan lezen en verder je mond dichthouden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je zegt dat het een set-up is voor wat er later komt. Dat wist ik niet omdat ik het boek niet heb gelezen, dat weet jij wel omdat je het boek wel hebt gelezen. Dat zegt toch genoeg. Je kan wel krom blijven praten wat recht is, maar dat is gewoon een spoiler.
Tevens: als het zo algemeen is, waarom dan niet gewoon je mond erover houden?
Waarom kun jij je kuttekop niet houden uit een gesprek tussen twee andere mensen die in wat algemene termen zeggen 'oh, ik vind het minder omdat het afwijkt van het boek' en 'nou ik vind dat de serie soms beter is dan het boek'.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg scènes geweest die je ook als een set-up had kunnen interpreteren maar die dat niet zijn geweest. Is gewoon een spoiler, je vertelt namelijk dingen die je NOOIT had verteld als je het boek niet had gelezen. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh god zeg wat ben jij een domme kut. Ga een serie met losse afleveringen kijken, dan heb je dit probleem helemaal nooit meer. Game of Thrones is een serie met een seizoenen-overspannende verhaalboog. Alles is een set up voor alles, als je dat niet begrijpt moet je gewoon de Donald Duck gaan lezen en verder je mond dichthouden.
En nu ga ik een hele grote spoiler geven voor aflevering 1 van seizoen 1; in een paar scenes daarvan wordt een complete samenvatting gegeven van het hele seizoen 1. Oops.
Ik lees dit topic met name vanwege de altijd hilarische spoilerdiscussie... en kan het niet laten nu te reageren. Ik moet toch echt erkennen dat ik het met TC03 eens ben. Als je, zoals HiZ, een post begint met "Ik heb de boeken gelezen" en eindigt met "dat is een uitstekende set-up voor later" dan ben je gewoon aan het spoileren. Je erkent voorkennis te hebben, geeft een visie op iets uit de serie, en blikt daarna ook nog eens vooruit. Duidelijke zaakquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zal nog steeds met plezier naar de afleveringen kijken, alleen ik wil dat soort dingen gewoon niet weten en om die reden is er zelfs een apart boekspoiler-topic geopend. Dus waarom alsnog boekspoilers hier plaatsen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:05 schreef Onufriev het volgende:
TC03, wat weet je nu precies wat je anders niet had geweten? Dat er ooit nog eens iets komt wat te maken heeft met die bijna-verkrachting. Toegegeven, het is misschien een spoiler als je het letterlijk neemt. Maar kom op zeg, alsof nu al je plezier bedorven is voor de aankomende uitzendingen?
Wait... wut? Heeft Cersei een dochter? Of bedoel je de dochter van Starks? Die bijna verkracht werd?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:05 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Cersei kwam inderdaad best sympathiek over toen ze zo boos en verdrietig was over haar dochter. Alleen Joffrey is en blijft een eikel tot nu toe.
Is dit een grap? Wie werd er volgens jou op dat bootje gezet dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wait... wut? Heeft Cersei een dochter? Of bedoel je de dochter van Starks? Die bijna verkracht werd?
Blijf gewoon weg uit dit topic als je zelfs ernstig stoort aan minimale spoilers.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zal nog steeds met plezier naar de afleveringen kijken, alleen ik wil dat soort dingen gewoon niet weten en om die reden is er zelfs een apart boekspoiler-topic geopend. Dus waarom alsnog boekspoilers hier plaatsen?
Snappen jullie niet dat bij films en series alle spanning afkomstig is uit het feit dat je niet weet wat er gaat gebeuren? Ik zal nu voortaan alle scènes van haar linken aan wat HiZ gezegd heeft waardoor ik gewoon veel minder verrast zal zijn door wat ze gaat doen.
Nogmaals ik zeg alleen dat ik DENK dat het verhaal van Sansa beter in elkaar zit dan in het boek. Dat geeft je alleen de informatie dat Sansa in het boek zit. Niet wat er met er gebeurt met haar gebeurt, of ze blijft leven of niet, of ze de keizerin aller draken wordt of een reverse assepoester. Het vertelt je alleen dat er iets te vertellen is over Sansa. Voorzover ik weet leefde Sansa tijdens de aftiteling van aflevering 6 dus kun jij niet anders verwachten dan wat je kon destileren uit mijn opmerking; dat het waarschijnlijk is dat ze ook in latere afleveringen nog wel eens zal terugkomen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg scènes geweest die je ook als een set-up had kunnen interpreteren maar die dat niet zijn geweest. Is gewoon een spoiler, je vertelt namelijk dingen die je NOOIT had verteld als je het boek niet had gelezen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Dat is dus de omgekeerde wereld aangezien er een apart topic is voor boekenlezers.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Blijf gewoon weg uit dit topic als je zelfs ernstig stoort aan minimale spoilers.
Ik heb mezelf al duidelijk genoeg gemaakt, als jij dat niet kan begrijpen houdt het op.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nogmaals ik zeg alleen dat ik DENK dat het verhaal van Sansa beter in elkaar zit dan in het boek. Dat geeft je alleen de informatie dat Sansa in het boek zit. Niet wat er met er gebeurt met haar gebeurt, of ze blijft leven of niet, of ze de keizerin aller draken wordt of een reverse assepoester. Het vertelt je alleen dat er iets te vertellen is over Sansa. Voorzover ik weet leefde Sansa tijdens de aftiteling van aflevering 6 dus kun jij niet anders verwachten dan wat je kon destileren uit mijn opmerking; dat het waarschijnlijk is dat ze ook in latere afleveringen nog wel eens zal terugkomen.
Dude... Cersei geeft drie kinderen, en de dochter werd weggestuurd door Tyrion voor haar eigen veiligheid. Deze aflevering. In een bootje. En daarna was die opstand in de stad.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wait... wut? Heeft Cersei een dochter? Of bedoel je de dochter van Starks? Die bijna verkracht werd?
Ik lees in elk topic mee van elke serie die ik kijk en heb nooit problemen, behalve bij GoT. Ligt niet aan mij hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:12 schreef Mascio het volgende:
Wil iemand TC03 een zwaard van Valeryan steel door z'n hoofd jagen? Wat zul jij een moeilijk leven hebben zeg...
Uuugh.... Ik dacht die dochter van Starks, gvd, haal ik 2 personen door elkaar... Dat wordt opnieuw kijken. Nu snap ik er geen kut meer van. De dochter van Stark die met Joffrey zou gaan trouwen had het zwaar omdat Joffrey haar steeds verkeerd behandelde en dus kwam Tyrion voor haar op en zorgde ervoor dat ze wegging met dat bootje, veilig uit de buurt van Joffrey. Dat dacht ik, maar in deze aflevering wordt ze bijna verkracht. Grmbl...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is dit een grap? Wie werd er volgens jou op dat bootje gezet dan?
Ja joh, ik ben ernstig in de war, komt door die minispoiler van HiZ en nou heb ik ze niet meer op een rijtje...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:13 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dude... Cersei geeft drie kinderen, en de dochter werd weggestuurd door Tyrion voor haar eigen veiligheid. Deze aflevering. In een bootje. En daarna was die opstand in de stad.
En ik heb de boeken niet gelezen.
Als ik het goed begrepen gebeurt er iets met sansa in de serie en is dat een spoiler.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:15 schreef Waaghals het volgende:
wat is dat altijd voor bitchfight in dit topic ?
Tja, en ik heb toevallig de boeken dus gelezen en ik weet dus dat wat ik heb gezegd geen spoiler KAN zijn. Omdat wat ik werkelijk heb gezegd is dat ze een niet zo interessant figuur in het boek uit de serie hebben gelaten en de verkrachting die haar wel overkwam maar nu Sansa net niet een verhaaltechnische verbetering was. De verkrachting van de dochter van Lollys (sp) was namelijk voor mij altijd een beetje kunstmatig. Maar daar werd door Martin wel aan opgehangen dat men aan het hof behoorlijk van slag was van de rel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:08 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik lees dit topic met name vanwege de altijd hilarische spoilerdiscussie... en kan het niet laten nu te reageren. Ik moet toch echt erkennen dat ik het met TC03 eens ben. Als je, zoals HiZ, een post begint met "Ik heb de boeken gelezen" en eindigt met "dat is een uitstekende set-up voor later" dan ben je gewoon aan het spoileren. Je erkent voorkennis te hebben, geeft een visie op iets uit de serie, en blikt daarna ook nog eens vooruit. Duidelijke zaak
Je kunt ook gewoon hetzelfde zeggen terwijl je in het midden laat of je er iets vanaf weet en dan zou ik het al minder dramatisch vinden, maar dit is gewoon schreeuwen "Hee jongens, ik weet hoe het verhaal loopt, en dit is goed gedaan, want dat wordt nog belangrijk!!!1!1!!!"
Die twee andere kinderen hebben ook niet veel screentime. Maar t jongere broertje huilde toen zn zusje wegging in het bootje, daar zei Joffrey toen iets van. Dat prinsen niet huilen. En Sansa stond naast hem op dat moment.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Uuugh.... Ik dacht die dochter van Starks, gvd, haal ik 2 personen door elkaar... Dat wordt opnieuw kijken. Nu snap ik er geen kut meer van. De dochter van Stark die met Joffrey zou gaan trouwen had het zwaar omdat Joffrey haar steeds verkeerd behandelde en dus kwam Tyrion voor haar op en zorgde ervoor dat ze wegging met dat bootje, veilig uit de buurt van Joffrey. Dat dacht ik, maar in deze aflevering wordt ze bijna verkracht. Grmbl...
Dude, die bitchfight IS het topic!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:15 schreef Waaghals het volgende:
wat is dat altijd voor bitchfight in dit topic ?
Nog een keer dumbo; (geparafraseerd, want ik ben lui)quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is dus de omgekeerde wereld aangezien er een apart topic is voor boekenlezers.
Het gaat helemaal niet om wat je bedoelde, maar om hoe je het fraseert. Los van of je al dan niet spoilert, is het voor sommige mensen gewoon niet leuk om iets te lezen als "Ik heb het boek gelezen, dit zag ik in de serie, dat is een goeie set-up voor later". Wat voegen die eerste en laatste zin toe in een topic voor niet-boekenlezers?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, en ik heb toevallig de boeken dus gelezen en ik weet dus dat wat ik heb gezegd geen spoiler KAN zijn. Omdat wat ik werkelijk heb gezegd is dat ze een niet zo interessant figuur in het boek uit de serie hebben gelaten en de verkrachting die haar wel overkwam maar nu Sansa net niet een verhaaltechnische verbetering was. De verkrachting van de dochter van Lollys (sp) was namelijk voor mij altijd een beetje kunstmatig. Maar daar werd door Martin wel aan opgehangen dat men aan het hof behoorlijk van slag was van de rel.
Zo zit het in elkaar.quote:Nog een keer dumbo; (geparafraseerd, want ik ben lui)
kijker 1 : Zo, die verkrachtingsscene stelt niet veel voor
kijker 2 ; Nou, dat is nog maar slechts het begin, ze gaat behoorlijk wraak nemen
TC03 : HUIL spoiler !!!! ZAG IK GEWOON NIET AANKOMEN. BOEHOE
quote:
Het gaat over die 'set-up'.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nog een keer dumbo; (geparafraseerd, want ik ben lui)
kijker 1 : wow, beste aflevering ooit
kijker 2 ; nou, ik had het er niet zo mee, het boek is beter
kijker 1, ik vond het eigenlijk beter dan het boek, vooral die sansa-toestand zit beter in elkaar
JIJ : HUIL spoiler !!!!
Wil je daar echt antwoord opquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het gaat over die 'set-up'.
De optie dat Sansa zich nog drie seizoenen lang laat mishandelen is nu toch weg. Ja of nee?
Ik weet niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het gaat over die 'set-up'.
De optie dat Sansa zich nog drie seizoenen lang laat mishandelen is nu toch weg. Ja of nee?
Sja, het blijft een serie en geen film. En veel series hebben veel slechtere CGI, Engelse series als Merlin bijvoorbeeld. De keren dat we de draakjes wel zien zien ze er erg goed uit vind ik.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:23 schreef rijsttafel het volgende:
Te zien beoordelen de laatste scene, was het CGI budget halverwege het seizoen op. Wel een toffe aflevering!
Klopt, maar ik erger me bij de scènes in Winterfell al gauw aan het decor. Als je dat vergelijkt met bijv. Boardwalk Empire moet dat toch veel beter kunnen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]![]()
. Ik vond Bran hier echt goed acteren. En Theon in deze hele scene ook. Ik kreeg er zo'n ongemakkelijk "ik wil graag stoer en sterk zijn maar ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik sta er ook niet helemaal achter"-gevoel van.
Jaaaa, echt waanzinnig hoe goed die Bran speelt. Dan weer dat kille met z'n dromen, en ook nog heel tough tegen Theon, maar als het menens wordt totale wanhoop. Waar the fuck halen ze al die kids vandaan?!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:26 schreef Tha_Erik het volgende:
. Ik vond Bran hier echt goed acteren. En Theon in deze hele scene ook. Ik kreeg er zo'n ongemakkelijk "ik wil graag stoer en sterk zijn maar ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik sta er ook niet helemaal achter"-gevoel van.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:26 schreef Tha_Erik het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |